• Dit is het inschrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:
    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.

    Het is dus de bedoeling dat er personages worden bedacht uit verschillende volken.
    Laten we even maximaal twee personages als uitgangspunt nemen, waaronder niet meer dan één bestaand personage. Vraag jezelf wel af of je een bestaand personage geloofwaardig kunt neerzetten. (:

    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoonsvorm, verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:


    Invullijstje:
    Naam:
    Ras:
    Woonplaats:
    Karaktereigenschappen:
    Dagelijkse bezigheden:
    Overige informatie die je de moeite waard vindt om op te schrijven:

    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – Oropher
    Saralinde "Alesia" Elensar (v) – WenseKronik
    Ithilwen Cûtalion (v) – LakeTown
    Larduin Paarthunax (m) – DelanoDKM
    Elrohir Elrondion (m) – Erebor
    Ireth Sáralondë (v) – Pinkrock
    Galahad (m) – Unox22

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Niniel
    Gawain Strongbow (m) – Stapper
    Brennen Uquenyondo (m) – Erebor
    Keyla (v) – FiIi
    Sha’rin Gawahir (v) – Venomis
    Caylith Maera (v) – MargotAnne

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Stapper
    Hobson Gamgee (m) – Hohenheim
    Prisca Baggins (v) – Candira

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – WenseKronik
    Thorin Oakenshield (m) – Venomis
    Fíli (m) – FiIi
    Kíli (m) – Elvithien
    Gengi (v) - Hohenheim


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic
    Eerste Inschrijftopic

    Verhaaltopics: 1, 2

    [ bericht aangepast op 8 jan 2014 - 15:34 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Peredhel schreef:
    Voorlopig.
    Als ik hem zat ben dan laat Ik hem alsnog doodgaan xD


    Dan neem ik daar voorlopig genoegen mee ^^ Ben benieuwt!

    Peredhel schreef:
    Ik vind het best als je Fili neemt.
    En prima, Faelain.

    Betekent het dan dat we Thrandy laten sterven? Of neemt Lisa die?


    Yay! Ik ga even wat nadenken.

    Ik was een abo vergeten nemen op dit topic. Hartstikke slim van me.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Invullijstje:

    Naam: Mayim Chariani
    Ras: Mens
    Woonplaats: De ruïnes van Lond Daer in Enedwaïth
    Schets achtergrond: Mayim kwam ter wereld in een gezin met al veel te veel monden om te voeden, maar toch slaagden haar ouders erin toch nog iets positiefs van dit ongewenste nakomertje te maken; zodra het kind drie jaar oud was verkochten ze haar door aan een man die wel een aantal stuivers voor haar over had.
    De man had echter andere plannen voor haar. Hij misbruikte en mishandelde haar, tot ze de leeftijd van negen had bereikt. Toen was ze er na een van zijn afranselingen zo erg aan toe dat hij dacht dat ze dood was, dus hij liet haar lichaam achter aan de kant van de weg.
    Maar het meisje werd weer gevonden, door een man te paard. Hij hield eerst halt om te kijken naar het lichaam van de dode, maar toen merkte hij haar vlugge ademhaling en knipperende oogleden op en herkende in haar een overlever. Hij nam haar mee naar zijn schuilplaats en, toen bleek dat ze maar al te bereid was om te leren, voedde hij haar op tot een huurmoordenaar. Toch heeft hij er altijd voor gewaakt dat ze niet te koelbloedig werd. Na zijn dood heeft Mayim de uitvoering van haar werk op een wat lager pitje gezet, hoewel ze het nog steeds doet als er een mooie som voor wordt geboden.
    Karaktereigenschappen: Er wordt van Mayim gezegd dat haar schoonheid enkel overtroffen wordt door haar moed en haar moed enkel door haar drang om te doen wat rechtvaardig is. Toch zal ze een gevulde beurs altijd als eerste prioriteit nemen en haat ze het om aangeraakt te worden.
    Bovendien vindt ze het fijn zo onopvallend mogelijk te zijn en ziet ze er helemaal geen graten in om haar handen vuil te maken.
    Dagelijkse bezigheden: Mensen vermoorden, eten bij elkaar jatten, op een plan broeden om de man die haar misbruikt heeft te doden, arme boeren helpen.
    Overige informatie die je de moeite waard vindt om op te schrijven: Haar favoriete wapens zijn twee lange messen die ze aan een riem op haar rug draagt, al kan ze ook goed overweg met een blaaspijp met gifpijltjes. Ook is ze nog best sterk, maar dat komt omdat ze bij oogsttijd boeren in de buurt gaat helpen met ploegen, wat een zwaar werk is.



    Zo, ik hoop dat dit goed is. Het is mijn eerste RPG ^^


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Haha. Echt weer een typetje voor jou. :'p
    Maar ziet er prima uit hoor. (:

    Heel toevallig heb ik mijn bovenstaande elf er net in geschreven, dus eventueel kunnen zij wel samen op pad zijn geweest?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Peredhel schreef:
    Haha. Echt weer een typetje voor jou. :'p
    Maar ziet er prima uit hoor. (:

    Heel toevallig heb ik mijn bovenstaande elf er net in geschreven, dus eventueel kunnen zij wel samen op pad zijn geweest?


    Nu ik het zo eens nalees lijkt ze op een milde Kali x Kayda versie, maar ik ga haar wel zo neerzetten dat dat niet opvalt.
    Is prima voor mij (:
    Zijn ze samen naar de groep gereisd, of komen ze elkaar daar tegen?


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Peredhel schreef:
    Haha. Echt weer een typetje voor jou. :'p
    Maar ziet er prima uit hoor. (:

    Heel toevallig heb ik mijn bovenstaande elf er net in geschreven, dus eventueel kunnen zij wel samen op pad zijn geweest?


    Nu ik het zo eens nalees lijkt ze op een milde Kali x Kayda versie, maar ik ga haar wel zo neerzetten dat dat niet opvalt.
    Is prima voor mij (:
    Zijn ze samen naar de groep gereisd, of komen ze elkaar daar tegen?


    Edit: ik denk dat Quizlet even flipte, het was niet mijn bedoeling te spammen

    [ bericht aangepast op 7 sep 2014 - 23:02 ]


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Mijn elf [en die van lisa] achtervolgden de groep orks die net de rest heeft aangevallen, om informatie te winnen. Dus als zij ook zoiets zou doen - wat ik haar wel zie doen - dan kan ze er gewoon bij zijn. Volgens mij staat mij post in het laatste stukje dus dan kun je daar gewoon op inspringen. ;D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Peredhel schreef:
    Mijn elf [en die van lisa] achtervolgden de groep orks die net de rest heeft aangevallen, om informatie te winnen. Dus als zij ook zoiets zou doen - wat ik haar wel zie doen - dan kan ze er gewoon bij zijn. Volgens mij staat mij post in het laatste stukje dus dan kun je daar gewoon op inspringen. ;D


    Ok, ik ga even de laatste drie pagina's lezen zodat ik goed weet wat er precies gebeurd is, haha


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    kan iemand mij vertellen hoe ver jullie in het verhaal zitten?
    ik heb van de eerste bladzijdes begrepen dat iedereen naar Isengard ging maar ik heb geen flauw idee waar jullie nu zitten


    Alles heeft betekenis, ook niets

    PrinceLegolas schreef:
    kan iemand mij vertellen hoe ver jullie in het verhaal zitten?
    ik heb van de eerste bladzijdes begrepen dat iedereen naar Isengard ging maar ik heb geen flauw idee waar jullie nu zitten


    De groep werd achtervolgd door eem bende orks en legde een hinderlaag om deze af te weren. Anyway, gewoon de drie laatste pagina's van het speeltopic eens lezen want daar staat alles wel in. Ik heb wel geen idee waar ze nou precies zitten (;


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Faelain schreef:
    (...)

    De groep werd achtervolgd door eem bende orks en legde een hinderlaag om deze af te weren. Anyway, gewoon de drie laatste pagina's van het speeltopic eens lezen want daar staat alles wel in. Ik heb wel geen idee waar ze nou precies zitten (;


    Even een toevoeging, het gevecht is bijna ten einde, bijna alle orcs zijn dood. Maar ze zijn ook een aantal metgezellen verloren en vele zijn flink gewond (:

    Erm, kan ik eventueel nog mee doen? Ik heb de spellen gespeeld van LOTR en het lijkt me leuk om mee te doen :D

    Heavenlyy schreef:
    Erm, kan ik eventueel nog mee doen? Ik heb de spellen gespeeld van LOTR en het lijkt me leuk om mee te doen :D


    Ja hoor. Er doen net meer nieuwe mensen mee, dus dat kan prima. ;D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Peredhel schreef:
    (...)

    Ja hoor. Er doen net meer nieuwe mensen mee, dus dat kan prima. ;D

    Jeeee! Dus, kan ik bvb een elf zijn of moet ik echt een karakter kiezen? :P Het lijkt me dat er al veel bezet zijn.

    Heavenlyy schreef:
    (...)
    Jeeee! Dus, kan ik bvb een elf zijn of moet ik echt een karakter kiezen? :P Het lijkt me dat er al veel bezet zijn.


    Nee, je kunt zelf een karakter aanmaken. Je kunt ook Legolas spelen als je wilt, want hij is wel bij de groep, maar de schrijver is gestopt en heeft volgens mij lang geleden maar één post geschreven. Ik zou het persoonlijk wel leuk vinden, gezien ik zijn vader speel en zijn crush zich ook net heeft ingeschreven. :p


    Every villain is a hero in his own mind.