• Hello love, my invincible friend
    Hello love, the thistle and the burr
    Hello love, for you I have so many words that I,
    I forget where we were

    Oh no, and that's how summer passed
    Oh, the great divide
    And range of green green grass
    Oh, maybe it was peace at last, who knew


    - Ben Howard, I Forget Where We Were







    Dit verhaal is 16+, vanwege:
    • expliciete geweldscènes;
    • expliciete seksscènes;
    • grof taalgebruik.








    Ze vertelden dat het vandaag zover was. Vandaag was de dag van de waarheid en ik werd natuurlijk weer geacht daar stilzwijgend mee in te stemmen. Al die tijd was dit hun plan geweest. Ik was slechts een (s)pion in een zorgvuldig uitgekiend ‘oorlogsschaakspel’. Wat ze echter niet wisten, was dat ik zo mijn eigen agenda had opgesteld. Een verborgen agenda, waarin ik dit zelf zou regelen en niemand anders. Het was mijn lot, al besefte ik maar al te goed dat mijn lot mijn dood kon betekenen. De laatste dans, die behoorde toe aan mij en mij alleen. De ‘Dodendans’.

    Het is 2140. Slechts driëntwintig jaar na het einde van de Derde Wereldoorlog breekt de Vierde Wereldoorlog uit. Omdat er weinig mensen over zijn, worden vele tieners opgeroepen om te vechten voor de 'vrijheid' van Europa. Zo ook de zestienjarige Dallis Starrk en haar zeventienjarige vriend Griffick Brandt. Beiden worden verplicht het leger van de regering te dienen, maar niet samen: ze worden ondergebracht bij verschillende legerbasissen. Dallis en Griffick beloven elkaar trouw te blijven en de oorlog koste wat het kost te doorstaan, om elkaar daarna weer te treffen in hun thuisstad Rotterdam.

    Dallis' leven komt echter al snel in groot gevaar. Ze wordt gegijzeld door een aantal felle verzetsstrijders, die haar tot haar grote schrik vertellen dat Griffick zijn belofte zeker niet zal nakomen. Hij heeft zich ontpopt tot wreed legerofficier en gewiekst adviseur van Europadictator Morta Parcae. Dallis wil en kan dit onthutsende nieuws eerst niet geloven, en wuift de woorden van het verzet dan ook halsstarrig weg. Tot het moment waarop ze niet langer om de waarheid heen kan. Grifficks daden bewijzen immers meer dan genoeg.

    Om een doodvonnis te ontlopen, stemt Dallis ermee in spion te worden voor het verzet. Maar ook dit kan haar dood betekenen en haar relatie met Griffick bovendien voorgoed veranderen.

    Link: Dodendans.

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 26 okt 2013 - 23:04 ]


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Moet ik jullie ook waarschuwen? (:


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Klinkt leuk! Wil je mij ook waarschuwen? [:


    “In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure.” – Bill Cosby

    @ Diliges;

    Natuurlijk! ^^

    [ bericht aangepast op 21 okt 2013 - 18:19 ]


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Edit:

    Iemand ideeën voor een goede Nederlandse titel? Ik had eerst 'Het meisje met de pauwenveren' in mijn hoofd, omdat dit later nog een rol gaat spelen, maar ik weet niet, het klinkt toch niet helemaal passend bij het verhaal. Ik wil iets dat wat gevaarlijker klinkt, wat duisterder, meer gericht op de oorlog in het verhaal. Dus als iemand nog een idee heeft of ideeën waaruit ik wat inspiratie kan opdoen... (: Het liefst wel iets met pauw/pauwenveren.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Kun je mij ook waarschuwen, trouwens?


    The universal language of art.

    Royals schreef:
    Kun je mij ook waarschuwen, trouwens?


    Ja hoor (:


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    fallenbadass schreef:
    Niet een verhaal dat ik normaal gezien zou lezen, maar het spreekt me best wel aan eigenlijk. Als je schrijfstijl me bevalt, zal ik dit zeker lezen.

    Dit geldt ook voor mij. ^^


    :)

    fallenbadass schreef:
    Niet een verhaal dat ik normaal gezien zou lezen, maar het spreekt me best wel aan eigenlijk. Als je schrijfstijl me bevalt, zal ik dit zeker lezen.


    + Mij mag je ook waarschuwen!

    [ bericht aangepast op 22 okt 2013 - 17:32 ]


    I believe in music the way some people believe in fairytales.

    Lezen :Y)


    ©1998

    Klinkt heel interessant, wil je me waarschuwen als je begint?

    Lovina schreef:
    Klinkt heel interessant, wil je me waarschuwen als je begint?


    Zal ik doen!


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    ik vind het leuk. Ik weet niet of ik het zou lezen maar dat komt meer omdat ik de laatste tijd geen verhalen lees op quizlet (en als ik het wel lees is het fanfiction) en staat los van jouw verhaallijn. maar ik zou er zeker iets mee gaan doen.


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    ChetUbetcha schreef:
    ik vind het leuk. Ik weet niet of ik het zou lezen maar dat komt meer omdat ik de laatste tijd geen verhalen lees op quizlet (en als ik het wel lees is het fanfiction) en staat los van jouw verhaallijn. maar ik zou er zeker iets mee gaan doen.


    Ah, oké (: Het zou wel leuk zijn als je het zou willen lezen, maar ik begrijp het wel ^^


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    En alleen pauwenveren als titel? Dat vind ik ook leuk klinken.

    + je mag mij waarschuwen. Klinkt erg leuk!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 15:14 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    En alleen pauwenveren als titel? Dat vind ik ook leuk klinken.

    + je mag mij waarschuwen. Klinkt erg leuk!


    Ja, daar heb ik ook over gedacht, maar dat is 'm ook nog niet helemaal (: Meestal lukt het me wel om een mooie titel te verzinnen, maar nu vind ik het echt heel lastig (':

    En is goed!


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom