• Oorspronkelijk is dit verhaal begonnen op Hyves, maar omdat die er helaas mee gaat stoppen, willen we hier graag verder gaan.
    Iedereen is natuurlijk vrij om mee te doen, maar we zitten dankzij Hyves' faillissement dus wel midden in het verhaal! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.


    Het is zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid.
    Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven.
    Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn.
    Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen. De zeemeerminnen en Rodey worden wel toegelaten, maar voor de halfwolven blijven ze vrezen. Ze zijn bang dat ze andere wezens opeten.
    Zij worden geacht om in de bossen, buiten het dorp te leven, tussen de andere, gevaarlijkere wezens. Daarom verlaat ook niemand het dorp. Behalve voor het water.
    Het dorp wordt bestuurd door een stel wijzen, die bepalen wat ze allemaal moeten doen wanneer er iets gebeurd.

    Meer uitleg en het inschrijf topic vindt je hier: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157054

    Personages

    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens q]Marjannee[/q
    Enaid - 97 - ederos q]Hohenheim[/q
    Ferapyle - ? - sater q]Ensiferum[/q
    Leona - 27 - trol q]Ensiferum[/q
    Meller Wartons - 14 - mensee q]Marjannee[/q
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens q]Ensiferum[/q
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter q]Hohenheim[/q
    Peikka - 31/32/33 - follet q]Hohenheim[/q
    Russel Wartons - 22 - mensee q]Marjannee[/q
    Satyr - 21 - sater q]Ensiferum[/q
    Stimpy - 1 - eekhoorn q]RosanneB[/q
    Tari - 19 - elf q]Marjannee[/q
    Venomis - 24 - dracaena q]Ensiferum[/q
    Weather - 20 - Treeture q]Marjannee[/q

    Nieuwkomers
    Allie - 22 - zeemeermin q]Hohenheim[/q
    Athiabbe Duskfury - 20 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Baiel - 22 - nereïde q]Marjannee[/q
    Cordelia Duskfury-Grecia - 21 - zeemeermin q]RosanneB[/q
    Emily Grecia - 22 - zeemeermin q]Marjannee[/q
    Glaie - ? - nereïde q]Marjannee[/q
    Gyab Duskfury - 19 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Javelin Ash - 21 - halfwolf q]Marjannee[/q
    John ? - ? - mens q]Marjannee[/q
    Kato Duskfury - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Limany Redfinder - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde q]Marjannee[/q
    Nykin Duskfury - 0 - halfwolf/meermin q]Hohenheim[/q]/[q]RosanneB[/q
    Oliver May - 24 - mendax q]Marjannee[/q
    Pagelino Duskfury - 12 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Patja Duskfury - 9 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Prahi - 29 - Syrene q]Hohenheim[/q
    Qako Duskfury - 26 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Rodey Diablo - 21 - bosduivel q]Hohenheim[/q
    Wyatt - 23 - waternimf q]Hohenheim[/q
    Yati Stormghost - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Zipp +/- 4- bosduivel q]Hohenheim[/q

    Overig
    Jill - 22 - mendax q]RosanneB[/q

    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157055 --> Deel 1
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157891 --> Deel 2
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=158285 --> Deel 3

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 19:45 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Javelin pakte haar glas en goot die in één keer achterover. 'Oké,' zei ze toen lachend.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Het is niet jouw schuld, lieverd.' Cordelia streelde zijn mooie kop. 'We zagen het gewoon niet aankomen. Ik wil niet dat je jezelf de schuld geeft.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Qako vouwde zijn handen achter zijn hoofd toen hij weer een slok had genomen. Hij had totaal geen idee hoe laat het wat, maar dat kon hem ook niets schelen. Hij was morgen vrij en hij vermaakte zich prima met Javelin aan de andere kant van de tafel. Ze nipte van haar - Qako had geen idee hoeveel ze er gedronken hadden - glas en hij staarde naar haar gezicht, haar mooie gezicht, omlijst door donkere haren. Dat zag hij toch graag. Zijn schoonzus was een schat van een vrouw en ontzettend mooi ook, maar hij keek liever naar Javelin.
    'Ze zouden hier echt meer aan feestjes moeten doen,' zei hij met een peinzende blik op het plafond. 'Ik zou elke keer komen.'

    ~ ~

    Hij schudde zachtjes met zijn kop en keek even naar Athaibbe toen ze een bak water voor hem neerzette.
    'Oma heeft het ook gehad, wist je dat? Mama's moeder.'
    Kato schudde opnieuw met zijn kop en stak zijn tong in het water.
    'Ja, echt. Opa veranderde, maar zij was er nog niet aan toe - dat vertelde pa - en toen is hij op haar been gaan staan. Ze kon er maanden niet op lopen, daarom zat ze altijd bij het vuur, ze kon niet zo veel meer. En de vader van Bon. Haha, dat wist je niet, hè? Nee, hij is geplet door zijn vrouw, maar danecht. Zij was al zwaar...'
    Kato gromde, omdat hij het niet wilde horen. Hij wilde niet vergeleken worden met zijn stamleden. Het was een vergissing. De botten van zijn soortgenoten waren wel tegen zoiets opgewassen, maar Cordelia niet. Als zij hem niet had teruggeduwd of hij niet de kans had gehad om zijn poten te verplaatsen voor hij zijn evenwicht verloor... Hij keek een andere kant uit en wilde er niet over na denken.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2014 - 22:27 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik ook!' Javelin tikte zacht op tafel. 'Feesten! Met muziek, en drank, en -' Ze kon even niet bedenken wat er nog meer bij moest.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'En dansen,' glimlachte hij. 'Ik zou wel met jou willen dansen.'
    Hij schaamde zich niet voor die woorden, want ook in heldere toestand zouden die niet gelogen zijn. Qako vond het sowieso niet eng om de waarheid te spreken, ook niet tegen een mooie dame - zeker niet tegen een mooie dame.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Stil maar lieverd.' Cordelia aaide hem liefdevol over zijn oren en probeerde de pijnnin haar arm te negeren. Het voelde afschuwelijk, alsof haar botten in brand stonden. Als zij hem niet had verleid, was het misschien niet gebeurd.
    'Ik vraag me alleen af hoe het nu moet met de kleintjes. Ik kan Liae en Nykin zo niet tillen of dragen. Luiers verschonen of borstvoeding geven. Wat dan ook,' zei ze zacht.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik kom je wel helpen.' Nu Wyatt niet meer bij haar was, hoefde ze haar vrije tijd niet met hem door te brengen en had ze tijd voor Cordelia.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Dansen is leuk,' sprak ze er snel overheen. Ze kreeg opnieuw rode blosjes, maar dat kon net zo goed door de alcohol kunnen komen. 'Ik wil ook wel met jou dansen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Dat lijkt me echt de beste deal van de avond.'
    Qako rekte zich uit en boog zich naar de tafel toe, eerst om zijn glas opnieuw leeg te drinken en toen om haar aan te kijken. Het was al weer een hele tijd geleden dat hij zo veel had gedronken. Gek genoeg liet hij zich thuis tijdens de feesten nooit zo meeslepen, maar nu leek het vanzelf te gaan. Het was fijn, omdat hij ondanks Javelins aanwezigheid, niet aan thuis hoefde te denken en daar was hij wel aan toe geweest.
    'Hoe lang was je ook alweer een Alfa, zei je?' Het was een geheel willekeurige vraag, maar hij wilde graag dat ze weer tegen hem zou praten.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Dat vind ik heel fijn, Athi,' zei Cordelia dankbaar. Ze keek naar Kato. Hij leek een beetje afwezig. Ze hield haar hand even voor zijn neus en aaide hem toen weer. 'Gaat het, lieverd?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Hij likte haar hand, knikte met zijn kop, maar keek haar niet aan. Het gaf hem niet zo'n prettig gevoel om haar nu in de ogen te kijken en haar pijn te zien. Ze verbeet zich wel, maar hij wist dat het behoorlijk veel pijn deed.
    'Als jij werkt, blijf ik bij Cordelia, goed?'
    Athiabbe keek hem strak aan, in de hoop hem een beetje van het werkelijke probleem af te kunnen leiden en hem weer in oplossingen kon laten denken.
    Kato knikte weer.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia keek Athiabbe dankbaar aan en kuste Kato's kop. 'Ik word wel weer de oude.' Ze zag de mistroostige blik in zijn ogen en wilde hem knuffelen. Ze was echter bang dat ze dan flauw zou vallen van de pijn en probeerde op te staan.
    'Hoelang denk je, Athi? Voor het weer genezen is?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Twee jaar.' Javelin lachte. Het leek wel alsof ze de hele avond een constante lach op haar gezicht had, veroorzaakt door het gezelschap van Qako. Voor het eerst in lange tijd voelde ze zich weer wat minder eenzaam en daar was ze Qako erg dankbaar voor.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ik weet het niet. Ik weet het echt niet. Al denk ik wel dat je ribben oké zijn. Misschien gekneusd. Zwachtels zijn hopelijk niet nodig, maar ik weet er ook niet alles van.'
    Ze keek Cordelia verontschuldigend aan.
    Kato durfde het zo langzamerhand wel weer aan om zijn kop op haar schoot te leggen.

    ~ ~

    'Hmm... Dat is al lang.'
    Het café ging sluiten en Qako liet het verschuldigde geld op de tafel achter voor hij samen met Javelin naar buiten liep. Even was hij onstabiel, omdat hij de hele avond gezeten had en zich toen niet zo heel erg bewust was van zijn lichaam. Hij sloeg een arm om Javelin heen, om er voor te zorgen dat hij onder het lopen niet steeds tegen haar schouder zou stoten en omdat hij nu niet graag alleen liep, maar met iemand dichtbij hem.
    'Is het al tijd voor je schoonheidsslaapje?' vroeg hij grijnzend.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Javelin schoot in de lach. 'Ik heb werkelijk geen idee hoelaat het is.' Ze kwam nauwelijks in het café en zeker niet 's avonds, dus wist ze niet hoe laat het sloot.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain