• Ik heb voor de gein eens de betekenis van mijn voornaam gezocht.
    Alleen, zoals jullie weten, is er voor de naam Erieka geen betekenis. Als ik het iets anders schrijf, namelijk als Erika, dan is er wel een betekenis.
    Namelijk: Altijd machtig heerser.

    Wat betekent jouw voornaam?

    [ bericht aangepast op 23 nov 2013 - 23:05 ]


    26 - 02 - '16

    Toch maar even opgezocht:

    - Simone is een Franse meisjesnaam. De betekenis van de naam is `luisteraar
    - Simone is een Hebreeuwse meisjesnaam en betekent "God heeft gehoord"
    - Met een stompe neus
    - Meaning: Loud
    - Its source is Shimon, a Hebrew name meaning "To hear, to be heard or reputation..


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Dat kan ik wel raden zonder internet
    Sterre betekent, verassing, ster


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Volgens Babybytes is mijn naam een Welshe jongens en meisjesnaam en betekent het Leider. Maar de betekenis op een andere site is Horizon.


    Physics is awesome

    "The name Kelly is of Irish origin.
    The meaning of Kelly is "Brave warrior".
    It is also of English origin, where its meaning is "Bright headed". "

    Dit dus hihi :3

    Ik heb meer gevonden :P


    Gaelic Meaning:

    The name Kelly is a Gaelic baby name. In Gaelic the meaning of the name Kelly is: warrior.

    Irish Meaning:
    The name Kelly is an Irish baby name. In Irish the meaning of the name Kelly is: War. Lively. Aggressive. An Irish surname that has only been used as a first name (either gender) in the latter half of the 20th century.

    American Meaning:
    The name Kelly is an American baby name. In American the meaning of the name Kelly is: warrior.

    Scottish Meaning:
    The name Kelly is a Scottish baby name. In Scottish the meaning of the name Kelly is: Wood. Surname and place name that has only been used as a first name (either gender) in the latter half of the 20th century.

    [ bericht aangepast op 24 nov 2013 - 20:18 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Leonie betekenend Leeuwin :Y)


    take me back to the basics and the simple life

    Laura - Persoon afkomstig uit Laurentum, de met lauweren bekranste , okaaayy?

    [ bericht aangepast op 25 nov 2013 - 20:32 ]


    Cute as a button, every single one of you !

    [ bericht aangepast op 25 nov 2013 - 20:33 ]


    Cute as a button, every single one of you !

    Joyce, Ik heb altijd gedacht dat het Vreugde betekende maar nu vind ik ook betekenissen als: Rots, Meester en Strijdster. Onder de spoiler knop staat meer informatie



