• Gossip Girl here your one and only source into the scandalous lives of Manhattan's elite


    Upper East Side Manhattan - de crème de la crème van New York heeft altijd wel wat te beleven. Zijn het geen feestjes waar de tienerdochter van de gastvrouw iets te diep in het champagneglaasje heeft gekeken, dan zijn het wel rebelse jongens die hun brave act zat zijn en eens iets doen wat toch echt niet door de beugel kan. En het mooie is, Gossip Girl weet alles, dus je bent nooit veilig.

    Een groep rijke jongeren uit de Upper East Side van New York krijgen te maken met een anoniem persoon, genaamd Gossip Girl, die ze overal in de gaten blijkt te houden en vervolgens alle roddels op haar weblog plaatst. En wanneer de jongeren een dagje niets choquerends uitspoken? Dan verzint Gossip Girl toch zelf een sappig verhaaltje? Gossip Girl is hoe dan ook, iedereen te slim af.
    De spanningen in de groep lopen hoog op. Ruzies ontstaan, er worden vriendschappen voor het leven gevormd en er springen vonken over.

    Jongens:
    - Nathan Fields - Bootin
    - Ashton "Ash" Nicolas Sky - xMeCrazyMofo
    - Joseph Eastwood - Mamo
    - Dave Gregory - Pathaloog
    - Vincent ''Vinny'' Demir - Bootin
    - Thomas Eastwood - Mamo
    - Drew Matthew Grant - xZiall
    - Albert 'Al' Josh Matthew - xZiall

    Meisjes:
    - Nymilia ‘Nym’ McLean - Phyre
    - Alana Emy Lendron - MaitePayne
    - Rose Black - Pathaloog
    - Anna Olivia Valentine - xMeCrazyMofo
    - Eleanor Helen Hastings - Lazhar
    - Gereserveerd - Perfecto
    - Gereserveerd - Sanctum
    - Rosealie Anna Wayden - tomlinstyle
    - Emili Nina Sanchez - Earrthquake

    VANAF NU EEN (voorlopige) STOP OP DE MEISJES

    Rollentopic
    JE KAN NOG MEEDOEN!
    Praattopic

    Regels:
    - Minimaal 4 regels per bericht
    - Je mag zoveel personages maken als je zelf wilt, maar houd het wel een beetje beperkt en ook verdeelt over de geslachten
    - 16+ mag, maar wel een beetje netjes
    - Geen mensen buitensluiten!!!!!
    - Houd het een beetje realistisch

    Dit is natuurlijk niet voor niets Gossip Girl, ik zal dus ook een aantal keren een bericht plaatsen als Gossip Girl, met allerlei roddels over jullie personages. Als jullie zelf nog een leuke roddel weten (echt of verzonnen) mogen jullie dat natuurlijk naar me noten! Deze roddels mogen ook over personages van anderen gaan!

    And who am I?! That's one secret I'll never tell. You know you love me.. XO XO Gossip Girl

    [ bericht aangepast op 20 nov 2013 - 17:03 ]


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Rose Black
    'Natuurlijk,' grinnikte ik en net op dat moment werd het water voor mijn neus gezet. Ik keek op mijn horloge. Ik had nog een driekwartier om op tijd daar te zijn. Normaal zou ik in een restaurantje tegenover de studio gaan zitten zodat ik zeker wist dat ik op tijd zou aankomen en dan niet bezweet was, maar ach, als ik op de tijd lette dan zou ik ook hier op tijd kunnen vertrekken. 'Als we een kwartiertje wachten, ben je dan wakker genoeg?' Ik checkte gauw mijn mobiel hoe lang van te voren we dan hier weg moesten, toen ik plots op een of andere blog terecht kwam van 'Gossip Girl Upper East New York'. Ik had de serie in het verleden wel eens gezien en als het hier nu ook in New York kwam, ging ik het zeker volgen. "Volgens mij zie ik vonken over vliegen tussen Rose en Nathan. Is er een nieuw koppel in spe?" las ik ergens onderaan. Rustig blijven, Rose, sprak ik mezelf toe en klikte het mobieltje weg nadat ik me erop geabboneerd had. Wie of wat deze gossip girl ook was, ik kreeg haar wel. Ik nipte aan mijn water een keek Nathan weer aan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Joseph Eastwood
    "Sta jij er ook in? In dat lulverhaaltje?" vraagt een meisje aan me. Ik kijk op van mijn laptopscherm. Voor zover ik kon herinneren heette ze Nym, zo werd ze in ieder geval genoemd. Ik knikte. "Ja," zei ik, "nou ja, eigenlijk meer mijn broer, maar het heeft ook met mij te maken." Op hetzelfde moment komt er een ander meisje overstuur aan de bar zitten. "Geef me maar wat legaal is op dit uur," mompelt ze. Ik pak een glaasje en schenk er vodka in. "Is het wel verstandig?" vraag ik. Ik zet het voor haar op de bar en kijk haar vragend aan. "Niet dat ik me ergens mee wil bemoeien of zo..." Ik neem een slok van mijn koffie en kijk even naar Nym en vervolgens weer naar het meisje.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Vincent ''Vinny'' Demir
    ''Wat er ís? Wat er ís? Durf je dat werkelijk nog vragen? Wat een boertig lef, echt waar,'' schreeuwde ze en de tranen rolde over haar wangen. Ik fronsde en stapte iets naar achter. ''Ik hield van je. Oprecht. Ik heb je zó vaak geholpen. Met die stomme modelcarriere van je. Alleen domme, lui mensen komen daarin terecht, omdat ze niets anders willen bereiken. Ze willen hun lui gat niet eens opheffen om hun school af te maken. Maar ik hielp je, omdat ik gevallen was voor je charme en je ogen en die vrijheid in je spreken. Jij zorgde voor de ontspanning die ik zo hard nodig had. Ik dacht dat ik je kon helpen om op het juiste spoor te blijven.'' Ze huilde nu verschrikkelijk hard en ik vroeg me af waar ze het over had terwijl de koppijn alleen maar toenam. ''Rustig,'' mompelde ik vermoeid. Ze keek naar haar mobiel om vervolgens iets aan te klikken en het voor te lezen. '''Zoek je toch nog afleiding bij een ander,'' zei ze en Eleanor gaf me een dodelijke blik. Ik keek haar even verbaasd aan, ging dit om.. ''Ben ik niet goed genoeg? Had ze een dikkere kont of een gebleekte glimlach? Of was zij wel bereid,'' gilt ze en ik leun verbijsterd tegen de muur aan. Ze draaide zich om en rende weg, op haar kousen nog wel. Ik pakte me mobiel uit mijn zak en open het berichtje wat ik zojuist had gehad. Mijn ogen glijden over de woorden en ik bijt op mijn lip. Ik had geen idee wat er gister was gebeurd en kon daarmee dus niet de roddel ontkennen. Ik tikte dit keer het nummer van Eleanor in en liet de telefoon over gaan.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Nathan Fields
    ''Als we een kwartiertje wachten, ben je dan wakker genoeg?'' Zei ze waarbij ik even nadacht en daarna knikte. ''Tuurlijk wat jij wilt,'' zei ik en lachte even kort terwijl ik Rose bekeek. Haar gezicht werd wat serieuzer en ik vroeg me af wat ze ineens had. ''Is er wat?'' Vroeg ik en zag haar ongerust op haar telefoon kijken. Ze nipte aan haar water en ik pakte mijn koffie nu ook op. Het hielp me meestal met wakker worden, wat ik meestal wel nodig had. Nadat ik een slokje had genomen rekte ik me uit en keek haar afwachtend aan. Rose kon soms zo vreemd zijn.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Albert 'Al' Josh Matthew

    Ik open mijn ogen en kijk om me heen. Ik zucht. Ik heb totaal geen zin om op te staan en de dag door te komen. Gisteren zei de baas van mijn studie dat ik niet meer mag komen aangezien ik met iemand gevochten heb. Wat een rotdag was het. Die iemand was mijn 'beste vriend'. Wat een grap. Hij mijn beste vriend. Liever nog Grote Smurf. Ik sta uit eindelijk toch op en kleed me om. Ik denk dat ik vandaag helemaal niets ga doen. Ik ga nu lekker ontbijten bij Josephs cafe. Gezellig met wat vrienden. Ik kijk nog even bij Gossip Girl. Ik sta er gelukkig niet in. Niet raar, want ik help met het verzamelen van de roddels. Ten minste iets wat ik nog kan doen als mijn hele carrière in de sloot valt. Ik rij naar het café en loop naar binnen. Ik ga naar de bar. Ik zie een paar mensen. 'Wat kan ik op dit uur van de dag krijgen om mijn verdriet weg te drinken?' Vraag ik bloedserieus.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Nymilia ‘Nym’ McLean.

    Ongemakkelijk frunnik ik aan mijn rokje. Opnieuw gaat mijn mobiel af; ik lijk zowaar populair. Ik druk de beller weg als de naam tevoorschijn komt. Het is opnieuw mijn moeder, over populair gesproken. Ik leg mijn mobiel op de bar. "Ja, nou ja, eigenlijk meer mijn broer, maar het heeft ook met mij te maken." Ik knik, niet helemaal begrijpend maar plotseling herinner ik me het artikel. Dan moet hij Joseph zijn. "Is het wel verstandig?" vraagt hij dan aan het meisje. Hij schenkt alsnog wat vodka in en plaatst het voor haar op de bar. "Niet dat ik me ergens mee wil bemoeien of zo..." Hij blikt naar mij en ik haal mijn schouders op. Ik heb hier niet zoveel verstand van. Ik bijt, nietwetend wat ik moet doen, op mijn lip. Plotseling komt er nog een jongen bij staan. 'Wat kan ik op dit uur van de dag krijgen om mijn verdriet weg te drinken?' Grijnzend kijk ik hem aan. ‘Blijkbaar staat half Upper East Side in Gossip Girl’s blog.’

