• Rollentopic

    Personages
    Huffelpuf:
    Sasha von Beieren – vijfdejaars [Natas]

    Alexandra Cassidy – zevendejaars [Rosanne]
    Cameron Dupont – zevendejaars [Rosanne]
    Yvan Joseph – zevendejaars [Marjanne]

    Griffoendor:
    Austyn Peterson – zesdejaars [Natas]
    Renee Morton – zesdejaars [Marjanne]

    Roald Charles Harris-Grant – zevendejaars [Margot]
    Nemesis Seraphspawn – zevendejaars [Alicia]

    Ravenklauw:
    Pippa Victoria Montrose – vijfdejaars [Margot]
    Mathieus Isaac McCloud – vijfdejaars [Yorick]
    Kelly O'Pry – vijfdejaars [Yorick]
    Syd – vijfdejaars [Anna]
    Resa – vijfdejaars [Anna]
    Yalou Didem - vijfdejaars [Marjanne]

    April Campbell - zesdejaars [Natas]
    Ramses – zesdejaars [Alicia]

    Zwadderich:
    Maria Amelie Cassidy – vijfdejaars [Natas]
    Holly Blackstar – vijfdejaars [Yorick]

    Debby Nickson – zesdejaars [Maartje]
    Lord James Alan of Welltons – zesdejaars [Maartje]
    Jonathan Nicholas Montrose – zesdejaars [Margot]
    Van Carlton Madden – zesdejaars [Alicia]
    Clive Pritchard – zesdejaars [Natas]
    Illidus – zesdejaars [Jeffrey]

    Geen afdeling:
    Gabriel Stone [Alicia]
    Ophelia Salome Vanca "Banshee" von Ruden-Erimar [Alicia]


    Laten we maar beginnen de dag na het feest? Pippa, Amelie en Debby zullen dan wel in de ziekenzaal liggen.

    [ bericht aangepast op 23 dec 2013 - 11:50 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Van gaf een zwiep met zijn toverstok en Lord James viel languit op de grond. Hij liep met kordate passen op hem af en ging voor hem staan.
    'Als ik merk dat je mijn kat ook maar in de ogen kijkt, laat ik je door haar opeten.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Bedankt,' zei Gabriel oprecht. 'Zou jij onder de leerlingen willen nagaan wat ze weten? Ik denk dat ze jou eerder in vertrouwen nemen dan mij.' Het was afschuwelijk dat Sky dood was, maar ze had er wel voor gezorgd dat mensen hem niet zo gauw vertrouwden en als Cameron haar mond hield over hun samenwerking, zouden ze hopelijk wel wat loslaten.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Late reactie xD Mijn stukje was echt al vet lang geleden xd



    Cameron knikte. 'Ja, ik zal de nodige research doen. We houden elkaar op de hoogte, neem ik aan?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Gabriel knikte. 'Maar alleen 's avonds, vlak voor de avondklok. Niet iedereen hoeft ons steeds samen te zien. Als ik er niet ben kun je ook naar het schoolhoofd gaan.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Er waren zes dagen verstreken sinds het moment dat Amelie bijkwam in het ziekenhuis. Ze voelde zich een stuk beter, maar het genezingsproces ging slechts langzaam en de heler had haar al gewaarschuwd dat een groot deel van de littekens nooit helemaal zou weggaan.
    Amelie was nu dusdanig aangesterkt dat ze bezoek kon ontvangen – ander bezoek dan haar ouders als zus. Waarschijnlijk stond Austyn te popelen om haar te zien en ze verwachtte Holly ook wel te zien. Ze wilde ook graag naar Debby toe, maar die lag op een andere kamer en de arts vond dat ze beiden beter nog even konden wachten.
    Het wachten was ze een beetje beu, hoewel ze sinds gisteren wel wat schoolboeken had gekregen zodat ze haar gedachten van Clive kon afleiden. Ze had niets meer van hem gehoord, maar had van haar zus vernomen dat de zaak door het ministerie onderzocht werd. Ze vroeg zich af of ze hem ooit nog zou terugzien. Enerzijds bedroefde het haar als dat niet zo zou zijn, maar anderzijds had hij haar zoveel pijn gedaan dat ze hem helemaal niet meer wilde zien, al bleef ze vastklampen aan de hoop dat hij niet helemaal zich zelf was geweest door zijn transformatie. Ze sloeg haar boek voor Toverdranken open toen ze zijn afschuwelijke, dierlijke gezicht voor zich zag en probeerde dat beeld te verdrijven door het eerste te lezen dat ze tegenkwam.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Banshee was weggelopen zodra hij had gezegd wat hij ging doen. Van had toestemming van de school om na de lessen even naar het St. Holisto te gaan doormiddel van het Haardrooster. Hij had zijn schoolgewaad verruild voor een groene en zijn haar zat al sinds vanmorgen in de gebruikelijke scheiding, waardoor hij niet eens de moeite nam om in de spiegel te kijken.
    Er werd nauwelijks naar hem omgekeken toen hij de kamer van zijn afdelingshoofd betrad en niet lang daarna stapte Van uit de rokerige haard van het St. Holisto. De receptie op de begane grond was even druk als altijd, gezien dit het grootste magische ziekenhuis van Groot-Brittanië was. Van werd aangestaard door een man die een paardenhoofd uit zijn buik had groeien en luid hinnikte. Hij probeerde dat weer van zijn netvlies af te krijgen en las het bord naast de receptioniste.
    Het vertelde hem dat hij op de vierde verdieping moest zijn en omdat hij geen zin had om aan de lange rij vol kwijlende, brullende of hoppende mensen aan te sluiten, ging hij zelf op zoek.
    Hij had een paar rozen meegenomen die hij magisch geconserveerd had, zodat ze niet zouden verdorren en een fruitmand, omdat dat hem voedzamer leek dan een doos chocokikkers.
    De gang op de vierde verdieping was lang. Helers liepen in en uit verschillende kamers en familieleden liepen doelloos door de ruimtes. Van stak zijn vrije hand uit naar een van de deurknoppen, maar hoorde er zo'n luid kabaal van achter komen dat hij er maar vanuit ging dat Amelie daar niet was. Gelukkig zat hij bij zijn tweede poging ook meteen goed en enigszins op zijn hoede duwde hij de deur van de kamer een stukje verder open zodra hij wist dat deze nu aan Amelie toebehoorde.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Duidelijk,' zei Cameron. Ze keek Gabriel even geringschattend aan en drukte de stapel perkamenten wat steviger tegen haar borst. 'Ik moest maar eens gaan. Ik spreek je nog wel.'
    Ze besloot maar een hapje te eten in de Grote Zaal, waar Alexandra vast ook zou zijn.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Amelie keek op en glimlachte zwakjes toen ze Van zag.
    ‘Hé.’ Haar stem klonk krachteloos, maar ze voelde zich sterker dan haar lichaam deed geloven.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Van sloot de deur achter zich en wees met zijn stok naar haar nachtkastje waar een vaas verscheen.
    'Goedemiddag.' Hij glimlachte naar haar, maar zijn ogen gleden maar kort over haar gelaat voor hij naar de vaas toe liep en de bloemen erin zette. 'Ik dacht dat je wel wat vitaminen kon gebruiken.' Hij zette ook de fruitmand neer en eigende zich de lege stoel naast haar bed toe.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Amelie duwde zich met haar polsen ietsje hoger in de kussens. ‘Wat lief. Dankjewel.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Puur uit eigen belang,' zei Van koeltjes en hij sloeg zijn benen over elkaar. 'Het is nogal saai in de leerlingenkamer, hoewel ik onze gorilla niet echt mis.'
    Hij haalde een opgerolde Ochtendprofwet uit de zak van zijn gewaad en gaf die aan haar.
    'Misschien dat wat nieuws van de buitenwereld je wat te doen geeft, al zou ik pagina vier maar overslaan als ik jou was.' Op die pagina stond een nogal aangedikt verslag over wat Clive tijdens het illegale feestje had aangericht en hoewel het niet lang was, had het alleen al binnen de school muren voor veel geroddel en sensatie gezorgd.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Amelie pakte de krant aan. Ze had geen flauw idee over welke gorilla hij het had, maar het kon haar niet zoveel schelen. Ze wist eveneens dat hij hier niet alleen kwam om aan school te kunnen ontsnappen en het verbaasde haar eigenlijk dat hij zich zo afstandelijk gedroeg. ‘Bedankt. Is Clive naar Azkaban gestuurd?’
    Het was een vraag waar ouders en zus geen antwoord op hadden gehad.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik mag het hopen,' antwoordde Van kalm. Hij keek naar een bewegende foto van het schoolhoofd, met een of andere beledigende kop erboven. De Ochtendprofeet twijfelde aan zijn capaciteiten, omdat hij een weerwolf had toegestaan op Zweinstein te verblijven. Van wist niet of hij het daar mee eens was, hoewel het ook niet erg verstandig was om Clive toe te laten. 'Het is alleen de vraag wat voor straf het is voor iemand als hij de Dementora zullen vast niet zo veel vat op hem hebben.'
    Van plukte de krant weer uit haar vingers.
    'Je hebt vast meer baat bij positieve gesprekken.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Amelie haalde haar schouders op. ‘Ik spreek liever over onderwerpen die er toedoen.’
    ‘Waarom zouden de dementors geen vat op hem hebben?’
    Ze wist niet of ze dat erg vond. Ze wilde dat hij gestraft werd voor zijn daden, maar tegelijkertijd wist ze niet hoe toerekeningsvatbaar hij voor zijn daden was geweest omdat hij aan een transformatie onderhevig was geweest.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Van bestudeerde haar vermoeide en verwonde gezicht.
    'Hij is een weerwolf. Dementors zijn niet goed met dieren.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes