• Het vorige topic was alweer volgemaakt, dus daarom alweer een zesde topic! *O*
    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje)
    - Tsukuyomi (Kevin)
    - Shion (Syll)
    - Soumei (Myrthe)
    - Rivaille (Sem)
    - Apricity (Minke)
    - Midori (Maria)
    - Zaiphon (Maxime)
    - LyraPhoenix (Lyra)







    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 11:12 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    Ik ben het met Parachutes eens ;O -Ik wilde er bijna Mikage neer zetten.. I dunno why xd-


    Als mijn username, of wat? XD
    Oeh, eigenlijk is dat wel een leuke username... Als ik geen username-verander-fobie had, had ik misschien wel overwogen 'm te nemen. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Als mijn username, of wat? XD
    Oeh, eigenlijk is dat wel een leuke username... Als ik geen username-verander-fobie had, had ik misschien wel overwogen 'm te nemen. (':

    I dunno.. Wilde ineens ipv Parachutes Mikage neer zetten.. Waarschijnlijk omdat jullie er net over hadden! xd.


    Trouwens.. Voor de mensjes die manga's lezen.. Weten jullie een goeie aanrader die het liefst al helemaal klaar is? ;D.. Ik lees als zo veel die nog bezig zijn xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you


    Bonus;


    Deadman Wonderland
    Cuticle Tantei Inaba
    UN-GO
    Durarara!!
    I know de laatste 2 animes heb ik al eens eerder geplaatst ;d.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 20:00 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    I dunno.. Wilde ineens ipv Parachutes Mikage neer zetten.. Waarschijnlijk omdat jullie er net over hadden! xd.


    Trouwens.. Voor de mensjes die manga's lezen.. Weten jullie een goeie aanrader die het liefst al helemaal klaar is? ;D.. Ik lees als zo veel die nog bezig zijn xd.


    Heb je 07-Ghost al gelezen? Die is af, maar ik heb 'm zelf nog niet gelezen.
    Of anders Tsubasa Chronicles, maar die heeft wel heel veel chapters.
    Oh, en Beast Master is ook leuk, en die heeft maar twee volumes, dus die heb je zo uit. ^^
    En Code:Breaker is ook afgelopen, moet ik nog steeds bijlezen...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Niet doen, het is juist leuk als meer mensen een crush op hem hebben en mij begrijpen, hehe. (':
    Jup, ik gaf het een tien. XD Maar dat komt door de emotionele lading, daar ben ik dol op. Al heb ik er ook een beetje een hekel aan, dus ik heb een haat liefde verhouding met anime's die teveel emoties oproepen. ><
    Ik was ook heel boos toen Mikage dood ging. T^T Daar ben ik ook gewoon nog steeds niet overheen, stomme anime. Maar hij was gewoon wel heel goed, daarom de tien. ;d Maar het is nog steeds niet eerlijk... Mikage had langer moeten leven...


    Okay! yay! ^^ Zijn er nog meer leuke characters?
    Ik las ergens dat het de characters van Sakura zijn (ik las alleen de manga), en zo zien ze er ook uit, :3
    En iets over een tweeling, :3 Ik hou van tweelingen, >v<

    Parachutes schreef:
    Ik was op zoek naar jouw MAL, op je profiel, maar hij staat er niet volgens mij. ;o Wat is jouw MAL? ^^


    Goed verstopt boven de linkjes, tussen nog meer linkjes, C,:


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Oh god, ik kan alleen maar Yogi van Karneval voor me zien bij de blonde dude van Durarara XD *zoekt naam op... * Kida. Ik dacht het net al te horen toen ik epi 1 aan had staan en het zijn dus inderdaad dezelfde voice actors. ><
    En die ene heeft volgens mij de stem van Hibiki... Jup, ik heb nog gelijk ook! Izaya heet die gast blijkbaar... Ik weet de namen nog niet na twee episodes.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Heb je 07-Ghost al gelezen? Die is af, maar ik heb 'm zelf nog niet gelezen.
    Of anders Tsubasa Chronicles, maar die heeft wel heel veel chapters.
    Oh, en Beast Master is ook leuk, en die heeft maar twee volumes, dus die heb je zo uit. ^^
    En Code:Breaker is ook afgelopen, moet ik nog steeds bijlezen...


    Beast Master wilde ik nog eens lezen.. Hij staat zelfs bij mijn bladwijzers..
    Code:breaker Hmm ;o.. Ik ga het proberen een keer.. Heb de anime wel gezien ;o.. 07-Ghost heb ik nog niet gelezen..
    Op de 1 of ander manier duurt het lang voordat ik een manga lees waarvan ik de anime gezien heb..
    Heb er 3 gelezen geloof ik.. Ze zijn alledrie nog bezig... Oh nja eigenlijk 4.. Maar ik ben de manga aan het lezen en de anime die komt nu ergens deze week ;D.
    En daar ben ik stiekem heel blij om.

    Parachutes schreef:
    Oh god, ik kan alleen maar Yogi van Karneval voor me zien bij de blonde dude van Durarara XD *zoekt naam op... * Kida. Ik dacht het net al te horen toen ik epi 1 aan had staan en het zijn dus inderdaad dezelfde voice actors. ><
    En die ene heeft volgens mij de stem van Hibiki... Jup, ik heb nog gelijk ook! Izaya heet die gast blijkbaar... Ik weet de namen nog niet na twee episodes.

    Ok bij die wist ik het nog niet ;D. Maar tussen Durarara!! en die andere zitten weer een flinke tijd tussen voor mij xd.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 20:12 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Soumei schreef:
    (...)

