• Ik heb dit topic aangemaakt omdat een van ons Quizletters is overleden.


    11-11-2013 is Luna Aka MermaidWicht haar profiel staat al een tijdje op inactief overleden.
    Ze heeft het niet gehaald, haar ziekte Leukemie, heeft het van haar gewonnen.
    Het doet mij reuze pijn, omdat ik haar al niet vaak kon spreken.
    Wanneer ik dat wel deed, leek ze altijd weer op te fleuren, alsof er niets aan de hand was.
    Nu kreeg ik van haar beste vriendin, waarmee ze is opgegroeid, te horen dat ze er niet meer is.
    Ze heeft mij een afscheidsbrief geschreven, het moest eigenlijk geen afscheidsbrief zijn.
    Want ze ging er net als ik en vele van haar vrienden/familie vanuit dat ze weer beter zou worden.
    Helaas is haar FB account er nooit gekomen, want die dag stierf ze.
    Hier onder de brief die ze mij geschreven heeft.

    Lieve Shirly,,,
    We hebben elkaar lang niet meer gesproken. haha maar dat maakt niet uit.
    Na dat ik uit het ziekenhuis kunnen we weer via Facebook praten maar dan heb ik een eigen Account.
    Leuk he.
    Maar ik wil je zeggen echt bedankt voor je steun en alles,
    Je ben echt een goede schrijver.
    Dat zou iedereen moeten weten.
    Ik hoop dat je alles snel gaat bereiken misschien word je dan wel schrijver.
    Ik ken je niet echt heel goed maar ik kan wel weten dat je een goed mens bent van binnen en van buiten.
    Ik hou van je ook all ken ik je niet nou ik ken je wel maar niet echt zo van ECHT ECHT haha maar ja nu geef ik dit briefje aan Ana zodat ze dit aan jouw gaat geven.
    Veel liefs,,, Luna R. p.s misschien on
    moeten we elkaar een keer..


    Dit heb ik voor haar geschreven.
    En nu ik dit Topic maak zit ik weer te huilen.
    Haar beste vriendin, waar ik ook mee bevriend ben, zal dit bij haar kist neerleggen.
    Omdat ik niet bij haar afscheid kan wezen.

    Lieve Luna,
    Al ken ik je nog niet zo lang, het spijt me enorm dat ik er niet meer voor je kon zijn.
    Al die tijd had ik gehoopt dat het goed zo komen, dat je lichaam en geest samen zouden werken.
    Jij die stomme rot ziekte kon overwinnen, je was en bent voor mij nog steeds even sterk.
    Altijd je vrolijkheid, en altijd je leuke gezellige gesprekken.
    De korte tijd dat ik je heb leren kennen, aan je ben gaan hechten, en van je bent gaan houden, maakt het verlies alleen nog maar moeilijker.
    Weken/maanden die je in het ziekenhuis gelegen heb, dat je heb proberen aan te sterken.
    Het mocht allemaal niet baten, helaas was je al eerder nodig, en mocht je niet langer hier op aarde blijven.
    We zullen altijd aan je denken, en altijd van je blijven houden.
    We zullen je nooit vergeten, en ik zal de woorden van je inprenten.
    Ik weet dat je altijd bij ons bent, ook al is je lichaam er niet meer, je geest, en aanwezigheid zullen we altijd opmerken.
    Onze beschermengel, en boven op al onze stralende engel.
    Nooit liet jij merken dat je zo vermoeid was dat je even geen zin had of je niet meer kon, je zette door.
    Nu zullen wij voor jou verder gaan zetten, wij zullen je nooit vergeten.
    Bedankt dat ik je heb mogen leren kennen, je vriendin mocht zijn, al was het maar voor zo'n korte tijd.
    Gelieve had ik je nog 80 jaar bij me gehad, maar god wilde dat niet.
    Ik keek er iedere keer naar uit om je weer even te mogen spreken, maar de laatste tijd begon ik steeds meer te twijfelen, te twijfelen of ik echt wel zo'n goede vriendin voor je was.
    ik kon je niet bellen/mailen of iets, en voelde mij soms best wel alleen, maar altijd wanneer ik je weer even gesproken had, beurde je mij weer helemaal op.
    Alsof de tijd er niet toe deed, alsof we gewoon een dag geleden nog met elkaar gesproken hadden.
    Maar nu kan ik nooit meer met je praten, je stem horen, je vrolijkheid voelen. Nu moet ik het zelf doen.
    Echt mega bedankt.
    Heel erg veel liefs, en rust zacht.
    Lieve kleine Luna.



    Ik heb besloten om het verhaal wat ik met Luna schreef toch af te maken.
    Al is het maar iets om haar toch nog een beetje bij mij te houden.
    Voor de mensen die Luna gekend hebben sorry het jullie zo te laten weten.
    Het spijt mij, maar ik moest dit even kwijt.
    Vond het belangrijk.

