• Er was eens een land dat niemand anders beter kent als het sprookjesland, gevuld met alle sprookjes die er maar bestonden,ook al weten de inwoners niet dat ze sprookjesfiguren zijn en bestaat hun leven uit de voor hun dagelijkse sleur, ze weten niet anders.
    De ouders zijn koningen en koninginnen, leven in een dorp of stad of wonen bijvoorbeeld in een hutje in het bos.
    Maar waar gaan alle jongeren heen ?
    Die zitten allemaal op Ever After High; een school voor ieder jongen en meisje tussen de 15 en 21 jaar.

    Jaar in jaar uit beleven ze hier allemaal hun doodnormale schooljaar en worden er vriendschappen opgebouwd en vijandigheden geschapen.
    Maar wanneer er op een dag geen teken meer te bekennen is van het schoolhoofd en er na twee dagen iemand anders in het kantoor zit beginnen er vreemde dingen te gebeuren.
    Wat is er aan de hand ? Zijn de leerlingen wel veilig ?
    Kunnen ze samen het mysterie ontrafelen of brengen ze elkaar ter val ?

    Ik speel ook de mysterieuze nieuwe directeur en dan bedacht ik me zo, om de problemen te veroorzaken, dat die om de zoveel tijd één van de personages benaderd en ze een opdracht geeft voor een beloning of zo, of om zich te bewijzen anders zijn er concequenties.
    Dit gebeurd dan niet in het speeltopic, maar de personages krijgen in een PB de opdracht of situatie door en die moet dan in het speeltopic uitgespeeld worden.


    De school




    Schoolgebouw impressie :
    1.
    2.
    3. (Thorngrove Manor)
    4. Thorngrove

    Het schoolgebouw bestaat uit een groot kasteel met daarin de kantine/balzaal, de bibliotheek,ziekenzaal en de docentenkamers.
    Als je de gang daarnaast inloopt heb je de eerste verdiepingen vol klaslokalen, dit is gebouw wit.
    Nog iets verder heb je een hal met standbeelden en portretten die naar de slaapkamers leiden van de studenten, deze beslaan 3 verdiepingen.
    De school heeft een binnenhof met daarnaast een boomgaard en met tegenover de kassen.
    Op het sportveld kunnen meerdere sporten beoefend worden.
    Er is een groot plein waar studenten samen kunnen komen met in het midden een fontein.
    De rest van de open vlakken zijn of grasvelden of tuinen en er zijn speciale magische plekjes op het terrein die zich af en toe laten zien aan de studenten.
    Naast het hoofdgebouw zitten stallen.
    Nog andere ruimtes binnen het schoolterrein :
    Ontspanningsruimte van de studenten.
    Klein binnenhof2.

    Impressie van de gangen :
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.


    Schooljaar indelingNEW ! UPDATE

    Op je 15e begint je schoolleven op Ever After High, dus dan kom je in het eerste jaar.
    Vroege leerlingen kunnen dus ook 16 zijn in het eerste jaar.

    1e jaars ~ 15/16 : Snow White Blackwood
    2e jaars ~ 16/17 : ............
    3e jaars ~ 17/18 : "Hatta" Mad Hatter, Ariël
    4e jaars ~ 18/19 : Elsa Arendelle, Cinderella, Pinocchio Geppetto
    5e jaars ~ 19/20 : Peter Pan, Merida, Jack Frost, Robin Hood
    6e jaars ~ 20/21 : Aurora 'Briar' Rose


    De Kamers
    Sinds dat ze voor het eerst op school komen hebben de studenten hun eigen kamers die ze dus niet hoeven te delen met anderen, deze word direct met een speciaal ritueel naar hun smaak omgezet, door bij de eerste keer de deurklink vast te houden en de ogen te sluiten, glijdt de magie in de ruimte het geheugen van de student in vormt zich zo naar het ideaalbeeld van de student.
    De kamers bevatten geen moderne technologie, maar kunnen wel magische eigenschappen bevatten.


