• Hello love, my invincible friend
    Hello love, the thistle and the burr
    Hello love, for you I have so many words that I,
    I forget where we were

    Oh no, and that's how summer passed
    Oh, the great divide
    And range of green green grass
    Oh, maybe it was peace at last, who knew


    - Ben Howard, I Forget Where We Were







    Dit verhaal is 16+, vanwege:
    • expliciete geweldscènes;
    • expliciete seksscènes;
    • grof taalgebruik.








    Ze vertelden dat het vandaag zover was. Vandaag was de dag van de waarheid en ik werd natuurlijk weer geacht daar stilzwijgend mee in te stemmen. Al die tijd was dit hun plan geweest. Ik was slechts een (s)pion in een zorgvuldig uitgekiend ‘oorlogsschaakspel’. Wat ze echter niet wisten, was dat ik zo mijn eigen agenda had opgesteld. Een verborgen agenda, waarin ik dit zelf zou regelen en niemand anders. Het was mijn lot, al besefte ik maar al te goed dat mijn lot mijn dood kon betekenen. De laatste dans, die behoorde toe aan mij en mij alleen. De ‘Dodendans’.

    Het is 2140. Slechts driëntwintig jaar na het einde van de Derde Wereldoorlog breekt de Vierde Wereldoorlog uit. Omdat er weinig mensen over zijn, worden vele tieners opgeroepen om te vechten voor de 'vrijheid' van Europa. Zo ook de zestienjarige Dallis Starrk en haar zeventienjarige vriend Griffick Brandt. Beiden worden verplicht het leger van de regering te dienen, maar niet samen: ze worden ondergebracht bij verschillende legerbasissen. Dallis en Griffick beloven elkaar trouw te blijven en de oorlog koste wat het kost te doorstaan, om elkaar daarna weer te treffen in hun thuisstad Rotterdam.

    Dallis' leven komt echter al snel in groot gevaar. Ze wordt gegijzeld door een aantal felle verzetsstrijders, die haar tot haar grote schrik vertellen dat Griffick zijn belofte zeker niet zal nakomen. Hij heeft zich ontpopt tot wreed legerofficier en gewiekst adviseur van Europadictator Morta Parcae. Dallis wil en kan dit onthutsende nieuws eerst niet geloven, en wuift de woorden van het verzet dan ook halsstarrig weg. Tot het moment waarop ze niet langer om de waarheid heen kan. Grifficks daden bewijzen immers meer dan genoeg.

    Om een doodvonnis te ontlopen, stemt Dallis ermee in spion te worden voor het verzet. Maar ook dit kan haar dood betekenen en haar relatie met Griffick bovendien voorgoed veranderen.

    Link: Dodendans.

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 26 okt 2013 - 23:04 ]


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Waarom niet gewoon Dallis? (:


    Some people are art and do art at the same time

    Pauwenveren.. pauwenogen.. Door het oog van de pauw?
    Sorry nee, ik weet niks. Ik weet niet welke kant het verhaal op gaat wat dat betreft.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Maleficia schreef:
    Pauwenveren.. pauwenogen.. Door het oog van de pauw?
    Sorry nee, ik weet niks. Ik weet niet welke kant het verhaal op gaat wat dat betreft.


    Hmm, iets met 'ogen' klinkt sowieso ook wel als een goed idee! Nog eens even denken...


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Ik denk dat de titel 'De dans van honderd ogen' wordt (:


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Dallis schreef:
    Ik denk dat de titel 'De dans van honderd ogen' wordt (:

    Doen! haha.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Het klinkt echt heel erg gaaf! Zeker een verhaal dat ik zou willen lezen. Ik ben benieuwd hoe je het gaat uitwerken. =)

    Ps. De titel is ook goed gevonden. Het is niet standaard, maar wel mooi .Trekt goed de aandacht. Dikke pluim van mij dus!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 23:47 ]


    I wonder what it feels like to be a unicorn

    Melian schreef:
    Het klinkt echt heel erg gaaf! Zeker een verhaal dat ik zou willen lezen. Ik ben benieuwd hoe je het gaat uitwerken. =)

    Ps. De titel is ook goed gevonden. Het is niet standaard, maar wel mooi .Trekt goed de aandacht. Dikke pluim van mij dus!


    Dank je wel! ^^


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    klink zeer goed ^^ I like your style!!
    Waarschuwing PLEASE als je begint!!


    The thing you do mean something to people -Ncis

    tubbietoost schreef:
    klink zeer goed ^^ I like your style!!
    Waarschuwing PLEASE als je begint!!


    Haha, zal ik doen (;


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Uiteindelijk heb ik de titel van het verhaal toch weer veranderd, haha. Het is nu 'Dodendans' (: Binnenkort zal ik hoofdstukken gaan plaatsen!

    Dodendans


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Abo c;


    26 - 02 - '16

    Orianna schreef:
    Abo c;


    Thanks! (;


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Ik heb je titel voor je aangepast. ^^
    En aangezien het nu een promotietopic is, heb ik het verplaatst naar het juiste subforum.

    Je had best een nieuw topic mogen aanmaken puur voor de promotie. Dan had ik dit topic wel gewoon gesloten. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Het klinkt superinteressant ^^


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Het klinkt cool en origineel en toch... toch moet ik een beetje aan de Hongerspelen denken. Maar dat zegt op zich vrij weinig, want ik wil het wel graag lezen en dat geldt niet voor Hongerspelen fanfictions ^^


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes