• Verplaats dit topic alsjeblieft wanneer deze niet goed staat ^^

    Hallo Q'ers!

    Ik heb dit nog niet op Q gezien dus ik bedenk het maar even.

    Iedereen heeft wel een angts, al is het maar heel klein. Iedereen heeft wel iets waar hij/zij de kriebels van krijgt.
    Nu vraag ik mij af; Wat maakt jullie zo kriebelig en bang?

    Beschrijf je angst en maak er een rede achter waarom je misschien bang bent ervoor, of schrijf op wat je uit angst voor hetgeen gedaan/bijna gedaan hebt.

    -Ik heb de gruwelijkste hekel aan spinnen en naalden. Bij beiden krijg ik hevige neiging om te gaan gillen en weg te rennen. Ik heb zelfs bijna een keer de vrouw, die mijn bloed wilde afnemen, geslagen uit pure angst. -

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik heb niet echt een "angst" waar ik extreem bang voor ben, of niet tegen kan. Ik ga niet uit, ben 's avonds nooit op straat. Heeft een reden. Naaktslakken vind ik ook verschrikkelijk, maar het is niet zo dat ik daar helemaal van ga gillen. Vind het trouwens wel onsmakelijk als ze voor mijn voeten uit elkaar splashen.


    Searching heavens for another earth

    Arachnofobie & Claustrofobie, dit zijn beide oer-angsten.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Spinnen. Ik kan er gewoon niet tegen hoe ze bewegen met hun smerige poten en dan heb ik altijd het gevoel dat als ik even niet kijk ze me gaan vermoorden of zoiets vaag, igg onlogisch.
    En Haaien, oh gosh. Ook als ik in de Noordzee zwem ofzo, ik ben gewoon altijd bang dat ze me plotseling naar beneden trekken en een arm afbijten.

    Spinnen. Ik kan er echt niet tegen. Ik weet dat het kleine beestjes zijn en die in Nederland niets doen, maar ik ben er echt doodsbang voor. Laatst zei iemand dat als ik een spin niet van de muur pakte, hij me niet weg zou brengen naar mijn vrienden. Ik heb de spin niet opgepakt. Ik kan er niets aan doen, ik val gewoon bijna flauw als ze groot zijn en dichter dan een meter in de buurt.
    Ook ben ik bang om ingesloten te worden. Ik wil het liefst het dichtst bij een uitgang / raam zijn en haat het om in een benauwde ruimte te zitten.

    [ bericht aangepast op 28 nov 2013 - 21:20 ]


    :)

    Prefect schreef:
    Spinnen. Ik kan er gewoon niet tegen hoe ze bewegen met hun smerige poten en dan heb ik altijd het gevoel dat als ik even niet kijk ze me gaan vermoorden of zoiets vaag, igg onlogisch.
    En Haaien, oh gosh. Ook als ik in de Noordzee zwem ofzo, ik ben gewoon altijd bang dat ze me plotseling naar beneden trekken en een arm afbijten.


    Dit dus.


    take me back to the basics and the simple life

    Clowns en mensen op stelten.
    Clowns komen op mij over als geforceerd lachen en opgedrongen vrolijkheid. Daarbij heeft de gemiddelde horrorfilm het beeld voor mij niet beter gemaakt. Het zit diep, kan ik je vertellen.
    En mensen op stelten is ook iets van toen ik klein was. Geen idee waarom dat zo is, though. Het zal wel iets met festivals te maken hebben gehad, van die mensen op stelten die kinderen handjes willen geven en dan aan komen stampen, bukken en dan: "HALLOO." roepen. Ik vind het gewoon niet prettig als mensen 3 meter groter zijn dan ik. :')


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    ik ben doodsbang om de controle los te laten. Alles moet altijd piekfijn in orde zijn, en als het niet in orde is, moet ik weten hoe iets gaat verlopen.
    ook van spinnin, honden en kleine ruimtes ben ik bang. En als er te veel mensen om me heen zijn. en om mijn vader tegen te komen;


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Hoogtevrees. Ben er pas achtergekomen, maar 't is behoorlijk erg eigenlijk bij mij. Ik wordt al niet goed als ik op een trap sta, zonder leuning Vooral trappen met open traptreden, dus gaten ertussen. Best kut eigenlijk. Alleen als ik ergens hoger stevig sta, met iets om op te leunen, voel ik me veilig.


    Deep inside, I've never felt alive

    Overgeven. Niet als andere mensen het doen, maar ik ben alleen bang om het zelf te doen. Ik heb - voor zover ik me kan herinneren - één keer in mijn leven overgegeven en dat was zo'n traumatische ervaring dat ik het gewoon nooit meer heb gedaan.


    "Remember, Red, hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies."

    Ik durf als het donker is niet alleen naast struiken te lopen/fietsen uit angst dat ik erin wordt gesleurd. Het is zelfs zo erg dat ik of helemaal aan de andere kant van de weg ga lopen, of in het midden van de weg met de zaklamp app op mijn mobiel aan. (vaak na het oppassen) Hetzelfde geld voor als ik op de fiets ben, zowel in de avond als in de ochtend. Zodra het donker is durf ik er niet meer (dicht) langs te lopen/fietsen.

    [ bericht aangepast op 28 nov 2013 - 23:44 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik heb eigenlijk maar twee angsten, echt fobieën, dus niet gewoon een beetje bang.
    Wespen, ik krijg ontzettende paniekaanvallen, wat leidt tot hyperventilatie en dat is gevaarlijk voor m'n astma. Ik ben nog nooit gestoken maar als ik ze al hoor word ik al doodsbang, er is een keer wel een wesp in mijn haar gevlogen en toen moest m'n moeder me uit school halen omdat ik bijna in shock was, ik kon niet stoppen met huilen en ik was gewoon bijna ingestort door angst.
    Mijn andere fobie is voor ladders, het klinkt gek, ik heb geen hoogtevrees (Hell, ik woon op 8 hoog.) maar ik durf niet op ladders te staan, omdat ik vroeger toen ik klein was de zoldertrap op wilde klimmen (zo'n ladder die je uitschuift) daar ben ik vanaf gevallen en daarna rolde ik ook nog eens de trap af, waardoor ik een zware hersenschudding had. Ik ben nog wat angstig met steile trappen, maar dankzij de middelbare school valt dat wel mee nu, maar ladders zul je mij nooit op zien gaan.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Ben compleet panisch voor vuurwerk... het begint een paar dagen voor oud en nieuw, ik krijg dan de kriebels als ik die rotjes hoor. Op oudjaarsdag ga ik alleen nog met de auto reizen, verder krijg je me de deur niet uit. Oud en nieuw vieren we bij mijn opa en oma, daar kan ik veilig van achter een raam op 3 hoog naar het vuurwerk kijken. Waar het door komt? Ik weet het niet. Ik heb denk ik iets te veel heftige verhalen gehoord over wat er allemaal kan gebeuren etc.

    Oh en verder hou ik iet zo van slangen xD


    Music is life :)

    Ik hou absoluut niet van spinnen, ben er ook wel bang van, maar dat is niet mijn ergste angst.
    Ik heb er 2 die nog een beetje erger zijn dan spinnen.
    1 de zee. Als klein kind ben ik ooit op iets gaan staan, toen ik in de zee liep. Ik werd toen bang, viel voorover met m'n gezicht in de golven en vanaf dan moet je me zowat de zee in dwingen. Ik durf er eigenlijk nog wel in gaan, maar niet met mijn voeten. Ik hou er dus niet van om op het zand te staan, terwijl ik in de zee ga. Anders zou ik het best nog durven, maar niet verder in de zee, waar het diep en donker is. Dan krijg ik enge beelden van haaien en zo die me aanvallen. Oh ja, bij mijn zee-angst is dus die angst voor haaien. Ik zal NOOIT een haaienfilm kijken, daarna slaap ik 3 jaar niet meer denk ik.
    2 die mannen in pak die je overal in pretparken ziet rondlopen. Je kent het wel, de Mickey Mouse die je in Disneyland komt begroeten. Nou, ik ben gek op Disney en op Mickey Mouse, maar op die manier wil ik niets met hem te maken hebben. Ik vind die dingen gewoon echt doodeng. Die angst heb ik ook als kind opgelopen. Nja, half. Ze zijn gewoon zo opdringerig en irritant erg aanwezig de hele tijd!


    “To live will be an awfully big adventure.”