    De vakken NEW ! UPDATE
    Indeling Klaslokalen :

    Wit 1 : Muziek, Kookles
    Wit 2 : Biologie, Geschiedenis
    Wit 3 : Topografie, Taal
    Wit 4 : Wiskunde, Oude talen

    Zwart 1 : Dierverzorging, Plantenkunde
    Zwart 2 : Handarbeid, Runenleer
    Zwart 3 : In verbouwing
    Zwart 4 : In verbouwing
    Zwart 5 : Magie

    Sportvelden : Gym, Schermen, Boogschieten

    Standaard Vakken :
    Wiskunde ~ Prinses op de erwt
    Biologie ~ Alice Wonder
    Taal ~ Rattenvanger van Hamelen ( Geoffrey Hamelen)
    Topografie ~ Killian Hook
    Geschiedenis ~ Alice Wonder
    Gym ~ Killian Hook

    Keuzevakken ~ Maximaal 3
    Magie ~ Rumplestilskin
    Muziek ~ Rattenvanger van Hamelen (Geoffrey Hamelen)
    Handarbeid ~
    Kookles ~ Vrouw Holle
    Runenleer ~ Rumplestilskin
    Schermen ~ Killian Hook
    Boogschieten ~
    Dierverzorging ~ Vrouw Holle
    Plantekunde ~ Vrouw Holle
    Oude talen ~ Alice Wonder



    Rest van de informatie komt nog ~ Zoals klasindeling, meer informatie over de indeling van de school en hoe de school eruit ziet, etc.


    ~ Regels ~

    ~ Ieder mag 2 personages max.
    ~ Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    ~ Minimaal 200 woorden per post.
    ~ Niet iemand anders personage besturen.
    ~ Niet iemand opzettelijk ernstig verwonden/ vermoorden zonder het te overleggen met de andere speler.
    ~ 16+ Toegestaan, maar hou het wel netjes.
    ~ Geen Mary-Sue of Marty-Stu personages (;
    ~ OOC tussen ( ) { } [ ]
    ~ De rest is nogal vanzelfsprekend (;

    Invullijstje : Alle personages zijn dus sprookjesfiguren, daaronder vallen ook de Disneysprookjes (;

    Naam:
    Geslacht :
    Leeftijd : Dus tussen de 15 en 21 jaar
    Soort (Indien nodig)
    Keuzevak(ken) :
    Kamer :
    Innerlijk :
    Uiterlijk :
    Extra :


    ( ) Is paginanummer en het nummer erachter is in welk topic hij geplaatst is, dus de 1 staat voor het eerste rollentopic.
    Ook komen de rollen in de rollenstory te staan, link onderaan.

    Meisjes = 1 plek vrij.

    ~ ( 5 )2 Aurora 'Briar' Rose DreamerN
    ~ ( 7 )1 SnowWhite Blackwood Lunalovesit
    ~ ( 6 )1 Ariël ~ Huaso
    ~ Belle gereserveerd voor Melomanie (?)
    ~ ( 6 )1 Elsa Arendelle ~ Feaser
    ~ (13)1 Merida ~ Disneyy
    ~ (13)1 Assepoester ~ CrazyGirlxx
    ~




    Jongens = Nog 2 plekken !

    ~ ( 2 )1 Peter Pan ~ Thalin
    ~ ( 1 )2 Robin Hood ~ BarnOwl
    ~ ( 4 )1"Hatta" Mad Hatter ~ H00K
    ~ (15)1 Pinocchio Geppetto ~ Sketches
    ~ ( 1 )2 Jack Frost ~ Disneyy
    ~ ( 9 )2 Jim Hawkins ~ LogitG27
    ~
    ~



    Docenten] (Mag nog een vrouwelijke docente)
    ~ ( 11)1 Killian Hook ~DreamerN
    ~ ( 1 )2 Rumplestilskin ~ BarnOwl

    ~ (20)1 Alice Wonder ~
    ~ speler gestopt maar docente blijft


    RPG Story
    Rollentopic 1
    Rollentopic 2



    Inleiding

    Het is 09:00 uur op een mooie woensdagochtend op een redelijk mooie April dag, de zon scheen en er waren maar weinig wolkjes aan de lucht te bekennen. De vogels fluiten hun bekende lied en de magie ruist door de bladeren in de boomgaard heen waar een kleine eekhoorn een nootje weg plukt.
    Hoewel het schoolleven diens normale gangetje gaat, is er toch een ding dat aan sommige leerlingen knaagt.
    Waar is de directrice gebleven ? En wie had zich nu opgehouden in de bestuurskamer ?
    Want sinds twee weken is hun geliefde directrice nergens meer te bekennen, is haar stem niet meer te zien of te horen door het magische spiegelsysteem
    En komt ze niet meer langs om gesprekken te voeren met de studenten.

    Maar iedereen weet dat de kamer niet geheel leeg is en dat er wel degelijk iets of iemand zich schuil houdt in de kamer, maar iedereen die geprobeerd heeft er naar binnen te stappen faalde en sommigen moesten voor een dag op de ziekenboeg liggen.
    Zelfs de magie van professor Rumpelstilskin kon er niet doorheen komen.
    Sommigen vergeten dat ze bij de deur geweest zijn als ze hem aanraken, sommigen branden hun vingers of krijgen het koud als ze de deur aanraken.
    Het is een mysterie, een mysterie dat opgelost moet worden, of juist niet ?

    De ochtend begint, heb je les of niet ? Ga lekker ontbijten of ergens hangen met vrienden.
    Lig je nog in je bed of ben je al uit de veren en met van alles bezig, zelfs op dit vroege uur ?

    Beslis maar, het is een normale schooldag, voor zover er dingen normaal kunnen zijn op Ever After High

    [ bericht aangepast op 1 feb 2014 - 22:53 ]


    Credendo Vides

    Ariël

    Gapend rek ik mijn armen uit, terwijl ik langzaam mijn ogen open. Het water om me heen beweegt zachtjes heen en weer in een kunstmatige golfslag, maar ik heb geen problemen met focussen. Glimlachend begin ik met mijn staart te slaan en na vrolijk een rondje gezwommen te hebben, kom ik met mijn hoofd boven water. Traag zwem ik nog wat naar voren en hijs me dan op de rand van het zwembad. Ik zorg dat mijn staart uit het water ligt, terwijl ik naar een handdoek grijp en me begin af te drogen. Zodra ik droog genoeg ben, verdwijnt mijn staart en komen mijn benen in de plaats. Dat gebeurt altijd met een klein lichtflitsje. Doorgaans wordt Sebastiaan daardoor wakker, net als nu blijkbaar.
    "Ariël! Je hebt nog geen les, waarom geniet je er niet van als je eens lekker kan uitslapen?" vraagt hij mopperend, terwijl hij via de helling, speciaal voor hem gemaakt, het zwembad uit loopt. Ik haal lachend mijn schouders op.
    "Wees toch zo geen zeurpiet, Sebastiaan. Het is een prachtige dag, geniet ervan!" Vrolijk loop ik naar de badkamer en borstel mijn haren uit, zodat die niet teveel gaan klitten. Ik huppel naar mijn inloopkast en zoek daar een vrolijke, lichtblauwe jurk uit, die ik ook meteen aantrek. Ik twijfel even, maar besluit toch om schoenen aan te doen. Op sommige dagen heb ik daar niet zo'n zin in, maar vandaag is niet zo'n dag.
    "Ga je mee?" vraag ik nog snel aan Sebastiaan, terwijl ik de slaapkamer terug in loop.
    "om weer bijna verplet te worden, zeker?!" moppert die nors, terwijl hij alweer het water in begint te lopen. "Nee, dankje, ik ga nog even slapen."
    Grinnikend haal ik mijn schouders op. Hij moest het maar weten. Zo te zien heeft hij zijn dagje weer. "Tot later." zeg ik dan maar, terwijl ik de gang op loop. Ik vlieg zowat de trappen af, in mijn enorme enthousiasme, en huppel weer verder naar de eetzaal. Glimlachend wens ik iedereen goedemorgen die ik tegen het lijf loop, terwijl ik mijn dienblad vul met wat lekkere dingen. Mijn ogen scannen snel de ruimte even tot ik Hatta vind. We zitten in hetzelfde jaar en ik zit meestal wel graag bij hem.
    Glimlachend schuif ik bij hem aan tafel aan.
    "Mag ik erbij?" glimlach ik, terwijl ik eigenlijk al zit.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    [Iemand voor Assepoester?]


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    CrazyGirlxx schreef:
    [Iemand voor Assepoester?]


    [ Misschien eerst een post vanuit haar? Dan weet iedereen waar ze is. ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Pinocchio Geppetto

    'Goede morgen iedereen!' Roep ik luid door de gangen. Terwijl mijn in laars gehulde voet de deur van mijn vertrouwde kamer achter zich dicht trapt. Het zou wel grappig zijn als er nu een arme stakker wakker wordt, die had gehoopt tot in de late uurtjes van de ochtend te kunnen slapen. Misschien was dat ook wel waarom ik zou hard riep, eigenlijk is dat wel zeker. Niet dat iemand dat ooit hoeft te weten. Een tevreden grijns verschijnt op mijn gezicht om vervolgens rustig mijn hand door mijn kort geknipte bruine haar te laten gaan. En dan aan mijn reis richting de kantine begin. Waar mijn grote liefde zich schuil houd; eten! Als ik binnen kom zie ik dat er pas enkele mensen aanwezig zijn in de ruimte. Om vervolgens mijn bord goed vol te scheppen. Wat ik niet op eet smokkel ik wel de les in, want hallo hoe ga ik anders tot de middag pauze overleven. Het leuke is dat ik ook helemaal niet aankom dus ook niet op mijn gewicht moet lette. Ik kijk even nog een keer snel de kantine rond voordat ik op een plek neer plof en langzaam al mijn verzamelden voedingsstoffen naar binnen begin te werken.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    - Sorry, het is niet m'n beste stukje ooit. Haha. -

    Peter Pan
    In plaats van dat ik een wekker heb, is mijn hangmat zo ingesteld dat hij me er elke ochtend om stipt acht uur uitgooit. Het was niet mijn idee, maar aangezien ik bijna altijd te laat kwam voor de les, heeft de directie maatregelen genomen. Hoe vaak ik ook smeekte en beloofde dat ik vanaf dan altijd op tijd zou komen, ze hebben de hangmat betoverd en ik kan er met geen mogelijkheid achter komen hoe ik de spreuk kan verbreken.
    Als mijn hoofd met een bonk de grond raakt, ben ik eerst gedesoriënteerd, maar al vrij snel daarna klaarwakker.
    "Verdomde hangmat," Brom ik, waarna ik opsta om naar het enige raam in mijn kamer te lopen.
    Wat ik te zien krijg verschilt per dag, maar dit keer krijg ik iets te zien wat ik al eerder heb gezien; er staat een grote boom zonder bladeren op een open plek en veel takken zijn afgehakt. Het beeld is niet erg geruststellend, maar ik trek me er niets van aan.
    Als ik even later weer omkijk zie ik dat het al kwart voor negen is. Om tien uur begint de les, maar ik ga wel vaker wat eerder naar de kantine toe.
    Ik trek mijn groene t-shirt aan en doe er een zwart vest overheen. Daarna trek ik mijn lichtbruine broek aan. Het zijn geen dure of erg mooie kleren, maar ik vind het prima zo.
    Ten slotte haal ik een hand door mijn haar, waarna ik helemaal klaar ben voor school. Al heb ik helemaal geen zin, ik open toch mijn kamerdeur en stap de gang op. De frisse geur van magie gaat via mijn neus door mijn lichaam heen, en meteen voel ik me een stuk opgewekter.
    Het is redelijk rustig op de gangen, dus ik beweeg me snel door de gangen tot ik bij de kantine aankom. Meteen als ik binnenkom zie ik Jack zitten. Hij zit aan onze vaste tafel, waar we eigenlijk altijd samen zitten.
    Ik ga niet meteen naar hem toe, maar pak eerst een dienblad met wat voedsel. Het voedsel is altijd precies goed, in tegenstelling tot het voedsel dat ik had toen ik nog niet in school woonde. Toen moesten we zelf ons eten vinden, wat vaak nogal een klus was.
    Als ik een paar broodjes op mijn dienblad heb liggen loop ik naar Jack.
    "Hé man. Goedemorgen," Mompel ik terwijl ik tegenover hem ga zitten. "Zo biologie." Ik doe net alsof ik kokhals om mijn afkeer tegen biologie nog wat duidelijker te maken.
    .

