• Volgens mij was het tweede topic vol, dus vandaar topic nummer 3 :D
    Algemeen anime topic waar je kan praten over alle anime en manga!



    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Haha klopt, wat ik ook wel een grappig detail vond is dat 'wa' eigenlijk helemaal niets betekend, maar japanners er alleen neerzetten om het onderwerp aan te geven xd Maar toch spreek je het gewoon uit, terwijl het eigenlijk alleen als functie heeft om het onderwerp aan te geven. Maar Japans is echt een verrekt moeilijke taal en ik denk dat ik de hiragana en de katakana nog wel zou kunnen leren, maar die kanji O.O nooit!


    Klopt ja! Watashi wa blablabla krijg je dan. ;D
    Die dingen vervangen eigenlijk de werkwoordsvervoegingen die wij in het Nederlands hebben. Je hebt ze ook voor lijdend voorwerp, meewerkend voorwerp, etc., maar die weet ik niet uit m'n hoofd.
    Wat ik ook leuk vind zijn de verschillende ik-vormen, like watashi, atashi, boku, ore, ware, etc. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Klopt ja! Watashi wa blablabla krijg je dan. ;D
    Die dingen vervangen eigenlijk de werkwoordsvervoegingen die wij in het Nederlands hebben. Je hebt ze ook voor lijdend voorwerp, meewerkend voorwerp, etc., maar die weet ik niet uit m'n hoofd.
    Wat ik ook leuk vind zijn de verschillende ik-vormen, like watashi, atashi, boku, ore, ware, etc. ^^


    Haha jaa, daar word ik soms een beetje gek van xd
    Want ik heb nog weleens de neiging om net de verkeerde vorm te pakken.
    meestal pak ik watashi of boku, want dan zit ik vaak wel in de goede richting xd

    Maar ik kan echt een heel klein beetje Japans, dat is echt nog minder dan basis.
    Ik heb me er ook nog niet erg in verdiept, omdat ik weet dat ik de kanji echt nooit onder de knie zou krijgen xd haha.
    Trouwens als je de kanji ken, kun je technisch gezien ook chinees schrijven, want het zijn dezelfde kanji.
    Chinezen spreken ze alleen anders uit, want de 'alfabeten' van bijvoorbeeld Japans en chinees zijn in tegenstelling tot ons alfabet gebaseerd op klanken, hoewel japans & chinees niet echt een alfabet is. Daar hadden ze een andere naam voor, maar ik ben die naam ff kwijt xd. Maar het is echt een hele mooie taal, maar voor westerlingen echt ongelofelijk lastig om te leren. Trouwens een leuke tip om hiragana te leren, speel Pokemon in het japans, want daar zit alleen hiragana in vanwege dat een kinderspel is xd Ik vind het zelf ook leuk om het zo te leren, dus dat is wel een leuke tip.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Oki, dat is wel een goede voor als ik de hiragana al een beetje in m'n hoofd heb zitten, thanks! ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    & watashi is altijd goed. ;D
    Watashi: 'normale' vorm, ook voor 'beleefde' gesprekken.
    Boku: jongens
    Ore: jongens/mannen, meestal wat ouder
    Atashi: meisjes
    En dan heb je ook nog 'washi' voor oude mensen en nog een hoop andere rare vormen xd.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    & watashi is altijd goed. ;D
    Watashi: 'normale' vorm, ook voor 'beleefde' gesprekken.
    Boku: jongens
    Ore: jongens/mannen, meestal wat ouder
    Atashi: meisjes
    En dan heb je ook nog 'washi' voor oude mensen en nog een hoop andere rare vormen xd.


    Aha, ty, ik kon daar nooit echt een duidelijk uitleg van vinden, maar ik wist dat boku & watashi heel vaak goed is in mijn geval xd
    Dus das wel handig als je dat al weet, maar nu weet ik het weer net iets beter. :)

    Trouwens ik ga denk ik weer eens proberen een amv te maken, maar dit keer van Angel Beats!
    Hoop dat het lukt :)

    [ bericht aangepast op 24 nov 2013 - 15:02 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Aha, ty, ik kon daar nooit echt een duidelijk uitleg van vinden, maar ik wist dat boku & watashi heel vaak goed is in mijn geval xd
    Dus das wel handig als je dat al weet, maar nu weet ik het weer net iets beter. :)

    Trouwens ik ga denk ik weer eens proberen een amv te maken, maar dit keer van Angel Beats!
    Hoop dat het lukt :)


    Oeh, nice! Laat maar even zien als je 'm af hebt. ;D
    Ik ga maar eens al mijn gemiste episodes van deze week inhalen, denk ik. ;x


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Oeh, nice! Laat maar even zien als je 'm af hebt. ;D
    Ik ga maar eens al mijn gemiste episodes van deze week inhalen, denk ik. ;x


    Haha zal ik doen, maar wss duurt dat nog wel even.
    Ik ben eerst bezig om alle beelden goed te krijgen in premiere pro en daarna ga ik ook nog wat effecten toevoegen in after effects :D
    Heb al het perfecte nummer daarvoor denk ik en tot nu toe vind ik hem al erg mooi worden.
    Heb ook beelden met een kwaliteiten van 720p, dus dat is goed genoeg lijkt me :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Aha, ty, ik kon daar nooit echt een duidelijk uitleg van vinden, maar ik wist dat boku & watashi heel vaak goed is in mijn geval xd
    Dus das wel handig als je dat al weet, maar nu weet ik het weer net iets beter. :)

    Trouwens ik ga denk ik weer eens proberen een amv te maken, maar dit keer van Angel Beats!
    Hoop dat het lukt :)


    Dat wilde ik 2 weken geleden proberen maar dan met Loveless ;D ik moet nog steeds beginnen...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Dat wilde ik 2 weken geleden proberen maar dan met Loveless ;D ik moet nog steeds beginnen...


    Het is alleen wel veeeel werk en vrij lastig als je echt een goede Amv wilt maken.
    Vaak had ik ook een gedoe om de juiste beelden te vinden op goede kwaliteiten, maar gelukkig heb ik daar nu geen last van.
    Ik zat er allang aan te denken om dit te doen, maar ik kon nooit een keuze maken tussen Angel Beats of Clannad xd
    Maar uiteindelijk toch maar Angel Beats. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Het is alleen wel veeeel werk en vrij lastig als je echt een goede Amv wilt maken.
    Vaak had ik ook een gedoe om de juiste beelden te vinden op goede kwaliteiten, maar gelukkig heb ik daar nu geen last van.
    Ik zat er allang aan te denken om dit te doen, maar ik kon nooit een keuze maken tussen Angel Beats of Clannad xd
    Maar uiteindelijk toch maar Angel Beats. :)


    Veel werk is het zeker xd. Ik heb het liedje al .. anime al.. Alleen niet 720p en niet de raw versie.... maar die 2 zijn lastig te vinden van Loveless.. Dus hou het beeld maar lekker minimaal ;D en vermijd zo veel mogelijk ondertiteling ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Veel werk is het zeker xd. Ik heb het liedje al .. anime al.. Alleen niet 720p en niet de raw versie.... maar die 2 zijn lastig te vinden van Loveless.. Dus hou het beeld maar lekker minimaal ;D en vermijd zo veel mogelijk ondertiteling ;D



    Ahhh jaa, dat was voor mij ook een hel om te zoeken xd
    Iets zonder ondertiteling, gelukkig kon ik ergens de engelse dubs krijgen zonder ondertiteling van Angel Beats!
    Heb bijna de beelden op zijn plek staan en plus de quotes, dus daarna kan ik lekker verder in after effects :D
    Daar begint het leuke werk en probeer ik het iets beter te maken met effecten.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)


    Ahhh jaa, dat was voor mij ook een hel om te zoeken xd
    Iets zonder ondertiteling, gelukkig kon ik ergens de engelse dubs krijgen zonder ondertiteling van Angel Beats!
    Heb bijna de beelden op zijn plek staan en plus de quotes, dus daarna kan ik lekker verder in after effects :D
    Daar begint het leuke werk en probeer ik het iets beter te maken met effecten.


    Dat doe je nog gauw ;o.. Ik zou echt lang bezig zijn om met de beelden op zijn plek te krijgen XD...
    Of knip je weinig erin? Doe je het hele liedje trouwens? ;o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Dat doe je nog gauw ;o.. Ik zou echt lang bezig zijn om met de beelden op zijn plek te krijgen XD...
    Of knip je weinig erin? Doe je het hele liedje trouwens? ;o


    Ik knip best wel veel en moet dingen soms echt frame voor frame doen en dan ook nog kijken of het klopt met het liedje.
    Jaa, ik heb wel het hele liedje waar ik een amv van maak, maar het liedje dat ik gebruik is iets van 5:17 lang of zoiets. xd
    Maar alsnog heb ik eigenlijk te weinig ruimte. Ik kan slechts een paar personages van Angel Beats echt de focus opleggen.
    Ik heb gekozen voor Iwasawa, Hinata, Yui, Yuri en Kanade of zal ik voor Naoi kiezen xd Dies ook wel leuk. xd
    Hmmm Naoit of Kanade... lastig xd

    Ik zit er trouwens ook wat quotes in tussen het liedje door, dat vind ik ook altijd leuk :D

    [ bericht aangepast op 24 nov 2013 - 18:10 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Ik knip best wel veel en moet dingen soms echt frame voor frame doen en dan ook nog kijken of het klopt met het liedje.
    Jaa, ik heb wel het hele liedje waar ik een amv van maak, maar het liedje dat ik gebruik is iets van 5:17 lang of zoiets. xd
    Maar alsnog heb ik eigenlijk te weinig ruimte. Ik kan slechts een paar personages van Angel Beats echt de focus opleggen.
    Ik heb gekozen voor Iwasawa, Hinata, Yui, Yuri en Kanade of zal ik voor Naoi kiezen xd Dies ook wel leuk. xd
    Hmmm Naoit of Kanade... lastig xd

    Ik zit er trouwens ook wat quotes in tussen het liedje door, dat vind ik ook altijd leuk :D


    Damn jij bent dan echt snel o-o.. -Ok ik ben als ik bezig ben snel afgeleid daar kan het ook aan liggen.-
    Ehm ik moet bekennen.. ik ben vergeten wie Naoi is.. ... en een paar van die andere.. ik weet niet zeker wie wie is ;D alleen Iwasawa, Yui en Kanade weet ik zeker XD
    Ben benieuwd als die af is ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Damn jij bent dan echt snel o-o.. -Ok ik ben als ik bezig ben snel afgeleid daar kan het ook aan liggen.-
    Ehm ik moet bekennen.. ik ben vergeten wie Naoi is.. ... en een paar van die andere.. ik weet niet zeker wie wie is ;D alleen Iwasawa, Yui en Kanade weet ik zeker XD
    Ben benieuwd als die af is ;D


    Haha, valt denk ik nog best mee, hoewel ik een paar uur zo'n 3 uurtjes wel aardig geconcentreerd heb gewerkt en vrij effectief ook. Ik weet ook een beetje hoe ik dingen neer wil zetten en vind het leuk ermee te klooien.

    Dit is trouwens Naoi!


    Jij weet wel die gozer die steeds roept van: "I'm god!"

    Hahah ik vind hem wel grappig, maar hem of Kanade.
    miss kan ik hem erin doen om je te laten herinneren wie hij ook waar was. xd

    EDIT

    Yeey! Beelden + audio zijn af, nu in after efffects even wat leuke bewerkingen uitvoeren en dan zal ik hem online zitten.
    ik weet alleen nog niet of ik hem vandaag afkrijg :X Ligt eraan of after effects meewerkt met het filmpje,
    maar ik vind hem er al best vet uitzien :'D

    [ bericht aangepast op 24 nov 2013 - 19:19 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.