• Hallo iedereenn,

    Ik heb een probleem, wat me best wel dwars zit.

    Ik en mijn vriendin vinden dezelfde jongen leuk.

    En wij zijn niet de enige, want als je bijvoorbeeld op zijn Instagram kijkt zie je allemaal reacties zoals
    'Cutie' 'Perfect'

    Maar wat nou echt het probleem is, is dat mijn vriendin hem ineens leuk vond.

    Het begon toen we begin dit jaar in een hele nieuwe klas kwamen, en ik vond hém eigenlijk meteen al leuk. (laten we hem omdopen tot Jantje). Jantje had op dat moment nog met een meisje die op een ander niveau zit, maar toen dat uit ging vond mijn vriendin Jantje ook ineens leuk. En nu trekt ze de hele tijd zijn aandacht en begon ook ineens tegen hem te praten op Whatsapp. Dat duurde niet lang, want na een paar berichten ging hij al 'slapen' (om half 10, wat hij nooit doet). Ik kwam ongeveer een uur later op zijn twitter een bericht tegen met iets als 'Slapen, goodnight', dat betekend dus dat hij niet meer met haar wilde praten ofzo (zo vang ik het op). Dan komen er ook nog momenten op school bij dat Jantje en een vriend bij ons in het groepje kwamen zitten. Ze maakte 'ruzie' om de stoel bij mij en uiteindelijk zat Jantje daar dus. We waren een beetje aan het praten en toen de volgende les kwamen ze weer bij ons zitten.

    ((Sorry voor het zeurverhaal))

    Maar ik vind het best irritant en raar dat mijn vriendin hem ook ineens leuk vind, terwijl ze weet dat ik al best lang een crush op hem heb. Dan is het ook nog zo dat ze een andere jongen ook leuk vond/vind, maar hij ineens gemeen ging doen tegen haar. Ik heb al geprobeerd om er met haar over te praten, maar ze negeert het...

    Hebben jullie misschien tips om ervoor te zorgen dat hij niet tussen onze vriendschap in komt te staan? Want ik wil mijn vriendin echt niet kwijt.

    [ bericht aangepast op 28 okt 2013 - 16:20 ]


    Stay Strong, Good Things Will Happen

    Pirouette schreef:
    Als je jullie vriendschap echt niet wilt breken, moet je hem achter je laten.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Je vindt het raar dat je vriendin zich zo gedraagt? Dan zou ik mij daar in eerste instantie bezig houden. Er is vast een reden voor haar vreemde gedrag en misschien wil ze daar nu niet over praten, maar als ze dat wil, is het wel belangrijk dat je er bent en luistert (het kan ook dat ze een duwtje in de juiste richting nodig heeft, maar daar moet je altijd mee oppassen). Het is dan ook handig om voornamelijk te laten merken dat dat je bezig houdt. Die jongen kan wel even wachten denk ik zo. Wel moet je opletten of die vriendin wel echt een vriendin is, zoals anderen geloof ik ook al hebben aangegeven, want dan is alles wat hier boven staat niet meer echt van toepassing en kan je maar beter oppassen dat ze geen rare streken uit gaat halen. Maar bedenk wel dat ze gewoon jaloers en verdrietig kan zijn, wat haar niet meteen een slechte vriendin maakt.
    Ik zou dus vooral het gedrag van de vriendin als prioriteit zien en niet de jongen. Als die je leuk vindt, zal hij vanzelf wel meer met je gaan praten. Hij vindt je aan zijn signalen in ieder geval aardig, dus een vriendschap kan er sws in zitten. Of dat meer wordt is dan weer even afwachten, maar het lijkt mij belangrijk dat je eerst je vriendin in de gaten houdt.
    Dat is mijn advies en wat ik waarschijnlijk zou doen.


    Happy Birthday my Potter!

    BabyLuxLover schreef:
    (...)

    Ja, alleen raar dat hij het dan aan mij vraagt, met mij had hij nog nooit gepraat en de andere helft van de klas, daar is hij mee bevriend..


    Die gasten die mij dat soort dingen vroegen, waren ook niet mijn vrienden, ik ging amper met ze om. Misschien waren de anderen wel iets anders doen ofzoiets, of misschien heeft hij het wel gevraagd, maar zeiden ze dat ze het op dat moment niet konden. Ik wil je gewoon zeggen, ga niks achter enkel zo'n vraag zoeken, want zoiets betekent in de meeste gevallen gewoon niks.
    Als je echt van deze situatie af wil, vertel gewoon dat je hem leuk vindt, aangezien je hem dus nooit spreekt heb je weinig te verliezen, maar zo weet je wel of hij ook een oogje heeft op jou, of op je vriendin, of misschien vindt hij geen enkel meisje leuk, op die manier is de vraag ''Wat vindt hij van mij?'' opgelost en kan je ook zien hoe snel je vriendin wel niet op hem uitgekeken is.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Misschien vindt hij jullie wel geen van beide leuk, niet hard bedoeld maar ik zou maar gewoon afwachten. Iemand leuk vinden is niet verboden en het diegene zeggen is ook niet verboden. Dus doe er iets aan of vergeet hem.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Luminis schreef:
    Je vindt het raar dat je vriendin zich zo gedraagt? Dan zou ik mij daar in eerste instantie bezig houden. Er is vast een reden voor haar vreemde gedrag en misschien wil ze daar nu niet over praten, maar als ze dat wil, is het wel belangrijk dat je er bent en luistert (het kan ook dat ze een duwtje in de juiste richting nodig heeft, maar daar moet je altijd mee oppassen). Het is dan ook handig om voornamelijk te laten merken dat dat je bezig houdt. Die jongen kan wel even wachten denk ik zo. Wel moet je opletten of die vriendin wel echt een vriendin is, zoals anderen geloof ik ook al hebben aangegeven, want dan is alles wat hier boven staat niet meer echt van toepassing en kan je maar beter oppassen dat ze geen rare streken uit gaat halen. Maar bedenk wel dat ze gewoon jaloers en verdrietig kan zijn, wat haar niet meteen een slechte vriendin maakt.
    Ik zou dus vooral het gedrag van de vriendin als prioriteit zien en niet de jongen. Als die je leuk vindt, zal hij vanzelf wel meer met je gaan praten. Hij vindt je aan zijn signalen in ieder geval aardig, dus een vriendschap kan er sws in zitten. Of dat meer wordt is dan weer even afwachten, maar het lijkt mij belangrijk dat je eerst je vriendin in de gaten houdt.
    Dat is mijn advies en wat ik waarschijnlijk zou doen.


    Het enige waar ze het moeilijk mee heeft is dat ze vroeger heel erg gepest werd en dus veel zelfmoordneigingen heeft gehad enzo.
    Ze heeft het er soms nog moeilijk mee, maar dan praten we er wel gewoon goed over.

    In ieder geval bedankt voor je advies, ik ga denk ik nog wel even aan haar vragen of ze voor de rest nog ergens mee zit..


    Stay Strong, Good Things Will Happen

    Deilia schreef:
    (...)
    Ja. Als je onder de 13/14 bent neem ik dit soort problemen niet helemaal serieus.


    Wat maakt het uit hoe oud je bent? Als ze een jongen leuk vind dan is dat voor haar serieus.

    Zoals andere al zeiden, je kan het beste met je vriendin over hebben. Misschien heeft ze hetzelfde als ik? Zodra een jongen bezet is vind ik sommige jongens niet meer leuk en zodra ze weer vrijgezel zijn weer wel. Misschien heeft zij dat ook.


    Physics is awesome

    Praat er gewoon over met je vriendin

    [ bericht aangepast op 28 okt 2013 - 23:07 ]


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Felidae schreef:
    DAZ VERVELEMT!! MISCHIEN KUN JJ HM GEWOON ZLAAN?


    ....?


    Stay Strong, Good Things Will Happen

    Felidae schreef:
    DAZ VERVELEMT!! MISCHIEN KUN JJ HM GEWOON ZLAAN?


    Lol, wat heb jij ineens.


    26 - 02 - '16

    Orianna schreef:
    (...)

    Lol, wat heb jij ineens.


    HAHAHAHAAHA NIKZ HOORR!!


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Blutbad schreef:
    (...)

    Wat maakt het uit hoe oud je bent? Als ze een jongen leuk vind dan is dat voor haar serieus.

    Zoals andere al zeiden, je kan het beste met je vriendin over hebben. Misschien heeft ze hetzelfde als ik? Zodra een jongen bezet is vind ik sommige jongens niet meer leuk en zodra ze weer vrijgezel zijn weer wel. Misschien heeft zij dat ook.


    Denk het niet.. Er was een jongen die ze leuk vond toen hij met iemand had en toen hij weer single was vond ze hem niet meer leuk.. ^.^


    Stay Strong, Good Things Will Happen

    Felidae schreef:
    (...)

    HAHAHAHAAHA NIKZ HOORR!!

    Iets zegt me dat iemand op haar account zit ofzo, ze reageert op elk topic nogal... apart. Zoals ze normaal neit doet.

    Guitarros schreef:
    (...)
    Iets zegt me dat iemand op haar account zit ofzo, ze reageert op elk topic nogal... apart. Zoals ze normaal neit doet.


    Dacht ik ook al aan xD


    Stay Strong, Good Things Will Happen

    Orianna schreef:
    Jongens zijn geen voorwerpen die je zomaar kan claimen, helaas heb jij net de pech dat zij op dezelfde jongen valt. Ik heb nog nooit in zo'n situatie gezeten en kan je dan ook helaas niet helpen. Ik vind het wel vervelend voor je.


    Some people are art and do art at the same time

    Ik snap dat je haar niet kwijt wilt. Het is ook een lastige situatie. Als ze echt een goede vriendin is zou ik met haar gaan praten. Laat nooit een jongen tussen jou en een goede vriendin komen! Dat is het niet waard, echt niet, ook al lijkt die jongen nog zo perfect. De uitspraak is niet voor niets: Vriendjes zijn voor even, vriendinnen voor het leven. ;)
    Praat er met je vriendin over. Stel dezelfde vraag aan haar. Vindt ze die jongen belangrijker dan jullie vriendschap? Ik denk het niet als ze echt om jullie geeft! Jullie moeten hem dan maar beide uit je hoofd zetten. Er zijn nog genoeg andere leuke jongens op deze planeet, echt waar. :)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.