• Het vorige topic was alweer volgemaakt, dus daarom alweer een zesde topic! *O*
    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje)
    - Tsukuyomi (Kevin)
    - Shion (Syll)
    - Soumei (Myrthe)
    - Rivaille (Sem)
    - Apricity (Minke)
    - Midori (Maria)
    - Zaiphon (Maxime)
    - LyraPhoenix (Lyra)







    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 11:12 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    LyraPhoenix schreef:
    Ik heb het alleen gehoord en af en toe een fragment van Dragon ball gezien, maar ik weet niet wat ik er van moet vinden. Dat heb ik dan ook met Naruto er zijn gewoon te veel episodes dat het gewoon niet meer leuk word. (Voor de Naruto fans, dit is mijn mening)
    Maar dat kan ook zijn dat ik het nog nooit gezien heb.


    Ik lees Naruto daarom ook. Het gaat veel sneller dan eps kijken.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik heb Toradora uit! Wooh! *tranen in ogen*
    Ik vond het persoonlijk niet zo aantrekkelijk beginnen, dus ik nam een pauze,
    maar vanaf episode 15 is het zo leuk, en cute, en en en....

    Taigaaaaah! Waarom ging je nou weg! D,;
    Op dat moment zat ik wel even verbaast en boos voor me uit te staren.
    Arme Ruuyi.
    Ook vond ik dat het in episode 23 wel een beetje erg snel ging:
    Hij had pas ontdekt dat hij haar leuk vind en dan wil hij plotseling al weer trouwen..........
    Well that escalated quickly


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Soumei schreef:
    Ik heb Toradora uit! Wooh! *tranen in ogen*
    Ik vond het persoonlijk niet zo aantrekkelijk beginnen, dus ik nam een pauze,
    maar vanaf episode 15 is het zo leuk, en cute, en en en....

    Taigaaaaah! Waarom ging je nou weg! D,;
    Op dat moment zat ik wel even verbaast en boos voor me uit te staren.
    Arme Ruuyi.
    Ook vond ik dat het in episode 23 wel een beetje erg snel ging:
    Hij had pas ontdekt dat hij haar leuk vind en dan wil hij plotseling al weer trouwen..........
    Well that escalated quickly


    Wooooh eindelijk iemand die mijn mening deelt! ;O Ik vond het ook echt heel snel gaan op het einde en dat is eigenlijk waarom ik de anime minder goed vind dan ik in de episodes daarvoor vond. Het was net alsof ze nog heeel erg veel wilde proppen in de laatste eps en voor mijn gevoel klopte he gewoon niet.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    En ik ben nog steeds druk bezig met Durarara!! en ik vind het echt geweldig, al heb ik geen idee hoe ik moet uitleggen waarom ik het zo leuk vind. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    En ik ben nog steeds druk bezig met Durarara!! en ik vind het echt geweldig, al heb ik geen idee hoe ik moet uitleggen waarom ik het zo leuk vind. :'D

    Durarara awesome anime and manga !!
    Ik heb laatste de hele anime gedownload en vriendin van mijn heeft thuis de manga en die heb ik natuurlijk ook gelezen :3


    Kawaii ^w^

    Parachutes schreef:
    En ik ben nog steeds druk bezig met Durarara!! en ik vind het echt geweldig, al heb ik geen idee hoe ik moet uitleggen waarom ik het zo leuk vind. :'D

    Zo zat ik dus ook xd.
    Waarom is het leuk.. De style is simpel.. Het verhaal is amper te volgen.. De helft van de personen zijn niet goed wijs xd...
    Mja.. Trouwens school is eng.. Ik ga naar de 3e verdieping alvast voor mijn les.. Kom net aan op school.. Een dude komt naar me toe en vraagt; Ben je zo vrij?
    Ja joh.. Ik kom aan met mijn jas aan en ga zitten, doe mijn jas uit.. Tuurlijk ben ik zo vrij -.- .. Nja niet dat ik dat zei.. Ik zei gewoon nee en hij ging weg xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Zo zat ik dus ook xd.
    Waarom is het leuk.. De style is simpel.. Het verhaal is amper te volgen.. De helft van de personen zijn niet goed wijs xd...
    Mja.. Trouwens school is eng.. Ik ga naar de 3e verdieping alvast voor mijn les.. Kom net aan op school.. Een dude komt naar me toe en vraagt; Ben je zo vrij?
    Ja joh.. Ik kom aan met mijn jas aan en ga zitten, doe mijn jas uit.. Tuurlijk ben ik zo vrij -.- .. Nja niet dat ik dat zei.. Ik zei gewoon nee en hij ging weg xd.

    Op school lopen altijd van die gekke rond haha bij mij ook maar ja ik be nu wel gewend aan die soort mensen en klasgenoten op school.


    Kawaii ^w^

    Shion schreef:
    (...)
    Zo zat ik dus ook xd.
    Waarom is het leuk.. De style is simpel.. Het verhaal is amper te volgen.. De helft van de personen zijn niet goed wijs xd...
    Mja.. Trouwens school is eng.. Ik ga naar de 3e verdieping alvast voor mijn les.. Kom net aan op school.. Een dude komt naar me toe en vraagt; Ben je zo vrij?
    Ja joh.. Ik kom aan met mijn jas aan en ga zitten, doe mijn jas uit.. Tuurlijk ben ik zo vrij -.- .. Nja niet dat ik dat zei.. Ik zei gewoon nee en hij ging weg xd.


    Ik denk toch dat het door de personen komt. (': Ze zijn bijna allemaal leuk of in ieder geval interessant en ik wil gewoon per se iedereens verhaal weten. Net als Masaomi - als ik het goed schrijf - ik weet gewoon zeker dat er iets is wat hij heeft meegemaakt en dat de hele tijd verbergt achter zijn blije masker. En ik wil gewoon weten wat. c: Maar ik heb altijd iets met personages die iets verbergen en heel veel meegemaakt blijken te hebben. ;d

    Hehehehehe hij wil gewoon aandacht van je. ;D Hij zit nu in zijn eentje te huilen omdat je zo kortaf geantwoord hebt en de moed op te geven omdat jij hem niet interessant genoeg vindt om mee te praten. D: Let maar op!


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik denk toch dat het door de personen komt. (': Ze zijn bijna allemaal leuk of in ieder geval interessant en ik wil gewoon per se iedereens verhaal weten. Net als Masaomi - als ik het goed schrijf - ik weet gewoon zeker dat er iets is wat hij heeft meegemaakt en dat de hele tijd verbergt achter zijn blije masker. En ik wil gewoon weten wat. c: Maar ik heb altijd iets met personages die iets verbergen en heel veel meegemaakt blijken te hebben. ;d

    Hehehehehe hij wil gewoon aandacht van je. ;D Hij zit nu in zijn eentje te huilen omdat je zo kortaf geantwoord hebt en de moed op te geven omdat jij hem niet interessant genoeg vindt om mee te praten. D: Let maar op!

    Masaomi Masaomi.. Help een herinneren.. Wie was dat o-o .. -kijkt alsnog zelf- Oh Kida! -In de spoiler staat alleen of jouw vermoeden fout is of niet-
    Yeah daar is wat mee maar dat word nog uitlegt ;d.


    En hij jankt niet.. Weet ik zeker! Hij deed raar.. ...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Zaiphon schreef:
    (...)

    Ik lees Naruto daarom ook. Het gaat veel sneller dan eps kijken.


    Haha, das ook een van de 2 manga's die ik lees xd
    Echt balen, ik zit er elke week op te wachten, maar nu hebben ze plotseling vakantie :P
    Ik wil nieuwe epi's!

    Ben jij al helemaal bij met de naruto manga?

