• Er was eens een land dat niemand anders beter kent als het sprookjesland, gevuld met alle sprookjes die er maar bestonden,ook al weten de inwoners niet dat ze sprookjesfiguren zijn en bestaat hun leven uit de voor hun dagelijkse sleur, ze weten niet anders.
    De ouders zijn koningen en koninginnen, leven in een dorp of stad of wonen bijvoorbeeld in een hutje in het bos.
    Maar waar gaan alle jongeren heen ?
    Die zitten allemaal op Ever After High; een school voor ieder jongen en meisje tussen de 15 en 21 jaar.

    Jaar in jaar uit beleven ze hier allemaal hun doodnormale schooljaar en worden er vriendschappen opgebouwd en vijandigheden geschapen.
    Maar wanneer er op een dag geen teken meer te bekennen is van het schoolhoofd en er na twee dagen iemand anders in het kantoor zit beginnen er vreemde dingen te gebeuren.
    Wat is er aan de hand ? Zijn de leerlingen wel veilig ?
    Kunnen ze samen het mysterie ontrafelen of brengen ze elkaar ter val ?

    Ik speel ook de mysterieuze nieuwe directeur en dan bedacht ik me zo, om de problemen te veroorzaken, dat die om de zoveel tijd één van de personages benaderd en ze een opdracht geeft voor een beloning of zo, of om zich te bewijzen anders zijn er concequenties.
    Dit gebeurd dan niet in het speeltopic, maar de personages krijgen in een PB de opdracht of situatie door en die moet dan in het speeltopic uitgespeeld worden.


    De school




    Schoolgebouw impressie :
    1.
    2.
    3. (Thorngrove Manor)
    4. Thorngrove

    Het schoolgebouw bestaat uit een groot kasteel met daarin de kantine/balzaal, de bibliotheek,ziekenzaal en de docentenkamers.
    Als je de gang daarnaast inloopt heb je de eerste verdiepingen vol klaslokalen, dit is gebouw wit.
    Nog iets verder heb je een hal met standbeelden en portretten die naar de slaapkamers leiden van de studenten, deze beslaan 3 verdiepingen.
    De school heeft een binnenhof met daarnaast een boomgaard en met tegenover de kassen.
    Op het sportveld kunnen meerdere sporten beoefend worden.
    Er is een groot plein waar studenten samen kunnen komen met in het midden een fontein.
    De rest van de open vlakken zijn of grasvelden of tuinen en er zijn speciale magische plekjes op het terrein die zich af en toe laten zien aan de studenten.
    Naast het hoofdgebouw zitten stallen.
    Nog andere ruimtes binnen het schoolterrein :
    Ontspanningsruimte van de studenten.
    Klein binnenhof2.

    Impressie van de gangen :
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.


    Schooljaar indelingNEW ! UPDATE

    Op je 15e begint je schoolleven op Ever After High, dus dan kom je in het eerste jaar.
    Vroege leerlingen kunnen dus ook 16 zijn in het eerste jaar.

    1e jaars ~ 15/16 : Snow White Blackwood
    2e jaars ~ 16/17 : ............
    3e jaars ~ 17/18 : "Hatta" Mad Hatter, Ariël
    4e jaars ~ 18/19 : Elsa Arendelle, Cinderella, Pinocchio Geppetto
    5e jaars ~ 19/20 : Peter Pan, Merida, Jack Frost, Robin Hood
    6e jaars ~ 20/21 : Aurora 'Briar' Rose


    De Kamers
    Sinds dat ze voor het eerst op school komen hebben de studenten hun eigen kamers die ze dus niet hoeven te delen met anderen, deze word direct met een speciaal ritueel naar hun smaak omgezet, door bij de eerste keer de deurklink vast te houden en de ogen te sluiten, glijdt de magie in de ruimte het geheugen van de student in vormt zich zo naar het ideaalbeeld van de student.
    De kamers bevatten geen moderne technologie, maar kunnen wel magische eigenschappen bevatten.


    De vakken NEW ! UPDATE
    Indeling Klaslokalen :

    Wit 1 : Muziek, Kookles
    Wit 2 : Biologie, Geschiedenis
    Wit 3 : Topografie, Taal
    Wit 4 : Wiskunde, Oude talen

    Zwart 1 : Dierverzorging, Plantenkunde
    Zwart 2 : Handarbeid, Runenleer
    Zwart 3 : In verbouwing
    Zwart 4 : In verbouwing
    Zwart 5 : Magie

    Sportvelden : Gym, Schermen, Boogschieten

    Standaard Vakken :
    Wiskunde ~ Prinses op de erwt
    Biologie ~ Alice Wonder
    Taal ~ Rattenvanger van Hamelen ( Geoffrey Hamelen)
    Topografie ~ Killian Hook
    Geschiedenis ~ Alice Wonder
    Gym ~ Killian Hook

    Keuzevakken ~ Maximaal 3
    Magie ~ Rumplestilskin
    Muziek ~ Rattenvanger van Hamelen (Geoffrey Hamelen)
    Handarbeid ~
    Kookles ~ Vrouw Holle
    Runenleer ~ Rumplestilskin
    Schermen ~ Killian Hook
    Boogschieten ~
    Dierverzorging ~ Vrouw Holle
    Plantekunde ~ Vrouw Holle
    Oude talen ~ Alice Wonder



    Rest van de informatie komt nog ~ Zoals klasindeling, meer informatie over de indeling van de school en hoe de school eruit ziet, etc.


    ~ Regels ~

    ~ Ieder mag 2 personages max.
    ~ Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    ~ Minimaal 200 woorden per post.
    ~ Niet iemand anders personage besturen.
    ~ Niet iemand opzettelijk ernstig verwonden/ vermoorden zonder het te overleggen met de andere speler.
    ~ 16+ Toegestaan, maar hou het wel netjes.
    ~ Geen Mary-Sue of Marty-Stu personages (;
    ~ OOC tussen ( ) { } [ ]
    ~ De rest is nogal vanzelfsprekend (;

    Invullijstje : Alle personages zijn dus sprookjesfiguren, daaronder vallen ook de Disneysprookjes (;

    Naam:
    Geslacht :
    Leeftijd : Dus tussen de 15 en 21 jaar
    Soort (Indien nodig)
    Keuzevak(ken) :
    Kamer :
    Innerlijk :
    Uiterlijk :
    Extra :


    ( ) Is paginanummer en het nummer erachter is in welk topic hij geplaatst is, dus de 1 staat voor het eerste rollentopic.
    Ook komen de rollen in de rollenstory te staan, link onderaan.

    Meisjes = 1 plek vrij.

    ~ ( 5 )2 Aurora 'Briar' Rose DreamerN
    ~ ( 7 )1 SnowWhite Blackwood Lunalovesit
    ~ ( 6 )1 Ariël ~ Huaso
    ~ Belle gereserveerd voor Melomanie (?)
    ~ ( 6 )1 Elsa Arendelle ~ Feaser
    ~ (13)1 Merida ~ Disneyy
    ~ (13)1 Assepoester ~ CrazyGirlxx
    ~




    Jongens = Nog 2 plekken !

    ~ ( 2 )1 Peter Pan ~ Thalin
    ~ ( 1 )2 Robin Hood ~ BarnOwl
    ~ ( 4 )1"Hatta" Mad Hatter ~ H00K
    ~ (15)1 Pinocchio Geppetto ~ Sketches
    ~ ( 1 )2 Jack Frost ~ Disneyy
    ~ ( 9 )2 Jim Hawkins ~ LogitG27
    ~
    ~



    Docenten] (Mag nog een vrouwelijke docente)
    ~ ( 11)1 Killian Hook ~DreamerN
    ~ ( 1 )2 Rumplestilskin ~ BarnOwl

    ~ (20)1 Alice Wonder ~
    ~ speler gestopt maar docente blijft


    RPG Story
    Rollentopic 1
    Rollentopic 2



    Inleiding

    Het is 09:00 uur op een mooie woensdagochtend op een redelijk mooie April dag, de zon scheen en er waren maar weinig wolkjes aan de lucht te bekennen. De vogels fluiten hun bekende lied en de magie ruist door de bladeren in de boomgaard heen waar een kleine eekhoorn een nootje weg plukt.
    Hoewel het schoolleven diens normale gangetje gaat, is er toch een ding dat aan sommige leerlingen knaagt.
    Waar is de directrice gebleven ? En wie had zich nu opgehouden in de bestuurskamer ?
    Want sinds twee weken is hun geliefde directrice nergens meer te bekennen, is haar stem niet meer te zien of te horen door het magische spiegelsysteem
    En komt ze niet meer langs om gesprekken te voeren met de studenten.

    Maar iedereen weet dat de kamer niet geheel leeg is en dat er wel degelijk iets of iemand zich schuil houdt in de kamer, maar iedereen die geprobeerd heeft er naar binnen te stappen faalde en sommigen moesten voor een dag op de ziekenboeg liggen.
    Zelfs de magie van professor Rumpelstilskin kon er niet doorheen komen.
    Sommigen vergeten dat ze bij de deur geweest zijn als ze hem aanraken, sommigen branden hun vingers of krijgen het koud als ze de deur aanraken.
    Het is een mysterie, een mysterie dat opgelost moet worden, of juist niet ?

    De ochtend begint, heb je les of niet ? Ga lekker ontbijten of ergens hangen met vrienden.
    Lig je nog in je bed of ben je al uit de veren en met van alles bezig, zelfs op dit vroege uur ?

    Beslis maar, het is een normale schooldag, voor zover er dingen normaal kunnen zijn op Ever After High

    [ bericht aangepast op 1 feb 2014 - 22:53 ]


    Credendo Vides

    Jack Frost
    Peter verzint een handig plan en ik knik instemmend. Terwijl Peter op staat en richting Gepetto loopt zet ik mijn gezicht weer in de plooien om vervolgens mijn schooltas over mijn schouder gooi en achter Peter aan loop. Ik hoor Peter aan Gepetto vragen of hij onz zou willen helpen met wat klusjes aangezien we weer eens 'straf' hebben voor één van onze grappen. Ik knik naar Gepetto en ga naast Peter staan.
    "Ja, een paar helpende handen zou erg fijn zijn" zeg ik nonchalant. Liegen is inmiddels al zó makkelijk dat het gewoon gaat alsof ik eerlijk ben. En enkel Peter weet het volgens mij wanneer ik een leugen vertel. Ik heb hem dan ook wel een paar keer een leugen verteld, maar hij wist altijd te vertellen dat het niet de waarheid was waardoor ik hem een aantal geheimen heb moeten vertellen -iets wat op zich best opgelucht heeft-
    Gepetto stemd in en ik kijk hem dankbaar aan. Het is altijd zo vreselijk als je een klusje hebt en die dan alleen moet doen terwijl het daar te veel voor is. -Niet dat dat nu het geval is maar ach, tis wel zo-
    "Laten we maar naar de ontspanningsruimte gaan voor de tijd al weer om is en we naar Biologie moeten" zucht ik, het woord 'Biologie' sprak ik uit alsof ik moest kotsen, het is dan ook zo dat ik een enorme hekel aan Biologie heb..
    Peter loopt in de richting van de ontspanningsruimte terwijl Gepetto vraagt wat we moeten doen. Peter verteld hem dat we moeten schoonmaken en ik zucht geïrriteerd als bijval.
    Dan zegt Peter dat hij een bezem gaat halen en ik snap de hint, hij staat op wacht. Zou hij het niet rot vinden dat hij dit soort grappen nooit kan uithalen, bij zichzelf? Hij moet eigenlijk altijd op wacht staan.. Gelukkig hebben we ook vaak zat grappen die we gewoon met zijn tweeën, zonder magie, kunnen uitvoeren maar toch..
    Ik kijk de ruimte even rond en bedenk me hoe ik dit moet aan pakken, maar ik zou echt niet weten hoe ik Gepetto op een stoel moet krijgen zonder dat hij door krijgt dat ik een spelletje met hem speel.. Ik zucht diep.


    -Hoe gaat Jack dit aanpakken?? x'd-


    Little do you know

    Disneyy schreef:
    -Hoe gaat Jack dit aanpakken?? x'd-


    - Oh jeetje, haha. Iets zeggen van "Ga zitten," En dan iets van dat je doet alsof je doekjes pakt uit een kast ergens in de ruimte, maar dan eigenlijk bevriezen? Maar we weten natuurlijk ook nog niet wat Sketches/Pinocchio van plan is (:
    Ik wacht trouwens even op de post van Sketches, want ik ga geen stukje van 200 woorden schrijven over hoe leuk het wel niet is om op de uitkijk te staan. -

    [ bericht aangepast op 23 jan 2014 - 15:16 ]

    Rumplestiltskin
    Ik zit rustig wat te eten tot dat ik in de gaten krijgt dat iemand bij me tafel is komen staan en er nonchalant er tegen aan leunt.
    "Meneer, ik had een vraagje over mijn konijn. Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om hem te laten praten. Niet voor lang, maar gewoon een paar uur, om te weten hoe hij denkt en zo,"
    "U moet gewoon eerlijk zeggen als het niet kan, want dat is oké." zegt hij en hij glimlacht ik glimlach echter niet terug en blijf hem aankijken.
    'Vertel eens waarom zou je dat willen weten? misschien denk het konijn wel heel slecht over jou en gaat die dat ook nog eens tegen jou zeggen.' ik grijns, er zijn wel eens vaker leerlingen geweest die iets van me wilde hebben maar zoals altijd geef ik mijn toverdrankjes nooit zomaar weg of gebruik ik geen magie als ik er niks voor terug krijg. ik pak weer mijn broodje op en begin verder te eten terwijl ik meneer Hatter aan blijf kijken. 'Dus weet je zeker dat je het konijn wilt laten praten?' zeg ik dan onder het eten door.

    "Hatta" Mad Hatter

    Rumpelstiltskin kijkt omhoog en kijkt me recht aan, zonder weg te kijken. Ik blijf staan zoals ik sta, me niet af laten schrikken door de man waar vele zich wel door weg laten jagen. Ik vind de man niet eng, hij heeft wel iets duisters, maar eng is hij niet.
    "Vertel eens, waarom zou je dat willen weten? Misschien denkt h hetrt konijn wel heel slecht over jou, en gaat hij dat ook nog eens tegen jou zeggen," grijnst Rumpel en ik kijk hem recht aan, waarna ik mijn schouders even optrek, om ze een seconde later weer te ontspannen. Ik weet dat je bij Rumpel door moet drammen om iets te krijgen, ik weet alleen niet tot wanneer hij het accepteren zal. Ik klem mij kaken even op elkaar wanneer hij een hap van zijn brood neemt en mij aan blijft kijken.
    "Dus, weet je zeker dat je het konijn wilt laten praten?" Vraagt Rumpelstiltskin onder het eten door. Ik hup op de tafel en leg mijn linker been over mijn rechter knie.
    "Meneer, heb ik ooit spijt gehad van mijn keuzes deze jaren? Misschien ooit wel een keer, maar vaak genoeg was ik er tevreden mee," ik hou mijn hoofd ietwat scheef.
    "En het is maar voor een dag, niet langer. En als ik het leuk vind, kunnen we toch altijd nog een overeenkomst regelen?" Ik kijk Rumpel aan en bijt op mijn lip. Ik hoop echt dat hij erin mee werkt. Anders probeer ik het zelf, met mijn eigen magie. Al ben ik bang dat het dan fout zal gaan. Ik ben niet zo handig daarin, namelijk.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2014 - 17:14 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Thalin schreef:
    (...)

    - Oh jeetje, haha. Iets zeggen van "Ga zitten," En dan iets van dat je doet alsof je doekjes pakt uit een kast ergens in de ruimte, maar dan eigenlijk bevriezen? Maar we weten natuurlijk ook nog niet wat Sketches/Pinocchio van plan is (:
    Ik wacht trouwens even op de post van Sketches, want ik ga geen stukje van 200 woorden schrijven over hoe leuk het wel niet is om op de uitkijk te staan. -


    -Haha goed idee d:
    En ja, dat snap ik helemaal x'] -


    Little do you know

    Caerleon schreef:
    (Ariël, Rumpelstiltskin, where are youuuu *echoes* :Y) )

    {Sorry... Ben echt niet in mijn doen de laatste tijd... Het kan zijn dat ik wat minder reageer, tot ik mezelf weer bij elkaar heb..}


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Aquata schreef:
    (...)
    {Sorry... Ben echt niet in mijn doen de laatste tijd... Het kan zijn dat ik wat minder reageer, tot ik mezelf weer bij elkaar heb..}

    (Is goed. Zorg maar dat je zelf eerst beter in je vel zit, ik zit ook niet zo lekker de laatste tijd, dus ik voel met je mee)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    [Ik weet niet of er sigaretten zijn in de sprookjes wereld. Maar in mijn hoofd is Pinocchio een redelijke kettingroker.]

    Pinocchio Geppetto
    'En nog een aantal andere kleine dingen zoals vegen en zo.' Antwoord Peter op mijn vraag. 'Laten we maar naar de ontspanningsruimte gaan voor de tijd al weer om is en we naar Biologie moeten' Voegt Jack daar aan toe.
    Ik knik kort voordat we naar de ontspanningsruimte lopen. Langzaam loop ik de kamer binnen.
    'Jack, als jij en Geppetto beginnen met de stoelen, dan haal ik een bezem.' Word er voor gesteld voordat we binnen staan.
    'Geen probleem laat ons maar het harde werk op knappen' Roep ik hem nog na als hij weg loopt. Zodra Peters voetstappen niet meer te horen zijn. Begint Jack een beetje zoekend de kamer rond te kijken. Ik vraag me af wat hij precies zoekt, maar ik laat hem maar zijn gang gaan. Zelf haal ik een sigaret uit mijn zak. En stop hem snel in mijn mond en steek hem met geoefende vingers soepeltjes aan. Ja je mag niet roken in de school, maar hé het is niet alsof iedereen zich aan de regels moet houden. 'Hé Jack ook eentje?' Zeg ik grappend.
    Terwijl ik langzaam trekjes neem van mijn sigaret. En vervolgens laat ik me ontspannen in een comfortabele stoel vallen. Mijn voeten gekruist op het tafeltjes voor me gelegd. Wachtend tot Peter klaar is met wat hij ook doet en mij verteld wat er gedaan moet worden.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Jack Frost
    Ik loop naar een kastje waar -volgens mij- wel iets van doekjes of zo in moeten liggen. Door al die schoonmaak straffen weet ik inmiddels wel waar alles ligt maar soms twijfel ik ook nog wel eens.
    Gepetto vraagt me of ik 'ook eentje' wil en ik vraag me af waar hij het over heeft, maar wanneer ik de stank van zijn sigaretten ruik weet ik het meteen.
    "Nee dankje" zeg ik grinnikend tegen hem en ik draai me weer om naar het kastje.
    Als ik hoor hoe Gepetto zich in een van de stoelen laat zakken siert een brede grijns mijn lippen, zonder dat hij het ziet aangezien ik met mijn rug naar hem toe sta. Ik draai me om met wat doekjes in mijn handen en focus me dan op de stoel, waarna de stoel -samen met Gepetto- voor een deel bevriest waardoor de arme jongen vast zit. Ook zijn peuk word langzaam van ijs, aangezien ik die lucht echt niet fijn vind voor mijn neus en longen.
    "Dit moeten we vaker doen" lach ik vrolijk naar Gepetto. Ook zijn voeten vriezen langzaam vast aan de tafel waar hij ze op gelegt had, ondanks dat ik me er niet eens enorm op focus maar het ijs blijft groeien tot aan zijn nek.. Iets wat niet mijn bedoeling was..
    "Oeps" lach ik zachtjes als ik zie hoe Gepetto geheel tot aan zijn nek in het ijs vast zit. Ik moet dus ook nog controle leren houden over het ijs. Ik heb nog veel meer te leren dan ik dacht.


