• Welcome to Wampus, the house that represents the body and favours the warriors! The fact that we’re competitive doesn’t just apply to sports or debates. We want to win everything that matters to us personally- whether that be a quidditch game, chess, an argument, eating contests, or even academics. If it matters to a Wampus, you can be sure they’re gonna fight their darndest for it.


    That being said, there are limits to where we will go to win. We stick to our moral codes, which means if we do win it will be because we sweat blood to get there - not because we broke the rules. A Wampus loves a fair fight. We believe in making decisions, in living lives of action (and not just the physical kind).The fact that Wampus represents the body doesn’t just mean we like to be healthy - we really really like to be comfy too. Like relaxation, recreation, and food are all super important to Wampuses.From the day of your sorting, you become part of a tight family. Warriors need comrades, friends, other warriors to share their battles, and that’s what you become the moment you join the house. Also, we protect the fuck out of our own. Basically if you’re in Wampus, you probably love the feeling of adrenaline coursing through your veins, and feel almost physical pain when someone insults or injures who or what you love. You’re resilient af and you always bounce back, even when it takes a long time and all the energy you have.

    What doesn't kill me, better run.


    Studenten
    -The100
    -Clowder
    -SIytherin
    Klik hier om naar the Great Hall te gaan
    Bulletin Board
    Find that Fantastic Beast! ~ Deadlines 18 en 28 Februari
    Deze wedstrijd zou natuurlijk niet compleet zijn zonder een Fantastic Beast opdracht! Het is jullie taak om de Newt Scamander in jullie naar boven te halen en een nieuw soort fabeldier te ontdekken. Wij Amerikanen moeten natuurlijk volledig op de hoogte zijn van hoe dit dier in elkaar steekt en hoe we het in toom kunnen houden in verband met ons Geen Fabeldieren beleid.

    Wat wordt er dus deze opdracht van jullie verwacht:
    1) Bedenk met je House één nieuw soort fabeldier. Voor inspiratie kan je natuurlijk altijd eens kijken hoe J.K. Rowling te werk is gegaan bij alle bekende fabeldieren en Fantastic Beasts and Where to Find Them naslaan.
    2) Vertel mij (en ieder ander die dit tot zich neemt) alles over dit fabeldier. Dit kan op de manier die jullie prettig vinden. Woorden, tekeningen, beelden, filmpjes, alles is toegestaan. Ook hiervoor kan je altijd Fantastic Beasts and Where to Find Them naslaan voor inspiratie.

    Houd er wel rekening mee dat het 28 februari ingediend dient te worden bij mij via een privé bericht en vergeet ook niet 18 februari in te dienen wat jullie op dat moment allemaal al hebben bedacht. Zorg dat je project haalbaar is en voer de ideeën stroom ook daadwerkelijk uit! Anders zou het zonde zijn van die geweldige ideeën.

    Aandachtspunten voor deze opdracht zijn:
    ~ De originaliteit van het fabeldier (Hier zijn punten te verdienen)
    ~ De compleetheid van de gegeven informatie, weet ik nu alles over jullie dier? (Hier zijn punten te verdienen en te verliezen)
    ~ Hoe verzorgder en duidelijker, hoe beter. (Hier zijn punten te verdienen en te verliezen)
    ~ Je kunt bonuspunten verdienen als je fabeldier op de één of andere wijze past bij je House!


    [ bericht aangepast op 13 feb 2017 - 17:42 ]


    Happy Birthday my Potter!

    MT


    16 - 09 - '17

    Let's show them who's best!


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    MT.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Heeft er iemand al wat ideeën voor de eerste opdracht? Ik moet bekennen dat ik niet zo heel veel weet van deze houses dus zelf ga ik eerst wat research doen :')

    ben ik trouwens de enige? Ik lees constant 'krampus'

    [ bericht aangepast op 31 dec 2016 - 13:27 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Er is niet echt veel over bekend, denk ik.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Here we go: alles wat ik (tot nu toe) kon vinden over Wampus. Sommige dingen zijn nooit officieel bevestigd maar de potterheads op tumblr, zijn geweldig goed in dingen wat meer diepgang geven, dus het is vooral om inspiratie op te doen.


    Wampus

    Named by Webster Boot after his favourite magical beast, the Wampus; a magical panther-like creature that was fast, strong and almost impossible to kill. Wampus house is sometimes considered to represent the body of a witch or wizard. It is also said that Wampus favours warriors.
    Source: Pottermore

    Wat een Wampus zou kunnen studeren: journalistiek, politieke wetenschappen, genderstudies, militaire technologieën, strategische intelligentie, natuurkunde, sport
    Source: tumblr

    Fall is for Wampus. A time of preparation - preparation for the cold, hard reality of winter similar to the preparation a warrior goes through in training. Fall is both warm and frosty, both domestic and wild. Fall is also a time of celebration, of fierce festivity of the kind that beats in the Wampus heart, and autumn nights are for curling up in the warmth with loved ones to share warmth against the biting frosts.
    Source: tumblr

    Veelvoorkomende eigenschappen van hen die in Wampus zitten:
    Ruziezoekend (vermijdt geen conflicten?)
    Dapper
    Competitief
    Trouw
    Koppig
    Volhoudend
    Source: tumblr

    There are a lot of wampus students who never fight and are really relaxed in comparison to their classmates. That’s because they battle themselves, their demons, to maintain their inner strength and confidence, no matter what. At the end of the day, they are too tired to fight anything/one else.
    Source: tumblr



    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Mt


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Heeft iemand al een idee? :Y)


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Het spijt me, ik kijk hier later naar. Ik heb wat last van evenwichtsstoornissen en dan kan ik niet lang achter mijn laptop zitten.


