• De stelling van deze week luidt:
    Plastische chirurgie moet verboden worden wanneer het niet medisch noodzakelijk is.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik zou zeggen; doe je best met het verkloten van je gezicht.


    We always think caged birds sing, but in fact, they cry

    Rivaille schreef:
    Oneens, dat moeten de mensen zelf weten + Eigen risico (Als het mis gaat).


    You can't not look cool with a crossbow.

    Ik vind het moeilijk. Als er niets mis met je is vind ik niet dat je plastische chirurgie moet doen, maar stel je bent in een brand geweest en je hebt hele lelijke littekens over gehouden of je hebt een auto ongeluk gehad en hebt nu littekens, een plastische chirurg kan die misschien voor je weg halen.


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Imagined schreef:
    Oneens, als iemand niet meer in de spiegel durft te kijken, omdat hij/zij er volgens de maatschappij niet mooi uit ziet door een te grote neus, flaporen of iets anders, dan vind ik dat diegene daar iets aan moet kunnen doen. Als je iemand helemaal gelukkig ziet worden, omdat die 'misvormingen' zijn verholpen, dan is dat toch mooi? Waar gaat het om? Om het feit dat mensen zich laten helpen er uit te laten zien zoals ze dat zelf willen en dat ze daardoor gelukkig worden? Wie ben jij dan om te zeggen dat het niet mag? Nee hoor, het moet niet verboden worden als het niet medisch noodzakelijk is.

    Weet je wat moet veranderen? Dat mensen worden aangekeken op die "te grote" neus of flaporen! Iedereen zou het gevoel moeten hebben dat hij/zij goed genoeg is, zoals hij of zij is. Natuurlijk, ik snap dat je soms dingen wilt laten veranderen als je er zelf niet tevreden mee bent, maar de reden mag nooit zijn dat je jezelf niet goed genoeg voelt of minderwaardig door dat soort dingen. Dat is niet juist, maar ik weet ook dat dit niet zal veranderen en dat is jammer.


    “Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.”