    JOYCE
    door Dries van den Akker s.j. (zie ook: www.heiligen-3s.nl)
    Betekenis
    1] Deze naam schijnt terug te gaan op de Keltische naam Josse of Jost (soms ook
    geschreven als Jodok, Judoc of Joder) = 'strijder'. Door de invloed van het Latijn
    werd deze naam aangepast aan het Latijnse gehoor: Judocus (zie aldaar) of Jodocus.
    De vrouwelijke vorm moet dus 'strijdster' betekenen.
    2] Een andere, minder waarschijnlijke, verklaring veronderstelt nog dat er samenhang is met het Latijnse 'iocosa'
    = 'opgewekt', 'grappig'.
    *
    Oorspronkelijk was Joyce zowel een mannen- als vrouwennaam.
    *
    Bijzonderheden
    In 1925 stond 'Joyce' op de derde plaats stond gebruikelijke voornamen in Engeland. Later is
    hij weer meer onbruik geraakt.
    Gemeten over de jaren 1990-1994 stond Joyce gedeeld 6e op de lijst van populairste
    meisjesnamen in Nederland.
    *
    Diversen
    In 1861 schreef Mrs Henry Wood een roman 'East Line'; daar komt een Joyce in voor. Eén
    van de hoofdpersonen van het boek, Captain Levison, reageert, als hij de naam Joyce hoort:
    'Joyce? Die naam heb ik nog nooit gehoord. Is het een echte doopnaam of een verzinsel?'
    *
    Heiligen
    Een vrouwelijke heilige van deze naam is vooralsnog onbekend.
    *
    Josse (of Judocus) van St-Josse-sur-Mer, Frankrijk; prins, pelgrim & kluizenaar met zijn gezel Vulmar; † (668 of)
    669. Feest 13 december.
    *
    Legende
    Juist toen hij en zijn gezel maar een heel klein stukje brood hadden voor het eten, kwam de Heer Jezus langs in de
    gedaante van een arme man, die om een aalmoes vroeg. Josse brak het stuk brood in vieren en gaf de bedelaar een
    kwart. Maar even later verscheen Jezus weer, nu als een andere arme man; hij kreeg ook een kwart. Maar meteen
    daarna kwam Hij terug als weer een arme man. Weer kreeg Hij een kwart. Tenslotte klopte Hij voor de vierde keer
    aan als een arme bedelaar. En ook deze keer kreeg hij een kwart van het brood. Nu zei zijn dienaar Vulmar: "Maar
    vader, moeten we niet iets voor onszelf behouden?" Waarop Josse antwoordde: "Het enige wat ik wil is dat de armen
    te eten hebben. God de Heer is in staat ons voedsel te geven in overvloed." Josse was nog bezig zijn leerling hierover
    te onderhouden toen zij door de vensters van hun hut vier schepen over zee naar hen toe zagen varen. Ze waren
    volkomen onbemand: geen kapitein, geen stuurman of varensgezel te zien. Ze bleken alle vier een scheepslading aan
    voedsel te bevatten. Niemand heeft ooit geweten waar ze vandaan kwamen, ook niet waar ze gebleven zijn.
    Deze laatste nederzetting staat bekend als St-Josse-sur-Mer niet ver van Montreuil ten zuiden van Boulogne-sur-Mer.


    nothing is true, everything is permitted.

    Mijn naam hebben mijn ouders van Salvador Dali. Ik heet Dali (;


    I still think of the guitar bible.

    Briannah schreef:
    Joyce, Ik heb altijd gedacht dat het Vreugde betekende maar nu vind ik ook betekenissen als: Rots, Meester en Strijdster. Onder de spoiler knop staat meer informatie