    Hatta/Mad Hatter

    Ik bekijk de appel die in mijn hand ligt en schud mijn hoofd. Te dof, hij moet glimmen, dan is hij veel lekkerder. Ik begin de appel tegen mijn mouw aan te wrijfen, helemaal rond. En dan wel zo'n twee minuten lang, tot hij helemaal glimt. Tevreden bekijk ik het resultaat en kan ik mezelf bijna in de appel zien.
    Ik zet mijn tanden in de appel en bijt er een stukje uit. Genietend kauw ik erop. Appels, mijn favoriete srukje fruit. Ik weet niet wat het is, maar ik houd van appels. Zo heerlijk zoet, en toch af en toe wat zuur. En, het lest je dorst.
    Ik kijk op wanneer er een stoel bij mij naar achter schuift. Aah, de rooie donder. Ik glimlach als ze gaat zitten.
    "Mag ik erbij?" Glimlacht ze en ik kijk haar aan, alsof ik dat helemaal niet wil en slik het stukje appel, dat al vermalen was, door.
    "Nou, je zit toch al, dus je wegsturen gaat het niet worden denk ik," zeg ik zo serieus mogelijk en kijk Ariël met een opgetrokken wenkbrauw aan. Ondertussen neem ik zo charmant mogelijk een hap van mijn appel, maar wanneer het sap haast over mijn hele hand loop begin ik te lachen.
    "Jawel hoor, lieve Ariël. Lekker geslapen?" Vraag ik oprecht geïnteresseerd en pak een servette waarmee ik mijn hand schoon veeg, voordat het helemaal gaat plakken. Ik heb geen zin om op te staan en mijn handen te gaan wassen. Ik praat liever met mijn leeftijdgenoot.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2014 - 19:31 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Elsa Arendelle

    Ik word wakker van het gegrom van mijn baby wolfje, Demon. Een meisje, en met magië blijft ze altijd een baby haar witte haren zijn erg mooi. Met een zucht open ik mijn ogen. Waarschijnlijk heb ik nog niet eens les. Ik draai me om en kom erachter dat het 9 uur is. Fijn. Mijn lessen beginnen om 10uur. Ik pak mijn rooster en bekijk mijn eerste 2 lessen Gym van meneer Hook. De eerste 2 uur. Vrolijk spring ik op van mijn bed, en snel maak ik die op. Demon ope t haar ogen en de ijsblauwe ogen staren mijn vrolijk aan. Ze springt ook op en enthousiast springt ze tegen mijn benen aan. 'Ja, rustig aar. We gaan zo even naar buiten.'Grinnikte ik. Ik opende mijn kast en pakte daar mijn ijsblauwe jurk aan. Wat ik voor gym mee moet nemen bem ik al weer vergeten. Ook pak ik mijn sneeuwwitte ballerina's. Ik begin me om te kleden en na 5 minuten sta ik voor de spiegel om een Franse vlecht in te doen. Mijn handen pakken het bakje met gestampte ongiftige rode bessen. Mijn wijsvinger gaat er even in en alsnel er weer uit waarna ik op mijn lippen doe. Perfect. Ik draai weg van de spiegel en loop naar de deur, terwijl Demon me volgt. Alsnel zijn Demon en ik in de gang. Met puppy oogjes kijkt ze naar de buiten deur. 'Eerst moet ik wat eten, anders val ik flauw bij gym.'Fluister ik lachend.ik loop de kantine in en zie Ariël bij Hatta zitten en Jack met Peter. Ook zit Pinocchio er,een jongen uit mijn jaar. Ik pak een dienblad en doe er 2 broodjes op, een appel en ook pak ik een glaasje met water. En voor Demon pak ik een stukje vlees. Vervolgens loop ik naar een tafel waarna hwt witte wolfje naast me komt zitten. Ik begin aan mijn ontbijt en kijk wat om me heen.

    [ Anybody for Elsa?' ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Assepoester

    Ik draaide me slaperig om, de wekker was weer afgegaan en daarom moest ik opstaan. Ik gooide het dekbed van mij af en ik loop naar mijn kledingkast. Ik wist niet wat ik aan zou doen maar ik koos voor een eenvoudige jurk. Ik schoof mijn voeten in de muiltjes die ik naast mijn kast had staan. Vervolgens liep ik naar de badkamer om me te verzorgen. Ik liep de deur van mijn kamer uit en ik dwaalde door de gangen van de school. Ik kwam veel bekenden tegen en daarom zwaaide ik soms even hallo. Ik liep verder en verder totdat ik eindelijk de kantine had bereikt. Ik pakte een bord van de grote stapel en schepte een klein beetje op. Ik had niet zo'n honger, eigenlijk heb ik dat nooit, omdat ik nou eenmaal niet zoveel zin heb in eten. Ik liep met mijn bord naar een tafel bij het raam, en ik ga zachtjes zitten om mijn jurk niet te verkreukelen. Ik pak een vork en ik prik in het eten, toch eet ik wat. Ik voelde de zonnestralen op mijn gezicht tintelen, maar ik blijf toch stug met mijn eten spelen. Nu zag het eruit als een veldslag op een bord maar toch werk ik wat naar binnen. Ik steun met mijn hoofd op mijn hand omdat ik nog hartstikke moe ben.

    [Misschien kunnen Elsa en Assepoester elkaar meeten?]

    [ bericht aangepast op 19 jan 2014 - 19:32 ]


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Ariël

    Even kijk ik hem een beetje twijfelend en geschrokken aan, denkend dat hij het allemaal meende en me eigenlijk liever niet bij zich had. Zodra hij dan in de lach schiet, schud ik mijn hoofd. Ik blijf er ook steeds weer intrappen. Je zou toch denken dat ik hem onderhand wel al kende, maar eigenlijk ligt het daar niet aan. Ik ben gewoon veel te goed gelovig.
    "Je had me weer." schud ik lachend mijn hoofd en lach nog even wat meer, wanneer het sap zo charmant over zijn hand stroomt. Ik leg een plakje kaas tussen mijn boterhammen, terwijl ik mijn hoofd schuin houd en op zijn vraag antwoord.
    "Ja, ik heb heel lekker geslapen. Ik had weer zo'n fijne droom!" zeg ik vrolijk. De herinneringen aan mijn droom over mijn zussen en vader, zaten me nog vers in het geheugen. Even bijt ik op mijn lip, maar lach dan snel weer. Ja, ik mis ze enorm. Daarom zijn die dromen niet alleen fijn, maar ook af en toe best irritant, want ze laten me extra aan hen denken.
    "Hoe heb jij geslapen, oh meester grappenmaker?" vraag ik dan, terwijl ik een eerste hap van mijn boterham neem. Kauwend kijk ik hem aan, terwijl ik op antwoord wacht.


    “To live will be an awfully big adventure.”


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Sketches schreef:


    [ Ik wil mijn post wel aan passen en dat ze bij Pinocchio komt zitten? ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Sketches schreef:


    - Misschien Peter en Jack? Als Disneyy dat goed vindt. -

    Wilted schreef:
    (...)

    - Misschien Peter en Jack? Als Disneyy dat goed vindt. -


    Ik denk dat me dat eerlijk gezegd een betere match lijkt.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Sketches schreef:
    (...)

    Ik denk dat me dat eerlijk gezegd een betere match lijkt.


    - Dat denk ik ook. Ik vind het prima als je bij ons komt zitten. Weet alleen niet wat Disneyy ervan vindt, en ze is nu offline. :/ -

    Hatta/Mad Hatter

    "Je had me weer," zegt Ariël waardoor ik iets harder lach. Ariël moet meer zien dat ik een grapje maak, al is het wel leuk haar zo in de maling te nemen. Ik kan er eel om lachen.
    "Ja, ik heb heel lekker geslapen. Ik had weer zo'n fijne droom!" Roept ze vrolijk uit en ik glimlach oprecht. Fijn om te zien dat ze zo fijn gedroomd heeft, laat staan goed geslapen. Nee, ik vind haar niet leuk. Ik zie Ariël als een goede vriendin, meer niet. Nooit gevoelt ook in deze jaren.
    "Hoe heb jij geslapen, oh meester grappenmaker?" vraagt Ariël nadat ze een hapje van haar broodje mer kaas neemt. Ik leg mijn hand tegen mijn borstkas aan bij het laatste wat ze zei en kijk haar aan.
    "Grappenmaker? Ik kan wel wennen aan die titel," grijns ik en steek mijn tong even naar het rode meisje naast mij.
    "Ik heb lekker geslapen. Alleen ben ik wel een paar keer wakker geworden door dat konijn van me, hij weet niet wat hij wil. Maar 'S nachts moet hij in zijn hok, klaar," lach ik en hap een stukje appel af.
    "Mwar hej, ik wind et goew," zeg ik met volle mond en kauw dan rustig. Heerlijk zo die tussenuren. Jammer dat het niet elke dag zo is.
    Ik kijk naar Ariël met een glimlachje.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.