• De stelling van deze week luidt:
    Niet-rokers moeten voorrang krijgen op de wachtlijst van mensen met longkanker.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik weet het eigenlijk niet..

    [ bericht aangepast op 29 sep 2013 - 19:24 ]


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Nee, ik vind dat eveneens iedereen recht heeft op een longtransplantatie, maakt niet uit of je rookt of niet.


    I believe in nothing but the truth and who we are.

    Ja, helemaal mee eens. Waarom moet iemand die haar hele leven wel op haar gezondheid heeft gelet een long uit haar vingers laten glippen voor iemand wiens gezondheid hem/haar geen barst kan schelen? Die gaat na de transplantatie toch door met z'n oude gewoonte en daar zit de ander. Zonder long terwijl de ander doet alsof het niks voorstelt.


    -

    Eoin schreef:
    Nee, ik vind dat eveneens iedereen recht heeft op een longtransplantatie, maakt niet uit of je rookt of niet.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Aan de ene kant ben ik het hiermee eens, aangezien rokers zelf de keuze maken te roken en dus ook kiezen voor de nodige gevolgen. Aan de andere kant: waar trek je de lijn? Ik heb ook wel eens een sigaretje gerookt, echt een stuk of vijftien in totaal, maar betekent dat nu dat ik minder recht heb op een long?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Absoluut NIET mee eens!!


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik zou zeggen eens, want ze doen het zelf, dus ze wisten het. Alleen is ieder leven even belangrijk, dus ook dat van iemand die rookt. Dus ik vind niet dat je dit zomaar kunt beweren, hoe logisch het ook klinkt.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Oneens. Dat vind ik gewoon te grof. Ik denk dat het al erg genoeg is dat ze longkanker krijgen.
    Bovendien kan iemand in zijn of haar jonge jaren gerookt hebben, gestopt zijn en gedurende de rest van zijn/haar leven geen sigaret meer hebben aangeraakt. Sommige mensen willen ook stoppen maar het lukt gewoon niet, aangezien het een verslavende werking op het lichaam heeft. Het blijven mensen, of ze nu roken of niet, het is hun eigen keuze maar ik vind niet dat je het recht op hulp kan ontzeggen/beperken.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Rey schreef:
    Ja, helemaal mee eens. Waarom moet iemand die haar hele leven wel op haar gezondheid heeft gelet een long uit haar vingers laten glippen voor iemand wiens gezondheid hem/haar geen barst kan schelen? Die gaat na de transplantatie toch door met z'n oude gewoonte en daar zit de ander. Zonder long terwijl de ander doet alsof het niks voorstelt.


    Ex astris, sciencia

    Helemaal mee eens.


    Every artist was first an amateur.

    Helemaal mee eens,
    Rokers weten dat ze een risico nemen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Zonder twijfel, helemaal mee eens.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Eoin schreef:
    Nee, ik vind dat eveneens iedereen recht heeft op een longtransplantatie, maakt niet uit of je rookt of niet.


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Eoin schreef:
    Nee, ik vind dat eveneens iedereen recht heeft op een longtransplantatie, maakt niet uit of je rookt of niet.

    Oneens. Wel vind ik de mensen die roken behoorlijk dom, omdat je weet dat het dodelijk kan zijn. Maar om dan te zeggen dat ze minder recht hebben op longtransplantatie? Nee. Want mensen die roken kunnen óók longkanker krijgen door de zelfde oorzaak dat niet-rokers het krijgen. Dat is gewoon niet eerlijk.


    You are beautiful, you are love.