    [ bericht aangepast op 20 nov 2013 - 21:11 ]

    Rose Black
    'Is er wat?' vroeg Nathan. Oeps, hij had het gemerkt. Moest ik het hem laten zien? Zou het overkomen alsof ik wilde dat het waar was? Nee. Ik wilde het juist niet. Met alle respect, Nathan was een hele aardige jongen, maar ik zag absoluut niets in hem. Goed, ik zou het hem laten zien. Ik haalde mijn mobiel weer tevoorschijn en haalde de pagina naar voren. Voorzichtig, maar zeker, schoof ik de mobiel naar hem toe. 'Dat is er,' antwoordde ik en keek naar de bar. Er zaten al mensen aan de alcohol. Die stonden zeker ook in de blog.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Joseph Eastwood
    Het duurde niet lang voordat er weer iemand aan de bar kwam zitten. Dit keer was het een jongen. Ik klapte mijn laptop dicht - aangezien ik hem nu toch niet meer gebruikte - en legde hem weg onder de bar. "Wat kan ik op dit uur van de dag krijgen om mijn verdriet weg te drinken?" vroeg hij. Ik zag vanuit mijn ooghoeken dat Nym hem grijnzend aankeek. "Je kunt alles krijgen," zei ik lachend. "Blijkbaar staat half Upper East Side in Gossip Girl's blog," zei Nym. Ik lachte even. "Daar begint het inderdaad op te lijken," zei ik, "eigenlijk zou ik die 'Gossip Girl' moeten bedanken, ik denk dat ik vandaag een hogere opbrengst heb dan normaal, zo slecht is het dus nog niet." Ik knipoogde even naar Nym en richtte me daarna weer op de jongen. "Wat kan ik voor je inschenken?"


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Eleanor Helen Hastings

    'Is het wel verstandig? Niet dat ik me ermee wil bemoeien,' zegt de barman, maar ik krijg toch mijn glas sterkedrank. Het meisje dat naast me zit kijkt me even een beetje bezorgd aan en begint dan en vreemd en kwetsend gesprek over de blog. Wanneer mijn gsm overgaat, zie ik Vincents naam verschijnen. Ik sta recht, buig me over de bar en gooi mijn gsm in de gootsteen die bedoeld is om de glazen en kopjes af te wassen. 'Hij ontkende het niet eens, hij deed niet eens de moeite,' zeg ik zacht als ik weer ga zitten. Pas dan besef ik dat ik momenteel eigenlijk op de trein naar mijn workshop zou moeten zitten. Ik neem een servet en veeg mijn kaken droog, om vervolgens mijn neus te snuiten. 'En ik weet dat het onzin is, maar hij is er voor in staat,' zeg ik, tegen niemand in het bijzonder. Ik had kunnen weten dat dit ooit zou gebeuren, zelfs nadat Vincent en ik al een half jaar samen waren.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Albert 'Al' Josh Matthew

    'Blijkbaar staat half Upper East Side in Gossip Girl’s blog.' Zegt het meisje naast me. Ik kijk haar verbaasd aan. 'O nee, dat is het niet. Ik mag mijn studie niet afmaken.' Zeg ik nadenkend. Blijkbaar heeft Gossip Girl nog wat roddels zitten verspreiden. 'Je kunt alles krijgen.' Zegt hij. Ik glimlach. 'Oke, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ik de dag door kan komen als ik nu al met alcohol begin, dus doe mijn maar een koffie.' Zeg ik. 'Later op de dag ga ik nog wel wat alcohol drinken.' Zeg ik met een zwakke glimlach. 'Daar begint het inderdaad op te lijken, eigenlijk zou ik die 'Gossip Girl' moeten bedanken, ik denk dat ik vandaag een hogere opbrengst heb dan normaal, zo slecht is het dus nog niet.' Zegt hij. Ik glimlach. 'Dat zou waarschijnlijk wel kloppen. Maar ach.. Jij blij, en die Gossip Girl blij met haar geld.' Zeg ik. Als ik deze mensen zou vertellen dat ik voor Gossip Girl werk zou ik hier waarschijnlijk niet lang meer zitten.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Vincent ''Vinny'' Demir
    De verbinding werd plots verbroken en ik liet mijn hoofd tegen de muur aan leunen en zuchtte daarna geïrriteerd. Ik kon haar moeilijk opzoeken wanneer ze haar telefoon uit had staan. Ik besloot maar naar het café van Josehp te gaan, meestal zat die bomvol wat mij meer dan genoeg op kon vrolijken. Ik trok mijn nikes aan om vervolgens de deur uit te gaan in mijn joggingsbroek. Ik had geen eens de tijd genomen om me fatsoenlijk aan te kleden. Het café was niet ver, zelfs heel dichtbij en ik was er zo. Eleanor had geen eens haar schoenen aan gedaan bedacht ik me en lachte even kort in mezelf - alhoewel het meer een lach van de zenuwen was. Ik had het flink verpest en had nog steeds niet aan mijn project gewerkt. Ik opende de deur van het café en keek op naar de bar, het was nu al overvol.