    Goed verstopt boven de linkjes, tussen nog meer linkjes, C,:


    Suuuure! Bijna alleen maar leuke characters. :3 Syaoran en Sakura zijn idd dezelfde van Cardcaptor Sakura. ^^
    Syaoran is sowieso ook heel erg nice, vind ik. En Kurogane is leuk samen met Fai. :'D

    Tweelingen? Ok, dat moet je eigenlijk niet lezen, want dat is een huge spoiler. D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    (...)
    Beast Master wilde ik nog eens lezen.. Hij staat zelfs bij mijn bladwijzers..
    Code:breaker Hmm ;o.. Ik ga het proberen een keer.. Heb de anime wel gezien ;o.. 07-Ghost heb ik nog niet gelezen..
    Op de 1 of ander manier duurt het lang voordat ik een manga lees waarvan ik de anime gezien heb..
    Heb er 3 gelezen geloof ik.. Ze zijn alledrie nog bezig... Oh nja eigenlijk 4.. Maar ik ben de manga aan het lezen en de anime die komt nu ergens deze week ;D.
    En daar ben ik stiekem heel blij om.

    (...)
    Ok bij die wist ik het nog niet ;D. Maar tussen Durarara!! en die andere zitten weer een flinke tijd tussen voor mij xd.


    Ik heb altijd dat ik de manga heel enthousiast ga downloaden en dan alleen de eerste paar chapters lees of zo xd. Maar bij sommigen is het wel echt de moeite waard, zoals Pandora Hearts. Daar is de manga gewoon veel beter dan de anime.
    Ik heb nu ook Coppelion gelezen, maar dat schiet niet op, want de manga is dus zover vertaald als de anime komt. -___- Hij is wel verder uit, maar niet vertaald. ;c

    Oeeeh, welke anime/magna is dat? ;O


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik heb altijd dat ik de manga heel enthousiast ga downloaden en dan alleen de eerste paar chapters lees of zo xd. Maar bij sommigen is het wel echt de moeite waard, zoals Pandora Hearts. Daar is de manga gewoon veel beter dan de anime.
    Ik heb nu ook Coppelion gelezen, maar dat schiet niet op, want de manga is dus zover vertaald als de anime komt. -___- Hij is wel verder uit, maar niet vertaald. ;c

    Oeeeh, welke anime/magna is dat? ;O


    Love Stage!! ;D Ok die naam mochten ze wel wat beters voor verzinnen.. Maar de cover leek mij zo schattig en deed mij ergens denken aan Junjou Romantica ;d. Ok nevermind.. Serieus.. Vorige week stond er nog dat hij rond de 11 kwam en nu staat er dat ze het niet weten D:
    Oh maar dit is 1 van de hoofdpersonen;


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Love Stage!! ;D Ok die naam mochten ze wel wat beters voor verzinnen.. Maar de cover leek mij zo schattig en deed mij ergens denken aan Junjou Romantica ;d. Ok nevermind.. Serieus.. Vorige week stond er nog dat hij rond de 11 kwam en nu staat er dat ze het niet weten D:
    Oh maar dit is 1 van de hoofdpersonen;



    Junjou Romantica? Is het shounen ai? ;D
    Oeh, maar dat personage ziet er echt nice uit. ;o
    Even op m'n lijst zetten~ ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Suuuure! Bijna alleen maar leuke characters. :3 Syaoran en Sakura zijn idd dezelfde van Cardcaptor Sakura. ^^
    Syaoran is sowieso ook heel erg nice, vind ik. En Kurogane is leuk samen met Fai. :'D

    Tweelingen? Ok, dat moet je eigenlijk niet lezen, want dat is een huge spoiler. D:


    Oh oh! Ok! Ik zal niet meer verder lezen! *^*

    Shion schreef:
    (...)

    Love Stage!! ;D Ok die naam mochten ze wel wat beters voor verzinnen.. Maar de cover leek mij zo schattig en deed mij ergens denken aan Junjou Romantica ;d. Ok nevermind.. Serieus.. Vorige week stond er nog dat hij rond de 11 kwam en nu staat er dat ze het niet weten D:
    Oh maar dit is 1 van de hoofdpersonen;



    Junjou Romantica? *grin* Nu heb je mijn aandacht, :,D
    En lijkt het erop?

    [ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 20:29 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Omg ze maken reclame voor Yozakura Quartet in Durarara! ;O Die manga die hij daar vasthoudt is gewoon daarvan. XD.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Junjou Romantica? Is het shounen ai? ;D
    Oeh, maar dat personage ziet er echt nice uit. ;o
    Even op m'n lijst zetten~ ^^

    De manga is Yaoi.. Maar dat is de manga van Junjou Romantica als goed is ook.. De anime werd wel shounen-ai net zoals Junjou Romantica ;d.
    Soumei schreef:
    (...)

    Junjou Romantica? *grin* Nu heb je mijn aandacht, :,D
    En lijkt het erop?

    Het gaat over 2 dudes?... Dus in die zin wel..
    Kan niet echt zeggen dat hetzelfde is.. Bij Love Stage gaat het maar over 1 koppel.. En het gaat ook niet over een bedrijf zoals in Junjou Romantica.. Hier gaat het meer om acteren en dat soort dingen ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    Omg ze maken reclame voor Yozakura Quartet in Durarara! ;O Die manga die hij daar vasthoudt is gewoon daarvan. XD.


    Dotachin! ;D Ok dat van die manga was mij dus niet opgevallen xd. Wat logisch was want ik kende die hele anime toen nog niet.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you