• Het is onrustig op Hogwarts. De leerlingen verdelen zich in kampen en langzamerhand begint het er steeds meer op te lijken dat de oorlog zich niet alleen buiten de muren van het kasteel afspeelt. Groepen kinderen sluiten zich massaal aan bij de zogenaamde Death Eaters, anderen proberen uit alle macht de ideeën van Voldemort buiten Hogwarts te houden. Maar wat als dat niet lukt en er langzaam steeds meer haat lijkt te ontstaan tussen de afdelingen? Het is kerstavond 1975 en het is wel duidelijk dat De Eerste Tovenaarsoorlog echt is begonnen!

    Regels:
    - Minimaal 150 woorden per post
    - Geen personages van anderen bespelen
    - Zet altijd minimaal de naam van je personage boven je post
    - Houd het realistisch
    - Geen Mary Sue's of Gary Stue's
    - Houd jongens en meisjes gelijk
    - Reserveringen blijven 48 uur staan
    - Als je langere tijd niet kunt reageren, meld dit dan
    - 16+ is toegestaan, maar houd het netjes
    - OOC tussen haakjes ()-[]-{}
    - Geen afgesproken liefdes en dergelijke
    - Geen geruzie of gescheld (OOC is dut natuurlijk wel toegestaan)
    - De leeftijden zullen niet helemaal kloppen, maar anders was het niet mogelijk om een aantal leuke personages te spelen
    - Alleen ik & JamesPotter maken nieuwe topics aan


    Personages:

    Gryffindor
    • James Potter || Aanvoerder & Jager - JamesPotter
    • Sirius Black - NCIS
    • Remus Lupin || Klassenoudste - Pumbaa
    • Peter Pettigrew
    • Lily Evans || Klassenoudste - Jafar
    • Lianne Eliona Green || Jager - Bonjourx

    Slytherin
    • Lucius Malfoy || Klassenoudste - Patholoog
    • Severus Snape - DreamerN
    • Jason Rick Broock || Aanvoerder & ? - Pumbaa
    • Jay Dave Broock - NCIS
    • Belatrix Black - JamesPotter
    • Andromeda Black - SuperTOMMO
    • Narcissa Black - BarnOwl
    • Rose Anna Valearia Black - Patholoog


    Ravenclaw
    • Morgan Kueane - Bonjourx
    • Morrison Harrold Thomson || Zoeker - Inermis
    • Millicent Helle Thomson || Jager - Inermis
    • Serena Azzurra Rossini - BarnOwl

    Hufflepuff
    • Ted Tonks
    • Brooklynn Monroe || Jager - SuperTOMMO


    Het is dus kerstavond. Iedereen maakt zich klaar voor het kerstdiner dat binnenkort zal beginnen. De tafels staan gezellig in een groot vierkant, zodat iedereen bij elkaar kan zitten en er niet heel veel lege plekken zijn.
    Het programma van de komende dagen:
    1e Kerstdag: Cadeautjes uitpakken, kerstkaarten lezen en een kerstontbijt.
    2e Kerstdag: Een dagje Zweinsveld voor de liefhebbers.
    Het weer: Het sneeuwt en is -8. Het grote meer is bevroren en er mag overdag op geschaatst worden.


    [ bericht aangepast op 23 jan 2014 - 23:16 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Sirius Black

    'Sirius, volgens mij moet je de meisjes tellen die jou géén idioot vinden. En geloof me, volgens mij kom je niet verder dan twee,' volgde de opmerking van Remus waardoor er een brede grijns op het gezicht van Remus begon te staan.
    "En bedankt. Ik hou ook van jou hoor." Zei ik met een halve glimlach naar hem toe. 'En waar was je in godsnaam mee bezig?' voegde hij er zo zacht aan toe dat alleen ik en hij het konden horen.
    "Dat leg ik je zo wel uit. En je weet best dat ik nooit iets met haar zou willen. Of maar iets zou proberen. Denk je nou echt dat ik haar zou zoenen of zo? Dat zou ik James niet aandoen. Ik leg het allemaal zo wel uit." Fluister ik net zo zacht terug dat wij tweeën het alleen kunnen horen.
    'Ha, je buitenkant mag dan misschien niet lelijk zijn, maar je binnenkant... Oeh, duidelijk de binnenkant van een arrogante idioot die denkt dat de hele wereld hem geweldig vindt, sterker nog, dat hij geweldig is. Helaas weten ook je vrienden dat dat niet zo is,' zei Evans een stuk vrolijker tegen me dan tot ze tot nu toe vandaag geweest was. Bij het laatste stukje pruilde ze even alsof ze het echt zielig voor me vond. De neiging om met mijn ogen te rollen hield ik tegen en ik glimlachte fake naar haar. Vervolgens raapte ze rustig de kaart op en stak hem weer in de riem van haar rok. 'Maar bedankt. Je hebt mij zo lang opgehouden dat ik nu beter in de grote zaal kan gaan zoeken dan in de kerkers.' Ze rilde. 'Serieus, ik heb Slytherins altijd verdedigd, maar...' Verder kwam Evans niet en begon hoofdschuddend richting de grote zaal te lopen. Ze draaide zich echter nog één keer om.
    'Als jullie het eten niet willen missen, zou ik ook maar snel richting de grote zaal gaan, jongens.'
    "Dus je hebt nog wel wat aan me gehad." Riep ik haar na, doelend op het feit dat ze niet meer naar de kerkers doe hoefde. Toen keerde ik me naar Remus toe. Even wachtte ik tot ze buiten gehoorafstand was en begon toen te praten:
    "Ik zou James nooit verraden. Dat weet je toch?" Dat was een serieuze vraag waarvoor ik voor het antwoord wel bezorgd om was, want ik zou James nooit verraden, hij was als een broer voor me. Broers verraad je gewoon niet.
    "Luister, de enige reden dat ik dat deed was om haar op te houden. Je weet best dat het steeds erger word met de leerlingen van Slytherin. Vooral als ze iemand zien als Lily. Het enigste wat ik deed was een gunst. Dat ze daarom boos werd, boeie. De Slytherins worden steeds erger en dat weet jij ook best. Wij zijn Griffoendors. Ook al mogen we een ander van Griffoendor misschien niet, zoals ik Lily niet bepaald mag, we moeten voor elkaar opkomen toch?" Ik keek hem aan. Het was nog echt waar ook. Ik zou nooit iets bij Lily proberen. Ik mocht haar ten eerste niet zo, dus ik zou zo ook nooit doen zonder een goed reden. En dit was ook de echte reden. Niet dat ik die aan Lily ging zeggen. Nog niet als mijn leven ervan af hing.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Remus Lupos

    'Dat leg ik je zo wel uit. En je weet best dat ik nooit iets met haar zou willen. Of maar iets zou proberen. Denk je nou echt dat ik haar zou zoenen of zo? Dat zou ik James niet aandoen. Ik leg het allemaal zo wel uit,' fluistert Sirius terug. Ik trek een wenkbrauw op en doe mijn mond open om iets te vragen, maar wordt onderbroken door Lily.
    'Ha, je buitenkant mag dan misschien niet lelijk zijn, maar je binnenkant... Oeh, duidelijk de binnenkant van een arrogante idioot die denkt dat de hele wereld hem geweldig vindt, sterker nog, dat hij geweldig is. Helaas weten ook je vrienden dat dat niet zo is,' zegt ze vrolijk. Ik bal mijn vuisten, maar bedenk me dat ik haar ergens wel gelijk moet geven. Maar dat geeft haar nog geen reden om Sirius een arrogante idioot te noemen. Naast me tovert Sirius een overduidelijk neppe glimlach op zijn gezicht.
    'Maar bedankt. Je hebt mij zo lang opgehouden dat ik nu beter in de grote zaal kan gaan zoeken dan in de kerkers. Serieus, ik heb Slytherins altijd verdedigd, maar...' zegt Lily en loopt hoofdschuddend weg.
    'Als jullie het eten niet willen missen, zou ik ook maar snel richting de grote zaal gaan, jongens,' roept ze nog, zonder ons nog een blik waardig te keuren.
    'Ik zou James nooit verraden. Dat weet je toch?' zegt Sirius als Lily buiten gehoorsafstand is. Ik knik.
    'Luister, de enige reden dat ik dat deed was om haar op te houden. Je weet best dat het steeds erger word met de leerlingen van Slytherin. Vooral als ze iemand zien als Lily. Het enigste wat ik deed was een gunst. Dat ze daarom boos werd, boeie. De Slytherins worden steeds erger en dat weet jij ook best. Wij zijn Griffoendors. Ook al mogen we een ander van Griffoendor misschien niet, zoals ik Lily niet bepaald mag, we moeten voor elkaar opkomen toch?'
    Weer knik ik. Toch blijft het een nogal onlogische manier om iemand tegen te houden, aangezien ik wel tienduizend andere manieren kan bedenken om ervoor te zorgen dat niemand passeert. Vooral voor Sirius, de persoon die altijd met de gekste - en vaak ook de domste - plannen aan kwam zetten. Al was dit aan de nadere kant weer totaal Sirius, die met zo ongeveer elk meisje van ons jaar wel iets had gehad.
    'Waarom doe je het dan op zo´n manier?' vraag ik uiteindelijk.


    -

    Inermis schreef:
    • Millicent Helle Thomson || Jager
    Ik schudde lachend mijn hoofd en rolde met mijn ogen. Jaja, ik zag er vast wel en soort van leuk uit in deze jurk. Ik zuchtte en knikte. "Ja, ik begin misschien toch een beetje honger te krijgen," zei ik half mompelend. Het feit dat hij hier al kerst vierde sinds zijn eerste jaar en nog steeds niet uit het raam was gesprongen stelde me ergens toch wel gerust. Zo erg kon het dan niet zijn. Ik wist alleen niet zeker of ik het wel leuk ging vinden. Morrison kwam in de verte opdoemen en liep op hoog tempo naar mij en Morgan. Mor pakte me bij mijn schouders en lachte even naar Morgan. "We hebben een probleem, of soort van probleem. Mam is aangereden door een Muggle, pap wil dat we op school blijven, ik zie je vast wel verschijnen als je ook maar het idee hebt dat onze ouders wel om ons geven," zei hij en liet me schouders los. Ik liep terug naar Morgan met een frons op mijn gezicht. Nee, mijn ouders en ik hadden niet een al te goede band nee, daarom was het zo belangrijk dat ik mijn moeder kon bedanken voor de cadeautjes. Omdat het, er enige was wat ik en mijn ouders samen deden. En dan nu dit. Ik had het ook niet op muggles, maar dit was toch wel weer geweldig. "Mijn excuses, mijn broer heeft soms geweldige timing," zei ik met een neppe glimlach. "Laten we gaan eten."


    We've lived in the shadows for far too long.

    Serena Azzurra Rossini
    Jay kijkt me even aan en hij strijk dan aarzelend over mijn wang. 'Ik heb een tweelingbroer, eeneiig. Misschien weet je dat wel. Maar hij is belangrijk voor me. Jij ook. maar ik heb nog nooit een kerst zonder hem gevierd en ik voel me een klote omdat ik je beloofd heb dat ik kerst met jou samen zou vieren. Alleen ja.... ik wil mijn belofte niet aan jou verbreken.' ik knik alleen een en luister verder naar wat hij zegt. 'Maar ik wil ook niet dat dit mijn eerste kerst zonder Jason is...' Ik kijk hem aan maar hij kijkt mij niet aan teder pak ik met mijn vingers zijn kin en dwing ik hem aan te kijken. 'Jay, het geeft niet. ik begrijp het.' zeg ik en ik zucht even. 'Kan ik anders niet mee?' misschien was het stom om dat te vragen en zou zijn broer Jason het helemaal niet willen, maar zo is zijn belofte aan mij na gekomen, heeft hij kerst gevierd met Jason en zit hij hopelijk niet met een schuldgevoel.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 14:59 ]

    Severus Snape

    Rose zette mijn bord met een "Alsjeblieft, Smakelijk." Voor mijn neus neer op tafel en ik keek haar even dankbaar aan terwijl zij bezig was met haar eigen bord vol scheppen.
    "Jij ook smakelijk eten."
    Ik stak mijn vork in een aardappel en nam er een klein hapje van.
    Hoe erg sommige lessen qua inhoud ook waren, er viel niet te discussiëren over het eten hier op school, dat was grotendeels eersteklas.
    En dat te bedenken dat het door huis elfen gemaakt word, al had ik inderdaad praktische verhalen gehoord over huis elfen en hun magie.
    Sommige leerlingen kwamen er in hun gehele schoolleven niet achter het feit wie hun eten bereidde, voor hen was het gewoonweg eten.
    Ik daarentegen was er in mijn eerste jaar al achter, mijn vader had me ooit gezegd dat ik nooit zomaar eten moet vertrouwen omdat er vergif in kon zitten, dus ik mijn eerste leerjaar was ik al op zoek gegaan naar de keukens en na een aantal weken had ik succes.
    Wat was die ingang eigenlijk lastig te vinden als je niet wist waar je moest zoeken.
    En toen zag ik ze, rijen huis elfen die aan het werk waren aan de identieke tafels als die erboven, waardoor het eten magisch omhoog werd gestuurd.
    Ik werd weer het heden ingetrokken door Rose. "Dus, hoe is jouw vakantie tot nu toe ?"
    Ik haalde mijn schouders op. "Niet echt om over naar huis te schrijven." Wat ik ook niet eens wou. "Het zou me verbazen als ik morgen meer dan 2 cadeaus krijg." En dat was eigenlijk wel naar waarheid.
    Normaal stuurde mijn moeder me altijd wel een cadeautje, maar daar had ik vaak helemaal niets aan en de cadeaus die ik van mijn zogenaamde vrienden kreeg stelde ook niet echt veel soeps voor en kon ik amper cadeaus noemen.
    Nee, het enigste cadeautje dat ik normaal kreeg kwam van Lily.
    Even herinnerde ik me het pakje in de binnenzak van mijn jasje en bedacht me dat ik het nog aan haar moest overhandigen.
    Ach, ik zou hem ook onder de kerstboom kunnen laten verschijnen, maar dan had ik kans dat Potter of Black het weer konden verpesten als ze zouden zien aan het labeltje dat ik het was die het gestuurd had.
    Nee, dat moesten we ook niet hebben, ik moest het persoonlijk afgeven aan haar.
    Ik wou net aan haar vragen hoe haar kerst tot nu toe was toen zij me voor was.
    "Je ziet er trouwens leuk uit." Woorden die me even van mijn stuk brachten.
    Dus ik had er wel goed aan gedaan om dit aan te trekken ? Of lag het alleen al aan het bovenste knoopje los en mijn stropdas iets losser, nee dat zou het vast niet zijn.
    "Bedankt jij ook." Antwoordde ik naar eerlijkheid met een glimlach, ze zag er mooi uit in die rode jurk.
    "Je weet nu dat mijn kerst niet zo veel voorstelt, hoe is de jouwe tot nu toe ?"


    Rose Black
    'Bedankt, jij ook,' antwoordde Severus mijn compliment. Het was alsof iemand plotseling een horde vlinders los liet in mijn buik. Ik wist wel dat mensen mij niet op die manier zagen, maar simpelweg als iemand met wie ze konden praten als er niemand anders was. Maar nog nooit had ik een direct complimentje ontvangen. Zelfs niet in de klas van professor Slughorn toen ik meermaals een uitmuntend had gehaald. Zelfs Severus was toeglaten tot de Slugclub, maar mij had hij tot dan nog niet uitgenodigd. Ik wist niet precies waarom, maar dat deed er verder dan ook niet toe.
    'Je weet nu dat mijn kerst niet zo veel voorstelt, hoe is de jouwe tot nu toe?' vroeg Severus me erachter aan. Ik dacht even na. Hoe was mijn kerst eigenlijk? Tot aan het diner.. Tot aan.. Sommige aspecten waren wel goed, ongeacht de tijdlijn, zoals het mooi aankleden. Ondanks dat ik niet zo gek was op makeup en die onzin, vond ik het wel leuk om mooie kleren aan te doen. Van de andere kant waren de mensen met wie ik meestal omging naar huis. En mijn vrouwelijke naamgenoten waren ook wel oké, alleen zij hadden ook hun eigen vrienden en levens en blijheid.
    'Tot aan het diner was het wel enigszins oké, denk ik,' zei ik, mijn twijfel duidelijkmakend. Als ik twijfelde aan mijn gevoel, zei ik altijd 'denk ik' er achter. Mensen vonden dat vreemd, dat ik kon denken over een gevoel. Ik vond de anderen vreemd dat zij niet konden denken over een gevoel. Je kon over alles denken. Je had ten slotte de vrijheid om te denken. Waarom zou je het dan niet doen?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    DoctorDonna schreef:
    Rose Black
    'Bedankt, jij ook,' antwoordde Severus mijn compliment. Het was alsof iemand plotseling een horde vlinders los liet in mijn buik. Ik wist wel dat mensen mij niet op die manier zagen, maar simpelweg als iemand met wie ze konden praten als er niemand anders was. Maar nog nooit had ik een direct complimentje ontvangen. Zelfs niet in de klas van professor Slughorn toen ik meermaals een uitmuntend had gehaald. Zelfs Severus was toeglaten tot de Slugclub, maar mij had hij tot dan nog niet uitgenodigd. Ik wist niet precies waarom, maar dat deed er verder dan ook niet toe.
    'Je weet nu dat mijn kerst niet zo veel voorstelt, hoe is de jouwe tot nu toe?' vroeg Severus me erachter aan. Ik dacht even na. Hoe was mijn kerst eigenlijk? Tot aan het diner.. Tot aan.. Sommige aspecten waren wel goed, ongeacht de tijdlijn, zoals het mooi aankleden. Ondanks dat ik niet zo gek was op makeup en die onzin, vond ik het wel leuk om mooie kleren aan te doen. Van de andere kant waren de mensen met wie ik meestal omging naar huis. En mijn vrouwelijke naamgenoten waren ook wel oké, alleen zij hadden ook hun eigen vrienden en levens en blijheid.
    'Tot aan het diner was het wel enigszins oké, denk ik,' zei ik, mijn twijfel duidelijkmakend. Als ik twijfelde aan mijn gevoel, zei ik altijd 'denk ik' er achter. Mensen vonden dat vreemd, dat ik kon denken over een gevoel. Ik vond de anderen vreemd dat zij niet konden denken over een gevoel. Je kon over alles denken. Je had ten slotte de vrijheid om te denken. Waarom zou je het dan niet doen?


    Severus Snape

    Na mijn woorden leek ze even na te denken. "Tot aan het diner was het wel enigszinds oké, denk ik."
    Even trok ik een wenkbrauw op en interpreteerde de mogelijke betekenissen.
    Of ze wist niet wat het diner haar brengen zou, of ze keek gewoon uit naar de rest van de avond, of ze vond mijn aanwezigheid niets en wist al wel dat de avond bergafwaarts zou gaan als ze langer bij me zou blijven zitten.
    Ergens hoopte ik dat het de eerste of de tweede optie zou zijn, ik had wel eens zin om niet behandeld te worden als een buitenbeentje, ook al zat ik in de Slug club om mijn uitmuntende schoolresultaten, ik weet bij merlijns baard best dat veel studenten me niet in hun buurt willen en bij sommigen wil ik ook niet eens in de buurt komen.
    Even herinnerde ik me dat Rose ook wel goede cijfers haalde voor potions, maar ze zat niet zoals ik in de slugclub, wat ik ergens wel merkwaardig vond, ze haalde zo goed als altijd uitmuntend voor testen in zijn klas.
    Even schudde ik mijn hoofd terwijl ik mezelf uit mijn staat van denken bracht.
    "Heb je verder nog plannen deze feestdagen, deze vakantie ?" Probeerde ik nog weer een gesprek aan te knopen nadat ik een hap vlees verwerkt en doorgeslikt had.
    Ikzelf had niet echt plannen, enkel de allerlaatste voorbereidingen treffen om te beginnen aan Felix Fortunaris.
    Ik keek even weer naar Rose, misschien kon ik haar betrekken bij mijn plannen, ik kon iemand anders die goed in Potions is wel gebruiken, al zou ik het ergens toch nog wel alleen willen doen, het is mijn project.
    Maar ergens zou het me goed doen om te leren om samen te werken.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2014 - 14:24 ]


    Credendo Vides

    Sirius Black

    Na mijn eerste woorden knikt Remus en toen ik klaar was met mijn woorden knikte hij weer. Maar ik zag dat hij aan het nadenken was, ik kende hem. Hij zou het niet zo snel laten varen.
    'Waarom doe je het dan op zo´n manier?' Vroeg hij uiteindelijk. Ik trok een wenkbrauw op, dat vroeg hij toch niet echt hè? Zacht lachte ik en zei toen:
    'Ik ben Sirius. Hoe wil je anders dat ik haar tegen hou?" Dat was een theoretische vraag, dus antwoord verwachtte ik er niet op. Op dat moment kwam er een meisje langslopen, goedkeurend bekeek ik haar. Misschien... Wacht, Sirius. Hoofd bij de les houden.
    Ik keek Remus weer aan met een glimlacht en sloeg vriendschappelijk een arm om hem heen.
    'Maak je geen zorgen Remus. Ik ben nog steeds Sirius, en ik ben nog steeds niet toe aan een vaste relatie. Waar ik nu wel aan toe ben is eten. Dus kom, we gaan naar de grote hal.' Zei ik met een glimlach. Afwachtend keek ik hem aan.

    Jay Dave Broock

    Nog steeds keek ik haar niet aan, tot ze met haan vingers teder mijn kin pakte en me dwong haar aan te kijken.
    'Jay, het geeft niet. ik begrijp het.' zei Luna en ze zuchtte even. 'Kan ik anders niet mee?' Even keek ik haar een seconde verbaasd aan, maar toen kwam er een glimlach op mijn gezicht te staan.
    'Echt waar?" vroeg ik haar lichtelijk ongelovig. 'Daar dacht ik ook aan, maar ik wist niet of je dat zou willen. Dus ik heb het niet gezegd, maar ik vind het goed dat je mee gaat. Nee, ik wil dat je mee gaat.' Ratel ik. Ik voelde hoe het bloed naar mijn wangen steeg. Wacht, bloosde ik nou? Dat deed ik nooit.
    'Sorry.' Mompelde ik verontschuldigend vanwege al mijn geratel. Ik wist niet waar dit vandaan kwam, want ik ratelde echt nooit. Ik maakte altijd duidelijk wat ik wou en wat ik wou zeggen. Maar nu doe ik het opeens wel, raar...


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Remus Lupos

    'Ik ben Sirius. Hoe wil je anders dat ik haar tegen hou?' was Sirius' antwoord. Ik haalde mijn schouders op. 'Nou, je-' Ik merkte dat zijn aandacht alweer werd opgeëist door een zesdejaars Ravenklauw. Ik zuchtte. 'Sirius, Aarde.'
    'Maak je geen zorgen Remus. Ik ben nog steeds Sirius, en ik ben nog steeds niet toe aan een vaste relatie. Waar ik nu wel aan toe ben is eten. Dus kom, we gaan naar de grote hal.'
    Sirius plotselinge gepraat zorgde ervoor dat ik een klein sprongetje van schrik maakte. Sirius sloeg een vriendschappelijke arm om me heen en ik knikte snel. 'Ja, laten we maar gaan.'
    Ik begon richting de Grote Zaal te lopen, Sirius' arm nog steeds om mijn schouder heen geslagen. 'Zeg, Sirius, over dat niet toe zijn aan vaste relaties gesproken, hoe ga je het eigenlijk doen als de meisjes zeg maar "op zijn"? Ik bedoel, uiteindelijk moet je toch wel met ongeveer ieder meisje op school iets hebben gehad - iets wat, als je in dit tempo doorgaat, waarschijnlijk binnen nu en een jaar zal gebeuren. Wat ben je dan van plan om te gaan doen?'
    Waar het de vraag vandaan kwam wist ik niet, maar ik moest bekennen dat ik best nieuwsgierig was naar Sirius' antwoord.


    -

    (xBoselfje --> Pumbaa)


    -

    Pumbaa schreef:
    (xBoselfje --> Pumbaa)


    (aangepast. Ik ga overigens maar even wat berichtjes rondsturen zodra ik de tijd daarvoor kan vinden, wat hopelijk vanavond is en anders woensdag -dinsdag heb ik de begrafenis van mijn oma- gezien sommige mensen wel heel weinig reageren.)


    Happy Birthday my Potter!

    || Sluipt snel weer het topic in en schrijft snel een reactie.||

    Sirius Black

    Toen ik naar het meisje had gekeken had ik Remus horen zuchtte wat een zachte grinnik van mijn kant had opgeleverd. 'Sirius, Aarde.' Had Remus dan ook gezegd. Na mijn woorden zag ik dat hij even een sprongetje van schrik maakte. Zacht lachte ik en zei tegen hem:
    'Heb je iets op je geweten Remus? Dat je zo snel schrikt.'
    Remus knikte snel. 'Ja, laten we maar gaan,' Remus begon naar de grote zaal te lopen. 'Zeg, Sirius, over dat niet toe zijn aan vaste relaties gesproken, hoe ga je het eigenlijk doen als de meisjes zeg maar "op zijn"? Ik bedoel, uiteindelijk moet je toch wel met ongeveer ieder meisje op school iets hebben gehad - iets wat, als je in dit tempo doorgaat, waarschijnlijk binnen nu en een jaar zal gebeuren. Wat ben je dan van plan om te gaan doen?' Vroeg hij toen. Even was ik verbaasd, en vroeg me af waar die vraag vandaan kwam. Maar toen grinnikte even en ging met mijn vrije hand door mijn haren heen.
    'Tja, er komen altijd nog eerstejaars bij, maar zoiets met een eerstejaars doen, gaat mij zelfs nog te ver. Maar geen zorgen, ik kom dan wel op een idee. Of ik krijg opeens een Sirius-inzinking en besluit opeens dat ik wel een vaste relatie wil. Maar dat zal vast niet gebeuren. Ik kan natuurlijk iedereen weer opnieuw aflopen, ik bedoel. Genoeg mooie, leuke meiden op school...' Even dacht ik na. Nou ja, ik zou het dan wel zien. 'Waarom vraag je dat eigenlijk Remus?' Vroeg ik toen nieuwsgierig aan hem.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Brooklynn Monroe

    Lachend bekeek ik Ellie, mijn beste vriendin, ze is een halfblood. Ze had voor de lol de jurk aangetrokken die haar moeder haar had gestuurd. 'Dit vot doe ik dus niet aan!'Lacht ze. 'Brookie kan ik een jurk van jou lenen?'Vroeg ze met puppyoogjes. Ik knikte. 'Je krijgt wel de zwarte. Met de witte lijk je zo bleek.'Grinnikte ik. 'Mag ik ook de zwarte ballerina's lenen?'Vroeg ze me alweer. Weer knikte ik. 'JEEJ!'Riep ze. 'Ellie stil! Anders schiet ik uit met mijn mascara.'De stem van Alex roept door de kamer. Ik streek mijn blauwe jurkje even glad. Na 10 minuten waren we allemaal klaar en gingen we naar de Great Hall. De tafels stonden in vierkanten maar wij gingen gewoon bij de Hufflepuff's zitten. Ik keek de zaal even rond, en ik vond het nog best rustig hier. Maar dat kon ook gewoon aan mij liggen. Eigenlijks ligt het denk ik gewoon aan mij.

    [Do aka SuperTOMMO is haar wachtwoord kwijt. Blijkbaar had haar broer haar wachtwoord en heeft die veranderd.]

    [ bericht aangepast op 22 jan 2014 - 20:14 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Bonjourx schreef:
    Brooklynn Monroe

    Lachend bekeek ik Ellie, mijn beste vriendin, ze is een halfblood. Ze had voor de lol de jurk aangetrokken die haar moeder haar had gestuurd. 'Dit vot doe ik dus niet aan!'Lacht ze. 'Brookie kan ik een jurk van jou lenen?'Vroeg ze met puppyoogjes. Ik knikte. 'Je krijgt wel de zwarte. Met de witte lijk je zo bleek.'Grinnikte ik. 'Mag ik ook de zwarte ballerina's lenen?'Vroeg ze me alweer. Weer knikte ik. 'JEEJ!'Riep ze. 'Ellie stil! Anders schiet ik uit met mijn mascara.'De stem van Alex roept door de kamer. Ik streek mijn blauwe jurkje even glad. Na 10 minuten waren we allemaal klaar en gingen we naar de Great Hall. De tafels stonden in vierkanten maar wij gingen gewoon bij de Hufflepuff's zitten. Ik keek de zaal even rond, en ik vond het nog best rustig hier. Maar dat kon ook gewoon aan mij liggen. Eigenlijks ligt het denk ik gewoon aan mij.


    (Dit is jouw personage toch helemaal niet? Of post je voor SuperTOMMO, want dan is het handig dat erbij te vermelden +de reden waarom je dit doet.

    @Iedereen
    Ik moet overigens super veel PTA's inhalen door privé redenen, waardoor ik het de afgelopen weken super druk had, dus heb niet echt de tijd om mensen achter hun broek aan te zitten dat ze moeten reageren. Dat doe ik denk maar in het weekend. De rest mag wat mij betreft gewoon blijven reageren en als mensen niet precies weten hoe ze in moeten springen, ik heb Lily op weg naar de grote zaal vrij.
    Edit: Weet je wat, ik doe het nu wel even. Natuurkunde kan wel vijf minuutjes minder tijd krijgen)

    [ bericht aangepast op 22 jan 2014 - 20:18 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Jafar schreef:
    (...)


    (Dit is jouw personage toch helemaal niet? Of post je voor SuperTOMMO, want dan is het handig dat erbij te vermelden +de reden waarom je dit doet.

    @Iedereen
    Ik moet overigens super veel PTA's inhalen door privé redenen, waardoor ik het de afgelopen weken super druk had, dus heb niet echt de tijd om mensen achter hun broek aan te zitten dat ze moeten reageren. Dat doe ik denk maar in het weekend. De rest mag wat mij betreft gewoon blijven reageren en als mensen niet precies weten hoe ze in moeten springen, ik heb Lily op weg naar de grote zaal vrij.)


    [ Ja, Do is haar wachtwoord kwijt dus vroeg ze of ik hem wilde posten. ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Bonjourx schreef:
    (...)

    [ Ja, Do is haar wachtwoord kwijt dus vroeg ze of ik hem wilde posten. ]


    (Oh, dat is fijn om te weten, want dan is het logisch dat ze nog niet echt veel gepost heeft. Anders ga ik haar straks lekker nutteloos stalken, omdat ze niet post of zo :') )


    Happy Birthday my Potter!