• Wees welkom, leden! :'D

    Wat is de meerwaarde van een schrijfgroep? bron
    Schrijven doe je weliswaar alleen, maar jezelf verbeteren als schrijver, daar kun je ook anderen bij gebruiken. Als je een schrijfgroep opricht, kun je elkaars werk lezen, becommentariëren en je schrijftechniek en -inzicht aanscherpen. De belangrijkste vraag van je schrijven is namelijk: werkt het? Hoe komt het over? Voorlezen of laten lezen geeft je dat inzicht. Bovendien is een schrijfgroep vaak een stok achter de deur: als je elke week of maand met elkaar afspreekt moet je dat halve verhaal of nog-net-niet-helemaal gedicht wel afmaken. Vergeet ook het sociale aspect niet: het is leuk om je passie te delen en met geestverwanten rond de tafel over literatuur en schrijven te praten.

    Hoe gaan we te werk?
    Het lijkt me handig als ik een story aanmaak, waarbij ik iedereen co-auteur maak (= gedaan). Eens in de twee weken zet iedereen een stukje tekst in de story en beoordeel je die van de anderen. Dit gaat natuurlijk wel met respect, want iedereen doet zijn best. Ook wordt er een forumtopic aangemaakt, waar we afspraken en andere dingen kunnen bespreken (= dit topic).

    Afspraken
    ~ Je bent serieus en levert je stukken voor de deadlines in (dit klinkt streng, maar ook hier leer je van).
    ~ Je kan tegen feedback en kan die zelf ook goed geven.
    ~ Je respecteert de verhalen/stukken van anderen, omdat niemand het leuk vindt om afgezeken te worden.
    ~ Je respecteert elkaar ook, aangezien de sfeer prettig hoort te zijn.
    ~ Je hoeft niet ervaren te zijn, want het is namelijk de bedoeling om te leren en ervaring op te doen.
    ~ Verder is het natuurlijk belangrijk om de sfeer leuk te houden!
    ~ Ik heb nog geen naam bedacht, omdat het me leuk leek om samen een naam te bedenken.

    To do list
    ~ Story aanmaken (doe ik gelijk!)
    ~ Misschien is het leuk als iedereen een kort stukje over zichzelf vertelt? Dan kunnen we een "voorstel hoofdstuk" in de story maken.
    ~ Persoonlijk vind ik dat we een super stoere naam nodig hebben, want namen zijn cool. (:
    ~ Ik schrijf ook nog een hoofdstuk in de story, waarin ik alles nog eens verduidelijk (een FAQ). Als er vragen zijn; stel ze en ik zet ze erbij.
    ~ Nog aanvullingen?

    Leden:
    1. Yayde | Marijke
    2. Alaska | Amber
    3. Maestum | Emma
    4. Cresseyde | Freya
    5. Bergling | Lisa
    6. Chocolata | Lotta
    7. CurIs | Anouk
    8. Riveras | Rosa
    9. Quaintrelle | Sylvie
    10. Thalin | Evi


    [ bericht aangepast op 15 feb 2014 - 21:15 ]


    | Reality is for people that lack imagination |

    Gylani schreef:
    Ik heb nog een vraagje. Stel dat ik een nieuwe story begin en alleen de voorkant wil laten keuren, mag dat ook ipv echt een hoofdstukje? Of is het echt alleen de bedoeling dat ik een hoofdstuk laat zien? En mogen stukjes ook in het Engels enz?


    Als jij de voorkant wilt laten keuren, is dat geen probleem! Je upload waar jij graag feedback op wil. (:


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    (...)

    Als jij de voorkant wilt laten keuren, is dat geen probleem! Je upload waar jij graag feedback op wil. (:


    Ok (:


    16 - 09 - '17

    Jullie laten geen nieuwe leden meer toe, of wel? ;c


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Sorry, Dirkje, we zitten jammer genoeg vol. ;(


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Naaahw, zo jammer dat ik dit gemist heb.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Naaahw, zo jammer dat ik dit gemist heb.


    Gomendasai~! D:


    | Reality is for people that lack imagination |

    Ik heb trouwens een hoofdstuk in de story over de deadline ge-upload. Niet vergeten even te lezen! ^^


    | Reality is for people that lack imagination |

    Phyre -> Imagines. ^^

    Mooie username, Amber. ^^


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Facts schreef:
    Mooie username, Amber. ^^


    Thanks :] ik wilde hem al heel lang veranderen, ik wil deze langer dan een maand houden in ieder geval. :33

    Facts schreef:
    Mooie username, Amber. ^^


    16 - 09 - '17

    Ik zit te denken, ik heb 25K van een boek dat ik graag zou willen uitschrijven, maar hoe begin ik met het vragen van feetback hierover. Samenvatting? Begin? Recentste?


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cymry schreef:
    Ik zit te denken, ik heb 25K van een boek dat ik graag zou willen uitschrijven, maar hoe begin ik met het vragen van feetback hierover. Samenvatting? Begin? Recentste?


    Wat bedoel je met "uitschrijven"? ;s


    | Reality is for people that lack imagination |

    Dobreva ---> Petals.


    Because I love him, do I need another reason?

    Petals schreef:
    Dobreva ---> Petals.


    Ik merkte het. ^^
    Ik heb het al aangepast. ;p


    | Reality is for people that lack imagination |