• De jeugd van tegenwoordig is een televisieprogramma dat werd vertoond op de Vlaamse zender VT4. Het is de Vlaamse versie van het Engelse That'll teach em en het Nederlandse Dat zal ze leren! 24 Jongeren keren terug naar het leven van de jaren 50. Daar beleven ze het leven op internaat als een echte student uit die tijd. De gebouwen van het Sint-Janscollege uit Meldert (bij Hoegaarden) dienden hiertoe als locatie. Na drie seizoenen werd het programma stopgezet bij VT4, maar in het voorjaar van 2011 is hetzelfde concept hernomen op VTM onder de naam Dat zal ze leren!

    24 schoolkinderen, waaronder 12 jongens en 12 meisjes worden terug geflitst naar een zeer streng internaat. Geen televisie, geen internet, geen mobiele telefoon en geen mp3-speler. Spartaanse kamers, Pruisische strikte dagindeling, karig dieet. 's Avonds om negen uur onder de wol en om zes uur 's ochtends gewekt door de luide bel van de directeur.


    De Vlaamse televisie begint opnieuw met het uitzenden van De jeugd van tegenwoordig en werkt deze keer samen met de Nederlandse televisie. De naam van het programma blijft hetzelfde, maar deze keer worden de jongeren naar Wallonië gestuurd, het Franse gedeelte in België. Het leerkrachtenkorps is nog steeds Vlaams, dus er komt geen Frans te pas, alleen tijdens de lessen. Het programma zoekt opnieuw naar 24 onhandelbare jongeren die terug gaan naar de jaren 50. Saint-Marie Collège is een katholiek internaat uit de jaren 50, dat al jaren niet meer gebruikt wordt. Hier zullen de jongeren 3 maanden lang vooral leren om een goede reputatie te krijgen, de school legt vooral de nadruk op tucht en discipline. Het leerkrachtenkorps kent geen genade en lacht niet. Hier wordt niet mals omgegaan met de jongeren en zij zullen hun verdiende straf krijgen eenmaal ze te ver gaan.

    De leerlingen krijgen verschillende vakken waarvan een eindexamen zal komen in maand 3. Als je slaagt zal het leerkrachtenkorps trots op je zijn en geloven dat je geleerd hebt uit deze ervaring, faal je, dan denken ze anders over je. Tijdens het programma kan je ook weggestuurd worden, dit alleen om hele erge omstandigheden.

    Praattopic
    Speeltopic


    Het leerkrachtenkorps heeft het recht om straffen uit te delen zoals:
    Nablijven en een hondertal of meerdere keren een woord te laten neerschrijven;
    Het slaan met een liniaal op de vingers, het hand of de knokels;
    Ezelsoren laten opzetten en je in de hoek zetten:
    Je met je knieën in klompen laten zitten terwijl je bakstenen of boeken omhoog houdt.


    De lessen die er gegeven zullen worden:
    Godsdienst;
    Muziek;
    Gymnastiek;
    Frans;
    Biologie;
    Scheikunde;
    Wiskunde;
    Nederlands;
    Toneel;
    Geschiedenis;
    Huishoudkunde (alleen meisjes);
    Gastronomie;
    Technologische wetenschappen (alleen jongens).


    De leerlingen zijn verplicht een uniform te dragen! Iedere leerling beschikt over een schriftje, een vulpen en een inktpotje. De regels moeten strikt gevolgd worden, hou je je hier niet komen er gevolgen van.

    Regels van de school:
    Maandag tot vrijdag lessen;
    Alle lessen zijn verplicht te volgen;
    Op zaterdag is iedereen vrij;
    Op zondag is er een kerkdienst voorzien of eventueel een toneelstuk opgevoerd door de leerlingen;
    Elke zondag worden de kamers gecontroleerd;
    Eén keer de maand wordt er iets georganiseerd voor de leerlingen;
    Alle meisjes en jongens slapen apart;
    Geen jongens bij de meisjes op de kamer of andersom;
    's Nachts komt niemand uit bed;
    Bedden horen netjes opgemaakt te worden elke ochtend;
    Geen relaties of klef gedoe;
    Stelen, roken, alcohol, drugs en elektronische spullen zoals een mobiele telefoon zijn verboden
    Geen juwelen, piercings en make-up
    Meisjes mogen niks te bloot dragen;
    Meisjes zijn verplicht hun haar altijd in een staart of dot te doen;
    Je bent verplicht te luisteren naar het leerkrachtenkorps;
    Leerkrachten worden aangesproken als mevrouw en meneer, gevolgd door hun achternaam.
    Tegenspreken wordt niet gewaardeerd;
    Straffen horen te worden nagekomen of er volgen ergere straffen;
    Je houdt je exact aan de juiste uren die opgegeven zijn;
    De school kan niet verlaten worden, want het terrein is afgespannen;
    Contact met de buitenwereld is verboden.


    Uurrooster: (lessenrooster volgt in het speeltopic)
    6.00 uur opstaan;
    6.30 uur ontbijt tot 7.00 uur;
    8.00 begin van de lessen;
    10.00 uur pauze van 10 minuten;
    10.10 uur hervatten van de lessen;
    12.00 uur middageten;
    12.00 uur pauze tot 13.00 uur;
    13.00 uur hervatten van de lessen;
    14.00 uur pauze van 10 minuten;
    14.10 uur hervatten van de lessen;
    15.00 uur school uit;
    15.00 uur tot 17 uur tijd om te studeren;
    17.00 uur tot 18 uur vrij;
    18.00 uur avondeten;
    18.30 uur tot 20.30 uur vrij;
    20.30 uur klaarmaken om te slapen;
    21.00 uur alle lichten uit.


    Invullijstje:
    Rol:
    Volledige naam:
    Bijnaam: (hoeft niet per se)
    Leeftijd: (leerlingen 15-19, leerkrachten ouder dan 40)
    Nederlander of Belg?:
    Innerlijk:
    Uiterlijk: (+ eventuele beschrijving)
    Waarom doe je hier aan mee?: (wat is precies de reden, of zijn de meerdere redenen waarom jij gaat meedoen aan dit programma? Alleen in te vullen door leerlingen)
    Wat wil je eventueel bereiken op het einde?: (bv. wil je je beter gaan gedragen, wil je laten zien dat je wel voorbeeldig kan zijn, ect.? Alleen in te vullen door leerlingen)
    Wat wil je de leerlingen bijbrengen?: (alleen in te vullen door leerkrachten)
    Extra:

    Rollen:
    Leerkrachtenkorps: (iedere leerkracht kan meerdere vakken geven)

    Meisjes: (max. 12, hoeft niet vol)
    - Maya Loreen Smit - 18 - Belg - Determinate
    - Frederique Ellie van Gestel - 18 - Nederlander - Essink
    - Anna Jane Valentine - 16 - Nederlander - Whisperings
    - Sherasade Amethist Desparo - 18 - Nederlander - Snowqeeun


    Jongens: (max. 12, hoeft niet vol)
    - Samuel Max Jones - 16 - ? - Taudriel
    - Jamie Nathan Swann - 18 - Nederlander - Whisperings
    - Jonathan Marten Maria Heregee - 17 - Nederlandse Belg - OdairFinnick
    - Jonas Meskens - 19 - Belg - Determinate
    - Legolas Dover - 18 - Nederlander - OdairFinnick


    Regels:
    Geen oneliners
    Max. 2 rollen per persoon
    Probeer meisjes en jongens gelijk te houden
    Geen perfecte karakters
    OOC in praattopic of tussen haakjes en dergelijke
    Geen ruzie (tenzij IC), niet schelden (tenzij IC) en niemand buitensluiten
    Houdt rekening met elkaar
    Deze RPG is geen sneltrein, zorg dus dat iedereen kan volgen
    Niet steeds één op één reageren, wacht dan eventueel op meerdere posts van meerdere mensen
    16+ mag, maar is eigenlijk amper mogelijk door de strenge controle en opnames van tv
    Topics worden alleen geopend door mij (Determinate), tenzij is anders aangeef
    Ideeën zijn altijd welkom, dump deze in het praattopic, tussen haakjes en dergelijke of via pb naar mij
    Gelieve altijd naamsveranderingen door te geven
    En niet te vergeten, have fun!

