• Het vorige topic was alweer volgemaakt, dus daarom alweer een zesde topic! *O*
    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje)
    - Tsukuyomi (Kevin)
    - Shion (Syll)
    - Soumei (Myrthe)
    - Rivaille (Sem)
    - Apricity (Minke)
    - Midori (Maria)
    - Zaiphon (Maxime)
    - LyraPhoenix (Lyra)







    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 11:12 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik ben het nog steeds niet met je eens. (cat)

    Dat schepje er boven op had het verhaal gewoon niet nodig. Het was net alsof ze er een extra dosis drama aan toe wilde voegen, omdat het anders niet genoeg zou zijn, of zo, terwijl dat het wel goed genoeg was. Het was gewoon niet nodig van mij, en eerlijk gezegd vind ik het ook niet logisch of realistisch. De hele serie was dat wel, maar dat laatste stukje gewoon niet, tenzij ze er meer tijd en episodes aan hadden besteed. Doe het goed of doe het niet, denk ik dan. ;p
    Maar meningen verschillen, blijkt weer. Jou kennende kan ik je niet overtuigen en je kunt mij op dit punt ook niet overtuigen. :'D


    xd Hier gaan we vandaag niet uitkomen en ik moet zo nog verder met rewrite en spelen met me awesome nieuwe mobiel, waar ik nu anime op kan kijken en animeradio kan ontvangen :'D Yeey! Kan ik op school lekker anime kijken xd

    Maar ik vind dat dit iets is waar meningen over kunnen verschillen. Je kunt zeggen dat het te veel in één keer was in een te korte tijd. Maar je kunt niet zeggen dat het verhaal inhoudelijk niet logisch of onrealistisch is. Daar kan ik je alleen niet in vinden, want het verhaal is goed. De enige opmerkingen die je zou kunnen geven, is dat ze het misschien over een langere tijd hadden moeten verspreiden, maar dat vind ik op zich niet zo'n groot punt. Hoewel je daarmee wel een beetje de tijdsverloop in het verhaal aanpast. Het is een goed stuk, maar ik ben het met je eens dat het net iets beter zou zijn als ze er langer de tijd voor hadden genomen :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Parachutes schreef:
    Wie zijn jullie favoriete personages uit Durarara!! eigenlijk? Ik ben nieuwsgierig. ^^

    - Mikado
    - Celty
    - Shizuo
    Zijn mijn favoriete charachter van Durarara!!


    Kawaii ^w^

    Parachutes schreef:
    Wie zijn jullie favoriete personages uit Durarara!! eigenlijk? Ik ben nieuwsgierig. ^^

    Dotachin.. Shizuo... Izaya.. Shinra.. Celty.. Kida.. Die vriend van Kida eigenlijk ook wel..

    Had Shizuo vorig jaar heel lang als achtergrond xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Dotachin.. Shizuo... Izaya.. Shinra.. Celty.. Kida.. Die vriend van Kida eigenlijk ook wel..

    Had Shizuo vorig jaar heel lang als achtergrond xd.


    Kan het heel toevallig zo zijn dat jij ooit eens een gif van Shizuo op je profiel had waarbij hij achter op de motor van Celty hyper op en neer zat te springen terwijl hij 'I'M GONNA KILL HIM, KILL HIM, KILL HIM' zat te roepen? (':
    Toen ik dat in de anime kreeg kwam het me namelijk heel bekend voor. :'D

    Mijn favoriete personages zijn Masaomi, Izaya en Celty, trouwens. c: In ieder geval tot nu toe, ik zit ergens op de helft.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    xd Hier gaan we vandaag niet uitkomen en ik moet zo nog verder met rewrite en spelen met me awesome nieuwe mobiel, waar ik nu anime op kan kijken en animeradio kan ontvangen :'D Yeey! Kan ik op school lekker anime kijken xd

    Maar ik vind dat dit iets is waar meningen over kunnen verschillen. Je kunt zeggen dat het te veel in één keer was in een te korte tijd. Maar je kunt niet zeggen dat het verhaal inhoudelijk niet logisch of onrealistisch is. Daar kan ik je alleen niet in vinden, want het verhaal is goed. De enige opmerkingen die je zou kunnen geven, is dat ze het misschien over een langere tijd hadden moeten verspreiden, maar dat vind ik op zich niet zo'n groot punt. Hoewel je daarmee wel een beetje de tijdsverloop in het verhaal aanpast. Het is een goed stuk, maar ik ben het met je eens dat het net iets beter zou zijn als ze er langer de tijd voor hadden genomen :)


    Ik zeg ook niet dat het verhaal niet realistisch is. Ik zeg dat ze de laatste paar gebeurtenissen in een te korte tijd en te weinig episodes hebben geplakt, waardoor dat in mijn ogen niet echt realistisch meer is. Als ze het over wat meer tijd hadden uitgespreid, was het realistischer geweest, naar mijn mening.


    Maar we gaan hier gewoon niet uitkomen. :'D En voel je alsjeblieft niet aangevallen of zoiets, want zo bedoel ik het echt niet. Ik ben gewoon koppig en neem niet zo snel iemands mening over. ;p


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Kan het heel toevallig zo zijn dat jij ooit eens een gif van Shizuo op je profiel had waarbij hij achter op de motor van Celty hyper op en neer zat te springen terwijl hij 'I'M GONNA KILL HIM, KILL HIM, KILL HIM' zat te roepen? (':
    Toen ik dat in de anime kreeg kwam het me namelijk heel bekend voor. :'D

    Mijn favoriete personages zijn Masaomi, Izaya en Celty, trouwens. c: In ieder geval tot nu toe, ik zit ergens op de helft.

    Misschien... Ja... xd.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2014 - 20:07 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Misschien... Ja... xd.



    Heh, ja die bedoel ik! (':
    Ik vind Shizuo maar een agressief ding. xd Maar toen hij klein was zag hij er schattig uit, hij had zijn haar niet moeten verven. D:
    Maar dat met Izaya en Shizuo vind ik wel echt geweldig. xd


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Heh, ja die bedoel ik! (':
    Ik vind Shizuo maar een agressief ding. xd Maar toen hij klein was zag hij er schattig uit, hij had zijn haar niet moeten verven. D:
    Maar dat met Izaya en Shizuo vind ik wel echt geweldig. xd

    Agressief is zijn ding ;D.. Vind vooral grappig dat hij zo dingen van straat pluk en dat gebruikt xd. Waaronder een lantaarnpaal.. Weet niet wanneer dat gebeurde..
    Oh en meestal zegt hij; I hate violence.. en dan gebruikt hij het zelf xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Agressief is zijn ding ;D.. Vind vooral grappig dat hij zo dingen van straat pluk en dat gebruikt xd. Waaronder een lantaarnpaal.. Weet niet wanneer dat gebeurde..
    Oh en meestal zegt hij; I hate violence.. en dan gebruikt hij het zelf xd.


    Hehe dat klopt ja, ik lach me er iedere keer kapot om. Vooral als Izaya langs komt lopen, dan krijg je eerst IZAYAAAAAAA en vervolgens vliegt er een random ding door de lucht heen zoals een lantaarnpaal inderdaad, of een auto of zo. (':
    En ja hij zit de hele tijd te zeggen dat hij geweld haat ja. Ik kan hem niet echt volgen. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Haha ik hou van Durarara!
    Maar ff een vraagje welke winter anime volgen jullie ??
    Haha een grappig plaatje en gif van een van de nieuwe anime die ik kijk D-frag


    [ bericht aangepast op 9 jan 2014 - 20:26 ]


    Kawaii ^w^

    Parachutes schreef:
    (...)

    Hehe dat klopt ja, ik lach me er iedere keer kapot om. Vooral als Izaya langs komt lopen, dan krijg je eerst IZAYAAAAAAA en vervolgens vliegt er een random ding door de lucht heen zoals een lantaarnpaal inderdaad, of een auto of zo. (':
    En ja hij zit de hele tijd te zeggen dat hij geweld haat ja. Ik kan hem niet echt volgen. ><

    En daarom is hij mijn held ;D
    Trouwens ik zat wel echt met een The fck? Gezicht toen ik dit zag;


    Ik keek gewoon rustig en ineens kwam dat eraan vliegen xd.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2014 - 20:26 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Midori schreef:
    Haha ik hou van Durarara!
    Maar ff een vraagje welke winter anime volgen jullie ??
    Haha een grappig plaatje en gif van een van de nieuwe anime die ik kijk D-frag



    Oh die heb ik gezien ;o. Zo vaag xd.
    Ik zet mijn MAL er gewoon neer.. Beetje veel om op te noemen die ik nu volg.. Je ziet gauw welke net begonnen zijn ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik zeg ook niet dat het verhaal niet realistisch is. Ik zeg dat ze de laatste paar gebeurtenissen in een te korte tijd en te weinig episodes hebben geplakt, waardoor dat in mijn ogen niet echt realistisch meer is. Als ze het over wat meer tijd hadden uitgespreid, was het realistischer geweest, naar mijn mening.


    Maar we gaan hier gewoon niet uitkomen. :'D En voel je alsjeblieft niet aangevallen of zoiets, want zo bedoel ik het echt niet. Ik ben gewoon koppig en neem niet zo snel iemands mening over. ;p


    Haha, nee ik voel me totaal niet aangevallen, vind het juist leuk dat je zou enthousiast bent. :)
    Was trouwens even Little Busters aan het afkijken en ik heb hem een toepasselijk cijfer gegeven al zeg ik het zelf xd
    Een 9! :'D In het weekend maar eens beginnen aan Refrain :)

    Nou, ik vind niet dat het afbreuk doet aan het realisme van de serie op zich en je zou kunnen zeggen dat ze er langer over moesten doen, maar dan zouden ze indruk wekken dat tieners doordacht dingen doen en dat is ook niet altijd het geval. Het zou misschien beter zijn als ze wat meer een eind hadden gebouwd als Little busters, wat ik net had gezien:'D Yeey! Maar daar is de serie niet naar denk ik. Misschien hadden ze wel kunnen doen dat Ryuuji en Taiga samen kwamen alleen zonder gelijk te willen samenwonen en zo dat ze dus vriendje en vriendinnetje waren alleen dan was het een te voorspelbaar en normaal einde geworden, ik denk dat de makers nog een keer alle gevoelens bij de kijkers probeerde te raken door een onverwachtse actie of zoiets. Mij stoort het eigenlijk niet echt, ik vind het wel goed gedaan, maar zoals jij opmerkt hadden ze miss dit wat rustiger kunnen brengen. :)


    Trouwens fans van higurashi, kennen jullie deze versie van het bekend nummer al? :)
    (ik vond het namelijk erg mooi toen ik het vond) :X


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shion schreef:
    (...)
    En daarom is hij mijn held ;D
    Trouwens ik zat wel echt met een The fck? Gezicht toen ik dit zag;


    Ik keek gewoon rustig en ineens kwam dat eraan vliegen xd.


    Hahahah, ja dat was echt geweldig dat moment. :'D Ik zat ook echt zo net als jij xd.

    @Tsukuyomi Refrain gaat een tien worden, let op mijn woorden. (': Little Busters heeft bij mij ook een negen en Refrain een tien. ^^ Oh god, die laatste paar episodes... Als je achter de waarheid komt... DAAAAAAAH. Ik word er nu gewoon weer bijna emotioneel van.
    Over Toradora;
    Mja, dat klopt wel wat je zegt, dat het einde dan misschien wat voorspelbaar was geworden, daar heb je wel gelijk in. Toch blijf ik erbij dat het van mij niet had gehoeven en dat de serie ook sterk is zonder dat einde.


    Higurashi moet ik echt nog eens een keer kijken... Staat ook op m'n watchlist. Mijn watchlist is enorm maar ik wil eerst alles in deze volgorde zien:
    - Durarara!!
    - Nabari no Ou
    - K project
    - Kuroshitsuji
    Daarna kijk ik wel weer. ;p

    En @Midori ik vond D-Frag zo raar. O___o Kon de helft niet volgen, maar aan de andere kant vond ik allemaal ook wel grappig. (': Voor nu ga ik 'm nog wel even volgen, maar ik weet niet voor hoeveel episodes ik het ga volhouden.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)