• De stelling van deze week luidt:
    Mensen geloven in een hiernamaals omdat ze bang zijn van de gedachte dat het leven stopt na de dood.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Misschien heeft het er wel mee te maken, maar het zal niet de voornaamste reden zijn. Ik heb nu filosofie, en daar hebben we het ook over de 'onsterfelijke ziel'. Je lichaam is een tijdelijk omhulsel van je ziel, terwijl die ziel voor eeuwig doorleeft. Zoiets was het, haha. Daarin kan je ook nog geloven. (:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Oneens. Het kan natuurlijk wel en ik begrijp ook wel waarom mensen willen geloven in reïncarnatie of een hemel. Misschien geloof ik zelf ook wel in leven na de dood, omdat ik niet wil dat er niks meer is. Maar ik ken genoeg boeddhisten die er écht in geloven. En dat weet ik omdat die streven naar verlichting. En als je verlicht bent, vind er zich geen wedergeboorte meer plaats. Als zij aan dood denken denken ze 'eindelijk, rust.' Ze zijn er niet bang voor. (:


    You are beautiful, you are love.

    Ik ben het er mee eens. Mensen willen zekerheid in het leven. Het idee dat het leven na de dood een zwarte leegte is, maakt hen gewoon bang. Ik heb er een paar dagen geleden ook een column over geschreven, dus als je heel mijn mening hier over wilt lezen kan je ze hier vinden. Ik kan het misschien ook gewoon hier plakken, maar de samenhang van mijn mening past niet volledig als ik enkel over deze stelling zou praten.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Onneens


    You point a gun at me and I'm the asshole?

    Square schreef:
    Ik denk wel dat dat vaak een rol speelt en dat het voor sommige mensen ook de belangrijkste reden kan zijn, bewust of onbewust, maar ik vind niet dat je dat als algemeen geldende regel kunt neerzetten. Er bestaan een heleboel verschillende mensen en een heleboel verschillende redenen om in een hiernamaals te geloven.


    Precies dit. Het verschilt gewoon per persoon.


    Tijd voor koffie.

    Avarosa schreef:
    Ik ben het er mee eens. Mensen willen zekerheid in het leven. Het idee dat het leven na de dood een zwarte leegte is, maakt hen gewoon bang. Ik heb er een paar dagen geleden ook een column over geschreven, dus als je heel mijn mening hier over wilt lezen kan je ze hier vinden. Ik kan het misschien ook gewoon hier plakken, maar de samenhang van mijn mening past niet volledig als ik enkel over deze stelling zou praten.

    Het kan een rol spelen, maar het hoeft niet. Je kunt er ook gewoon echt van overtuigd zijn. Het kan vanuit geloofsovertuiging of omdat je er echt over nadenkt. Het hoeft niet per se een angst te zijn hoor.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Eens. Voor mensen is het vooral een houvast dat het niet gedaan is..


    Why so serious? :]

    Imagined schreef:
    Oneens, dit is niet per sé zo. Er kunnen heel veel verschillemde redenen zijn voor het geloof in het hiernamaals. Zo kan het zijn dat ze een zwaar leven nu hebben en alleen maar hopen dat het daar beter zal zijn. Het hoeft dus niet per sé om angst te gaan, de reden zou ook verlangen kunnen zijn. Zoals Square al zei; Ik vind niet dat je de stelling als een algemeen geldende regel kunt neerzetten.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Ik vind het nergens omgaan.
    Ik denk wel dat er iets is want als er niets is na de dood dan kan je dingen niet herinneren.
    Dus als je dood bent waar gaan de herinneringen dan heen???
    Dus als er niks was dan hoor je niks te kunnen herinneren en weten wat je bijvoorbeeld nu aan het doen bent.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Square schreef:
    Ik denk wel dat dat vaak een rol speelt en dat het voor sommige mensen ook de belangrijkste reden kan zijn, bewust of onbewust, maar ik vind niet dat je dat als algemeen geldende regel kunt neerzetten. Er bestaan een heleboel verschillende mensen en een heleboel verschillende redenen om in een hiernamaals te geloven.


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Eens


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Arratay schreef:
    Oneens, ik geloof wel in reïncarnatie maar heus niet omdat ik bang ben dat er niks meer is. Ik zou het wel relaxt vinden :Y).


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oneens.

    Je neemt niet zomaar iets aan omdat je het alternatief eng vindt.
    Ik geloof dat daar weloverwogen beslissingen aan voorafgaan, die verder gaan dan angst.

    [ bericht aangepast op 4 nov 2013 - 10:09 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Eens! Ik geloof er ook in omdat ik bang ben voor de dood..