    :Y)

    [ bericht aangepast op 24 jan 2014 - 12:16 ]


    Little do you know

    {Ik zie meer van die pijpen voor me waar je het kruid in moet stoppen XD }


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    {Ik zie meer van die pijpen voor me waar je het kruid in moet stoppen XD }


    - Haha ja ik ook :')
    Maar Pinocchio met een tabakpijp? x'D
    Dat ziet er niet uit :'] -


    Little do you know

    Peter Pan
    Ik sta net naast de deuropening op de wacht, zodat ik precies kan horen wat Jack en Pinocchio zeggen. Ik hoor Pinocchio vragen of Jack een sigaret wil, en ik grijns, dat zou niks voor Jack zijn. Hij slaat het aanbod dan ook af, precies zoals ik had verwacht.
    "Dit moeten we vaker doen," Hoor ik Jack dan zeggen, en ik vraag me af waar hij het precies over heeft.
    Nieuwsgierig kijk ik door de deur, en tot mijn vreugde zie ik dat Pinocchio bijna helemaal bedekt wordt met ijs. Hardop lachend strompel ik de ontspanningsruimte in. Eigenlijk moet ik nog op de wacht staan, maar dat kan me nu even niet schelen - we worden hoogstwaarschijnlijk toch wel gepakt.
    Inmiddels is Pinocchio zover bedekt, dat het ijs tot aan zijn nek komt. Ook zijn sigaret is gedoofd.
    Aan Jacks reactie zie ik dat het niet zijn bedoeling was om Pinocchio zoveel te bedekken, maar wat maakt het uit. Het is een hilarisch gezicht, dus waarom zouden we ons zorgen maken.
    Ik lach nog steeds, en moet diep inademen om weer te kalmeren. "Oh dit is geweldig," Mompel ik. bijna buitenadem van het lachen.
    Ik heb geluk met een vriend als Jack.

    [Ik zie een pijp ook niet echt voor me bij Pinocchio, er is vast wel tabak wat in een papiertje kan gestopt worden en gerookt ofzo. Ik weet niet dat zie ik eerder voor me. ]
    Pinocchio Geppetto
    'Jou gemis' Is mijn antwoord als Jack mijn aanbod afslaat. Hierna draait hij zich meer terug naar het kastje waar hij mee bezig was. Terwijl ik langzaam rook de kamer in blaas zie ik hoe Jack zich wegdraait van het kastje. En alles daarna gebeurt heel snel, op een gegeven moment zit ik tot mijn nek aan het ijs. Mijn sigaret bevriest ook wat ik nog het meest vervelend vind, weetje hoe moeilijk het is om er aan te komen hier op school. Oké niet heel moeilijk maar wel als je zoveel rookt als ik. Ik heb geluk dat de man die ze aan mij verkoopt heel veel dingen van hout heeft dus meestal valt er wel iets op te knappen zodat ik weer wat gratis kan krijgen. Nu eerder actuele problemen het ijs juist ja. 'Dit moeten we vaker doen'. Hoor ik vaag op de achtergrond gevolgd door wat gelach.
    'Ik kan makkelijk stoppen met roken als ik dat wil. Ik ben analfabeet. Ik kan niet tot drie tellen. Ik had geen grap zien aankomen.' De ene na de andere leugen rolt over mijn lippen en langzaam zie ik hoe mijn hele lichaam dat vast zit in ijs in hout veranderd tot aan mijn nek. Nu komt het leuke gedeelte iets wat ik volkomen perrongelijk heb ontdekt. Toen ik mijn hand in hout had veranderd heeft het een keer vlam gevat toen het vuur uit was en mijn normale hand weer te voorschijn kwam was er niks mis mee. En vervolgens heb mijzelf een leuk toverkunstje aangeleerd. Ik ben redelijk goed in magie maar dit was eigenlijk redelijk moeilijk. Langzaam zie ik hoe mijn hele lichaam vlam vat. Het ijs smelt terwijl ik probeer te zorgen dat mijn gezicht of de stoel waar ik op zit geen vlam vat. Dat was het moeilijkste gedeelte leren hoe je het vuur moet beheersen, ik ben er nu redelijk goed in. Het heeft me ook wel wat tijd en cijfers gekost.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Ariël

    Even wordt ik wat rustiger, wanneer hij zijn hand op mijn schouder legt. Mijn been blijft hangen in zijn halve zwierbeweging, terwijl ik luister naar zijn volgende woorden.
    "Ik wil nog even wat aan Rumpel vragen omtrent mijn kleine maatje, ga maar alvast anders." glimlacht hij en geeft me daarna een kneepje in mijn schouder. Ik probeer een niet al te gruwelend gezicht te trekken. "Nou, succes dan maar." zeg ik gemeend. Hatta laat zich niet echt intimideren door Rumplestiltskin, maar ik daarentegen ben heel snel bang te maken. Ik ben niet meteen de dapperste, dus veel is er niet nodig. En deze leerkracht jaagt me de stuipen op het lijf. Ik hou niet echt van die duistere figuren, zoals hij. Medelevend kijk ik hoe Hatta rustig opstaat en naar Rumple heen loopt. Nog even kijk ik naar het begin van hun gesprek, maar besluit dan dat ik evengoed al kan vertrekken. Hatta redt zich wel, hij laat zich niet snel intimideren.
    Bovendien moet ik Sebastiaan waarschuwen, want hij houdt niet echt van onverwacht bezoek. Met een glimlach en met mijn gedachten nog een beetje medelevend bij de arme Hatta die nu met die nare Rumple te maken heeft, loop ik de eetzaal uit. Ik heb geen haast, dus ik vertraag mijn pas tot een dromerig slentertempo, terwijl ik richting mijn kamer loop.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Rumplestiltskin
    Ik kijk hem aan alsof ik hem elk moment kan vervloeken als hij op de tafel gaat zitten en begint te praten.
    "Meneer, heb ik ooit spijt gehad van mijn keuzes deze jaren? Misschien ooit wel een keer, maar vaak genoeg was ik er tevreden mee," zegt hij en ik knik alleen even ja wat dat is inderdaad zo van alle keuzes die hij ooit heeft gehad heeft hij er nooit spijt van gehad.
    "En het is maar voor een dag, niet langer. En als ik het leuk vind, kunnen we toch altijd nog een overeenkomst regelen?" Ik wend me blik deze keer even van hem af en neem even een slokje van mijn drinken waarna ik hem weer aankijk. 'Je hebt wel lef zeg om op de tafel te gaan zitten.' is de eerste van wat ik zeg.
    'Je hebt ook het lef om dit überhaupt aan mij te vragen, wat nou als ik in een slechte bui was en ik je gelijk in een pad had verandert of in een lief roze varkentje.' zeg ik tegen hem. 'Maar dit is jou geluksdag,' zeg ik sarcastisch en met een grijns kijk ik hem aan. 'Aangezien ik deze keer in een goede bui zit zou ik je een drankje geven waarin je schattige beestje een half uurtje kan praten, als je een drankje wilt dat hij voor twee maanden blijft praten dan wil ik er iets voor terug.' ik zit te twijfelen of ik hem zou vertellen dat ik een drankje kan maken waarmee zijn dier voor eeuwig kan praten, maar dat wordt dan wel een hele dure overeenkomst die hij waarschijnlijk niet kan betalen.