• .

    Welkom bij mijn gedichtenwedstrijd!

    Met toestemming van Yoda:

    Dan heb je hierbij toestemming om te beginnen met je dichtwedstrijd. Je hebt een week om een topic te openen. Veel plezier (:

    Groetjes,
    Yoda

    De huisregels:

    * Allereerst wil ik erop wijzen dat je goed na moet denken voordat je je opgeeft voor deze wedstrijd, ik verwacht namelijk dat je je aan de deadlines houdt en actief deelneemt! Dus bedenk of je inderdaad genoeg tijd hebt, want ik heb natuurlijk liever niet dat veel mensen zich opeens uitschrijven wegens tijdgebrek.

    * Houdt het netjes en kraak elkaars werk niet af. Opbouwend commentaar geven mag natuurlijk altijd, maar doe dit op een respectvolle manier. Voor ruzies en/of andere problemen kun je me altijd een privébericht sturen.

    * Plagiaat is ten strengste verboden! Als ik hierachter kom, word je zonder pardon uit de wedstrijd gezet.

    * Naamsverandering en afwezigheid a.u.b. doorgeven.


    De wedstrijdregels:

    * Voor iedere ronde krijgen jullie anderhalve week de tijd (ofwel tien dagen).

    * Uitstel kan tot en met de dag vóór de deadline aangevraagd worden, dus niet meer op de dag van de deadline zelf. Als je hiermee te laat bent, zal ik alleen een uitzondering maken als je een hele goede reden hebt óf als je je joker inzet. Iedereen krijgt één joker om in te leveren als hij/zij te laat is met uitstel aanvragen.

    * Uitstel is maximaal vier dagen.

    * Je inzending moet via Privébericht worden ingeleverd bij mij én de twee andere juryleden.

    * Ik werk met afvallers. Iedere ronde zullen de drie deelnemers met de laagste cijfers afvallen.

    * Er zullen in totaal vijftien deelnemers en vijf rondes zijn. In de finale zullen dus drie deelnemers overblijven.

    * Er mag ALLEEN geschreven worden in het Nederlands.


    Waar op gelet zal worden: :

    * Kloppende spelling.

    * Het metrum: loopt het gedicht soepel/leest het lekker?

    * Rijm (rijm is echter niet verplicht!)

    * Originaliteit.

    * Of je je goed aan de opdracht hebt gehouden.

    Prijs:

    Ik zal een creatie naar keuze promoten op mijn profiel en een cover maken voor een bestaand/toekomstige creatie. Daarnaast is er natuurlijk ook de eer van het winnen!

    Deelnemers::

    1. Maestum; opdracht 1 ingeleverd
    2. Cipriano; opdracht 1 ingeleverd
    3. Yoda; opdracht 1 ingeleverd
    4. Sketches; opdracht 1 ingeleverd
    5. Pompeji; joker ingezet, eerste opdracht ingeleverd
    6. Hazel; niets ontvangen
    7. Verlac; joker ingezet, opdracht 1 ingeleverd
    8. Mutiny; opdracht 1 ingeleverd
    9. Herrera; niets ontvangen
    10. Somniar; opdracht 1 ingeleverd
    11. xTeddy; opdracht 1 ingeleverd
    12. Vaucluse; joker ingezet, opdracht 1 ingeleverd
    13. Tauriel; opdracht 1 ingeleverd
    14. Valkyries; opdracht 1 ingeleverd
    15. xMissMarije; opdracht 1 ingeleverd
    16. Luxia; niets ontvangen

    Inschrijvingen gesloten!

    Juryleden:
    1. Parzival
    2. Peredhil
    3. Serenitae



    Opdracht 1:

    Schrijf een gedicht van twaalf regels waar de volgende drie onderdelen in voorkomen:
    1. een dier;
    2. een kleur;
    3. een plaats.

    Deze onderdelen mogen letterlijk of metaforisch gebruikt worden (dus een echt dier/een echte plaats of een vergelijking tussen een dier/persoon, een kleur en een gevoel, een dier en een gevoel, een niet-bestaande plaats). Van alles mag, dus laat je gedachten de vrije loop!

    Een voorbeeld:

    Zij, in de duistere dalen der gedachten (plaats)
    onzichtbare littekens zichtbaar
    ontmaskert door het zwarte (kleur) licht dat stiekem schijnt
    als een huilende wolf (dier)
    gevangen
    verstoten
    verlaten door haar troep
    de sterren staande aan de hemel
    stralend en tezamen
    zij alleen
    alleen en godvergeten
    in de duistere dalen der gedachten


    Deadline: 1 februari, 23:59.
    Deadline voor degenen met uitstel: 5 februari 23:59.

    Datum waarop de beoordelingen online zullen komen: uiterlijk einde van de week.


    Daarnaast zou het ook handig zijn om een abo te nemen op de story van de wedstrijd. Hierin plaats ik alle gedichten, beoordelingen en belangrijke mededelingen!

    [ bericht aangepast op 10 feb 2014 - 22:11 ]


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Laat ik mij maar gaan inschrijven. Niet dat ik super kan dichten, maar ik vindt het wel leuk om het te doen.

    ehm kan ik nog meedoen?
    als het niet kan vindt ik het niet heel erg erg hoor!!


    Luxia

    Er kon nog één iemand mee doen en nu melden twee mensen zich aan. Luxia, ik denk dat xMissMarije het wordt, maar dat weet ik natuurlijk ook niet, kan best zijn dat jullie alle twee mogen.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    @ xMissMarije en Luxia, wat mij betreft mogen jullie dan allebei nog meedoen, maar dan zal ik nu officieel de inschrijvingen sluiten! Dat zal dan betekenen dat er in de finale niet 3 maar 4 personen zullen zijn (:


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    oke ik ga aan de slag :D
    ik vind het voorbeeld trouwens erg mooi :)
    moet het met of zonder rijm?

    Groetjes Teddy


    "I thought I heard a plane crashing, but now I think it was your passion snapping" - La Dispute

    xTeddy schreef:
    oke ik ga aan de slag :D
    ik vind het voorbeeld trouwens erg mooi :)
    moet het met of zonder rijm?

    Groetjes Teddy


    Je bent niet verplicht om rijm te gebruiken, dit is jouw eigen keuze. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Neeeeeeeeee, ik ben dit helemaal uit het oog verloren...
    Is het nog mogelijk uitstel te vragen?

    [ bericht aangepast op 29 jan 2014 - 16:29 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik zou graag uitstel willen hebben.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik heb al iets (mislukt) staan op Word, maar ik wilde alleen nog zeggen dat er in het topic deadline 29:59 staat ipv 23:59. Not biggest problem, but yeah ;3


    Some people are art and do art at the same time

    mag ik ook uitstel?


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Ik zou ook graag maximum uitstel willen krijgen ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Oké, voor degenen die uitstel willen is de datum 5 februari 23:59. Aangezien er blijkbaar zoveel mensen zijn die uitstel willen, zet ik 'm dan toch op vier dagen uitstel en geen twee, maar dan hoop ik wel dat jullie allemaal in gedicht hebben dan (:

    Succes!

    En daarnaast wil ik nogmaals benadrukken dat ik vanaf morgen t/m zaterdag afwezig ben. Dus als je nu nog vragen hebt, stel ze dan nu (:


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Noway, u kiddin' me. Vandaag de deadline. Ö


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Even een vraag: puur theoretisch gezien zijn mensen ook dieren, mogen we dan ook mensen gebruiken?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    TaurieI schreef:
    Even een vraag: puur theoretisch gezien zijn mensen ook dieren, mogen we dan ook mensen gebruiken?


    Aangezien ik niet weet of Lin nog op tijd kan reageren, beantwoord ik de vragen wel even.
    Theoretisch gezien heb je gelijk, maar dit is niet de bedoeling van de opdracht. Mensen worden in dit geval buiten beschouwing gehouden.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."