• .

    Welkom bij mijn gedichtenwedstrijd!

    Met toestemming van Yoda:

    Dan heb je hierbij toestemming om te beginnen met je dichtwedstrijd. Je hebt een week om een topic te openen. Veel plezier (:

    Groetjes,
    Yoda

    De huisregels:

    * Allereerst wil ik erop wijzen dat je goed na moet denken voordat je je opgeeft voor deze wedstrijd, ik verwacht namelijk dat je je aan de deadlines houdt en actief deelneemt! Dus bedenk of je inderdaad genoeg tijd hebt, want ik heb natuurlijk liever niet dat veel mensen zich opeens uitschrijven wegens tijdgebrek.

    * Houdt het netjes en kraak elkaars werk niet af. Opbouwend commentaar geven mag natuurlijk altijd, maar doe dit op een respectvolle manier. Voor ruzies en/of andere problemen kun je me altijd een privébericht sturen.

    * Plagiaat is ten strengste verboden! Als ik hierachter kom, word je zonder pardon uit de wedstrijd gezet.

    * Naamsverandering en afwezigheid a.u.b. doorgeven.


    De wedstrijdregels:

    * Voor iedere ronde krijgen jullie anderhalve week de tijd (ofwel tien dagen).

    * Uitstel kan tot en met de dag vóór de deadline aangevraagd worden, dus niet meer op de dag van de deadline zelf. Als je hiermee te laat bent, zal ik alleen een uitzondering maken als je een hele goede reden hebt óf als je je joker inzet. Iedereen krijgt één joker om in te leveren als hij/zij te laat is met uitstel aanvragen.

    * Uitstel is maximaal vier dagen.

    * Je inzending moet via Privébericht worden ingeleverd bij mij én de twee andere juryleden.

    * Ik werk met afvallers. Iedere ronde zullen de drie deelnemers met de laagste cijfers afvallen.

    * Er zullen in totaal vijftien deelnemers en vijf rondes zijn. In de finale zullen dus drie deelnemers overblijven.

    * Er mag ALLEEN geschreven worden in het Nederlands.


    Waar op gelet zal worden: :

    * Kloppende spelling.

    * Het metrum: loopt het gedicht soepel/leest het lekker?

    * Rijm (rijm is echter niet verplicht!)

    * Originaliteit.

    * Of je je goed aan de opdracht hebt gehouden.

    Prijs:

    Ik zal een creatie naar keuze promoten op mijn profiel en een cover maken voor een bestaand/toekomstige creatie. Daarnaast is er natuurlijk ook de eer van het winnen!

    Deelnemers::

    1. Maestum; opdracht 1 ingeleverd
    2. Cipriano; opdracht 1 ingeleverd
    3. Yoda; opdracht 1 ingeleverd
    4. Sketches; opdracht 1 ingeleverd
    5. Pompeji; joker ingezet, eerste opdracht ingeleverd
    6. Hazel; niets ontvangen
    7. Verlac; joker ingezet, opdracht 1 ingeleverd
    8. Mutiny; opdracht 1 ingeleverd
    9. Herrera; niets ontvangen
    10. Somniar; opdracht 1 ingeleverd
    11. xTeddy; opdracht 1 ingeleverd
    12. Vaucluse; joker ingezet, opdracht 1 ingeleverd
    13. Tauriel; opdracht 1 ingeleverd
    14. Valkyries; opdracht 1 ingeleverd
    15. xMissMarije; opdracht 1 ingeleverd
    16. Luxia; niets ontvangen

    Inschrijvingen gesloten!

    Juryleden:
    1. Parzival
    2. Peredhil
    3. Serenitae



    Opdracht 1:

    Schrijf een gedicht van twaalf regels waar de volgende drie onderdelen in voorkomen:
    1. een dier;
    2. een kleur;
    3. een plaats.

    Deze onderdelen mogen letterlijk of metaforisch gebruikt worden (dus een echt dier/een echte plaats of een vergelijking tussen een dier/persoon, een kleur en een gevoel, een dier en een gevoel, een niet-bestaande plaats). Van alles mag, dus laat je gedachten de vrije loop!

    Een voorbeeld:

    Zij, in de duistere dalen der gedachten (plaats)
    onzichtbare littekens zichtbaar
    ontmaskert door het zwarte (kleur) licht dat stiekem schijnt
    als een huilende wolf (dier)
    gevangen
    verstoten
    verlaten door haar troep
    de sterren staande aan de hemel
    stralend en tezamen
    zij alleen
    alleen en godvergeten
    in de duistere dalen der gedachten


    Deadline: 1 februari, 23:59.
    Deadline voor degenen met uitstel: 5 februari 23:59.

    Datum waarop de beoordelingen online zullen komen: uiterlijk einde van de week.


    Daarnaast zou het ook handig zijn om een abo te nemen op de story van de wedstrijd. Hierin plaats ik alle gedichten, beoordelingen en belangrijke mededelingen!

    [ bericht aangepast op 10 feb 2014 - 22:11 ]


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Ach, schrijf me maar in. Tien dagen is ruim voldoende om een gedicht te schrijven.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Vaucluse schreef:
    Als er nog plaats is, waar het wel op lijkt, count me in c:


    Latier schreef:
    Ach, schrijf me maar in. Tien dagen is ruim voldoende om een gedicht te schrijven.


    Ik heb jullie erbij gezet (: Nog twee mensen (:


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Zijn er echt niet nog twee mensen die mee willen doen? Anders start ik de wedstrijd wel gewoon zo, want het lijkt me toch wel eens tijd worden om te beginnen (:


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Ik zou als ik jou was beginnen, als mensen nog willen dan kunnen ze nog wel meedoen als we toch nog maar bij de eerste opdracht zijn :)


    nothing is true, everything is permitted.

    Ik heb de eerste opdracht erop gezet! Er kunnen nog altijd mensen zich inschrijven (nog twee) voordat de deadline voorbij is!


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Fijn dat je een voorbeeld erbij hebt gezet. Succes iedereen! (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Al twee mensen hebben ingeleverd, ik zal maar gaan beginnen met beoordelen :Y)


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Achja, niet dat dichten mijn sterkste kant is, maar het is altijd leuk om mee te doen, dus als het nog gaat wil ik me inschrijven (:

    En dan heb ik meteen een vraagje. Draken en feniksen en dergelijken zijn mythische dieren, mogen die ook eventueel gebruikt worden als 'dier' in het gedicht? Sorry als de vraag al gesteld en beantwoord is, maar ik heb niet het gehele topic doorgelezen ^_^
    Niet dat ik al inspiratie heb of daadwerkelijk iets met mythische dieren wil doen, maar dan weet ik het alvast op voorhand mocht m'n inspi die kant opleiden ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    Achja, niet dat dichten mijn sterkste kant is, maar het is altijd leuk om mee te doen, dus als het nog gaat wil ik me inschrijven (:

    En dan heb ik meteen een vraagje. Draken en feniksen en dergelijken zijn mythische dieren, mogen die ook eventueel gebruikt worden als 'dier' in het gedicht? Sorry als de vraag al gesteld en beantwoord is, maar ik heb niet het gehele topic doorgelezen ^_^
    Niet dat ik al inspiratie heb of daadwerkelijk iets met mythische dieren wil doen, maar dan weet ik het alvast op voorhand mocht m'n inspi die kant opleiden ^_^

    Dat vroeg ik me ook af.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Valkyries schreef:
    Achja, niet dat dichten mijn sterkste kant is, maar het is altijd leuk om mee te doen, dus als het nog gaat wil ik me inschrijven (:

    En dan heb ik meteen een vraagje. Draken en feniksen en dergelijken zijn mythische dieren, mogen die ook eventueel gebruikt worden als 'dier' in het gedicht? Sorry als de vraag al gesteld en beantwoord is, maar ik heb niet het gehele topic doorgelezen ^_^
    Niet dat ik al inspiratie heb of daadwerkelijk iets met mythische dieren wil doen, maar dan weet ik het alvast op voorhand mocht m'n inspi die kant opleiden ^_^


    Je kunt nog meedoen hoor! Ik zet je erbij (:

    En mythische dieren zijn ook goed (:


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Trouwens, ik wil graag alle inzendingen in de story gaan zetten, die ik geactiveerd heb: Gedichtenwedstrijd.

    Dat lijkt me wel zo handig/overzichtelijk. Als jullie dat oké vinden natuurlijk, het is immers ook jullie werk en misschien houden jullie dat liever op jullie profiel?


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    ^ Van mij mag het wel, maar dan zou ik wel graag een link hebben naar het origineel op mijn profiel ook.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    ^ Ik zet dan de naam met link naar het profiel in de beschrijving (:


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Yoda schreef:
    ^ Van mij mag het wel, maar dan zou ik wel graag een link hebben naar het origineel op mijn profiel ook.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Mededeling:

    Oh, hier nog even een belangrijke mededeling! Ik kom er net achter dat ik volgende week 30 januari tot en met 's middags 1 februari afwezig ben. Door al mijn examens ben ik helemaal vergeten dat ik die dagen een studiereis heb :') Maar aangezien ik dan dus niet kan kijken naar de inzendingen/kan controleren of ze op tijd zijn, lijkt het me handiger om de datum te verzetten naar 1 februari 23:59 uur. Om deze ronde dan niet langer te laten uitlopen, zal ik deze dagen tellen als uitstel die iedereen heeft (wat dus betekent dat je nog maximaal twee dagen uitstel daarna zou kunnen krijgen ipv vier!).

    Sorry hiervoor, maar ik ben het gewoon echt compleet vergeten totdat mijn vriend me er net op wees haha.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom