• .

    Welkom bij mijn gedichtenwedstrijd!

    Met toestemming van Yoda:

    Dan heb je hierbij toestemming om te beginnen met je dichtwedstrijd. Je hebt een week om een topic te openen. Veel plezier (:

    Groetjes,
    Yoda

    De huisregels:

    * Allereerst wil ik erop wijzen dat je goed na moet denken voordat je je opgeeft voor deze wedstrijd, ik verwacht namelijk dat je je aan de deadlines houdt en actief deelneemt! Dus bedenk of je inderdaad genoeg tijd hebt, want ik heb natuurlijk liever niet dat veel mensen zich opeens uitschrijven wegens tijdgebrek.

    * Houdt het netjes en kraak elkaars werk niet af. Opbouwend commentaar geven mag natuurlijk altijd, maar doe dit op een respectvolle manier. Voor ruzies en/of andere problemen kun je me altijd een privébericht sturen.

    * Plagiaat is ten strengste verboden! Als ik hierachter kom, word je zonder pardon uit de wedstrijd gezet.

    * Naamsverandering en afwezigheid a.u.b. doorgeven.


    De wedstrijdregels:

    * Voor iedere ronde krijgen jullie anderhalve week de tijd (ofwel tien dagen).

    * Uitstel kan tot en met de dag vóór de deadline aangevraagd worden, dus niet meer op de dag van de deadline zelf. Als je hiermee te laat bent, zal ik alleen een uitzondering maken als je een hele goede reden hebt óf als je je joker inzet. Iedereen krijgt één joker om in te leveren als hij/zij te laat is met uitstel aanvragen.

    * Uitstel is maximaal vier dagen.

    * Je inzending moet via Privébericht worden ingeleverd bij mij én de twee andere juryleden.

    * Ik werk met afvallers. Iedere ronde zullen de drie deelnemers met de laagste cijfers afvallen.

    * Er zullen in totaal vijftien deelnemers en vijf rondes zijn. In de finale zullen dus drie deelnemers overblijven.

    * Er mag ALLEEN geschreven worden in het Nederlands.


    Waar op gelet zal worden: :

    * Kloppende spelling.

    * Het metrum: loopt het gedicht soepel/leest het lekker?

    * Rijm (rijm is echter niet verplicht!)

    * Originaliteit.

    * Of je je goed aan de opdracht hebt gehouden.

    Prijs:

    Ik zal een creatie naar keuze promoten op mijn profiel en een cover maken voor een bestaand/toekomstige creatie. Daarnaast is er natuurlijk ook de eer van het winnen!

    Deelnemers::

    1. Maestum; opdracht 1 ingeleverd
    2. Cipriano; opdracht 1 ingeleverd
    3. Yoda; opdracht 1 ingeleverd
    4. Sketches; opdracht 1 ingeleverd
    5. Pompeji; joker ingezet, eerste opdracht ingeleverd
    6. Hazel; niets ontvangen
    7. Verlac; joker ingezet, opdracht 1 ingeleverd
    8. Mutiny; opdracht 1 ingeleverd
    9. Herrera; niets ontvangen
    10. Somniar; opdracht 1 ingeleverd
    11. xTeddy; opdracht 1 ingeleverd
    12. Vaucluse; joker ingezet, opdracht 1 ingeleverd
    13. Tauriel; opdracht 1 ingeleverd
    14. Valkyries; opdracht 1 ingeleverd
    15. xMissMarije; opdracht 1 ingeleverd
    16. Luxia; niets ontvangen

    Inschrijvingen gesloten!

    Juryleden:
    1. Parzival
    2. Peredhil
    3. Serenitae



    Opdracht 1:

    Schrijf een gedicht van twaalf regels waar de volgende drie onderdelen in voorkomen:
    1. een dier;
    2. een kleur;
    3. een plaats.

    Deze onderdelen mogen letterlijk of metaforisch gebruikt worden (dus een echt dier/een echte plaats of een vergelijking tussen een dier/persoon, een kleur en een gevoel, een dier en een gevoel, een niet-bestaande plaats). Van alles mag, dus laat je gedachten de vrije loop!

    Een voorbeeld:

    Zij, in de duistere dalen der gedachten (plaats)
    onzichtbare littekens zichtbaar
    ontmaskert door het zwarte (kleur) licht dat stiekem schijnt
    als een huilende wolf (dier)
    gevangen
    verstoten
    verlaten door haar troep
    de sterren staande aan de hemel
    stralend en tezamen
    zij alleen
    alleen en godvergeten
    in de duistere dalen der gedachten


    Deadline: 1 februari, 23:59.
    Deadline voor degenen met uitstel: 5 februari 23:59.

    Datum waarop de beoordelingen online zullen komen: uiterlijk einde van de week.


    Daarnaast zou het ook handig zijn om een abo te nemen op de story van de wedstrijd. Hierin plaats ik alle gedichten, beoordelingen en belangrijke mededelingen!

    [ bericht aangepast op 10 feb 2014 - 22:11 ]


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Yoda schreef:
    Oh kuuuuut. Ik heb de opdracht verkeerd gelezen. Ik dacht dat een minimum van 12 regels bedoeld werd. Oeps. Nouja, dan krijg ik daar maar aftrek voor. Ik kan niet zomaar een strofe weggooien, anders is het geen geheel meer. Het heeft die ene strofe nodig ='D

    Edit; ik geloof sowieso dat vrij veel mensen er overheen gelezen hebben.

    Opzicht, het staat ook niet echt duidelijk duidelijk aangeven in de opdracht XD Het komt even vluchtig voorbij, en inderdaad, daar wordt snel overheen gelezen. Was me ook al opgevallen bij sommige gedichten ^_^

    En jij moet inderdaad echt niks weghalen bij je gedicht, want dan is het geen geheel meer. Is het niet zo perfect als dat hij nu is :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ja, veel mensen hebben er overheen gelezen heb ik gezien. Maar persoonlijk vind ik dat ik het er wel duidelijk in heb gezet, meteen aan het begin. Maar goed, ik ben dan sowieso al iemand die opdrachten altijd heel aandachtig leest en dat vanzelfsprekend vindt.

    In ieder geval, als het nog eens voorkomt dat er een bepaalde lengte aan het gedicht verbonden zit, zal ik het nog wel eens extra benadrukken.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Serenitae schreef:
    Ik wil even melden dat ik iets later ga beginnen met nakijken in verband met mijn drukke toetschema.


    Oké, is goed. Wanneer denk je dan te kunnen beginnen/het af te hebben? (:


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Parzival schreef:
    (...)

    Oké, is goed. Wanneer denk je dan te kunnen beginnen/het af te hebben? (:


    Ik heb er vorige week twee nagekeken, dus ik denk dat ik vrijdagavond begin en het waarschijnlijk zaterdagmiddag af heb.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Sorry voor de dubbelpost -.-

    [ bericht aangepast op 4 feb 2014 - 21:57 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Door de laatst geschreven alinea naar het midden te zetten, in plaats van te gebruiken als slot, en het nog wat aan te passen, klopt m'n gedicht zoveel beter :3
    Nu nog even laten rusten en morgen er een frisse blik erop werpen, om dan in te zenden. Ik ben tot dusver in ieder geval erg tevreden met het resultaat en m'n vriend stond versteld dat ik zoiets kan schrijven. Ik lees m'n gedichten altijd hardop, omdat ik dan gewoon veel beter hoor wat er aangepast moet worden zodat het klopt. Al is hij dat al snel, dus zijn mening telt niet :'D
    Maar goed, morgen gaat er dus van mijn kant een gedicht komen met 12 regels, whoopie (bloos)

    [ bericht aangepast op 4 feb 2014 - 21:58 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    En mijn inzending is eindelijk klaar en ingezonden, dus ik ben meer dan blij dat ik de deadline heb gered, en daarbij de 12 regels (bloos)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Alle ontvangen gedichten heb ik nu in de story gezet!


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Wanneer kunnen we eigenlijk beoordelingen en een nieuwe opdracht verwachten? (:


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    12 februari moeten de juryleden hun beoordelingen 'inleveren' dus ik vermoed diezelfde dag en anders de dag erna dat het online staat.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Peredhil > Linger


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik heb de datum op woensdag gesteld, maar ik weet niet of dat gaat lukken. Deze week is nogal chaos en het gaat allemaal niet zo goed.. Maar ik ga het in ieder geval proberen deze week af te krijgen en de nieuwe opdracht erop te zetten, dus het wordt uiterlijk einde van de week (:


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Ik had gister wat internetproblemen die ik verder wilde gaan met beoordelen, dus ik ga het nu in ieder geval afmaken.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik ben bezig met mijn laatste beoordelingen.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Jeez, ik heb ook helemaal over die twaalf regels heen gelezen. Maar ik denk dat ik er wel genoeg heb...


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried