• Het vorige topic was alweer volgemaakt, dus daarom alweer een zesde topic! *O*
    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje)
    - Tsukuyomi (Kevin)
    - Shion (Syll)
    - Soumei (Myrthe)
    - Rivaille (Sem)
    - Apricity (Minke)
    - Midori (Maria)
    - Zaiphon (Maxime)
    - LyraPhoenix (Lyra)







    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 11:12 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Midori schreef:
    (...)
    De Laatste episode bevatte veel drama.
    Ik moest net al bij ep 12 huilen bij deze Aflevering. Ik vond het vooral goed dat ze de ander toch nog konden redden en daarna toen ze langzamerhand allemaal weer naar school kwamen. Ik was blij dat Kyousuke terug kwam ik dat dalijk komt hij niet meer terug. Het einde vond ik ook heel goed.

    Nu wachten op Little Busters!: EX.
    Heb jij ook Little busters! Ova gekeken ??


    Jep, ik moest ook echt heel erg huilen toen Kyousuke terugkwam. ;o Ik dacht echt dat iedereen het zou overleven behalve Kyousuke en dat zou ik echt gehaat hebben, want Kyousuke is toch wel m'n favo character...


    Oh ja, er komt nog een seizoen, bijna vergeten. ^^
    Welke OVA? ;o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    @Begin post.. Eerste in No.6 dat weet ik.. Tweede is Magi toch? (Die gast doet me daar aan denken.. Heb het nog nooit gezien) ... Wil de derde ook raden maar die doet het niet hier? D:


    Nopes, de tweede is Tsubasa Chronicles. :3 En die gast is Fai. ;D
    De derde doet het niet? ;o Bij mij wel...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Nopes, de tweede is Tsubasa Chronicles. :3 En die gast is Fai. ;D
    De derde doet het niet? ;o Bij mij wel...

    Oh ja! Die bedoelde ik. Ik maakte gewoon een typfout... Fai was een goed levend iets toch? ;o.. Ik weet dat ik die naam moest onthouden maar ik weet niet meer waarom.. Ging ik hem ooit tekenen?... Of iets anders...
    -kopieert link om hem te zien-
    Ok die ken ik ook niet... xxxHolic? :D Daar zit een zwartharig meisje in xd?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Oh ja! Die bedoelde ik. Ik maakte gewoon een typfout... Fai was een goed levend iets toch? ;o.. Ik weet dat ik die naam moest onthouden maar ik weet niet meer waarom.. Ging ik hem ooit tekenen?... Of iets anders...
    -kopieert link om hem te zien-
    Ok die ken ik ook niet... xxxHolic? :D Daar zit een zwartharig meisje in xd?


    Goed levend iets, wat? XD Ehm ja, hij is goed, en hij is levend, dus ik denk van wel?
    Volgens mij vroeg jij inderdaad een keer wie je nog eens moest tekenen en toen zei ik hem. ;d
    De derde is Shakugan no Shana. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oh, en nu zit er een vierde bij. Die is van Yozakura Quartet. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Goed levend iets, wat? XD Ehm ja, hij is goed, en hij is levend, dus ik denk van wel?
    Volgens mij vroeg jij inderdaad een keer wie je nog eens moest tekenen en toen zei ik hem. ;d
    De derde is Shakugan no Shana. :3
    --
    Oh, en nu zit er een vierde bij. Die is van Yozakura Quartet. ^^


    Ahh ok ;o.. Shakublabla ken ik niet..
    Die vierde wist ik wel ;o. Daar had ik 1 episode van gezien en toen snapte ik er geen ene hol van.. en toen ben ik niet echt verder meer gaan kijken..
    Ik zal straks weer paar gifs plaatsen ;D..
    Trouwens normaal kan je toch niet meer 3 gifs plaatsen? xd.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 18:41 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you


    -Zet Noragami in mijn kijk lijstje-
    Damnit zo word mijn kijk lijstje weer over de 10...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Ahh ok ;o.. Shakublabla ken ik niet..
    Die vierde wist ik wel ;o. Daar had ik 1 episode van gezien en toen snapte ik er geen ene hol van.. en toen ben ik niet echt verder meer gaan kijken..
    Ik zal straks weer paar gifs plaatsen ;D..
    Trouwens normaal kan je toch niet meer 3 gifs plaatsen? xd.


    Shakugan no Shana is nice. ;D En Yozakura Quartet ook, je moet 'm eigenlijk echt kijken. D: Op het begin snapte ik er ook echt he-le-maal niks van, maar op een gegeven moment gaan ze alles uitleggen en vanaf daar is het echt leuk. ^^

    Pssssst! Als je die img-code die je moet gebruiken voor het plaatsen van een afbeelding in hoofdletters zet (dus IMG), kun je er meerdere plaatsen. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:


    -Zet Noragami in mijn kijk lijstje-
    Damnit zo word mijn kijk lijstje weer over de 10...


    Noragami? Wattes? Die ken ik niet...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Shakugan no Shana is nice. ;D En Yozakura Quartet ook, je moet 'm eigenlijk echt kijken. D: Op het begin snapte ik er ook echt he-le-maal niks van, maar op een gegeven moment gaan ze alles uitleggen en vanaf daar is het echt leuk. ^^

    Pssssst! Als je die img-code die je moet gebruiken voor het plaatsen van een afbeelding in hoofdletters zet (dus IMG), kun je er meerdere plaatsen. :Y)
    --
    Noragami? Wattes? Die ken ik niet...


    Ahh dan zal ik Yozakura wel in mijn To-Watch lijstje zetten ;d.
    Oh werkt die code weer? ;o Eerst werkte hij namelijk niet meer..

    Noragami, eentje die net begonnen is.. De hoofdpersoon heef de stem van Hibiki en dat hoor je duidelijk ;d.
    Ik kan eigenlijk slecht over vertellen waar het nu over gaat aangezien er nog maar 1 episode is.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Ahh dan zal ik Yozakura wel in mijn To-Watch lijstje zetten ;d.
    Oh werkt die code weer? ;o Eerst werkte hij namelijk niet meer..

    Noragami, eentje die net begonnen is.. De hoofdpersoon heef de stem van Hibiki en dat hoor je duidelijk ;d.
    Ik kan eigenlijk slecht over vertellen waar het nu over gaat aangezien er nog maar 1 episode is.


    Oeh, nieuwe anime's! Ik moet die ook nog gaan kijken XD. Ik heb nu net alle specials van Yozakura zitten kijken, waardoor ik nu nog steeds andere anime's moet gaan bij kijken XD.
    Oh, trouwens! Als je Yozakura in je lijstje zet, moet je wel Hana no Uta hebben, anders heb je de oude versie. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Me Joins!!!! Mijn naam is Maxime!


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Parachutes schreef:
    (...)

    Oeh, nieuwe anime's! Ik moet die ook nog gaan kijken XD. Ik heb nu net alle specials van Yozakura zitten kijken, waardoor ik nu nog steeds andere anime's moet gaan bij kijken XD.
    Oh, trouwens! Als je Yozakura in je lijstje zet, moet je wel Hana no Uta hebben, anders heb je de oude versie. ^^

    Ahh is goed ;o. Zaten wij daar niet in begin nog over te denken hoe het nou zat met die namen en welk anime wij nou precies keken? xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    (...)

    Jep, ik moest ook echt heel erg huilen toen Kyousuke terugkwam. ;o Ik dacht echt dat iedereen het zou overleven behalve Kyousuke en dat zou ik echt gehaat hebben, want Kyousuke is toch wel m'n favo character...


    Oh ja, er komt nog een seizoen, bijna vergeten. ^^
    Welke OVA? ;o

    http://myanimelist.net/anime/17643/Little_Busters!:_Sekai_no_Saitou_wa_Ore_ga_Mamoru!


    Kawaii ^w^

    Shion schreef:
    (...)
    Ahh is goed ;o. Zaten wij daar niet in begin nog over te denken hoe het nou zat met die namen en welk anime wij nou precies keken? xd.


    Dat zou heel goed kunnen, haha. XD Mja, je hebt dus Yozakura Quartet, dat is de oude versie, dan heb je Yozakura Quartet: Hana no Uta en dat is de nieuwe versie.
    De rest zijn allemaal OVA's enzo. ^^ Je hebt ook een OVA, die heet Hoshi no Umi, en dat is dus eigenlijk een OVA die midden in Hana no Uta zit en daarin niet wordt uitgelegd... Dus je hebt een keer een episode in Hana no Uta waarvan je helemaal niks snapt, maar als je die OVA dan kijkt, dan snap je het wel. ;d
    Ze doen het allemaal behoorlijk ingewikkeld bij die anime...

    Maar trouwens, hij is volgens mij ook van de makers van Durarara, dus daarom wil ik die nu ook zo graag eens kijken. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)