• De stelling van deze week luidt:
    Mensen geloven in een hiernamaals omdat ze bang zijn van de gedachte dat het leven stopt na de dood.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Titan schreef:
    Ik denk wel dat veel mensen dit geloven en het is, als je het mij vraagt, best logisch. Ik persoonlijk zie het wel. Ik geloof niet in een leven naar de dood, maar ik geloof niet dat er niks is. Ik ben open voor alles en als ik nu dood ga, well, so be it.


    precies dit


    Everything is possible,you just had to believe

    Oneens.
    Ik hou me niet echt bezig met zulke dingen, hoewel ik wel in reïncarnatie geloof. Klinkt misschien vreemd uit de mond van een halfagnost, but I really don't care.

    In ieder geval ben ik absoluut niet bang voor de dood. Ik ben ooit eens bijna verdronken na een ongeluk in een reuzachtige waterglijbaan. Voor je veiligheid moest je in zo'n grote zwemband zitten, wat ik dus samen met een vriendin deed. Netjes volgens de regels, maar toch ging het mis. De band ging overkop en wij vielen eruit. Ik werd verpletterd door m'n vriendin en kreeg geen adem. De rest is nogal blablabla, maar de clou is dat ik totaal niet bang was op dat moment, hoewel ik me echt licht in mijn hoofd begon te voelen door het ademtekort. Mijn vriendin is nu een beetje getraumatiseerd, maar ik? Totaal niet. Zelfs al bestaat reïncarnatie misschien niet en is het allemaal bullshit, toch ben ik nooit bang voor de dood geweest en zal ik dat ook nooit worden.
    Misschien geloven mensen onbewust in het hiernamaals omdat ze er bang voor zijn, maar ik absoluut niet. Als ik dood ga en toch niet reïncarneer, dan kan me dat niks boeien; ik heb toch een gelukkig leven geleden en dat is alles wat ik wil.

    [ bericht aangepast op 5 nov 2013 - 18:16 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Oneens
    Ik geloof echt dat er iets anders is na dit leven. Wat we hier leren kan toch niet zomaar verloren gaan?

    Oneens. Ik geloof in een vorm van reïncarnatie. Daar heb ik zo mijn redenen voor.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Maleficia schreef:
    Oneens. Ik geloof in een vorm van reïncarnatie. Daar heb ik zo mijn redenen voor.

    Hiernamaals, reïncarnatie, het is in mijn ogen allemaal hetzelfde :'D

    [ bericht aangepast op 5 nov 2013 - 21:03 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Titan schreef:
    (...)
    Hiernamaals, reïncarnatie, het is in mijn ogen allemaal hetzelfde :'D


    Dat is natuurlijk niet hetzelfde...

    "hiernamaals
    het hiernamaals zelfst.naamw. Uitspraak: [hirˈnamals] plaats waar je geest of ziel komt na je dood religie Voorbeeld: `Niet iedereen gelooft in een hiernamaals.`hier en in het hiernamaals (tijdens je leven en na je dood) `De mens is geboren om God te dien..."
    Gevonden op http://www.woorden.org/woord/hiernamaals

    "reïncarnatie
    de reïncarnatie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [reɪnkɑrˈna(t)si] Verbuigingen: reïncarnatie|s (meerv.) het opnieuw geboren worden van je ziel in een ander lichaam na je dood Voorbeeld: `in reïncarnatie geloven` ..."
    Gevonden op http://www.woorden.org/woord/reïncarnatie

    Er is wel degelijk een verschil :'D


    Hamartia

    Mensen zijn bereid om in alles te geloven als je ze maar bang genoeg krijgt.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Imagined schreef:
    (...)

    Dat is natuurlijk niet hetzelfde...

    "hiernamaals
    het hiernamaals zelfst.naamw. Uitspraak: [hirˈnamals] plaats waar je geest of ziel komt na je dood religie Voorbeeld: `Niet iedereen gelooft in een hiernamaals.`hier en in het hiernamaals (tijdens je leven en na je dood) `De mens is geboren om God te dien..."
    Gevonden op http://www.woorden.org/woord/hiernamaals

    "reïncarnatie
    de reïncarnatie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [reɪnkɑrˈna(t)si] Verbuigingen: reïncarnatie|s (meerv.) het opnieuw geboren worden van je ziel in een ander lichaam na je dood Voorbeeld: `in reïncarnatie geloven` ..."
    Gevonden op http://www.woorden.org/woord/reïncarnatie

    Er is wel degelijk een verschil :'D


    Hij zegt niet dat het zo is, maar dat hij het zo ziet. (cat)


    26 - 02 - '16

    Troll schreef:
    (...)

    Hij zegt niet dat het zo is, maar dat hij het zo ziet. (cat)


    Uhu klopt, hij zegt dat het in zijn ogen allemaal hetzelfde is. Dat kan hij zo zien, maar ik zeg dat het niet hetzelfde ís. (:


    Hamartia

    Imagined schreef:
    (...)

    Uhu klopt, hij zegt dat het in zijn ogen allemaal hetzelfde is. Dat kan hij zo zien, maar ik zeg dat het niet hetzelfde ís. (:

    Gefeliciteerd, wil je nu een taart?

    [ bericht aangepast op 5 nov 2013 - 21:46 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oneens. Er zijn zoveel meer redenen waarom iemand zou willen/kunnen geloven.


    Intersectional feminist

    FINLAND schreef:
    Oneens. Er zijn zoveel meer redenen waarom iemand zou willen/kunnen geloven.
    Deze stelling gaat niet echt over het geloof, maar eerder over het feit dat het best logisch is dat je in iets hierna gelooft. Of het nu de hemel of de hel is of reïncarnatie. De stelling gaat over dat je bang bent dat het leven na dit leven stopt en dus niet over het woord 'geloof'.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Titan schreef:
    (...)
    Gefeliciteerd, wil je nu een taart?

    + 1.

    Mij kan het trouwens geen bal schelen of je nu gelooft in reïncarnatie of het hiernamaals of whatever, dat is hier niet van belang, wel het leven na de dood. Ik ben niet bang voor de dood, dus kan ik daar moeilijk over oordelen. Hoewel mijn moeder als iemand dood is het hiernamaals altijd als excuus gebruikt om geen verdriet te hebben. Bij haar is de stelling wel van toepassing, eigenlijk, maar lang niet bij iedereen
    .

    [ bericht aangepast op 5 nov 2013 - 23:24 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Oneens, ik denk meer dat ik het geloof omdat ik niet geloof dat iedereen poef er ineens is en poef ineens weer weg.

    Ik ben niet bang voor dat als ik dood ben ik niet meer verder leef .
    Maar ik geloof wel dat er meer is als je dood ben
    Het klinkt raar ....