• Ik vraag me af hoe jullie dieren omgaan met de knallen? En hoe jullie omgaan met hun reactie?

    Mijn kat is altijd zo bang, dat hij op oudjaarsnacht en de nacht er voor, in zijn kooi moet. Normaal is hij 's nachts altijd buiten, maar als we dat doen dan is dat echt een trauma voor hem (no_chears).

    Gelukkig voor hem weet hij nu nog niet dat hij vanavond niet naar buiten mag =3

    Mijn hond gaat hysterisch janken als mijn broertje buiten is terwijl er vuurwerk is. Op een af andere manier vindt hij het totaal niet fijn als mijn broertje buiten is met al dat geknal.


    26 - 02 - '16

    Mijn hamster kan het echt geen reet schelen of er nou knallen buiten zijn of niet. :W
    We hebben echter wel een kat (die eigenlijk van de overburen is, maar nu standaard iedere morgen naar ons huis komt omdat de buren een nieuwe hond hebben waar ze het niet mee kan vinden) die schrikt van het vuurwerk. Ik hoop maar dat alles goed met haar komt. (no_chears)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Mijn poes ging vroeger altijd onder tafel zitten, helemaal op een bolletje :p En onze hond besteed er totaal geen aandacht aan, haha.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Mijn hond vind het heel leuk tot het allemaal te dichtbij komt. Daarom gaat hij nu ook zo min mogelijk naar. Uiten, en misschien ook om de reden dat al die mensen hier nog wel gek genoeg zijn om vuurwerk naar dieren te gooien.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Mijn katten verstoppen zich ergens onder de bank of tafel, we houden ze dan ook voor de veiligheid binnen. Mijn hamster en vissen hebben niet zo'n moeite met vuurwerk :'D

    kheb geen huisdieren
    de hond van mijn oma vind het wel prima alleen naar buiten wilt ie altijd heel snel kort

    De hond van mijn vriendin waar ik straks heen ga doen ze in de garage die geluidsdicht is dus dan word een flink deel gedempt


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Mijn eigen hond slaapt er doorheen, voor mijn gerbils is het hun eerste nieuwjaar. Dit vind ik best spannend aangezien ze enorm stressgevoelig zijn, als ze vanacht niet naar punt 0 kunnen (normale hartslag etc), zit de kans erin dat ze dood gaan. )=

    Ik besef me maar al te goed hoe luxe ik het heb met onze hond. Ik ken genoeg andere dieren die doodsbang zijn, uitbreken, of zelfs noodzakelijk door de DA Alprazolam of Diazepam (zware kalmeringsmiddelen) krijgen voorgeschreven.

    Voor mensen die tips willen hebben:
    - Vuurwerk-cd. Er zijn cd's verkrijgbaar met daarop o.a. vuurwerkgeluiden. Met behulp van deze cd kun je de hond laten wennen aan dergelijke geluiden. Het is echter ook mogelijk om dieren die reeds bang zijn voor deze geluiden te trainen met behulp van de cd zodat ze er minder gevoelig voor worden.

    - Radio. Vele dieren herkennen de radio, of linken het aan onze stemmen (zang, rap etc.) Vaak helpt het aanzetten van de radio rustgevend. Bovendien heb je de kans dat het geluid van vuurwerk op de achtergrond verdwijnt, doordat ze zich er niet op focussen.

    - Ga met de hond in de woonkamer zitten met de gordijnen dicht en de radio aan. Ga gewoon je gang zonder de hond steeds aandacht te geven.
    - Indien de hond angstig is niet geruststellen of juist straffen! Daarmee versterkt je dit gedrag, op deze momenten moet u de hond negeren of afleiden
    (Bijv. met een spelletje of geef simpele commando’s als ‘hier’ of ‘zit’ waarmee hij wat lekkers kan verdienen.)
    - In de lichtere gevallen van vuurwerkangst kan een bezigheidsspeeltje als een Kong uitkomst bieden om hem af te leiden. Vooral als je hond erg gek is op eten zal hij deze onweerstaanbaar vinden (er gaat namelijk eten in).
    Uiteraard is het wel belangrijk dat de hond hem niet krijgt op het moment dat hij reeds angstig is anders wordt dit gedrag weer versterkt.
    - Laat de hond niet alleen thuis ten tijde van vuurwerk!

    [ bericht aangepast op 31 dec 2013 - 11:52 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Mijn katten reageren er redelijk nuchter op. Onze hond daarentegen durft amper naar buiten en volgt me door het hele huis.
    Hoe ik reageer: Niet te veel aanhalen, want dan denkt ie dat het goed is om zo schijterig te zijn, terwijl het hier gewoon veilig is. En soms probeer ik expres 'pats' en 'boem' te roepen, zodat ie misschien doorheeft dat het niet nodig is om bang te zijn.
    Inmiddels ligt hij nu rustig binnen, maar blijf wel vaak opkijken bij een knal.


    You are beautiful, you are love.

    De katten zijn altijd wel bang en één van de drie kruipt altijd om middernacht zo ver mogelijk weg. De eerste keer dat hij oud en nieuw meemaakte, moest mijn moeder binnenblijven en hem onder een dekentje op haar schoot leggen, zo bang was hij.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Mijn kat kroop uit zichzelf zijn kooi weer in, arm ding.

    Wat kan er toch verschil zitten in de reactie van dieren he, dat de ene het niet erg vind of het juist interessant vind, en de ander doodsbang is.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2013 - 14:48 ]

    Mijn kat is er vrij rustig onder, het doet hem niet zo heel veel. Als er ineens een onverwachte knal is of het echt hard gaat schrikt 'ie nog wel eens, maar meestal valt dat heel erg mee en is 'ie zo weer kalm.
    M'n hond daarentegen is jarenlang doodsbang geweest voor vuurwerk, maar nu op d'r oude dag valt het nog oh zo mee.


    Til hug og blod.

    Mijn kat zat vanmorgen al op de overloop in een hoekje gepropt, en de andere rent door het hele huis in (krul)
    Heel grappig en heel zielig


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ik heb een hond hij is niet zo heel bang maar hij gaat wel elk jaar naar een dieren opvang want haar oren kunnen beschadigen moet je ook doen(Y)


    tiptoe through the tulips...

    De katten gaan vanaf 30/31 december niet meer naar buiten tot en met 's morgens of 's middags op 1 januari, gewoon, omdat er rotzakken zijn die dingen gooien naar katten of dingen in hun stoppen of omdat ze in paniek raken en dan worden geraakt of zo.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Disnerd schreef:
    De katten gaan vanaf 30/31 december niet meer naar buiten tot en met 's morgens of 's middags op 1 januari, gewoon, omdat er rotzakken zijn die dingen gooien naar katten of dingen in hun stoppen of omdat ze in paniek raken en dan worden geraakt of zo.


    De eerste die dat mijn mijn kat doet geef ik een enkele reis richting zijn eigen begrafenis. Stelletje rotzakken.-.-'


    Queer zijn is gewoon alles