    Als er iets niet duidelijk is of je hebt gewoon een vraag, aarzel dan niet om me aan te spreken.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2014 - 18:52 ]


    16 - 09 - '17


    Rol: Meisje
    Volledige naam: Anna Jane Valentine
    Bijnaam: (hoeft niet per se) AJ, Annie
    Leeftijd: (leerlingen 15-19, leerkrachten ouder dan 40) 16 jaar, ze verjaart op 5 september.
    Nederlander of Belg?: Nederlander
    Innerlijk: Anna is een vrolijk meisje, totaal niet verlegen en erg direct. Wanneer ze iets wilt bereiken zal ze er alles aan doen tot ze het heeft bereikt, erg ambitieus dus. Iedereen kent Anna, zo niet, dan zal ze er wel voor zorgen. Het meisje bemoeit zich graag met dingen, dat irriteert sommige mensen wel. Dan is ze overenthousiast en gedraagt ze zich volwassener dan dat ze eigenlijk is. Qua verliefdheid is Anna echt niet degene die je zoekt. Ze is nog nooit verliefd geweest, ze weet ook niet hoe dat voelt. Ze zal het altijd proberen te negeren, maar als het écht toeslaat, is het menens.
    Onder dat lieve, komische meisje zit eigenlijk een zacht meisje. Anna is erg gevoelig, en de zakdoeken mogen worden gepakt wanneer er een tranentrekker op tv komt.
    Uiterlijk: (+ eventuele beschrijving)


    Anna heeft een vrolijke, dikke bos haren, waar ze het liefst niks mee doet. Alhoewel ze altijd wel in is voor een klein vlechtje of knotje. Het is erg klitterig, maar wanneer je het goed uitkamt is Anna's haar prachtig. De ogen van het meisje zijn groen, met een tintje bruin. Ze zijn omhuld met lange, zwarte wimpers. Anna is niet de dunste, gewoon wat stevig gebouwd, maar dik is ze zeer zeker niet. Met haar 1:57 komt Anna niet echt boven de rest uit, maar ze draagt geen hakken om het te verbergen, ze is trots op haar lengte. Het meisje gaat erg met de trend mee, ze draagt dan ook altijd leuke kleding. Van make-up is Anna geen fan, toch kan een klein beetje oog-make-up geen kwaad. Dit zijn trouwens Anna's vingers. Ze bijt nagels. Extreem.
    Waarom doe je hier aan mee?: (wat is precies de reden, of zijn de meerdere redenen waarom jij gaat meedoen aan dit programma? Alleen in te vullen door leerlingen) Anna kreeg steeds meer ruzie met haar ouders, meningsverschillen en dat soort dingen. Het meeste ging over dat Anna nog niet groot genoeg was om bepaalde verantwoordelijkheden te dragen. Anna wilt laten zien dat ze dat wel kan.
    Wat wil je eventueel bereiken op het einde?: (bv. wil je je beter gaan gedragen, wil je laten zien dat je wel voorbeeldig kan zijn, ect.? Alleen in te vullen door leerlingen) Anna hoopt dat haar ouder inzien dat ze oud genoeg is voor bepaalde verantwoordelijkheden.
    Wat wil je de leerlingen bijbrengen?: (alleen in te vullen door leerkrachten) -
    Extra: -


    De jongen komt zo

    [ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 21:15 ]


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa

    Rol: Een jongen
    Volledige naam: Jamie Nathan Swann
    Bijnaam: Jaym, JayJay
    Leeftijd: (leerlingen 15-19, leerkrachten ouder dan 40) Net 18 geworden, 3 januari verjaart hij.
    Nederlander of Belg: Nederlander
    Innerlijk: Jamie is een vrolijke jongen, totaal niet verlegen en erg direct. Wanneer hij iets wilt bereiken zal hij er alles aan doen tot hij het heeft bereikt, erg ambitieus dus. Iedereen kent Jamie, zo niet, dan zal hij er wel voor zorgen. De jongen bemoeit zich graag met dingen, dat irriteert sommige mensen wel. Dan is hij overenthousiast en gedraagt hij zich volwassener dan dat hij eigenlijk is. Qua verliefdheid is Jamie echt niet degene die je zoekt. Hij is nog nooit verliefd geweest, hij weet ook niet hoe dat voelt. Hij zal het altijd proberen te negeren, maar als het écht toeslaat, is het menens.
    Onder die lieve, komische jongen zit eigenlijk een zachte jongen. Jamie is erg gevoelig, en de zakdoeken mogen worden gepakt wanneer er een tranentrekker op tv komt.
    Uiterlijk (+ eventuele beschrijving):


    Ashton Irwin
    Jamie heeft donkerblond haar, dat warrig omhoogstaat. Het is van zichzelf erg borstelig en klitterig, maar wanneer hij het heeft gewassen, glanst het en is het prachtig zacht. Verder heeft de jongen vrolijke, blauw-groene ogen, waarin je meteen zijn gevoel vanaf kunt lezen. Zijn huid is getint, vooral door zijn afkomst, maar ook door zonnige vakanties.
    Waarom doe je hier aan mee?: (wat is precies de reden, of zijn de meerdere redenen waarom jij gaat meedoen aan dit programma? Alleen in te vullen door leerlingen) Jamie zag dit met zijn vrienden op tv, waarna hij een weddenschap verloor en dit als prijs moest betalen.
    Wat wil je eventueel bereiken op het einde?: (bv. wil je je beter gaan gedragen, wil je laten zien dat je wel voorbeeldig kan zijn, ect.? Alleen in te vullen door leerlingen) Jamie wilt zijn vrienden laten zien dat hij het heus wel uithoudt in het internaat.[/b]
    Wat wil je de leerlingen bijbrengen?: (alleen in te vullen door leerkrachten) -
    Extra: -

    [ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 21:48 ]


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa

    [Is het verhaal al begonnen?]

    Rol: Leerling
    Volledige naam: Jonathan Marten Maria Heregee
    Bijnaam: (hoeft niet per se) Nathan
    Leeftijd: (leerlingen 15-19, leerkrachten ouder dan 40) 17
    Nederlander of Belg?: Nederlandse Belg (hij woonde eerst in Nederland, maar is toen naar België verhuisd)
    Innerlijk: Nathan is makkelijk in de omgang, makkelijke prater, charmeur, beetje een player maar als hij echt verliefd is, is hij wel trouw. Hij valt goed in groepen en is vaak vrolijk. Hij maakt zich niet snel ergens druk over, dus als hij een keer boos is, dan heeft hij daar ook een goede reden voor. Meestal erg gemakkelijk, maar op sommige moment ontzettend eigenwijs en dan is hij niet meer voor rede vatbaar.
    Uiterlijk: (+ eventuele beschrijving)


    Waarom doe je hier aan mee?: (wat is precies de reden, of zijn de meerdere redenen waarom jij gaat meedoen aan dit programma? Alleen in te vullen door leerlingen) Zijn ouders hebben nogal problemen met zijn leergedrag (hij doet helemaal niks) en sturen hem hierheen omdat ze willen dat hij betere cijfers haalt en daarmee een betere toekomst heeft.
    Wat wil je eventueel bereiken op het einde?: (bv. wil je je beter gaan gedragen, wil je laten zien dat je wel voorbeeldig kan zijn, ect.? Alleen in te vullen door leerlingen) Hij wil zijn cijfers verbeteren, maar vooral genieten.
    Wat wil je de leerlingen bijbrengen?: (alleen in te vullen door leerkrachten)
    Extra:

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 14:17 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik mag Jonathan wel (;


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa

    SnowHeart schreef:
    Ik mag Jonathan wel (;


    Haha. Hij is gebaseerd op mijn broer, al klopt hij niet helemaal :'p. Mijn broer is bijvoorbeeld geen player xD


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    @OdairFinnick, nee, het is nog niet begonnen.


    16 - 09 - '17

    [SnowHeart ---> Whisperings]


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa

    Beetje jammer dat er niet meer mensen op af komen, maar ok. Als andere hun rol stilaan gaan invullen, zal ik de rpg maar starten met de rollen tot nu.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 23:22 ]


    16 - 09 - '17

    Ik wil graag meedoen als meisje als mogelijk is


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Snowqeeun schreef:
    Ik wil graag meedoen als meisje als mogelijk is


    Ik zou liever hebben dat meisjes en jongens wat gelijk blijven, maar ok, ik zet je er wel bij.


    16 - 09 - '17

    Determinate schreef:
    (...)

    Ik zou liever hebben dat meisjes en jongens wat gelijk blijven, maar ok, ik zet je er wel bij.


    Dat had niet gehoeven. Ik had best wel willen wachten totdat de aantal weer gelijk is. Maar toch aardig van je om me toch bij te zetten.

    Nu komt lastige probleem voor mij, weet niet welke rol ik wil spelen.


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Snowqeeun schreef:
    (...)

    Dat had niet gehoeven. Ik had best wel willen wachten totdat de aantal weer gelijk is. Maar toch aardig van je om me toch bij te zetten.

    Nu komt lastige probleem voor mij, weet niet welke rol ik wil spelen.


    Gewoon wat uit de losse pols bedenken, dan vormt haar karakter zich vanzelf wel (:


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    OdairFinnick schreef:
    (...)

    Gewoon wat uit de losse pols bedenken, dan vormt haar karakter zich vanzelf wel (:


    Ik bedoel dat niet, want heb namelijk twee rollen die ik geheel zelf al heb bedacht maar weet niet welke het beste past.

    Heb namelijk een pyromaan en iemand die een gigantische watervrees heeft


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Rol: Leerling
    Volledige naam: Legolas Dover
    Bijnaam: (hoeft niet per se): Noemt zichzelf Las (Engelse uitspraak)
    Leeftijd: (leerlingen 15-19, leerkrachten ouder dan 40): 18
    Nederlander of Belg?: Nederlander
    Innerlijk: Binnenvetter, heeft een klein hart maar kan hard overkomen. Hij maakt niet snel vrienden en is veel met zichzelf in de knoop.
    Uiterlijk: (+ eventuele beschrijving)


    Bruine ogen.
    Waarom doe je hier aan mee?: (wat is precies de reden, of zijn de meerdere redenen waarom jij gaat meedoen aan dit programma? Alleen in te vullen door leerlingen) Hij doet mee omdat zijn gestoorde moeder het te druk heeft met het verzorgen van alle andere kinderen die ze heeft (van verschillende mannen). Ze wilde hem weg hebben en vond dit een mooie oplossing, omdat hij dan ook nog in het nieuws kon komen.
    Wat wil je eventueel bereiken op het einde?: (bv. wil je je beter gaan gedragen, wil je laten zien dat je wel voorbeeldig kan zijn, ect.? Alleen in te vullen door leerlingen) Niet zoveel. Hij wilde eigenlijk in eerste instantie hier al niet naartoe.
    Wat wil je de leerlingen bijbrengen?: (alleen in te vullen door leerkrachten)
    Extra: Las is meerdere keren betrokken geraakt bij gevechten en heeft al een strafblad van kleine winkeldiefstallen. Hij zit in de drugshandel - al heeft hij dat tijdelijk stop kunnen zetten tijdens dit programma - en eigenlijk ook in de vrouwenhandel, al is dat niet geheel vrijwillig.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2014 - 12:14 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Snowqeeun schreef:
    (...)

    Ik bedoel dat niet, want heb namelijk twee rollen die ik geheel zelf al heb bedacht maar weet niet welke het beste past.

    Heb namelijk een pyromaan en iemand die een gigantische watervrees heeft


    Nou, tenzij je het gebouw in de fik wilt hebben, zou ik die met watervrees doen :3


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain