• Er was eens een land dat niemand anders beter kent als het sprookjesland, gevuld met alle sprookjes die er maar bestonden,ook al weten de inwoners niet dat ze sprookjesfiguren zijn en bestaat hun leven uit de voor hun dagelijkse sleur, ze weten niet anders.
    De ouders zijn koningen en koninginnen, leven in een dorp of stad of wonen bijvoorbeeld in een hutje in het bos.
    Maar waar gaan alle jongeren heen ?
    Die zitten allemaal op Ever After High; een school voor ieder jongen en meisje tussen de 15 en 21 jaar.

    Jaar in jaar uit beleven ze hier allemaal hun doodnormale schooljaar en worden er vriendschappen opgebouwd en vijandigheden geschapen.
    Maar wanneer er op een dag geen teken meer te bekennen is van het schoolhoofd en er na twee dagen iemand anders in het kantoor zit beginnen er vreemde dingen te gebeuren.
    Wat is er aan de hand ? Zijn de leerlingen wel veilig ?
    Kunnen ze samen het mysterie ontrafelen of brengen ze elkaar ter val ?

    Ik speel ook de mysterieuze nieuwe directeur en dan bedacht ik me zo, om de problemen te veroorzaken, dat die om de zoveel tijd één van de personages benaderd en ze een opdracht geeft voor een beloning of zo, of om zich te bewijzen anders zijn er concequenties.
    Dit gebeurd dan niet in het speeltopic, maar de personages krijgen in een PB de opdracht of situatie door en die moet dan in het speeltopic uitgespeeld worden.


    De school




    Schoolgebouw impressie :
    1.
    2.
    3. (Thorngrove Manor)
    4. Thorngrove

    Het schoolgebouw bestaat uit een groot kasteel met daarin de kantine/balzaal, de bibliotheek,ziekenzaal en de docentenkamers.
    Als je de gang daarnaast inloopt heb je de eerste verdiepingen vol klaslokalen, dit is gebouw wit.
    Nog iets verder heb je een hal met standbeelden en portretten die naar de slaapkamers leiden van de studenten, deze beslaan 3 verdiepingen.
    De school heeft een binnenhof met daarnaast een boomgaard en met tegenover de kassen.
    Op het sportveld kunnen meerdere sporten beoefend worden.
    Er is een groot plein waar studenten samen kunnen komen met in het midden een fontein.
    De rest van de open vlakken zijn of grasvelden of tuinen en er zijn speciale magische plekjes op het terrein die zich af en toe laten zien aan de studenten.
    Naast het hoofdgebouw zitten stallen.
    Nog andere ruimtes binnen het schoolterrein :
    Ontspanningsruimte van de studenten.
    Klein binnenhof2.

    Impressie van de gangen :
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.


    Schooljaar indelingNEW ! UPDATE

    Op je 15e begint je schoolleven op Ever After High, dus dan kom je in het eerste jaar.
    Vroege leerlingen kunnen dus ook 16 zijn in het eerste jaar.

    1e jaars ~ 15/16 : Snow White Blackwood
    2e jaars ~ 16/17 : ............
    3e jaars ~ 17/18 : "Hatta" Mad Hatter, Ariël
    4e jaars ~ 18/19 : Elsa Arendelle, Cinderella, Pinocchio Geppetto
    5e jaars ~ 19/20 : Peter Pan, Merida, Jack Frost, Robin Hood
    6e jaars ~ 20/21 : Aurora 'Briar' Rose


    De Kamers
    Sinds dat ze voor het eerst op school komen hebben de studenten hun eigen kamers die ze dus niet hoeven te delen met anderen, deze word direct met een speciaal ritueel naar hun smaak omgezet, door bij de eerste keer de deurklink vast te houden en de ogen te sluiten, glijdt de magie in de ruimte het geheugen van de student in vormt zich zo naar het ideaalbeeld van de student.
    De kamers bevatten geen moderne technologie, maar kunnen wel magische eigenschappen bevatten.


    De vakken NEW ! UPDATE
    Indeling Klaslokalen :

    Wit 1 : Muziek, Kookles
    Wit 2 : Biologie, Geschiedenis
    Wit 3 : Topografie, Taal
    Wit 4 : Wiskunde, Oude talen

    Zwart 1 : Dierverzorging, Plantenkunde
    Zwart 2 : Handarbeid, Runenleer
    Zwart 3 : In verbouwing
    Zwart 4 : In verbouwing
    Zwart 5 : Magie

    Sportvelden : Gym, Schermen, Boogschieten

    Standaard Vakken :
    Wiskunde ~ Prinses op de erwt
    Biologie ~ Alice Wonder
    Taal ~ Rattenvanger van Hamelen ( Geoffrey Hamelen)
    Topografie ~ Killian Hook
    Geschiedenis ~ Alice Wonder
    Gym ~ Killian Hook

    Keuzevakken ~ Maximaal 3
    Magie ~ Rumplestilskin
    Muziek ~ Rattenvanger van Hamelen (Geoffrey Hamelen)
    Handarbeid ~
    Kookles ~ Vrouw Holle
    Runenleer ~ Rumplestilskin
    Schermen ~ Killian Hook
    Boogschieten ~
    Dierverzorging ~ Vrouw Holle
    Plantekunde ~ Vrouw Holle
    Oude talen ~ Alice Wonder



    Rest van de informatie komt nog ~ Zoals klasindeling, meer informatie over de indeling van de school en hoe de school eruit ziet, etc.


    ~ Regels ~

    ~ Ieder mag 2 personages max.
    ~ Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    ~ Minimaal 200 woorden per post.
    ~ Niet iemand anders personage besturen.
    ~ Niet iemand opzettelijk ernstig verwonden/ vermoorden zonder het te overleggen met de andere speler.
    ~ 16+ Toegestaan, maar hou het wel netjes.
    ~ Geen Mary-Sue of Marty-Stu personages (;
    ~ OOC tussen ( ) { } [ ]
    ~ De rest is nogal vanzelfsprekend (;

    Invullijstje : Alle personages zijn dus sprookjesfiguren, daaronder vallen ook de Disneysprookjes (;

    Naam:
    Geslacht :
    Leeftijd : Dus tussen de 15 en 21 jaar
    Soort (Indien nodig)
    Keuzevak(ken) :
    Kamer :
    Innerlijk :
    Uiterlijk :
    Extra :


    ( ) Is paginanummer en het nummer erachter is in welk topic hij geplaatst is, dus de 1 staat voor het eerste rollentopic.
    Ook komen de rollen in de rollenstory te staan, link onderaan.

    Meisjes = 1 plek vrij.

    ~ ( 5 )2 Aurora 'Briar' Rose DreamerN
    ~ ( 7 )1 SnowWhite Blackwood Lunalovesit
    ~ ( 6 )1 Ariël ~ Huaso
    ~ Belle gereserveerd voor Melomanie (?)
    ~ ( 6 )1 Elsa Arendelle ~ Feaser
    ~ (13)1 Merida ~ Disneyy
    ~ (13)1 Assepoester ~ CrazyGirlxx
    ~




    Jongens = Nog 2 plekken !

    ~ ( 2 )1 Peter Pan ~ Thalin
    ~ ( 1 )2 Robin Hood ~ BarnOwl
    ~ ( 4 )1"Hatta" Mad Hatter ~ H00K
    ~ (15)1 Pinocchio Geppetto ~ Sketches
    ~ ( 1 )2 Jack Frost ~ Disneyy
    ~ ( 9 )2 Jim Hawkins ~ LogitG27
    ~
    ~



    Docenten] (Mag nog een vrouwelijke docente)
    ~ ( 11)1 Killian Hook ~DreamerN
    ~ ( 1 )2 Rumplestilskin ~ BarnOwl

    ~ (20)1 Alice Wonder ~
    ~ speler gestopt maar docente blijft


    RPG Story
    Rollentopic 1
    Rollentopic 2



    Inleiding

    Het is 09:00 uur op een mooie woensdagochtend op een redelijk mooie April dag, de zon scheen en er waren maar weinig wolkjes aan de lucht te bekennen. De vogels fluiten hun bekende lied en de magie ruist door de bladeren in de boomgaard heen waar een kleine eekhoorn een nootje weg plukt.
    Hoewel het schoolleven diens normale gangetje gaat, is er toch een ding dat aan sommige leerlingen knaagt.
    Waar is de directrice gebleven ? En wie had zich nu opgehouden in de bestuurskamer ?
    Want sinds twee weken is hun geliefde directrice nergens meer te bekennen, is haar stem niet meer te zien of te horen door het magische spiegelsysteem
    En komt ze niet meer langs om gesprekken te voeren met de studenten.

