• Het vorige topic was alweer volgemaakt, dus daarom alweer een zesde topic! *O*
    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje)
    - Tsukuyomi (Kevin)
    - Shion (Syll)
    - Soumei (Myrthe)
    - Rivaille (Sem)
    - Apricity (Minke)
    - Midori (Maria)
    - Zaiphon (Maxime)
    - LyraPhoenix (Lyra)







    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 11:12 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Rivaille schreef:
    Lol, ik heb Death Note en Shingeki no Kyojin aan m'n vader laten zien en hij gaat ze wss ook kijken.
    (:


    Als ik het aan mijn vader laat zien denken ze dat ik gek ben en mijn moeder gaat van die japanse geluiden maken.


    Vampire + Servant = Servamp

    Rivaille schreef:
    Lol, ik heb Death Note en Shingeki no Kyojin aan m'n vader laten zien en hij gaat ze wss ook kijken.
    (:

    Mijn pa keek laatst ineens mee toen ik 07-Ghost aan het kijken was... Hij keek mij raar aan en ging vervolgens naar bed..

    [ bericht aangepast op 8 jan 2014 - 20:14 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik zet altijd meteen alles op pauze als iemand mijn kamer binnen komt wandelen. (':
    Vooral toen ik Junjou en Sekaiichi keek was ik achterdochtig...

    Mijn broertje zat een keer mee te kijken toen ik net bij één of andere rare episode van Code Geass was waarbij ze een megapizza gingen bakken van iets van tien meter doorsnede of zo, bij één of ander schoolfestival dinges... Sindsdien noemt hij het de pizza-anime en denkt hij (of doet hij alsof om mij te pesten) dat het hele plot over megapizza's bakken gaat, terwijl het serieus één van de beste animes is die ik ooit heb gezien maar dat gewoon een rotaflevering was. xd
    En hij kwam een keer binnenlopen toen ik met de laatste episode van No. 6 bezig was en één grote emotional mess was en zat te huilen alsof de wereld zou gaan eindigen. (': Mja, daarom neemt mijn broertje anime (en mij) dus niet serieus. Behalve Dragon Ball. Maar dat wil hij alleen maar lezen, niet kijken.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Ik zet altijd meteen alles op pauze als iemand mijn kamer binnen komt wandelen. (':
    Vooral toen ik Junjou en Sekaiichi keek was ik achterdochtig...

    Mijn broertje zat een keer mee te kijken toen ik net bij één of andere rare episode van Code Geass was waarbij ze een megapizza gingen bakken van iets van tien meter doorsnede of zo, bij één of ander schoolfestival dinges... Sindsdien noemt hij het de pizza-anime en denkt hij (of doet hij alsof om mij te pesten) dat het hele plot over megapizza's bakken gaat, terwijl het serieus één van de beste animes is die ik ooit heb gezien maar dat gewoon een rotaflevering was. xd
    En hij kwam een keer binnenlopen toen ik met de laatste episode van No. 6 bezig was en één grote emotional mess was en zat te huilen alsof de wereld zou gaan eindigen. (': Mja, daarom neemt mijn broertje anime (en mij) dus niet serieus. Behalve Dragon Ball. Maar dat wil hij alleen maar lezen, niet kijken.


    Dragon ball Z is ver weg wel een van de slechte anime's waar ik ooit een paar aflevering van heb gezien!
    Ik schaam me er zo voor dat ik dat heb gekeken, dat het geen eens op mijn MAL staat en ik was lui xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik heb het alleen gehoord en af en toe een fragment van Dragon ball gezien, maar ik weet niet wat ik er van moet vinden. Dat heb ik dan ook met Naruto er zijn gewoon te veel episodes dat het gewoon niet meer leuk word. (Voor de Naruto fans, dit is mijn mening)
    Maar dat kan ook zijn dat ik het nog nooit gezien heb.


    Vampire + Servant = Servamp

    @Parachutes, ik kijk wel uit welke anime ik op dat moment kijk xd. En ik zat op dat moment gelukkig in veilige episodes ;d. 1x keek ik Junjou Romantica bij mijn pa. Nooit weer.. Kon hem heel vaak heel snel weg doen omdat mijn zusjes ineens gingen meekijken XD


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    LyraPhoenix schreef:
    Ik heb het alleen gehoord en af en toe een fragment van Dragon ball gezien, maar ik weet niet wat ik er van moet vinden. Dat heb ik dan ook met Naruto er zijn gewoon te veel episodes dat het gewoon niet meer leuk word. (Voor de Naruto fans, dit is mijn mening)
    Maar dat kan ook zijn dat ik het nog nooit gezien heb.


    Naruto is awesome! Believe it! :P
    Haha, nee, ik snap wel dat Naruto niet is voor mensen die niet houden van ongelofelijk lange anime's die traag opgang komen xd
    Want Naruto komt echt traag opgang, pas ergens in aflevering 21 t/m 24 kwam de serie echt opgang en dat was pas het eerste seizoen.
    Daarbij is het tweede seizoen ook veel beter dan het eerste seizoen, maar velen die komen daar al niet eens xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Dragon ball Z is ver weg wel een van de slechte anime's waar ik ooit een paar aflevering van heb gezien!
    Ik schaam me er zo voor dat ik dat heb gekeken, dat het geen eens op mijn MAL staat en ik was lui xd


    Hij kijkt de anime ook niet, leest alleen de manga. xd Maar voor zover ik het verhaal volg (ik lees/kijk het niet, maar mijn broertje vind het leuk om alles wat er gebeurt op te noemen) gaat het echt helemaal nergens over. Vooral op het einde als er ineens aliens zijn of zo. En ze gaan gewoon verder met de zoon van de hoofdpersoon. (':
    Maar ik kan er niet echt over oordelen, omdat ik het niet normaal heb gezien/gelezen en dat ben ik ook niet van plan. Alleen die kat/vleermuis/wathetookis volgens mij heet het Puer is schattig. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    En ugh, ik heb ruzie met mijn avatar. XD Ik weet niet welke ik moet nemen. Ik vind deze die ik nu heb heel mooi, maar het is Safu van No. 6 en stiekem mag ik haar niet echt heel graag. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    DAAAAAAH IK HEB DE VERTALING VAN DE NOVEL VAN NO.6 GEVONDEN
    VERTALING

    Het is gewoon, like, alles, het hele verhaal, en het heeft een eind, en het is helemaal tot het eind vertaald omg. D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Hij kijkt de anime ook niet, leest alleen de manga. xd Maar voor zover ik het verhaal volg (ik lees/kijk het niet, maar mijn broertje vind het leuk om alles wat er gebeurt op te noemen) gaat het echt helemaal nergens over. Vooral op het einde als er ineens aliens zijn of zo. En ze gaan gewoon verder met de zoon van de hoofdpersoon. (':
    Maar ik kan er niet echt over oordelen, omdat ik het niet normaal heb gezien/gelezen en dat ben ik ook niet van plan. Alleen die kat/vleermuis/wathetookis volgens mij heet het Puer is schattig. :3


    Wat gebeurt er dan? xD
    Ze reizen van planeet naar planeet blazen elkaar en die planeet op, sterven en komen terug en dit proces herhaalt zich de hele tijd
    Het is net als de endless eight van Suzemiya Haruhi no yuutso alleen dan is het een serie met oneindig veel afleveringen xd

    Oeps sorry, liet me een beetje gaan xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Parachutes schreef:
    DAAAAAAH IK HEB DE VERTALING VAN DE NOVEL VAN NO.6 GEVONDEN
    VERTALING

    Het is gewoon, like, alles, het hele verhaal, en het heeft een eind, en het is helemaal tot het eind vertaald omg. D:

    O_O -heeft er geen woorden voor-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Wat gebeurt er dan? xD
    Ze reizen van planeet naar planeet blazen elkaar en die planeet op, sterven en komen terug en dit proces herhaalt zich de hele tijd
    Het is net als de endless eight van Suzemiya Haruhi no yuutso alleen dan is het een serie met oneindig veel afleveringen xd

    Oeps sorry, liet me een beetje gaan xd


    Dat idee heb ik dus ook ja. Het originele plot is volgens mij dat ze die Dragon Balls moeten vinden, maar die hebben ze dus al op het eind van de eerste volume... ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    (...)
    O_O -heeft er geen woorden voor-


    Nee ik ook niet! ;o Ik moet het lezen maar tijd en school enzo daaaaaah.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Nee ik ook niet! ;o Ik moet het lezen maar tijd en school enzo daaaaaah.

    Precies D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you