• Het vorige topic was alweer volgemaakt, dus daarom alweer een zesde topic! *O*
    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje)
    - Tsukuyomi (Kevin)
    - Shion (Syll)
    - Soumei (Myrthe)
    - Rivaille (Sem)
    - Apricity (Minke)
    - Midori (Maria)
    - Zaiphon (Maxime)
    - LyraPhoenix (Lyra)







    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 11:12 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oh, oh, wie heeft de eerste epi van Buddy Complex al gezien? ;o Ziet er damn nice uit, dat verhaal, ook al is het met mecha gebeuren. ;o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Midori schreef:
    (...)
    http://myanimelist.net/anime/17643/Little_Busters!:_Sekai_no_Saitou_wa_Ore_ga_Mamoru!


    Hey, die heb ik nog niet gezien volgens mij... Ik zal 'm eens op m'n lijstje zetten, thanks. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Shion jij had het toch net over Noragami? Ik heb net de eerste epi gezien en dat ziet er echt awesome uit zeg ;o.
    Alleen dat met de stem van Hibiki is echt... Ik ga echt dood want ze hebben dezelfde stem maar echt een hele andere persoonlijkheid en dat is zo raar. XD


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Parachutes, 1e post; Ohh... Durarara!! is niet zo moeilijk met OVA's die je eerst moet zien wil je het snappen o-o.
    2e post; Ik heb Buddy Complex gezien ;D. Ik wilde na de eerste episode eigenlijk beetje stoppen vanwege die hele Mecha gebeuren... 1 was ok .. 2.. Nja ok toe maar dan.. Gaat hij naar de toekomst met alleen maar van die dingen -.-.. Mja toen kwamen heel veel vragen waar ik antwoord op wil want ze creëren een paradox volgens mij..
    3e post; Yeah daar had ik het over xd. Ik lachte best wel erg met die episode. Maar kom op.. Stem van Hibiki.. zijn naam Yato.. Lijkt erg op Yamato en op Byakko -als je het uitspreekt dan die van Byakko- en om het af te maken, ze hebben beide zwart haar en blauwe ogen ;D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    @Parachutes, 1e post; Ohh... Durarara!! is niet zo moeilijk met OVA's die je eerst moet zien wil je het snappen o-o.
    2e post; Ik heb Buddy Complex gezien ;D. Ik wilde na de eerste episode eigenlijk beetje stoppen vanwege die hele Mecha gebeuren... 1 was ok .. 2.. Nja ok toe maar dan.. Gaat hij naar de toekomst met alleen maar van die dingen -.-.. Mja toen kwamen heel veel vragen waar ik antwoord op wil want ze creëren een paradox volgens mij..
    3e post; Yeah daar had ik het over xd. Ik lachte best wel erg met die episode. Maar kom op.. Stem van Hibiki.. zijn naam Yato.. Lijkt erg op Yamato en op Byakko -als je het uitspreekt dan die van Byakko- en om het af te maken, ze hebben beide zwart haar en blauwe ogen ;D.


    Oh god ja, nu je het zegt... XD Dat met Yamato en Byakko had ik nog niet eens bedacht xd. En het uiterlijk wel inderdaad, maar ik vond ze echt heel anders qua innerlijk. XD Maar volgens mij gaat die anime wel leuk worden. ^^
    Mja, ik vond Buddy Complex wel interessant met die paradoxen. ;D Ik ben echt benieuwd wat er nou met die - hoe heet ze nou, dat meisje - gebeurt. Waarschijnlijk gaat hij haar daar in de toekomst wel weer zien en ging ze weg omdat er dan anders twee van haar waren of zo... Dat was mijn theorie ten minste. Maar aan de andere kant... Hij gaat zelf ook naar de toekomst, dus kan het dan niet zijn dat hij ook zichzelf straks tegen gaat komen ofzo? ;s Dat snap ik dan weer niet...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nee hij gaat voor het eerst naar de toekomst ;o.. Daar leert hij Dio kennen... en dan gebeurd er iets waardoor Dio boos naar het verleden gaat om Aoba te vermoorden, maar dat meisje houd het tegen en stuurt hem de toekomst in..
    Geloof ik.. Maar dan vraag ik mij af de aller aller eerste keer.. The fck moest hij in de toekomst XD... Ooit moest hij eens naar de toekomst zijn gegaan zonder dat er een moordende Dio achter hem aan zat..
    Maar ik denk inderdaad dat dat meisje verdwijnt vanwege we nu naar haar tijd gaan.. Al vind ik het nog raar dat ze verdwijnt.. Dat hoort dan alleen te gebeuren als ze terug gaat naar de tijd dat zij terug ging in de tijd.. of niet..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Nee hij gaat voor het eerst naar de toekomst ;o.. Daar leert hij Dio kennen... en dan gebeurd er iets waardoor Dio boos naar het verleden gaat om Aoba te vermoorden, maar dat meisje houd het tegen en stuurt hem de toekomst in..
    Geloof ik.. Maar dan vraag ik mij af de aller aller eerste keer.. The fck moest hij in de toekomst XD... Ooit moest hij eens naar de toekomst zijn gegaan zonder dat er een moordende Dio achter hem aan zat..
    Maar ik denk inderdaad dat dat meisje verdwijnt vanwege we nu naar haar tijd gaan.. Al vind ik het nog raar dat ze verdwijnt.. Dat hoort dan alleen te gebeuren als ze terug gaat naar de tijd dat zij terug ging in de tijd.. of niet..


    Bleh, het is te moeilijk XD. Ik snap ook niet waarom zij hem nu de toekomst in stuurt, want als jouw verhaal klopt, dan is het toch beter als hij helemaal niet naar de toekomst gaat, zodat hij helemaal nooit ruzie met Dio krijgt en hij hem helemaal niet wil vermoorden? Dan gebeurt alles niet. Of ik denk nu te raar door in die paradoxen. xd
    En ik bedoelde eigenlijk dat hij dan niet zijn oudere 'ik' zou tegenkomen in de toekomst. Maar misschien is dat wel te ver in de toekomst om te gebeuren...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Rewrite is awesome! :O
    Ben nu een paar dagen verder gekomen en ga morgen verder, maar ik vind het nu al geweldig!
    Morgen op school lekker verder spelen :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Toeval...? Of heeft de één het van de ander gejat?




    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Bleh, het is te moeilijk XD. Ik snap ook niet waarom zij hem nu de toekomst in stuurt, want als jouw verhaal klopt, dan is het toch beter als hij helemaal niet naar de toekomst gaat, zodat hij helemaal nooit ruzie met Dio krijgt en hij hem helemaal niet wil vermoorden? Dan gebeurt alles niet. Of ik denk nu te raar door in die paradoxen. xd
    En ik bedoelde eigenlijk dat hij dan niet zijn oudere 'ik' zou tegenkomen in de toekomst. Maar misschien is dat wel te ver in de toekomst om te gebeuren...

    Je bent niet raar aan het denken hoor.. Ik denk namelijk ook zo.. Vond het vooral raar toen dat meisje zei dat Dio op hem aan het wachten is..
    Komt Aoba eigenlijk ook uit te toekomst? Hoe zit dat? D: Is hij als klein kind misschien terug geschopt naar het verleden maar dat is er nog geen reden waarom Dio ineens hem komt vermoorden..
    Maar volgens mij kan Aoba zichzelf daar niet eens tegen komen.. Hoe wilt hij dat doen? ;$


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Je bent niet raar aan het denken hoor.. Ik denk namelijk ook zo.. Vond het vooral raar toen dat meisje zei dat Dio op hem aan het wachten is..
    Komt Aoba eigenlijk ook uit te toekomst? Hoe zit dat? D: Is hij als klein kind misschien terug geschopt naar het verleden maar dat is er nog geen reden waarom Dio ineens hem komt vermoorden..
    Maar volgens mij kan Aoba zichzelf daar niet eens tegen komen.. Hoe wilt hij dat doen? ;$


    Ja, dat vond ik ook raar inderdaad. ;s Want Dio ligt nou toch ergens half dood in dat soort-van-maar-niet-helemaal-zwarte-gat-of-tijd-draaikolk-of-wahtever?
    En hoezo zou de Dio die daar in de toekomst is op hem wachten? En wacht... Daar is toch helemaal geen Dio nu? D: Ok, hoe meer ik erover nadenk, hoe minder ik het snap...
    En ik denk ook dat hij misschien ook uit de toekomst komt, maar dan zou ik ook niet weten hoe en waarom... ;s


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Toeval...? Of heeft de één het van de ander gejat?





    Oh zo iets is ook met Watamote en Death Note ;d. Eens zien of ik het gauw kan vinden..
    Ok plaatjes zijn klein maar goed


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Oh zo iets is ook met Watamote en Death Note ;d. Eens zien of ik het gauw kan vinden..
    Ok plaatjes zijn klein maar goed



    Wow, ja, inderdaad. xd
    Echt stom van die dingen... Dan ga ik het echt minder leuk vinden, ook al kan het ook heel goed toeval zijn.
    Plus, mensen gaan denken dat Yozakura het van Shingeki heeft, en daar dan over zeuren en Yozakura minder goed vinden en dat is gewoon stom. (cat) Vooral omdat Yozakura eerder bestond dan Shingeki... Dus het is eerder dat zij het hebben gejat.
    Maar ja, ik moet daar niet zoveel over nadenken. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik vind het soms wel grappig ;d. Bij Watamote is heb op zich wel minder erg want die heeft meer animes erin zitten te gebruiken..
    In een tijdschrift zie je namelijk Lucy staan van Servant x Service -als ik het mij niet vergist-
    Zij zelf -dat meisje van watamote- verschijnt op een site xd.. Oh en ergens in een huis hangt een outfit die ze in Shingeki aan hebben ;d.
    Oh wacht... Dat laatste gebeurd in Servant x Service.. Haha mijn fout. Maar in Servant x Service bij 1 van de episode aan het eind zie je de jongens staan in zwemkleding en pose van Free!
    Meer weet ik even niet op te noemen.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Ik vind het soms wel grappig ;d. Bij Watamote is heb op zich wel minder erg want die heeft meer animes erin zitten te gebruiken..
    In een tijdschrift zie je namelijk Lucy staan van Servant x Service -als ik het mij niet vergist-
    Zij zelf -dat meisje van watamote- verschijnt op een site xd.. Oh en ergens in een huis hangt een outfit die ze in Shingeki aan hebben ;d.
    Oh wacht... Dat laatste gebeurd in Servant x Service.. Haha mijn fout. Maar in Servant x Service bij 1 van de episode aan het eind zie je de jongens staan in zwemkleding en pose van Free!
    Meer weet ik even niet op te noemen.


    Ik vind het eigenlijk alleen erg als het echt van groot belang is in de anime of voor de personages en dat is bij Shingeki/Mikasa&Eren en Yozakura/Hime&Akina toch wel echt zo.
    Je had toch ook zo'n anime waarin allemaal kostuums hingen uit andere anime's? Ook van Shingeki enzo geloof ik, maar ik weet niet meer bij welke anime dat was xd. Zag het wel eens voorbijkomen op Tumblr geloof ik.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)