    JOYCE
    door Dries van den Akker s.j. (zie ook: www.heiligen-3s.nl)
    Betekenis
    1] Deze naam schijnt terug te gaan op de Keltische naam Josse of Jost (soms ook
    geschreven als Jodok, Judoc of Joder) = 'strijder'. Door de invloed van het Latijn
    werd deze naam aangepast aan het Latijnse gehoor: Judocus (zie aldaar) of Jodocus.
    De vrouwelijke vorm moet dus 'strijdster' betekenen.
    2] Een andere, minder waarschijnlijke, verklaring veronderstelt nog dat er samenhang is met het Latijnse 'iocosa'
    = 'opgewekt', 'grappig'.
    *
    Oorspronkelijk was Joyce zowel een mannen- als vrouwennaam.
    *
    Bijzonderheden
    In 1925 stond 'Joyce' op de derde plaats stond gebruikelijke voornamen in Engeland. Later is
    hij weer meer onbruik geraakt.
    Gemeten over de jaren 1990-1994 stond Joyce gedeeld 6e op de lijst van populairste
    meisjesnamen in Nederland.
    *
    Diversen
    In 1861 schreef Mrs Henry Wood een roman 'East Line'; daar komt een Joyce in voor. Eén
    van de hoofdpersonen van het boek, Captain Levison, reageert, als hij de naam Joyce hoort:
    'Joyce? Die naam heb ik nog nooit gehoord. Is het een echte doopnaam of een verzinsel?'
    *
    Heiligen
    Een vrouwelijke heilige van deze naam is vooralsnog onbekend.
    *
    Josse (of Judocus) van St-Josse-sur-Mer, Frankrijk; prins, pelgrim & kluizenaar met zijn gezel Vulmar; † (668 of)
    669. Feest 13 december.
    *
    Legende
    Juist toen hij en zijn gezel maar een heel klein stukje brood hadden voor het eten, kwam de Heer Jezus langs in de
    gedaante van een arme man, die om een aalmoes vroeg. Josse brak het stuk brood in vieren en gaf de bedelaar een
    kwart. Maar even later verscheen Jezus weer, nu als een andere arme man; hij kreeg ook een kwart. Maar meteen
    daarna kwam Hij terug als weer een arme man. Weer kreeg Hij een kwart. Tenslotte klopte Hij voor de vierde keer
    aan als een arme bedelaar. En ook deze keer kreeg hij een kwart van het brood. Nu zei zijn dienaar Vulmar: "Maar
    vader, moeten we niet iets voor onszelf behouden?" Waarop Josse antwoordde: "Het enige wat ik wil is dat de armen
    te eten hebben. God de Heer is in staat ons voedsel te geven in overvloed." Josse was nog bezig zijn leerling hierover
    te onderhouden toen zij door de vensters van hun hut vier schepen over zee naar hen toe zagen varen. Ze waren
    volkomen onbemand: geen kapitein, geen stuurman of varensgezel te zien. Ze bleken alle vier een scheepslading aan
    voedsel te bevatten. Niemand heeft ooit geweten waar ze vandaan kwamen, ook niet waar ze gebleven zijn.
    Deze laatste nederzetting staat bekend als St-Josse-sur-Mer niet ver van Montreuil ten zuiden van Boulogne-sur-Mer.

    Heey mede "strijder" ;p


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    SORRY VOOR DE BUMP

    MAAR IK WEET EINDELIJK WAT MIJN NAAM BETEKENT!

    Een vriendin van mij had een site gemaild met de vraag of ze konden uitzoeken wat mijn naam betekent, en dat hebben ze dus gedaan.

    Deze mail kregen we terug:

    Hallo Denise en Vincie,

    Dankjewel voor jullie e-mail.

    Tja, deze naam is inderdaad lastig:

    - Mogelijk is Vincie afgeleid van Vincent, Vince, etc en dat is weer afgeleid van het Latijnse werkwoord "Vinco" en dat betekent Overwinnaar.

    - Een andere mogelijkheid is dat je ouders verschillende woorden, namen, plaatsen, etc, (die voor hen betekenis hebben) hebben samengevoegd tot 1 naam, bijvoorbeeld VINkenberg en VijCIE (beide plaatsen in Nederland).

    - Ook geven sommige ouders hun kind de achternaam van een bekend persoon, bijvoorbeeld Kaitlyn Vincie (www.KaitlynVincie.com) of Leonardo Da Vinci (waarbij de e aan de naam wordt toegevoegd bij meisjes).

    - Wat ook wel eens leuke resultaten oplevert is Google Translate (translate.google.com):

    Albanisch: kraan
    Italiaans: provincies


    Vraag in ieder geval je ouders waarom ze deze naam hebben gekozen en/of hoe ze er aan gekomen zijn. Dit helpt je vast een stuk verder.

    Succes en groetjes,
    Marianne



    Goed, ik ben dus een overwinnaar :P


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik wist wel wat die van mij betekende maar ben ik al weer vergeten en ben nu te lui om het op te gaan zoeken. :W


    Sometimes it's best not to care.

    Mijn naam betekent letterlijk 'geliefd' (:


    Caution first, always.

    Shirley - Open plaats in het bos


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Yasmine is een Engelse meisjesnaam.

    De betekenis van de naam is `jasmijn`.


    A good book on your shelf is a friend that turns its back on you and remains a friend. ~Author Unknown