    16 - 09 - '17

    Ik vind het wat moeilijk, omdat er niet zo veel te vinden is.

    Ik vond dit echter wel nog op wikia:
    The Wampus cat is a creature that features in the folklore of various indigenous peoples of the southeastern United States.


    16 - 09 - '17

    Perkins schreef:
    Het spijt me, ik kijk hier later naar. Ik heb wat last van evenwichtsstoornissen en dan kan ik niet lang achter mijn laptop zitten.


    Heel erg veel beterschap! Ik heb ook evenwichtsstoornissen en ze zijn ver-ve-lend. :c

    Heeft er iemand al een idee wat voor kleuren we het beste kunnen gebruiken voor de layout? Zelf had ik het idee om er sowieso rood in te gooien, omdat het wordt geassocieerd met sterke emoties die een warrior denk ik wel nodig heeft.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"



    Opdracht 2 staat online

    De lay-out dient nog te worden ingeleverd, zodra één van jullie daar mogelijkheid toe ziet. Dan zal hij beoordeeld en in het topic worden gezet. Voor verdere informatie hierover, kan je naar het wedstrijdtopic gaan.


    Happy Birthday my Potter!

    Beoordeling Wampus – Opdracht 1: 43/50 House points verdiend!



    De stijl en inrichting van Common Room dient bij je House te passen (hier zijn House Points te verdienen) 20/20

    Ik heb geen idee hoe jullie het voor elkaar hebben gekregen, maar de gehele tekst ademt Wampus uit. Niet enkel qua inhoud van wat jullie beschrijven, welke ook erg on point is, maar de schrijfstijl en het woordgebruik is ook perfect gekozen. Tijdens het lezen had ik het idee weggeblazen te worden door een groep krachtige krijgers en dat is precies wat ik van Wampus zou verwachten. Er wordt een duidelijke krachtige toon gezet en er is overduidelijk veel moeite ingestoken om iedereen die deze common room inloopt meteen te betrekken in deze actieve, energieke Wampus sfeer. Ook op de keuze van afbeeldingen hebben de professors van Ilvermorny niks aan te merken. De gif met vuur verbeeldt mooi de kracht die in een Wampus schuilt. Ook de afbeelding van de openende ogen past mooi met hoe een Wampus zich klaarmaakt voor de strijd en verwijst ook meteen naar het fabeldier waar jullie naar vernoemd zijn: de Wampus. Daarnaast passen de gekozen afbeeldingen bij wat er is verteld en dragen ze een strijd sfeer die ook in de tekst naar voren komt. Well done Wampus! Jullie hebben de volle house points voor dit deel van de opdracht volledig verdient.

    Alle wedstrijdinformatie moet onaangetast blijven (hier zijn House Points te verliezen) -1

    Dit is op zich in orde. Ik zie het bulletin board duidelijk terug, daarnaast worden de deelnemers vermeld en er is een duidelijke verwijzing naar het main topic. Het enige wat ik mis is een duidelijke verwijzing naar de wedstrijd, hoewel er wel naar het main topic verwezen wordt op een mooie originele manier. Vandaar dat ik besloten heb 1 enkele miezerige punt af te trekken.

    Hoe origineler, hoe beter (hier zijn House Points te verdienen) 6/10

    De opening met een soort logo en een strijdkreet is erg mooi en origineel in mijn optiek. Daarnaast is de tekst geweldig bedacht, zowel om een Wampus uit te drukken als te laten zien hoe origineel en goed jullie zijn in het verwoorden van wie jullie zijn. Daarnaast is de gekozen gif van openende ogen ook een originele manier van het uitdrukken van een Wampus.
    Ik word verder niet omver geblazen van originaliteit, maar kijkend naar met hoe weinig Wampus tijdens deze opdracht was en het eindresultaat, vind ik toch zeker dat jullie hier best trots op mogen zijn. Vandaar dat jullie niet de volle house points hebben gekregen, maar wel toch zeker meer dan de helft.

    Hoe mooier de totale lay-out, hoe beter (hier zijn House Points te verdienen) 8/10

    De lay-out zit prima in elkaar. De tekst is mooi en wordt goed bijgestaan door afbeeldingen. Het is goed in verhouding en past allemaal goed bij elkaar. Zowel de weinige stukjes rode tekst als de afbeeldingen, die het zwart doorbreken. Ik vind de minimalistische aanwezigheid van kleur ook erg mooi. Precies een juiste hoeveelheid die past bij de inhoud en bij Wampus. Ik vind enkel de spoiler dit geheel doorbreken en de aanwezigheid hiervan zorgt ook voor een doorbreking van balans tussen links en rechts. Dit is eigenlijk mijn enige echte aanmerking hierop.

    Hoe opener en vriendelijker, hoe beter (hier zijn House Points te verdienen en te verliezen) 10/10

    Mag ik even applaudisseren voor de vindingrijkheid van jullie Wampuses? Omdat jullie het house van de krijgers zijn en daardoor worden geassocieerd met strijdlust, wat ik heel benieuwd hoe jullie jullie common room toch verwelkomend zouden laten ogen en dan dragen jullie heel terecht aan dat je een strijd nooit alleen wint. Oorlogen werden gevoerd door goed op elkaar afgestemde legers, niet door eenlingen. Jullie verwerken de kracht van familie en vriendschap, krijgskameraden er geweldig in. Heel goed bedacht en heel goed uitgewerkt. Het warme vuur in de Wampus gif staat hier op zijn beurt prachtig bij. Ik vind dat jullie dit deel van de opdracht echt goed hebben ingevuld op een originele Wampus manier.


    Happy Birthday my Potter!