• Dit is het inschrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:
    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.

    Het is dus de bedoeling dat er personages worden bedacht uit verschillende volken.
    Laten we even maximaal twee personages als uitgangspunt nemen, waaronder niet meer dan één bestaand personage. Vraag jezelf wel af of je een bestaand personage geloofwaardig kunt neerzetten. (:

    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoonsvorm, verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:


    Invullijstje:
    Naam:
    Ras:
    Woonplaats:
    Karaktereigenschappen:
    Dagelijkse bezigheden:
    Overige informatie die je de moeite waard vindt om op te schrijven:

    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – Oropher
    Saralinde "Alesia" Elensar (v) – WenseKronik
    Ithilwen Cûtalion (v) – LakeTown
    Larduin Paarthunax (m) – DelanoDKM
    Elrohir Elrondion (m) – Erebor
    Ireth Sáralondë (v) – Pinkrock
    Galahad (m) – Unox22

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Niniel
    Gawain Strongbow (m) – Stapper
    Brennen Uquenyondo (m) – Erebor
    Keyla (v) – FiIi
    Sha’rin Gawahir (v) – Venomis
    Caylith Maera (v) – MargotAnne

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Stapper
    Hobson Gamgee (m) – Hohenheim
    Prisca Baggins (v) – Candira

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – WenseKronik
    Thorin Oakenshield (m) – Venomis
    Fíli (m) – FiIi
    Kíli (m) – Elvithien
    Gengi (v) - Hohenheim


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic
    Eerste Inschrijftopic

    Verhaaltopics: 1, 2

    [ bericht aangepast op 8 jan 2014 - 15:34 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    [Mijn topics]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Mijn topics


    Stenenlikker

    Naam: Bombur
    Ras: Dwerg
    Woonplaats: Zijn familie woonde oorspronkelijk in Erebor, maar hij trekt nu rond samen met zijn broer en neef.
    Karaktereigenschappen: Vriendelijk, goedlachs, onzeker omdat hij vroeger gepest is door zijn broer Bofur, sympathiek, altijd vriendelijk, totaal niet agressief, hij vlucht in een gevecht liever weg dan dat hij aanvalt. Als het erop aankomt, zal hij altijd zijn vrienden en geliefden beschermen.
    Dagelijkse bezigheden: Eten, lachen.
    Overige informatie die je de moeite waard vindt om op te schrijven: Hij is gestuurd om Lili op te halen, maar dat lukt hem niet en daarom besluit hij maar om mee te gaan met het gezelschap.
    Uiterlijk:


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Naam: Prisca Baggins
    Ras: Hobbit
    Woonplaats: Shire
    Uiterlijk:


    Karaktereigenschappen: Prisca is een beeldige vrouw om naar te kijken, althans zo werdt over haar gezegd in de shire. Prisca is de zus van Bilbo Baggins. Ze is lief, aardig en erg behulpzaam. Maar ze heeft eigenlijk ook best een scherpe tong en als je een slechte indruk op haar hebt gemaakt dan is het moeilijk voor haar om je de kans te geven hoe ze in werkelijkheid is. Prisca weet veel af van planten en kruiden. Welke giftig zijn, welke je kan genezen, welke je kan eten. Het enige wat ze kan maken met eten zijn taarten, voor de rest is ze echt een kluns en is haar eten niet te eten.
    Prisca weet hoe een zwaard eruit ziet maar mee omgaan kan ze niet. Ze had het wel geprobeerd, maar het lukte haar niet.
    Eigenlijk is Prisca een vrouw die niet snel hulp zoekt bij een ander, ze wilt het altijd zelf oplossen. Alleen als ze het echt niet weet dan schakelt ze hulp in, maar dat is heel zelden. Bij liefde gaat ze liever uit de weg omdat ze bang is dat haar hart nogmaals gebroken gaat worden. Ze houd ervan om in de natuur te leven, bomen klimmen etc. Ze voelt zich erg op haar gemak in de natuur.
    Prisca was niet geboren in de shire, ze was daar naartoe gegaan. Haar ouders hadden haar toen ze een baby was weggeven aan de elfen, waarom dit zo was. Eigenlijk omdat haar ouders teveel kinderen hadden en ze konden niet nog een mond vullen. Dus tot haar zeventiende jaar verbleef ze bij de elfen en leerde, althans probeerde met een zwaard om te gaan. Wat dus niks voor haar was. Ook met pijl en boog was ze een kluns, ze had zelf een elf per ongeluk een pijl in de oog geschoten. Toen probeerde ze met messen en eerst kon ze er niks van, maar naarmate van tijd was ze een natuurtalent.
    Toen ze zeventien was vonden de elfen dat ze terug moest naar haar geboorteplaats. Dit was voor Prisca spannend,maar ze was ook bang dat ze niet op haar gemak zou voelen. Ze was anders dan de gewone hobbits. Haar haar was niet krullend of rood. Het was blond en stijl, maar toch had ze wel puntoren en had harem op haar voeten, misschien iets minder dan een normale hobbit. Ze was wel net als iedere hobbit wel een beetje mollig, maar echt dik was ze niet. Ze hield wel van eten, maar meer het maken ervan -taarten-.
    Dagelijkse bezighedenn Planten en kruiden zoeken voor medicijnen te maken en natuurlijk eten. Oeffenen met haar messen, zodat ze zichzelf kan verdedigen, 95% is het raak.
    Overige informatie die je de moeite waard vindt om op te schrijven: Prisca is een vrouw die zich niet snel om een vinger laat winden en haat mannen die erg fliterig zijn en denken dat ze elke vrouw wel kunnen krijgen. Heel stiekem krijgt Prisca gevoelens voor Thorin, alleen toont ze dat niet omdat ze niet weet of die gevoelens echt liefde is of gewoon vriendschappelijk. Later komt ze toch achter dat ze ware gevoelens heeft voor Thorin en probeert er voor weg te vluchten