    Maar iedereen weet dat de kamer niet geheel leeg is en dat er wel degelijk iets of iemand zich schuil houdt in de kamer, maar iedereen die geprobeerd heeft er naar binnen te stappen faalde en sommigen moesten voor een dag op de ziekenboeg liggen.
    Zelfs de magie van professor Rumpelstilskin kon er niet doorheen komen.
    Sommigen vergeten dat ze bij de deur geweest zijn als ze hem aanraken, sommigen branden hun vingers of krijgen het koud als ze de deur aanraken.
    Het is een mysterie, een mysterie dat opgelost moet worden, of juist niet ?

    De ochtend begint, heb je les of niet ? Ga lekker ontbijten of ergens hangen met vrienden.
    Lig je nog in je bed of ben je al uit de veren en met van alles bezig, zelfs op dit vroege uur ?

    Beslis maar, het is een normale schooldag, voor zover er dingen normaal kunnen zijn op Ever After High

    [ bericht aangepast op 1 feb 2014 - 22:53 ]


    Credendo Vides

    Hatta Mad Hatter

    Ariël begint weer helemaal te glunderen, en dat maakt mij erg blij. Ze zag er zo bezorgd uit, arm ding. Ik moet echt minder grappen maken, denk ik. Ik kan er alleen niet zoveel aan doen, het gast vanzelf. En als ik eenmaal op dreef ben, ga ik door.
    "Oh natuurlijk, dat is perfect," knipoogt Ariël en ik glimlach naar haar.
    "Zo komen we daar ook nog eens bovendien heb ik daar ook veel water om te besturen, natuurlijk. Je hoeft me niet zo lief aan te kijken, hoor! Maar het is wel schattig," Ariël kijkt mij even lachend aan en ik grinnik even, waarna ik weer normaal ga zitten. Schattig, daar doe ik het voor. Ik kijk naar Ariël wanneer ik merk dat ze weer naar me kijkt. Ik krijg altijd zo een kriebelig gevoel door mijn lijf wanneer mensen naar mij kijken, en ik zelf niet naar hen kijk.
    "Dus, wil je nu meteen vertrekken? Of blijf je liever nog even zitten... niksen?" Vraagt Ariël dan met ern glimlach en ik kijk even nadenkend. Ik moet zachtjes lachen wanneer ik zie hoe ongeduldig het roodharige meisje naast mij wordt en leg mijn hand even op haar schouder.
    "Ik wil nog even wat aan Rumpel vragen omtrent mijn kleine maatje, ga maar alvast anders," glimlach ik en geef een kneepje in haar schouder.
    Rustig sta ik overeind en loop richting de tafel waar Rumpelstiltskin aan zit en leun er nonchalant tegen.
    "Meneer, ik had een vraagje over mijn konijn. Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om hem te laten praten. Niet voor lang, maar gewoon een pasr uur, om te weten hoe hij denkt en zo," kom ik dan recht met de deur in huis vallen.
    "U moet gewoon eerlijk zeggen als het niet kan, want dat is oké." Glimlach ik. Ik leun met mijn handen achter mij op de tafel en kijk naar Rumpelstiltskin.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    [Iemand voor Assepoester?]


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    CrazyGirlxx schreef:
    [Iemand voor Assepoester?]


    [Stuur haar maar naar Elsa.]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    [Ok.]


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Peter Pan
    Jack buigt over de tafel naar me toe en zegt zachtjes: "Wat dacht je er van om iemand aan zijn stoel te bevriezen?"
    Mijn grijns wordt met de seconde groter als ik de grote kantine bekijk. Wie wordt ons slachtoffer deze keer?
    Precies op dat moment zie ik Pinocchio staan. Hij is blijven zitten in de vierde klas, en zit nu een jaar lager. Hij is al heel lang een goede vriend, maar we kunnen nu wat minder met hem omgaan dankzij de verschillende lesuren.
    Hij kijkt ook naar ons en roept: "Zolang ik straks niet bibberend van de kou aan een of ander object vast zit vind ik het allemaal prima!"
    "Ah! Geppetto!" Roep ik vriendelijk terug.
    Hij kent ons te goed, hij heeft waarschijnlijk allang door dat we iets van plan zijn. En opeens heb ik een geweldig plan.
    "Oké, volgens mij hebben we ons slachtoffer gevonden." Grinnik ik zachtjes zodat Pinocchio het niet kan horen. "Maar waar gaan we hem aan vast maken als hij rechtop staat?"
    Mijn blik glijdt door de kantine, opzoek naar een object om Pinocchio aan vast te vriezen. Er zijn een aantal geschikte meubels maar dan moet hij wel tegen ze aan gaan staan of er op gaan zitten.
    "Ik denk dat we hem ergens naartoe moeten lokken. Misschien de ontspanningsruimte? Daar staan genoeg meubels." Fluister ik zo onopvallend mogelijk terwijl ik nog steeds glimlachend naar Pinocchio kijk.

    Assepoester

    Ik zie dat Elsa bij me komt zitten en mijn humeur klaart meteen op. Eindelijk om iemand mee te praten, ik ben altijd een kletskous geweest dus nu moest ik weer wat kwijt. Ik glimlach en probeer een gesprek aan te knopen met Elsa. 'Hoi, Elsa! lekker geslapen?' vraag ik opgewekt aan haar. Ik wacht geduldig haar antwoord af. Toch zit ik verveeld voor me uit te staren totdat iemand me wakker schudt. Hoewel Elsa altijd een goed humeur heeft is dat bij mij niet altijd zo. Meestal als ik een slecht humeur heb snauw ik iedereen af, die ik tegen kom. En dan zit mijn haar of jurk niet altijd goed, en daar word ik ook chagrijnig van. Omdat ik weet dat ik graag wil uitslapen probeer ik dat ook maar met zo'n harde wekker lukt het geen enkele dag om uit te slapen. Soms word ik niet door mijn wekker gewekt maar door glinsterpoot, mijn kleine poesje. Ik heb haar zo genoemd omdat haar pootje in het zonlicht altijd leek te glinsteren wat eigenlijk helemaal niet kan. Langzaam sluit ik mijn ogen en probeer ik me te ontspannen. Om even na te denken over niets. Maar ik Elsa wel aan voor iemand die iemand snel kan wakker schudden.


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Jack Frost
    Het ziet er naar uit dat Peter mijn plan wel ziet zitten en hij kijkt door de kantine, op zoek naar een slachtoffer. Als ik dan een bekende stem hoor kijk ik vragend op. Pinocchio Gepetto, we waren redelijk goede vrienden tot hij bleef zitten. Ik ga niet echt om met lagere klassen plus het feit dat we elkaar eigenlijk nooit meer spreken door het klassen- en urenverschil zorgt er een beetje voor dat we uit elkaar groeien. Ik grinnik zacht om zijn opmerking en als ik dan Peter naar me zie kijken weet ik meteen wat hij denkt, als hij dit dan ook nog eens naar me fluistert grinnik ik zacht en mijn grijns word alleen maar breder.
    "Zou het hem niet op vallen als we ineens weer doen of we vrienden zijn of zo? Daar kent ie ons te goed voor" mompel ik bedenkelijk, zacht genoeg dat Gepetto het niet hoort. -De meeste mensen waar ik niet bevriend mee ben noem ik eigenlijk altijd met de achternaam-
    "Goed, we kunnen het proberen" grinnik ik dan weer zachtjes tegen Peter.