    Voor de mensen die Luna's Account wil bekijken:
    http://www.quizlet.nl/users/MermaidWicht/

    XxX

    Sonyara

    [ bericht aangepast op 14 nov 2013 - 11:00 ]


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Ik betwijfel of ik dit wel moet geloven, vanwege dat andere topic.
    Maar als het waar is, heel veel sterkte.

    Hmm, ik vind het toch een beetje associaal dat mensen zo gaan reageren terwijl Sonyara het er erg moeilijk mee lijkt te hebben.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Sonyara schreef:
    (...)

    Over dit lieg ik niet.
    Ik ben een 24 jarige, die echt wel weet wat nep is of niet.
    Dat ze geen FB heeft is te danken aan haar ouders, want ze vinden/vonden haar nog te jong.
    Daar had ik alle respect voor, ik heb een hele lange tijd met haar gecorspondeerd, en ook met haar nichtje gesproken.
    Ze heeft/had Leukemie, ze heeft de afgelopen 3 maanden op sterfbed gelegen, om het nu maar zo cru te zeggen.
    Dat jij het niet geloofd vind ik niet erg, geheel jou mening.
    Veel kan en wil ik jullie er niet over vertellen, maar het laatste aanbeeld die ik heb aan Luna is een ingevallen gezicht, ogen dat haast niet meer blonken, en een meisje dat haast niet meer kon lachen van de pijn, maar het toch deed voor MIJ.
    Luna was altijd een meisje die lachtte, je hoorde haar nooit piepen als ze pijn had.
    Dus waarom zouden haar OUDERS en BESTE vriendin tegen mij gaan liegen?

    Alle reuze bedankt voor de Condoleance's.


    Ik geloof ook niet dat jij liegt hoor! Het is vast heel moeilijk voor je.
    Ik geloof gewoon dat je slachtoffer bent van een faker. Weet je zeker dat je met haar ouders en beste vriendin gesproken hebt?


    Your make-up is terrible

    Bicycle schreef:
    Sterkte en gecondoleerd.


    Edit: Ik lees nu pas alle reacties. En ik vind het echt rot om te lezen hoe alles is gegaan. Ik hoop voor je dat het echt waar is [Ok, dat klinkt lullig want dat ze overleden is niet leuk, maar je snapt het vast wel..]! Ik vind het ook vaag om te lezen dat "ImSoryImCute" ofzoiets, schrijft dat ze "wel kanker had, maar in haar longen ofzo." Alsof ze het zelf niet zeker wist..
    Het is allemaal een erg onduidelijk en verwarrend verhaal, maar het is wel heel erg.

    Dus, nogmaals; Gecondoleerd en sterkte met het verlies!

    [ bericht aangepast op 14 nov 2013 - 13:42 ]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Als het echt is, gecondoleerd en veel sterkte.
    Ik vind het wel raar dat die Luna deze zomer ook zogezegd leukemie had en dat uiteindelijk een grote leugen bleek te zijn.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    ik wilde eigenlijk het topic verlaten zodra ik al het gezeur las.
    maar lieve lieve mede Qers dat je wantrouwen hebt oke dat mag. maar wat als het toch echt is, hoe moet dit meisje zich dan voelen?
    houd het dan neutraal weetje, als ik haar was en dit was echt zou ik echt kapot gaan.

    dus als dit echt is, heel erg veel sterkte!


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Guinness schreef:
    ik wilde eigenlijk het topic verlaten zodra ik al het gezeur las.
    maar lieve lieve mede Qers dat je wantrouwen hebt oke dat mag. maar wat als het toch echt is, hoe moet dit meisje zich dan voelen?
    houd het dan neutraal weetje, als ik haar was en dit was echt zou ik echt kapot gaan.

    dus als dit echt is, heel erg veel sterkte!

    Niks mis mee als je iemand ergens voor probeert te behoeden. In mijn ogen wordt hier nog redelijk normaal gereageerd. ^^


    "I shut my eyes in order to see.'

    Michonne schreef:
    (...)

    Waarom die hele uitleg erbij?
    Anyway, je kan ook iemand zien als diegene inactief staat, maar dan krijg je geen profiel maar : users is inactief. Dat komt dus ook niet, het account bestaat niet.


    Volgens mij is er wat verwarring rond de cht/tch. MermaidWitch bestaat inderdaad niet, MermaidWicht wel.
    Niet dat ik daarmee iets wil zeggen over of het verhaal wel of niet klopt, maar het account is er dus wel.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Michonne schreef:
    Daar was vorige keer al dat gedoe om omdat ze bleek te liegen, maar toen was het ineens haar nicht, en toen had ze haar account inactief gezet, waarop haar nicht, die toch volgens mij haarzelf bleek te zijn, ineens mede kwam delen dat het iets anders was? Ik weet niet of ik het geloof. Ze heeft namelijk gezegd dat ze geen Leukemie heeft maar longkanker, dus hoe kan ze ineens doodgaan aan leukemie waarvan is gezegd dat ze het toch niet had? En waarom denk je nou zelf dat ze geen fb aangemaakt heeft? Omdat het nep is.
    Hier kan je dat trouwens terug lezen.


