• WILLEM VAN ORANJE COLLEGE - AMSTERDAM ZUID/ZUID-OOST

    DE SCHOOL
    Het Willem van Oranje College (beter bekend als het WvO) op de "grens" van Amsterdam Zuid en Amsterdam Zuid-Oost, oftewel op de grens van de "goede" buurt en de grens van de "slechte" buurt, is een school voor alleen Havo en VWO leerlingen. Het is een kleine, middelbare school met klassen niet groter dan 20 leerlingen en nog nooit waren er meer dan 3 klassen per leerjaar & niveau (dus bijvoorbeeld Havo 2).
    Leerlingen van VWO en Havo staan over het algemeen bekend als de leerlingen van de verstandige keuzes, de leerlingen die weten wat goed is voor de toekomst en de leerlingen die goed met school bezig zijn. Dit is echter niet zo op het WvO. Hier is het motto van de leerlingen: 'Je leeft maar één keer, dus we doen alleen waar we zin in hebben'.

    Het WvO heeft van alle scholen in Noord-Holland één van de slechtste reputaties door de grote verschillen in school en door het gedrag van de leerlingen. De leerlingen uit de rijke buurten van Amsterdam Zuid gaan naar het WvO, maar hetzelfde geld voor de leerlingen uit de arme buurten van Amsterdam Zuid-Oost. De leerlingen die door de jaren heen vooral de reputatie van de school hebben verpest. Het type jongeren dat het thuis niet prettig heeft, dus op straat hun plezier zoekt in graffiti, rondhangen, roken, drinken, etc., en daardoor school "vergeet".

    Het is een wonder hoe deze leerlingen zonder ook maar iets gedaan te hebben, toch in eindexamenklas 5 Havo of 6 VWO aan zijn gekomen. Maar niet dat hun schoolmotivatie beter is. Ze bederven eerder de schoolmotivatie van de mensen die nog wel hard werken, over het algemeen de rijkere mensen. Maar laten we dat niet te hard roepen, ook arme mensen kunnen hard werken en ook rijke mensen kunnen niks doen.
    Het WvO maakt bij de klassenindeling altijd gebruik van 1 regel: zoveel mogelijk proberen de arme mensen bij de arme mensen in te zetten, hetzelfde geld voor de rijkere mensen. Om zo, ook al kent iedereen elkaar alsnog, de hardwerkende en de slechtwerkende leerlingen zoveel mogelijk van elkaar te scheiden.
    Dit heeft ertoe geleid dat H5A en V6A klassen zijn met leerlingen uit Amsterdam Zuid-Oost en H5B leerlingen zijn uit Amsterdam Zuid, oftewel de "meer hardwerkende" leerlingen.


    VERHAAL
    Wij volgen hier leerlingen uit H5A, H5B en V6A. We zullen ze vooral volgen buiten school, dus hoe ze thuis of op straat leven, hoe ze met feestjes omgaan... De belangrijkste factoren voor de leerlingen zijn vaak ook de factoren die niks met school te maken hebben en feest, sport, alcohol, seks, rondhangen, roken, enzovoort. Dat is waar hun leven om draait. Die toekomst, waar ze zogenaamd van school rekening mee moeten houden, komt in de toekomst wel.
    We volgen dus de leerlingen in hun dagelijks leven. De ene vind zijn lol in een pakje sigaretten, de andere in een restaurantje. De ene vind ik grappig om dag in dag uit vuurwerk af te steken, de ander plundert liever de Albert Heijn op 5 minuten afstand van school. Ieder zo zijn eigen ding.
    Maar hoe gaan de "rijke" en de "arme", leerlingen, om zo het onderscheid maar even te maken, met elkaar om? Botst Zuid en Zuid-Oost verschrikkelijk, of loopt het allemaal wel op rolletjes? Daar zullen we gauw genoeg achter komen.


    LEERLINGEN
    Klas H5A (Havo 5, klas A) - "Zuid-Oost leerlingen"
    • Akkie de Mol | Bridget Satterlee | Bisou | 1.2
    • Farah Sahar Alfarsi | ? | Zusak | 1.4
    • Katelijne Renée Kleijn | Danielle Campbell | maslany | 1.3
    • Anna Mahabier | Lana Ogilvie | MirandaCosgrove | 1.5
    • Yorick Marijn van der Vegt | Zach Clayton | trasecolare | 1.2
    • Zeger Sergeyev van Manen | ? | Vesa | 1.4
    •

    Klas H5B (Havo 5, klas B) - "Zuid leerlingen"
    • Noah Melinda van Ypen | Emma Watson | sigil | 1.4
    • Adriana Lisa Kuijpers | Baskin Champion | Sunrises | 1.6
    • Rykka Johansson | ? | Polovina | 1.2
    • Dries Bosman | ? | ruin | 1.3
    • Aleczander Bossen | Tyler Blackburn | Thunderfvck | 1.5
    •

    Klas V6A (VWO 6, klas A) - "Zuid-Oost leerlingen"
    • Norah Hadewych van Leeuwenhoek | Sahara Ray | Astraeus | 1.3
    • Bree Wade | Emilia Clarke | Sempre | 1.2
    • Jaqueline 'Sjaak' Lenthe de Ruyter | ? | xPaperPlane
    • Christopher Arthur van der Put | ? | greenlight22 | 1.4
    • Mohammed 'Mo' Emir Yilmaz | ? | Cotrona | 1.3
    • Micheal 'Kealan' Klaarendeijk | Kian Lawley | Philip


    RULES
    • De huisregels van Quizlet
    • Geen perfecte rollen, niemand is perfect
    • 16+ is toegestaan, meld dit even bovenaan je post
    • Het woordenaantal van je posts moet minimaal 200 woorden bevatten
    • Ik kom zelf niet uit Amsterdam en deze RPG is ook fictief en zelfbedacht, dus ik verwacht geen reacties als "dit is in Amsterdam helemaal niet zo", want dat kan heel goed kloppen.


    TOPICS
    • Rollentopic
    • Praattopic 1 2
    • Speeltopic


    SPEELTOPIC
    Het is vandaag vrijdag 14 oktober 2016, 16:02 uur. Alle leerlingen die tot het achtste uur les hadden zijn nu ook eindelijk vrij en gaan hun herfstvakantie van een week tegemoet. De meesten gaan niet op vakantie, maar gaan juist helemaal los in discotheken en de stad zelf.
    Het is nu 11 graden celcius en erg bewolkt. Het heeft de hele dag nog niet geregend, maar het zit er wel aan te komen.
    Wat de leerlingen nu verder gaan doen, is aan jullie!
    Wanneer we uitgeschreven zijn met dit tijdstip, zal er een tijdskip plaatsvinden. We zullen dan skippen naar zaterdagavond, 15 oktober. Als iemand leuke ideeën heeft voor een skip, dump ze allemaal maar in het praattopic!









    take risks

    AARDAPPELNOOTJES wooeh (cat)

    Aangepast wegens volledig hoofdletter gebruik

    [ bericht aangepast door een moderator op 10 okt 2016 - 0:26 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    YEEEEEEEEeeeeeee.

    Aangepast wegens volledig hoofdletter gebruik.

    [ bericht aangepast door een moderator op 10 okt 2016 - 0:26 ]


    Up with the sun. Gone with the wind.

    Helloweeeee


    El Diablo.

    Wooohoooo


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Swaggerhond


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Mt


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    MT'tje. Super onorigineel.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    MT


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Mohammed 'Mo' Emir Yilmaz

    18 || Outfit + Shoes || Thé bad boy


    Ik heb drie tussenuren gehad vandaag, maar nog steeds leek de dag veel te langzaam te gaan. En dan met name het laatste uur. Normaal gezien zou ik het zo geskipt hebben, maar op zich was deze leraar wel chill. Toch was ik de eerste die het lokaal verliet zodra de bel ging en ik grijnsde breed. Eindelijk vakantie, iets waar ik echt aan toe was. De herfstvakantie is het beste, sinds mijn verjaardag er altijd middenin valt. Dit jaar zou ik op een woensdag jarig zijn. 19 jaar alweer en het werd een groot feest. De meeste dingen waren dan ook al geregeld. Het feit dat mijn ouders naar Turkije gingen voor twee weken hielp dan ook enorm mee.
    Ik dump alles in mijn klusje en laat de nu bijna lege, zwarte rugzak losjes op een schouder hangen. Met een langzame pas loop ik naar buiten waar ik gelijk begroet word door de kou. Mijn ogen vernauwen wat en ik trek mijn jas wat dichter. Na al die jaren was ik het nog steeds niet gewend. Als ik dan ook uit Turkije kwam in de zomervakanties vond ik het hier altijd nog vrij koeltjes, terwijl half Nederland op het strand zat. Na een paar dagen was ik het ook wel weer gewend, maar nog steeds. De winters blijven een ware hel en meestal kwam mijn winterjas dan ook al vroeg tevoorschijn. Ik leun uiteindelijk maar tegen een muur, uit de wind en steek hier een sigaret op. Ik neem een langzame hijs en kijk ondertussen om me heen, opzoek naar een bekend gezicht.


    El Diablo.



    Dries Bosman

    De verschillende, vreemde blikken die ik vandaag gehad had waren gelukkig bijna over. Dan kon ik naar huis gaan en werd ik niet meer aangestaard. Waarom ik werd aangestaard was om het feit van het hebben van een nogal donkerpaars gekleurde oogkas. Ik zeg maar dat ik ben gevallen met de fiets, tegen een lantaarnpaal aan ben gekomen en toen in het gras ben gevallen. Want verdere verwondingen had ik niet. Oké, niet op het oog, want ik had ook nog een gekneusde rib. Dit was alleen een heel stuk makkelijker te verbergen. Nee, ik heb gisteravond ruzie gehad met mijn stiefbroer om het feit dat hij er achter is gekomen dat Kealan weet van ons handeltje. Man wat was hij woest geweest.
    Ik schrok op uit gedachten toen het lokaal zowat leeg was en ik duwde mezelf moeilijk overeind. Nog even doorzetten, Dries. Thuis kun je op bed liggen met een bak pijnstillers in je mik.
    Moeizaam tilde ik mijn tas van de grond en deed hem op mijn rug, waarna ik het lokaal uitliep en mij richting het plein begaf. Ik had eigenlijk geen zin om naar huis te gaan, want dan moest ik mijn stiefbroer zien en hij was nog lang niet klaar met mij. Ik zuchte een keer diep, waarna mijn gezicht even verschoot van de pijn.
    "Verdomme," mompelde ik en ik zette mezelf neer op een bankje op het plein. Ik bleef hier wel even zitten, even uitrusten van de pijnlijke wandeling die ik zojuist naar buiten had gemaakt. Letterlijk elke stap die ik zette, dreunde door naar mijn rib.

    [ bericht aangepast op 9 okt 2016 - 23:36 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Farah Sahar Alfarsi
    H5A || TALKING TO MO || OUTFIT*

    she told stories with her eyes,
    she didnt even know she was telling

    Vakantie. Eindelijk. Ze was er aan toe. Hoewel, stiekem was ze altijd wel toe aan vakantie. Of niet zo zeer vakantie, ze was het liever gewoon bezig met Anna and haar blog, of zingen. Of eigenlijk gewoon alles wat niet te maken heeft met school. Vrijwel iedereen die haar kende wist dat school niet haar ding was. Enkel muziek en kunst konden haar interesseren.
          Voor ze naar huis kon, had ze echter de challenge die ze elke dag had. Haar kluisje. Ze snapte niet hoe de directeur-mensjes dachten dat iemand spul kwijt kon in zo weinig ruimte. Ze zouden wat kunnen leren, van de high schools in de VS. Een jaar geleden had ze een petitie er voor gestart, dat de kluisjes groter moesten worden. Daar waren de directeur-mensjes niet zo blij mee. Een zachte zucht kwam over haar lippen, en met gevaar voor eigen leven, opende ze haar kluisje. Het was niet alsof ze zo'n rommelig persoon was, iets netjes houden was gewoon onmogelijk met het kleine formaat. Tot haar opluchting viel er niet veel uit, enkel een paar boeken (eigenlijk de enige boeken die ze in haar kluis had, van de meeste nam ze niet de moeite ze überhaupt mee te nemen naar school), maar liever dat, dan de andere dingen in haar kluis. Farah pakte de dingen die ze nodig had, en na nog een laatste blik in het spiegeltje in haar kluis, liep ze richting de uitgang van de school. Buiten zette ze koers naar de fietsen, maar ze veranderde van richting toen ze Mo zag staan. Snel trok ze haar kleding recht, controleerde ze of haar adem niet stonk, en liep ze op hem af. Okay, normaal doen, Farah.
          'Hi, Mo,' glimlachte ze. 'Het is nu al koud, brrrrr.' Om hem te bewijzen dat ze het echt koud had, drukte ze haar koude handen tegen zijn wangen. 'Heb je zin om ergens iets te gaan drinken, om op te warmen?'



    * minus zonnebril&hoedje + jas


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Noah Melinda van Ypen

    Als de bel gaat, schrijf ik de laatste zinnen van de aantekeningen nog even op. Vakantie. Herfst vakantie. Mijn vakanties zijn meestal niet zo bijzonder. Meestal moet ik gewoon extra werken, of werk ik extra omdat ik me verveel. Ik hoop dat deze keer gewoon mensen willen afspreken. Chris of zo, of Bree misschien? Als ze zelf niet hoeft te werken.

    Ik stop mijn schrift in mijn tas en sta op terwijl ik mijn tas over mijn schouder hijs. Hij is niet zo zwaar. Ik had vandaag niet de hele dag les. Tevens ben ik zwaarder gewent. Ik werk in een boekenwinkel! "Fijne vakantie" zeg ik tegen de docent als ik langs loop. Ik loop naar mijn kluisje en open hem.Enkel om mijn jas aan te doen. Meer zat er namelijk niet in. Nadat ik mijn jas heb dicht geritst hijs ik mijn tas weer op mijn rug. Ik zie niemand van mijn vrienden dus gewoon maar naar mijn fiets denk ik. Ik haal mijn hand door mijn haren en sluit me kluis af.

    Ik loop naar buiten en sluit mijn ogen even tegen de kou. Ik rits mijn jas even iets dichter en stop mijn handen voor warmte in mijn jaszakken. Ik loop twee trapjes af het plein op en kijk even rond. Mo zit op een bankje met een ander meisje voor hem. Verder nog wat leerlingen die ik niet ken. Ik zucht even.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2016 - 9:17 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Christopher Arthur Van der Put

    18 jaar | V6A | Waiting for Anna, Bree and Kealan

    Toen de laatste bel van de dag had geklonken was Christopher vrolijk van zijn stoel opgesprongen om vrijwel direct zijn boeken in zijn tas te gooien en het lokaal uit te rennen. Dat was al drie uur geleden, Christopher was rond één uur uit geweest en had zich dus nog zo'n drie uur lang moeten zien vermaken voordat hij iets in de planning had staan. In die drie uur was Christopher naar huis gefietst had zijn moeder even geïrriteerd en was in zijn hoofd wel tien keer over gegaan hoe vanmiddag alles zou moeten gaan. Christopher voelde zich op het moment wel een beetje geniaal. Hij was namelijk met zijn superieure idee gekomen om op dubbeldate te gaan. Alleen had Christopher het dan niet een dubbeldate genoemd in het bij zijn van de andere drie. Anna zou hij zeker op een date meenemen, voor haar zou hij iets geweldigs en speciaals verzinnen, maar het was nu niet enkel met Anna. Hoewel Christopher graag zijn tijd spendeerde met de jongedame had hij het plan eigenlijk meer bedacht voor hun twee metgezellen. Bree en Kealan, Christopher zag het min of meer als zijn missie om het tweetal te koppelen. Stap één een date, maar ja het mocht niet te obvious zijn en daarom had Christopher het vermomd in een ander jasje. Wel had Christopher er nog even over na moeten denken wat ze gingen doen, hij had heel even aan uiteten gedacht, maar besloot toen dat dat te formeel was. De bioscoop was ook niets, want daar kon je niet met elkaar praten alleen je tong in de mond van iemand anders stoppen, dus was Christopher tot de conclusie gekomen dat ze maar moesten gaan bowlen. Nou kon Christopher ook niet zeggen dat hij bowlen heel speciaal vond, Christopher was over het algemeen meer van de apart ideeën, maar hij wou niet meteen all out gaan en hield het bij dit idee.
    In ieder geval was Christopher tegen een uur of vier weer terug naar school toe gegaan, iets wat hij nooit verwacht had om te doen. Wie keerde er nou terug naar school als hij of zij al vakantie had. Christopher dus, maar deze keer vond hij het niet eens heel erg hij had nou eenmaal iets leuks in het vooruitzicht. Christopher plaatste zich zelf binnen, omdat het buiten echt veel te koud was. Hij ging bij de uitgang van de school zitten half op de kachel die daar stond en die Christopher zijn lichaam weer opwarmde. Elf graden klonk niet als vreselijk koud, maar misschien was Christopher een beetje een koukleum en had hij het gewoon veel sneller koud.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2016 - 9:32 ]


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    MT


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Anna Mahabier


    Ik had vanmiddag een afspraakje met Christopher maar niet alleen met hem, ook nogeens met Bree en Kealan. Christopher had zichzelf verplicht dat hij de twee wou koppelen maar ik had er weinig vertrouwen in. Hij was er altijd zo fanatiek in.
          Volledig in mijn gedachten weggezakt probeerde ik de les te volgen maar veel kreeg ik er niet van mee, wat een slap gelul zeg. Toen de bel ging hees ik mezelf opgelucht op en zuchtte diep, Farah was al weg en ik vroeg me af waar ze heen ging.
    ‘’Anna?’’ Toen ik net uit de deur liep werd ik tegengehouden en ik keek fronsend op, ‘’misschien is het toch tijd dat je op bijles gaat,’’ voegde ze er aan toe en ik wierp haar een valse blik. ‘’Dat slaat echt nergens op, zoek het lekker uit.’’ Met die woorden stormde ik de gangen op en zocht ik in mijn kluisje naar mijn sigaretten maar kon ze nergens vinden, van binnen vervloekte ik mezelf dat ik die was vergeten en keek even om me heen, niemand waar van ik kon bietsen. Wat een rotdag.
    Mijn jas trok ik net als het geld wat ik vanochtend uit de keukenla had geritst, het was de plek waar mijn moeder haar spaargeld bewaarde maar ze gebruikte het nooit dus dan had ik er meer aan dan haar.
    De dikke winterjas die ik vanochtend had gedaan compenseerde het feit dat ik een panty aan had gedaan, je kon wel zeggen dat ik er niet echt goed over nagedacht had.
          Toen ik naar buitenliep had ik al gelijk de persoon in de gaten waar ik naar zocht, Chris. ‘’Chris!’’ Riep ik en gaf hem een knuffel van achter voor ik hem omdraaide en ongenegeerd een kus op zijn lippen drukte. ‘’Ik heb je echt gemist, wat zijn de plannen voor vanmiddag?’’ Vroeg ik aangezien ik nog niet wist wat we gingen doen. ‘’Als dat niet doorgaat heb ik namelijk ook nog wel zin in een date… Met z’n tweeën.’’ Met een vinger streek ik over zijn borstkas en glimlachte lief, ik had het nooit zo gehad met dubbeldates maar goed, als dat Chris gelukkig maakte dan deed ik vrijwillig met hem mee.




    Everything is illuminated by the light of our past.