    Little do you know

    Peter Pan
    "Zou het hem niet opvallen als we ineens weer doen of we vrienden zijn of zo? Daar kent 'ie ons te goed voor," Mompelt jack.
    Ik knik, dat kan inderdaad een probleem zijn. Zo verschrikkelijk veel gaan we niet meer met hem om en daardoor zou het raar zijn als we dat nu ineens wel doen.
    "We kunnen natuurlijk net doen alsof we zijn hulp nodig hebben? Dat zou niet heel raar zijn," Het is een best goed plan, al zeg ik het zelf. We moeten alleen wel opschieten, want anders is Pinocchio zo weg.
    "Kom op, we kunnen het in ieder geval proberen. Als het niet lukt zijn er nog genoeg anderen op deze school." Ik sta op en loop in de richting van Pinocchio.
    Als ik naast hem sta klop ik op zijn schouder. "Hé man, lang niet gesproken. Jack en ik moeten voor straf een paar klusjes doen in de ontspanningsruimte," Het is een leugen, maar het is geloofwaardig aangezien we eigenlijk altijd wel ergens straf voor hebben. "We moeten nog één klein ding doen en die willen we graag af hebben voor de lessen beginnen. Ga je mee? We kunnen wel een extra paar handen gebruiken." Ik kijk hem vragend aan terwijl ik op mijn vriendelijkst glimlach.

    [ bericht aangepast op 22 jan 2014 - 18:31 ]

    Robin Hood
    Normaal zou ik nooit zomaar op iemand afstappen, tenzij als ik zie dat diegene een probleempje heeft, maar goed ik zat alleen en Aurora zat alleen dus waarom zou ik dan niet bij haar gaan zitten? trouwens een beetje sociaal zijn en toch wat meer contacten leggen kan geen kwaad."Maar natuurlijk, er is meer dan genoeg plek." ik glimlach naar haar en ga dan tegenover haar zitten. Ik kijk even rond niet zo goed wetend waar ik eigenlijk over moet praten.
    'Zo, uhm Aurora heet je toch?' vraag ik en ik kijk haar aan. 'Alles goed met je? heb je lekker geslapen?' oké dat was echt best stom om te vragen en ze zou me vast wel een idioot of raar vinden, maar ik moet toch iets zeggen tegen haar ik kan niet zomaar gaan zitten tegen over haar en de rest van het ontbijt niks meer zeggen of ligt dat nou aan mij? ik neem een hapje van mijn broodje en kijk Aurora dan onderzoekend aan, het valt me op dat Aurora best mooie helderblauwe ogen heeft. Ik kijk even naar mijn broodje dat nu half op is en ik neem even een slok van mijn drinken. 'Heb je zin in de lessen vandaag? heb je ooit boogschieten gedaan?' vraag ik maar door.

    Aurora 'Briar' Rose

    Robin gaat al om zich heen kijkend tegenover me zitten aan de ronde tafel, zijn gehele lichaamshouding liet me merken dat hij eigenlijk niet echt op zijn gemak was.
    “Zo, uhm Aurora heet je toch ?” Waarna hij me eindelijk aankeek. “Alles goed met je ? Heb je lekker geslapen ?”
    Aandachtig hoorde ik zijn vragen aan, niet veel studenten die me niet tot amper kennen zouden vragen of ik lekker geslapen had en wat ook wel heel toevallig was, is dat ik deze nacht dus een nog ergere nachtmerrie had dan anders.
    “Mijn naam is inderdaad Aurora.” Glimlachte ik terug, ergens had ik al wel niet verwacht dat iedereen mijn naam zou kennen, ook al was ik student-vertegenwoordiger, dat hoefde nog niet te betekenen dat iedereen je direct kent,het meeste waren Ani en ik ook op de achtergrond bezig geweest met allemaal zaken.
    “En voor zover gaat het wel goed met me, al...” Al nam even een pauze.
    Zou ik het hem vertellen van mijn nachtmerrie ? Nee, hij zou me alleen maar raar vinden als ik het eerlijk zou vertellen, maar ik hoefde het ook niet geheid tot in de kleinste details te vertellen.
    “Mijn nacht had vele malen beter gekund, nachtmerrie.” Ik haalde lichtjes mijn schouders op, waar door mijn blonde haar mee op en neer veerde. “Heb ik soms wel vaker.” Mompelde ik er zachter achteraan waarna ik snel een hap van de appel nam die ik eigenlijk voor later had willen bewaren.
    “Heb je zin in de lessen vandaag ? Heb je ooit boogschieten gedaan ?”
    Het was leuk om iemand allemaal vragen te horen stellen, uit interesse of uit nervositeit, bang dat er een ongemakkelijke stilte zou vallen.
    Ik dacht even vooruit naar mijn rooster van vandaag, eerst een les biologie van mevrouw Alice Wonder en dan na de lunch pauze een blok uur Gym en een les dierenverzorging.
    Dus ja, het zou een leuke dag voor mij worden. “Ja, ik heb er wel zin in, heb allemaal vakken die ik wel interessant vind en vakken om lekker bij te bewegen in plaats van de hele tijd stil te zitten achter een tafeltje.” Soms werd ik nou eenmaal snel duf achter zo'n tafeltje, ik was veel liever ergens mee bezig. “En wat het boogschieten betreft, ja, sinds dat ik klein was heb ik al met pijl en boog om leren gaan, niet om het als wapen te laten dienen maar als verdediging, voor aanval heb ik schermles.” Antwoordde ik naar eerlijkheid terwijl ik mijn hoofd op mijn handen liet rusten en vanachter mijn wimpers naar hem opkeek. “Zo, nu is het mijn beurt om vragen te stellen, Robin Hood.” Aandachtig keek ik hem aan en zond hem een geruststellende blik toe. “Heb jij lekker geslapen ? Wat vind jij het leukste hier op school om te doen en aan welk vak heb jij echt een hekel ?” Ik stopte eventjes mijn vragen rijtje om nog een hap van de appel te nemen die voor me lag en om te overdenken of ik de volgende vraag wel zou stellen of niet, uiteindelijk waagde ik het er maar op. “En waarom kwam je bij mij zitten terwijl een aantal van je klasgenoten niet heel veel verderop zitten, niet om je weg te willen hebben hoor, ik vind het wel fijn als er iemand bij me komt zitten, de meeste van mijn klasgenoten liggen nog in hun bed.”


    Credendo Vides

    Pinocchio Geppetto

    Na wat gefluister wat ik leunend tegen een paal grijzend heb aangezien. Terwijl ik langzaam een koekje in mijn mond stop. Lopen Peter en Jack op me af. 'Hé man, lang niet gesproken. Jack en ik moeten voor straf een paar klusjes doen in de ontspanningsruimte,' Begint Peter. Een grijns speelt nog steeds om mijn lippen. Een tijdje geleden had ik hun aanbod voor geen goud aangenomen. Maar nadat ik teveel ijs door Jacks aandoen heb zien verschijnen, heb ik mijzelf een leuk trucje aangeleerd. Ik heb er enkele uren met mijn neus in de boeken voor door moeten brengen maar ik sta wel te popelen om het te proberen. 'We moeten nog één klein ding doen en die willen we graag af hebben voor de lessen beginnen. Ga je mee? We kunnen wel een extra paar handen gebruiken.' Met een lach op zijn gezicht kijkt hij me vragend aan. Ja en dat moet ik geloven daar voor waren jullie zo even nog veel te geheimzinnig. Maar hé dit kan heel erg interessant worden. Dus in plaats van hun aanbod af te slaan antwoord ik met 'Ja natuurlijk, geen probleem'. Langzaam duw ik mij met mijn hand af van de paal zodat ik weer op mijn voeten sta. ´Dus wat is het dat we moeten doen?' Vraag ik gespeeld nieuwsgierig.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Peter Pan

    Pinocchio trapt er in en zegt: "Ja natuurlijk, geen probleem." Het klinkt wat geforceerd, maar daar besteed ik geen aandacht aan.
    "Dus, wat is het dat we moeten doen?" Vraagt hij dan, en ik moet even nadenken. Wat is geloofwaardig?
    "We moeten de tafels en stoelen schoonmaken," Zeg ik dan vastbesloten. "En nog een aantal andere kleine dingen zoals vegen en zo."
    Meteen daarna begin ik richting de ontspanningsruimte te lopen. We komen eerst langs de klaslokalen waar we over ongeveer een kwartier les hebben, en dan bereiken we de ruimte die bedoelt is voor ontspanning, zoals de naam al zegt.
    "Jack, als jij en Geppetto beginnen met de stoelen, dan haal ik een bezem." Zeg ik waarna ik knipoog naar Jack, zonder het aan Pinocchio te laten zien.
    Daarna loop ik langzaam richting de uitgang, niet om een bezem te halen maar om op de wacht te gaan staan. We willen natuurlijk geen leraren of leraressen die ons zien, al ben ik er vrij zeker van dat we toch wel gepakt worden. Behalve Jack is er niemand die zoveel met zijn ijs-kracht doet, dus veel kans op een onopvallend grapje hebben we niet als we Jacks magie gebruiken.

    Robin Hood
    ''Mijn naam is inderdaad Aurora.'' glimlacht ze en ik glimlach even terug. ''En voor zover gaat het wel goed met me, al...'' ik kijk haar even nieuwsierig aan volgens mij is er iets aan de hand maar durft ze het niet echt te vertellen, wel dat zou ik wel snappen ze kent me amper.
    'Mijn nacht had vele malen beter gekund, nachtmerrie.' zegt ze dan en ze haalt lichtjes haar schouders op. “Heb ik soms wel vaker.” dat zei ze wat zachter maar ik hoorde het nog wel.
    'Waarover had je een nachtmerrie?' vraag ik aan haar. 'Als je het tenminste wilt vertellen.' zeg ik er dan snel achteraan. 'Kan ik je ergens mee helpen? misschien weet ik er wel iets voor.' ik kon me wel voor me kop slaan ik heb geen idee hoe je nachtmerries verdrijft misschien door magie, een toverdrankje ofzo.
    “Ja, ik heb er wel zin in, heb allemaal vakken die ik wel interessant vind en vakken om lekker bij te bewegen in plaats van de hele tijd stil te zitten achter een tafeltje.” ik grinnik even. 'Ik doe ook liever bewegen dan stil zitten achter een tafeltje, ik ben liever ook in de buitenlucht.''
    “En wat het boogschieten betreft, ja, sinds dat ik klein was heb ik al met pijl en boog om leren gaan, niet om het als wapen te laten dienen maar als verdediging, voor aanval heb ik schermles.”
    Ik glimlach als ze mijn vraag over het boogschieten beantwoord. 'Ík gebruik ook alleen pijl en boog als verdediging om andere te beschermen.' ik heb wel eens iemand een pijl door zijn hart geschoten maar dat was een dienaar van die Jan die een van mijn mensen aanviel, het was een ongelukje.
    “Zo, nu is het mijn beurt om vragen te stellen, Robin Hood.” ik knik dat ze gerust vragen mag stellen en ik luister naar haar terwijl ik de laatste stukje van mijn brood op eet. “Heb jij lekker geslapen ? Wat vind jij het leukste hier op school om te doen en aan welk vak heb jij echt een hekel ?”
    Ik denk even na over de vragen. 'Ik heb heel erg goed geslapen, het leukste hier op school vind ik boogschieten dat doe ik soms zelfs nog in me vrije tijd, en de vak waar ik echt een hekel aan heb is toch wel wiskunde.' zeg ik.
    “En waarom kwam je bij mij zitten terwijl een aantal van je klasgenoten niet heel veel verderop zitten, niet om je weg te willen hebben hoor, ik vind het wel fijn als er iemand bij me komt zitten, de meeste van mijn klasgenoten liggen nog in hun bed.”
    'Ik dacht ik moet maar eens wat sociaal gaan doen, ik bedoel jij zit alleen, ik zat alleen dus waarom niet? je lijkt me ook een aardige vrouw, dus ik dacht waarom niet? misschien dat ze wel wat gezelschap nodig heeft.' zeg ik glimlachend.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2014 - 11:22 ]

    (Ariël, Rumpelstiltskin, where are youuuu *echoes* :Y) )


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    - Wilted went Thalin -