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    {MT}

    Ziet er goed uit! Moest wel een beetje lachen, een elf in zijn oog schieten hoe krijg je het voor elkaar :')

    Heheh, ze was aan het oeffenen met haar pijl en boog. Een elf kwam kijken hoe ze aan het oeffenen was -poef- ze schoot in de oog. Xd. Dat was ook de enige keer dat ze raak schoot, in het algemeen schoot ze altijd mis.


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    LakeTown schreef:
    {MT}

    Ziet er goed uit! Moest wel een beetje lachen, een elf in zijn oog schieten hoe krijg je het voor elkaar :')

    Stiekem stuurden ze haar daarom weg c:

    Ik vind dat je het echt top hebt aangepast! Alles is nu veel logischer! (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Venomis schreef:
    (...)
    Stiekem stuurden ze haar daarom weg c:

    Ik vind dat je het echt top hebt aangepast! Alles is nu veel logischer! (:


    Lol! Dat is heel goed mogelijk.
    Dank je wel. Heb mijn best op gedaan
    Straks misschien herkennen een paar elfen haar. Xd, gaan meteen uit haar buurt als ze plots een pijl en boog in haar handen zou krijgen. Lol

    [ bericht aangepast op 8 jan 2014 - 15:19 ]


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Er staat nog steeds FiIi in de beginpost. :x


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Snowqeeun schreef:
    (...)

    Lol! Dat is heel goed mogelijk.
    Dank je wel. Heb mijn best op gedaan
    Straks misschien herkennen een paar elfen haar. Xd, gaan meteen uit haar buurt als ze plots een pijl en boog in haar handen zou krijgen. Lol


    Haha als ze per ongeluk nog eentje in zijn oog schiet, maakt ze een hoop bij Thorin goed. :’)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Took schreef:
    Er staat nog steeds FiIi in de beginpost. :x


    In het algemeen - is het een probleem als ik alleen de namen aanpas in het verhaaltopic? Anders is het echt megaveel werk. :/
    (Ook daar moet ik het nog veranderen zie ik. :'p excusez moi)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Venomis schreef:
    (...)

    Haha als ze per ongeluk nog eentje in zijn oog schiet, maakt ze een hoop bij Thorin goed. :’)


    Hahah, moet ze wel een pijl en boog in handen hebben


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Venomis schreef:
    (...)

    In het algemeen - is het een probleem als ik alleen de namen aanpas in het verhaaltopic? Anders is het echt megaveel werk. :/
    (Ook daar moet ik het nog veranderen zie ik. :'p excusez moi)


    Prima. :Y)


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    [Mijn topic]

    Naam: Rurin Burn
    Ras: Dwerg
    Woonplaats: Als eerste Erebor, toen The Shire, en nu Iron Hills
    Karaktereigenschappen: Opvliegend, onbeheersend, chaotisch, fanatiek, overmoedig, te koppig om zijn excuses te maken.
    Dagelijkse bezigheden: Pijlen maken, bijlen smeden, met wapens oefenen.
    Overige informatie die je de moeite waard vindt om op te schrijven: Rurin was verliefd op een Hobbit vrouw, een Took. En het was wederzijds, erg wederzijds. Een bloedmooie vrouw was het, zijn verloofde. Maar toen Rurin merkte dat ze zwanger was, vluchtte hij als een dwaas weg uit de Shire. Naar een nieuw leven in The Iron Hills Iets waar hij later veel over piekerde en spijt van had. De dwerg was voor niets of niemand bang, behalve om terug te gaan naar de Shire en zijn verloofde daar aan te treffen.
    Rurin ziet Thorin als zijn enige echte koning.
    Hij kan met ieder wapen omgaan, behalve een boog.
    Uiterlijk: Hij heeft grijze haren door het feit dat hij veel gepiekerd heeft. Zijn lange baard komt tot zijn middel, en in zijn lange haren zitten twee vlechtjes. Rurin heeft wat rimpels in zijn hoofd, en een koppige, norse uitdrukking op zijn gezicht. Ook heeft hij kortere armpjes dan een gemiddelde dwerg.
    Rurin heeft een typisch Hobbit amulet om zijn nek hangen, die hij heeft gekregen van de Took tijdens zijn verloving. En hij mocht hem pas openen als hij bereid was om te sterven.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2014 - 19:26 ]


    "She Is Far Away, She Is Far Far Away From Me." ~ Kili About Tauriel