• .

    Welkom bij mijn gedichtenwedstrijd!

    Met toestemming van Yoda:

    Dan heb je hierbij toestemming om te beginnen met je dichtwedstrijd. Je hebt een week om een topic te openen. Veel plezier (:

    Groetjes,
    Yoda

    De huisregels:

    * Allereerst wil ik erop wijzen dat je goed na moet denken voordat je je opgeeft voor deze wedstrijd, ik verwacht namelijk dat je je aan de deadlines houdt en actief deelneemt! Dus bedenk of je inderdaad genoeg tijd hebt, want ik heb natuurlijk liever niet dat veel mensen zich opeens uitschrijven wegens tijdgebrek.

    * Houdt het netjes en kraak elkaars werk niet af. Opbouwend commentaar geven mag natuurlijk altijd, maar doe dit op een respectvolle manier. Voor ruzies en/of andere problemen kun je me altijd een privébericht sturen.

    * Plagiaat is ten strengste verboden! Als ik hierachter kom, word je zonder pardon uit de wedstrijd gezet.

    * Naamsverandering en afwezigheid a.u.b. doorgeven.


    De wedstrijdregels:

    * Voor iedere ronde krijgen jullie anderhalve week de tijd (ofwel tien dagen).

    * Uitstel kan tot en met de dag vóór de deadline aangevraagd worden, dus niet meer op de dag van de deadline zelf. Als je hiermee te laat bent, zal ik alleen een uitzondering maken als je een hele goede reden hebt óf als je je joker inzet. Iedereen krijgt één joker om in te leveren als hij/zij te laat is met uitstel aanvragen.

    * Uitstel is maximaal vier dagen.

    * Je inzending moet via Privébericht worden ingeleverd bij mij én de twee andere juryleden.

    * Ik werk met afvallers. Iedere ronde zullen de drie deelnemers met de laagste cijfers afvallen.

    * Er zullen in totaal vijftien deelnemers en vijf rondes zijn. In de finale zullen dus drie deelnemers overblijven.

    * Er mag ALLEEN geschreven worden in het Nederlands.


    Waar op gelet zal worden: :

    * Kloppende spelling.

    * Het metrum: loopt het gedicht soepel/leest het lekker?

    * Rijm (rijm is echter niet verplicht!)

    * Originaliteit.

    * Of je je goed aan de opdracht hebt gehouden.

    Prijs:

    Ik zal een creatie naar keuze promoten op mijn profiel en een cover maken voor een bestaand/toekomstige creatie. Daarnaast is er natuurlijk ook de eer van het winnen!

    Deelnemers::

    1. Maestum; opdracht 1 ingeleverd
    2. Cipriano; opdracht 1 ingeleverd
    3. Yoda; opdracht 1 ingeleverd
    4. Sketches; opdracht 1 ingeleverd
    5. Pompeji; joker ingezet, eerste opdracht ingeleverd
    6. Hazel; niets ontvangen
    7. Verlac; joker ingezet, opdracht 1 ingeleverd
    8. Mutiny; opdracht 1 ingeleverd
    9. Herrera; niets ontvangen
    10. Somniar; opdracht 1 ingeleverd
    11. xTeddy; opdracht 1 ingeleverd
    12. Vaucluse; joker ingezet, opdracht 1 ingeleverd
    13. Tauriel; opdracht 1 ingeleverd
    14. Valkyries; opdracht 1 ingeleverd
    15. xMissMarije; opdracht 1 ingeleverd
    16. Luxia; niets ontvangen

    Inschrijvingen gesloten!

    Juryleden:
    1. Parzival
    2. Peredhil
    3. Serenitae



    Opdracht 1:

    Schrijf een gedicht van twaalf regels waar de volgende drie onderdelen in voorkomen:
    1. een dier;
    2. een kleur;
    3. een plaats.

    Deze onderdelen mogen letterlijk of metaforisch gebruikt worden (dus een echt dier/een echte plaats of een vergelijking tussen een dier/persoon, een kleur en een gevoel, een dier en een gevoel, een niet-bestaande plaats). Van alles mag, dus laat je gedachten de vrije loop!

    Een voorbeeld:

    Zij, in de duistere dalen der gedachten (plaats)
    onzichtbare littekens zichtbaar
    ontmaskert door het zwarte (kleur) licht dat stiekem schijnt
    als een huilende wolf (dier)
    gevangen
    verstoten
    verlaten door haar troep
    de sterren staande aan de hemel
    stralend en tezamen
    zij alleen
    alleen en godvergeten
    in de duistere dalen der gedachten


    Deadline: 1 februari, 23:59.
    Deadline voor degenen met uitstel: 5 februari 23:59.

    Datum waarop de beoordelingen online zullen komen: uiterlijk einde van de week.


    Daarnaast zou het ook handig zijn om een abo te nemen op de story van de wedstrijd. Hierin plaats ik alle gedichten, beoordelingen en belangrijke mededelingen!

    [ bericht aangepast op 10 feb 2014 - 22:11 ]


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Ik wil wel meedoen.
    Wel jammer dat het alleen Nederlands is, ik schrijf bijna alleen maar Engelse gedichten. Maar ik wil het wel proberen. :')


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Somniar schreef:
    Ik wil wel meedoen.
    Wel jammer dat het alleen Nederlands is, ik schrijf bijna alleen maar Engelse gedichten. Maar ik wil het wel proberen. :')


    Leuk! Ik zet je op de lijst! (:


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    DarkSavior schreef:
    (...)Sorry Yoda ;c Je weet dat ik echt niet van Nederlands dichten hou. Daar heb ik gewoon een stuk minder plezier aan en dan stop ik ook sneller / zal ik er niet graag aan werken waardoor uitstel onstaat, waardoor jullie langer moeten wachten.


    I miss competing against you though (no_chears)

    Gelukkig begint het nu ergens op te lijken! I am a happy puppy :Y)


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Nog vijf mensen dan kunnen we beginnen! (:


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Yoda schreef:
    (...)

    I miss competing against you though (no_chears)
    That's nice to hear, thank you ^^ Als er weer een Engelse gedichtenwedstrijd is (en ik nog niet mee doen) moet je me maar een GB / PB sturen. Dan zal ik er naar kijken en most likely join :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    mag ik ook meedoen? :)


    "I thought I heard a plane crashing, but now I think it was your passion snapping" - La Dispute

    xTeddy schreef:
    mag ik ook meedoen? :)


    Natuurlijk! Ik zet je erbij!


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    yay dankje :D wanneer beginnen we? :)


    "I thought I heard a plane crashing, but now I think it was your passion snapping" - La Dispute

    xTeddy schreef:
    yay dankje :D wanneer beginnen we? :)


    Ik zoek nu nog 4 deelnemers, dus als die er zijn, kunnen we beginnen (:


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Nou mensen, geef je op :D


    nothing is true, everything is permitted.

    Als er nog plaats is, waar het wel op lijkt, count me in c:


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Vaucluse schreef:
    Als er nog plaats is, waar het wel op lijkt, count me in c:


    Ja, hoor, er is nog plaats! Als ik straks op de computer kan zal ik je erbij zetten!


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Nog drie mensen. ^^


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik wil, maar ik weet niet of ik de tijd heb...
    Pft, hoeveel opdrachten gaan er zijn?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Latier schreef:
    Ik wil, maar ik weet niet of ik de tijd heb...
    Pft, hoeveel opdrachten gaan er zijn?


    Vijf. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."