    Voor toradora:

    Nou, het is miss iets te snel, maar het zijn ook nog kinderen en Ryuuji's moeder die was ook al snel het huis uit, dus al wel iets zit in zijn aard daarvan om onverwachts domme dingen te doen. Op het eind dan beseffen ze dat ook en komen ze terug, nou Ryuuji dan xd Taiga gaat alsnog weg. Het punt is gewoon dat ze samen willen zijn, maar dat kan niet. Daarom proberen ze iets te vinden waardoor ze voor altijd samen zijn en dat is trouwen. Ze kunnen zeg maar geen vriendje/vriendinnetje zijn als ze gewoon doorgaan als eerst, omdat hun ouders het allebei afkeuren en zo. Dus ja, het gaat wat snel, maar er is ook geen andere logische oplossing hiervoor. En ik als voorzitter van de Toradora fanclub ben wel bereid daar langsheen te kijken, want ze hebben bij mij in de rest van de serie genoeg credit opgebouwd om die privilege te krijgen.

    Natuurlijk geef ik toe dat toradora wat fouten heeft, maar het zijn niet van zulke grote fouten die het plot uit zijn waarde haalt en ik vind dat toradora niet afgestraft hoeft te worden in mijn beoordeling voor wat schoonheidsfoutjes :)

    [ bericht aangepast op 9 jan 2014 - 14:14 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shion schreef:
    (...)
    Masaomi Masaomi.. Help een herinneren.. Wie was dat o-o .. -kijkt alsnog zelf- Oh Kida! -In de spoiler staat alleen of jouw vermoeden fout is of niet-
    Yeah daar is wat mee maar dat word nog uitlegt ;d.


    En hij jankt niet.. Weet ik zeker! Hij deed raar.. ...


    Ja, Kida ja. ;D Op het begin noemt Mikado hem de hele tijd Kida-kun maar hij switcht ineens zonder aanleiding naar Masaomi. >< En ik kreeg ineens een andere opening... Was ik het niet mee eens, ik vind de eerste leuker.
    Yay, ik wist wel dat ik gelijk had. ^^

    Hoezo deed hij raar dan. ;o Oh en let niet op mij met m'n vage scenario's af en toe.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Haha, das ook een van de 2 manga's die ik lees xd
    Echt balen, ik zit er elke week op te wachten, maar nu hebben ze plotseling vakantie :P
    Ik wil nieuwe epi's!

    Ben jij al helemaal bij met de naruto manga?

    Voor toradora:

    Nou, het is miss iets te snel, maar het zijn ook nog kinderen en Ryuuji's moeder die was ook al snel het huis uit, dus al wel iets zit in zijn aard daarvan om onverwachts domme dingen te doen. Op het eind dan beseffen ze dat ook en komen ze terug, nou Ryuuji dan xd Taiga gaat alsnog weg. Het punt is gewoon dat ze samen willen zijn, maar dat kan niet. Daarom proberen ze iets te vinden waardoor ze voor altijd samen zijn en dat is trouwen. Ze kunnen zeg maar geen vriendje/vriendinnetje zijn als ze gewoon doorgaan als eerst, omdat hun ouders het allebei afkeuren en zo. Dus ja, het gaat wat snel, maar er is ook geen andere logische oplossing hiervoor. En ik als voorzitter van de Toradora fanclub ben wel bereid daar langsheen te kijken, want ze hebben bij mij in de rest van de serie genoeg credit opgebouwd om die privilege te krijgen.

    Natuurlijk geef ik toe dat toradora wat fouten heeft, maar het zijn niet van zulke grote fouten die het plot uit zijn waarde haalt en ik vind dat toradora niet afgestraft hoeft te worden in mijn beoordeling voor wat schoonheidsfoutjes :)


    Ja, nou ik vond gewoon dat hele gedoe met dat afgekeurd wordt niet nodig in het plot. Het is een behoorlijke plottwist vlak voor het einde en ik vond het gewoon niet nodig. Het plot was goed genoeg zonder dat en het wordt er naar mijn mening zelfs een beetje cliché van.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Wie zijn jullie favoriete personages uit Durarara!! eigenlijk? Ik ben nieuwsgierig. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ja, nou ik vond gewoon dat hele gedoe met dat afgekeurd wordt niet nodig in het plot. Het is een behoorlijke plottwist vlak voor het einde en ik vond het gewoon niet nodig. Het plot was goed genoeg zonder dat en het wordt er naar mijn mening zelfs een beetje cliché van.


    Nou, kun je over twisten, want je zou het einde ook anders kunnen schrijven dat het meer in dezelfde stijl blijft zeg maar en dan zouden miss meer mensen het beter begrijpen en was het miss zelfs logischer geweest. Ik denk dat de schrijvers er net een stapje bovenop het einde wilde doen, zoals ze bijvoorbeeld ook deden bij Sword art online eerste arc. Daar ging het ook erg snel opeens, maar dat is dan acceptabel doordat het in een online wereld is en daar gaan dat soort dingen nu gewoon zo. Toradora is dan in de echte wereld en daar gaat het ook snel, maar het gebeurd naar mijn mening wel realistisch. Dat hun ouders het afkeuren dat ze plotseling willen trouwen snap ik wel, omdat stel dat jij iemand al lange tijd als vriend hebt en opeens zegt dat je wilt gaan trouwen, er zijn neit veel ouders die dat gaan goedkeuren. Dan is het logisch dat als je zo vast besloten bent, dat je wegloopt van alles en alsnog gaat trouwen, hoewel dat een hele domme actie, maar het zijn tieners die doen domme dingen xd uiteindelijk komen ze dan toch terug wat ook goed te volgen is.

    Ik geef je een punt dat het miss allemaal te snel gaat en dat het miss te veel in één keer is, maar als je het analyseert, is het wel logisch wat er gebeurd en soms gaan dingen nou eenmaal snel of te snel in het leven. Dus ik heb er niet echt veel problemen mee :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Nou, kun je over twisten, want je zou het einde ook anders kunnen schrijven dat het meer in dezelfde stijl blijft zeg maar en dan zouden miss meer mensen het beter begrijpen en was het miss zelfs logischer geweest. Ik denk dat de schrijvers er net een stapje bovenop het einde wilde doen, zoals ze bijvoorbeeld ook deden bij Sword art online eerste arc. Daar ging het ook erg snel opeens, maar dat is dan acceptabel doordat het in een online wereld is en daar gaan dat soort dingen nu gewoon zo. Toradora is dan in de echte wereld en daar gaat het ook snel, maar het gebeurd naar mijn mening wel realistisch. Dat hun ouders het afkeuren dat ze plotseling willen trouwen snap ik wel, omdat stel dat jij iemand al lange tijd als vriend hebt en opeens zegt dat je wilt gaan trouwen, er zijn neit veel ouders die dat gaan goedkeuren. Dan is het logisch dat als je zo vast besloten bent, dat je wegloopt van alles en alsnog gaat trouwen, hoewel dat een hele domme actie, maar het zijn tieners die doen domme dingen xd uiteindelijk komen ze dan toch terug wat ook goed te volgen is.

    Ik geef je een punt dat het miss allemaal te snel gaat en dat het miss te veel in één keer is, maar als je het analyseert, is het wel logisch wat er gebeurd en soms gaan dingen nou eenmaal snel of te snel in het leven. Dus ik heb er niet echt veel problemen mee :)


    Ik ben het nog steeds niet met je eens. (cat)

    Dat schepje er boven op had het verhaal gewoon niet nodig. Het was net alsof ze er een extra dosis drama aan toe wilde voegen, omdat het anders niet genoeg zou zijn, of zo, terwijl dat het wel goed genoeg was. Het was gewoon niet nodig van mij, en eerlijk gezegd vind ik het ook niet logisch of realistisch. De hele serie was dat wel, maar dat laatste stukje gewoon niet, tenzij ze er meer tijd en episodes aan hadden besteed. Doe het goed of doe het niet, denk ik dan. ;p
    Maar meningen verschillen, blijkt weer. Jou kennende kan ik je niet overtuigen en je kunt mij op dit punt ook niet overtuigen. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)