• Het vorige topic was alweer volgemaakt, dus daarom alweer een zesde topic! *O*
    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje)
    - Tsukuyomi (Kevin)
    - Shion (Syll)
    - Soumei (Myrthe)
    - Rivaille (Sem)
    - Apricity (Minke)
    - Midori (Maria)
    - Zaiphon (Maxime)
    - LyraPhoenix (Lyra)







    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 11:12 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    OMG DE EERSTE EPISODE VAN PUPA IS ER EINDELIJK AFLDKJFALDKJF
    IK GA NU KIJKEN C:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    ....
    Vier minuten.
    Wat.
    Waarom.
    Dit is niet eerlijk. D:
    *gaat toch kijken*

    Edit:
    Oké, dat was het niet bepaald waard. Wtf, waarom duren de episodes maar vier minuten? Zeg maar, min de opening en ending, drie minuten?
    Toch was het behoorlijke scary stuff in die eerste epi. :'D

    [ bericht aangepast op 9 jan 2014 - 21:53 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Hahahah, ja dat was echt geweldig dat moment. :'D Ik zat ook echt zo net als jij xd.

    @Tsukuyomi Refrain gaat een tien worden, let op mijn woorden. (': Little Busters heeft bij mij ook een negen en Refrain een tien. ^^ Oh god, die laatste paar episodes... Als je achter de waarheid komt... DAAAAAAAH. Ik word er nu gewoon weer bijna emotioneel van.
    Over Toradora;
    Mja, dat klopt wel wat je zegt, dat het einde dan misschien wat voorspelbaar was geworden, daar heb je wel gelijk in. Toch blijf ik erbij dat het van mij niet had gehoeven en dat de serie ook sterk is zonder dat einde.


    Higurashi moet ik echt nog eens een keer kijken... Staat ook op m'n watchlist. Mijn watchlist is enorm maar ik wil eerst alles in deze volgorde zien:
    - Durarara!!
    - Nabari no Ou
    - K project
    - Kuroshitsuji
    Daarna kijk ik wel weer. ;p

    En @Midori ik vond D-Frag zo raar. O___o Kon de helft niet volgen, maar aan de andere kant vond ik allemaal ook wel grappig. (': Voor nu ga ik 'm nog wel even volgen, maar ik weet niet voor hoeveel episodes ik het ga volhouden.


    Nou, ik ben erg benieuwd, want wat ik van little busters nu heb gezien, ben ik echt erg enthousiast erover. Die nieuwe schrijver van key bevalt me wel. Ik vond die arc van die twee zussen Haruka Saigusa en Kanata Futaki het best. Echt, dat vind ik zo mooi opgebouwd, omdat het ook al de hele tijd bezig was tussen de afleveringen door en je echt zo'n gevoel hebt van God dammit het klopt gewoon xd

    Dat Kyousuke de hele tijd die briefjes aan die kaart zijn staart bond, had ik wel verwacht, maar het mooiste vond ik nog wel de manier waarvoor dat is. Want wat Kyousuke eigenlijk daarmee doet, is Riki klaarstomen om als leader van de little busters te kunnen functioneren. Ik vond dat echt zo slim gedaan, dat ze Kyousuke de hele tijd eigenlijk op de achtergrond houden, maar hij wel telkens aan de touwtjes trekt en Riki aanzet om als een soort leider te functioneren. Hij zorgt ervoor dat Riki het team bij elkaar zoekt, dat hij hen helpt met hun problemen, dat hij op het eind alles voorbereidt qua strategie en zo, omdat hij weet dat hij er op een dag niet meer is en ze dan verder moeten zonder hem, zo slim bedacht. Ook vind ik het leuk dat Kengo het team joint uiteindelijk, hoewel ik dat ergens wel verwachtte, maar het is wel mooi dat ze het dan weer gebruiken als een soort moraal :) Echt, wat een topserie, ik heb er echt van genoten :)


    Nou, bij Toradora laat ik het hierbij,want volgens mij kunnen we door discussiëren tot in de oneindigheid xd haha, maar ik denk toch dat we elkaar aardig gevonden hebben in de punten :) Toch blijft het een tienwaardige anime :)

    Higurashi is ook echt een ontzettend goede anime, maar die wil ik een keer kijken als ik de horror stijl zit en dan kijk ik ook another en die andere horror dingesen :) maar is Little busters refrain :'D


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Parachutes schreef:
    ....
    Vier minuten.
    Wat.
    Waarom.
    Dit is niet eerlijk. D:
    *gaat toch kijken*

    Edit:
    Oké, dat was het niet bepaald waard. Wtf, waarom duren de episodes maar vier minuten? Zeg maar, min de opening en ending, drie minuten?
    Toch was het behoorlijke scary stuff in die eerste epi. :'D

    WAT WAS DAT XD
    Haha. Het zag er wel nice uit tho...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    WAT WAS DAT XD
    Haha. Het zag er wel nice uit tho...


    Same... XD
    Ze hadden het wel wat uitgebreider mogen doen zeg, pff. Ik vond het er echt gaaf uit zien, maar die drie minuten waren echt binnen no time voorbij. (':

    Z/X ziet er ook nice uit trouwens. ;o Ik snap er nog vrij weinig van, maar volgens mij gaat het wel awesome worden. En volgens mij heeft de hoofdpersoon de stem van Nai. ;o *checkt op MAL* Jup, I'm right.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Same... XD
    Ze hadden het wel wat uitgebreider mogen doen zeg, pff. Ik vond het er echt gaaf uit zien, maar die drie minuten waren echt binnen no time voorbij. (':

    Z/X ziet er ook nice uit trouwens. ;o Ik snap er nog vrij weinig van, maar volgens mij gaat het wel awesome worden. En volgens mij heeft de hoofdpersoon de stem van Nai. ;o *checkt op MAL* Jup, I'm right.

    Ik heb helemaal niet op de stemmen gelet..
    Ik zat alleen van; Wat...
    Het gaat allemaal zo snel.. En ik zat van; Ahww he;s cute ;D... Waarom heeft hij vrouwelijke haarclipjes in.. Wat is er met zijn oog wat is er met zijn arm..
    Meid ga naar huis die vrouw zei net ga naar huis voordat je de rode vlinders zien
    Meisje; Ohh mooie grote vlinder ;D
    -slaat zichzelf voor de hoofd-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Ik heb helemaal niet op de stemmen gelet..
    Ik zat alleen van; Wat...
    Het gaat allemaal zo snel.. En ik zat van; Ahww he;s cute ;D... Waarom heeft hij vrouwelijke haarclipjes in.. Wat is er met zijn oog wat is er met zijn arm..
    Meid ga naar huis die vrouw zei net ga naar huis voordat je de rode vlinders zien
    Meisje; Ohh mooie grote vlinder ;D
    -slaat zichzelf voor de hoofd-


    Die met de stem van Nai is een andere anime XD. Bij Pupa heb ik ook niet op de stemmen gelet. En ik dacht serieus bijna hetzelfde als jij XD. Vooral dat met dat rond zijn oog... Zag er echt raar uit. O___o En dat meisje was niet behoorlijk snugger nee. xd


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Die met de stem van Nai is een andere anime XD. Bij Pupa heb ik ook niet op de stemmen gelet. En ik dacht serieus bijna hetzelfde als jij XD. Vooral dat met dat rond zijn oog... Zag er echt raar uit. O___o En dat meisje was niet behoorlijk snugger nee. xd

    Hmm hij heeft wel dezelfde stem als de hoofdpersoon van Date a Live.. en Haruka..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik kom op Tumblr ineens wat van Mondaiji-tachi tegen. Dat waren nog eens goede tijden. :Y) Ik vond die anime echt leuk, ook al ging het af en toe nergens over. ;d Gotta love Izayoi.







    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    (...)
    Hmm hij heeft wel dezelfde stem als de hoofdpersoon van Date a Live.. en Haruka..


    Date A Live ben ik halverwege mee gestopt dus dat weet ik niet echt meer...
    Haruka als in Haru als in Free? ;O


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Date A Live ben ik halverwege mee gestopt dus dat weet ik niet echt meer...
    Haruka als in Haru als in Free? ;O

    Ja ;o..
    Trouwens ben het ook met je Mondaiji post eens ;D Vond hem en Kurosagi geweldig xd. Ook met dat andere kleine perverted meisje.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Ja ;o..
    Trouwens ben het ook met je Mondaiji post eens ;D Vond hem en Kurosagi geweldig xd. Ook met dat andere kleine perverted meisje.


    Oeh, dat had ik dan weer niet gehoord. ;o Mja, ik weet niet wat ik van Pupa moet denken hoor... Ik had echt hele hoge verwachtingen, dus ik hoop dat daar nog iets van waarkomt. ><
    Hehe ja, zij waren ook geweldig. (': Maar Izayoi was sowieso mijn favoriet. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Oeh, dat had ik dan weer niet gehoord. ;o Mja, ik weet niet wat ik van Pupa moet denken hoor... Ik had echt hele hoge verwachtingen, dus ik hoop dat daar nog iets van waarkomt. ><
    Hehe ja, zij waren ook geweldig. (': Maar Izayoi was sowieso mijn favoriet. :Y)


    Precies en precies!
    Golden Time tho o-o..
    Hij wees een kus af van Koko!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Precies en precies!
    Golden Time tho o-o..
    Hij wees een kus af van Koko!


    Nog niet gezien, dus ik wilde niet op de spoiler tagg klikken. Maar ja, als je op quote klikt, dan zie je alsnog wat er in de spoiler tagg staat. :'D
    Oh well...
    Nu ben ik wel benieuwd trouwens. D:
    Maar het is te laat, ik ga morgen wel kijken... Ik doe nog even een rondje op Tumblr en dan ga ik naar bed. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    ^^ haha xd..

    Kijkt iemand Nagi no Asukara? O_O... Want deze episode vond ik niet leuk O_O.. this ineens 5 jaar later.. maar sommige zeemensjes zijn door omstandigheden niet verouderd o-o..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you