    Dit. Het kwam me allemaal wel bekend voor. Het is niet de eerste keer, dus waarom zou ik het nu wel geloven?

    [ bericht aangepast op 14 nov 2013 - 15:26 ]

    Ik heb echt met tranen in mijn ogen dit verhaal zitten lezen, vooral de brief die je aan haar hebt geschreven. Wat heftig zeg! :c

    Maar vervolgens ga ik de reacties eens lezen, en zie dat er heel veel sceptisch wordt gereageerd op dit verhaal. Nou weet ik dus niet meer wat ik moet geloven. Als dit waar is, zit je in een hele moeilijke tijd en dan kan ik me voorstellen dat je het niet leuk is om te lezen dat zoveel mensen denken dat het bullshit is. Maar ik hoop wel dat je kunt begrijpen dat er veelal sceptisch naar gekeken wordt, zo ook ik? Vanwege het andere verhaal dat zich blijkbaar een aantal maanden terug heeft afgespeeld. -ik heb weer eens onder een steen gelegen, ik heb t hele verhaal gemist. Maar dat even terzijde-


    Inspiration can hit you any time

    Guinness schreef:
    ik wilde eigenlijk het topic verlaten zodra ik al het gezeur las.
    maar lieve lieve mede Qers dat je wantrouwen hebt oke dat mag. maar wat als het toch echt is, hoe moet dit meisje zich dan voelen?
    houd het dan neutraal weetje, als ik haar was en dit was echt zou ik echt kapot gaan.

    dus als dit echt is, heel erg veel sterkte!


    Dit is wat ik wilde posten (maar dan met grammatica, hoofdletters, maar daar gaat het nu niet om)

    Maar Shirrie, er zijn nog heel veel Q'ers die je blijven steunen. In moeilijke en makkelijke tijden.
    Sterkte lieverd!


    Some people are art and do art at the same time

    Ik zie dat iedereen hier twijfelt of het wel waar is en hierdoor ga ik ook twijfelen. Daarmee wil ik niet wegnemen dat het gewoon hartstikke pijnlijk en verdrietig is als dit verhaal wel waar is, maar ik weet op het moment even niet wat ik moet geloven.


    26 - 02 - '16

    Sterkte en gecondoleerd!
    Jammer dat ze het niet heeft gehaald. Ze is veel te jong om nu al te sterven.
    Kanker is echt een vreselijke ziekte!
    Het tekstje dat je voor haar geschreven hebt is prachtig!

    Aan alle mensen die vermoeden of overtuigd zijn dat dit niet waar is:
    Ik kan garanderen dat dit NIET nep is. Ik weet dat zij en Sonyara zeker niet de intentie hebben om zo meer lezers aan te trekken. Ze schrijven omdat ze het graag doen. Ze zijn blij met hun lezers, maar willen daarvoor niet om het meest lezers hebben. Voor haar vind ik het jammer dat hierover zo'n misverstanden ontstaan zijn.


    Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light ~ Albus Dumbledore

    xTWIloverx schreef:
    Sterkte en gecondoleerd!
    Jammer dat ze het niet heeft gehaald. Ze is veel te jong om nu al te sterven.
    Kanker is echt een vreselijke ziekte!
    Het tekstje dat je voor haar geschreven hebt is prachtig!

    Aan alle mensen die vermoeden of overtuigd zijn dat dit niet waar is:
    Ik kan garanderen dat dit NIET nep is. Ik weet dat zij en Sonyara zeker niet de intentie hebben om zo meer lezers aan te trekken. Ze schrijven omdat ze het graag doen. Ze zijn blij met hun lezers, maar willen daarvoor niet om het meest lezers hebben. Voor haar vind ik het jammer dat hierover zo'n misverstanden ontstaan zijn.


    Ze heeft helemaal gelijk! Sonyara liegt niet over zulke dingen! Dat topic was in de zomer aangemaakt er kan nu nog een k-vorm zijn ontstaan. Waarom zou Sonyara hier over liegen? Over zo ziekte lieg je niet en Sonyara al helemaal niet! Respect voor Sonyara!


    ''Long Story... Wait For The Movie,, Damon Salvatore. The Vampire Diaries.

    Guinness schreef:
    ik wilde eigenlijk het topic verlaten zodra ik al het gezeur las.
    maar lieve lieve mede Qers dat je wantrouwen hebt oke dat mag. maar wat als het toch echt is, hoe moet dit meisje zich dan voelen?
    houd het dan neutraal weetje, als ik haar was en dit was echt zou ik echt kapot gaan.

    dus als dit echt is, heel erg veel sterkte!


    ^


    Queer zijn is gewoon alles