    [ bericht aangepast op 21 nov 2013 - 18:09 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Nymilia ‘Nym’ McLean.

    "Je kunt alles krijgen," antwoord Joseph op de vraag van de jongen. "Daar begint het inderdaad op te lijken," zegt hij, na mijn redenering. ‘Eigenlijk zou ik die 'Gossip Girl' moeten bedanken, ik denk dat ik vandaag een hogere opbrengst heb dan normaal, zo slecht is het dus nog niet." Hij knipoogt naar me en vraagt dan aan de jongen wat hij voor hem kan inschenken. 'Dat zou waarschijnlijk wel kloppen. Maar ach.. Jij blij, en die Gossip Girl blij met haar geld.' Plotseling begint het huilende meisje te mompelen en verscheidene woorden versta ik. Net als ik wil antwoorden praat de onbekende jongen door me heen. 'Oke, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ik de dag door kan komen als ik nu al met alcohol begin, dus doe mijn maar een koffie.' Zegt hij. Toch kijk ik hem vragend aan. ‘Krijgt zij betaald voor een blog vol met roddels?”

    Anna Olivia Valentine

    Zonder verder ook maar iets te zeggen stond ik op, schoof de stoel aan en liep naar de bar. Daar was Nym heen gegaan en er stonden nog een paar anderen. Ik wist dat ik midden in een gesprek zou vallen, maar dat maakte niet uit. 'Één cappuchino alsjeblieft.' zei ik beleefd tegen Joseph, die achter de bar stond. 'Waar hebben jullie het over?' vervolgde ik.
    Er was een "pling" te horen, wat zei dat er iets was geüpdatet wat ik volgde. 'Één momentje,' mompelde ik en ik visde mijn mobiel uit mijn broekzak.
    Gossip Girls Blog was ge-update. Hmmm… Ik kan me niet herinneren dat ik dat zou volgen. Nou ja, je weet maar nooit. Ik klikte het icoontje aan en las de tekst. Hé! Mijn naam stond er dik gedrukt in! En… Wacht. Ik stalk Nym helemaal niet!


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa

    Albert 'Al' Josh Matthew

    ‘Krijgt zij betaald voor een blog vol met roddels?” Vraagt Nym. Ik glimlach. 'Natuurlijk. Ik bedoel; waarom zou ze het anders doen.' Zeg ik met een glimlach. Ik hoop maar dat ze me niet door krijgt. 'Één cappuchino alsjeblieft.' Vraagt Anna. Ik glimlach. Ik ken Anna al jaren, maar volgens mij weet ze niet eens dat ik weet wie ze is. Misschien ben ik wel de gene die haar een beetje stalkt. Een beetje maar. Ik zie haar al heel erg lang en ja, ze is mooi. 'Waar hebben jullie het over?' Vraagt ze. 'G-G-gossip girl. Allemaal nieuwe roddels. S-sta jij er ook in?' Vraag ik. Heel erg handig van je Al, nu vind ze je raar omdat je stottert. Ik stotter eigenlijk nooit, maar nu dus opeens wel.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Drew Matthew Grant

    Anna en Nym lopen allebei weg. Ik hoor mijn mobiel een geluidje maken. Gossip Girl heeft een nieuw stukkie. Ik glimlach als ik zie dat er een hoop mensen die hier nu zijn instaan. Anna stalkt Nym? Grappig. Ach ja, de helft van deze roddels zijn toch onzin. Mijn oog valt op een glaasje alcohol. Ik loop naar de bar toe. 'Oeh, beginnen we nu al met alcohol? Ik doe mee. Doe maar wat whiskey.' Zeg ik met een grijns. Ik ben niet iemand die weinig alcohol drinkt. Toen ik op mijn zestiende mocht drinken durfde ik eerst geen alcohol aan te raken, want ik was toen nog in mijn 'nerd fase'. Ik hoop nog steeds dat ik niet iemand tegen kom die erover begint. Ik geef toe dat ik gisteravond mezelf in mijn kamer opgesloten heb en Harry Potter aan het lezen was. Zolang niemand het weet maakt het toch niets uit.


    Spoiler alert: you will save yourself