• Er was eens een land dat niemand anders beter kent als het sprookjesland, gevuld met alle sprookjes die er maar bestonden,ook al weten de inwoners niet dat ze sprookjesfiguren zijn en bestaat hun leven uit de voor hun dagelijkse sleur, ze weten niet anders.
    De ouders zijn koningen en koninginnen, leven in een dorp of stad of wonen bijvoorbeeld in een hutje in het bos.
    Maar waar gaan alle jongeren heen ?
    Die zitten allemaal op Ever After High; een school voor ieder jongen en meisje tussen de 15 en 21 jaar.

    Jaar in jaar uit beleven ze hier allemaal hun doodnormale schooljaar en worden er vriendschappen opgebouwd en vijandigheden geschapen.
    Maar wanneer er op een dag geen teken meer te bekennen is van het schoolhoofd en er na twee dagen iemand anders in het kantoor zit beginnen er vreemde dingen te gebeuren.
    Wat is er aan de hand ? Zijn de leerlingen wel veilig ?
    Kunnen ze samen het mysterie ontrafelen of brengen ze elkaar ter val ?

    Ik speel ook de mysterieuze nieuwe directeur en dan bedacht ik me zo, om de problemen te veroorzaken, dat die om de zoveel tijd één van de personages benaderd en ze een opdracht geeft voor een beloning of zo, of om zich te bewijzen anders zijn er concequenties.
    Dit gebeurd dan niet in het speeltopic, maar de personages krijgen in een PB de opdracht of situatie door en die moet dan in het speeltopic uitgespeeld worden.


    De school




    Schoolgebouw impressie :
    1.
    2.
    3. (Thorngrove Manor)
    4. Thorngrove

    Het schoolgebouw bestaat uit een groot kasteel met daarin de kantine/balzaal, de bibliotheek,ziekenzaal en de docentenkamers.
    Als je de gang daarnaast inloopt heb je de eerste verdiepingen vol klaslokalen, dit is gebouw wit.
    Nog iets verder heb je een hal met standbeelden en portretten die naar de slaapkamers leiden van de studenten, deze beslaan 3 verdiepingen.
    De school heeft een binnenhof met daarnaast een boomgaard en met tegenover de kassen.
    Op het sportveld kunnen meerdere sporten beoefend worden.
    Er is een groot plein waar studenten samen kunnen komen met in het midden een fontein.
    De rest van de open vlakken zijn of grasvelden of tuinen en er zijn speciale magische plekjes op het terrein die zich af en toe laten zien aan de studenten.
    Naast het hoofdgebouw zitten stallen.
    Nog andere ruimtes binnen het schoolterrein :
    Ontspanningsruimte van de studenten.
    Klein binnenhof2.

    Impressie van de gangen :
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.


    Schooljaar indelingNEW ! UPDATE

    Op je 15e begint je schoolleven op Ever After High, dus dan kom je in het eerste jaar.
    Vroege leerlingen kunnen dus ook 16 zijn in het eerste jaar.

    1e jaars ~ 15/16 : Snow White Blackwood
    2e jaars ~ 16/17 : ............
    3e jaars ~ 17/18 : "Hatta" Mad Hatter, Ariël
    4e jaars ~ 18/19 : Elsa Arendelle, Cinderella, Pinocchio Geppetto
    5e jaars ~ 19/20 : Peter Pan, Merida, Jack Frost, Robin Hood
    6e jaars ~ 20/21 : Aurora 'Briar' Rose


    De Kamers
    Sinds dat ze voor het eerst op school komen hebben de studenten hun eigen kamers die ze dus niet hoeven te delen met anderen, deze word direct met een speciaal ritueel naar hun smaak omgezet, door bij de eerste keer de deurklink vast te houden en de ogen te sluiten, glijdt de magie in de ruimte het geheugen van de student in vormt zich zo naar het ideaalbeeld van de student.
    De kamers bevatten geen moderne technologie, maar kunnen wel magische eigenschappen bevatten.


    De vakken NEW ! UPDATE
    Indeling Klaslokalen :

    Wit 1 : Muziek, Kookles
    Wit 2 : Biologie, Geschiedenis
    Wit 3 : Topografie, Taal
    Wit 4 : Wiskunde, Oude talen

    Zwart 1 : Dierverzorging, Plantenkunde
    Zwart 2 : Handarbeid, Runenleer
    Zwart 3 : In verbouwing
    Zwart 4 : In verbouwing
    Zwart 5 : Magie

    Sportvelden : Gym, Schermen, Boogschieten

    Standaard Vakken :
    Wiskunde ~ Prinses op de erwt
    Biologie ~ Alice Wonder
    Taal ~ Rattenvanger van Hamelen ( Geoffrey Hamelen)
    Topografie ~ Killian Hook
    Geschiedenis ~ Alice Wonder
    Gym ~ Killian Hook

    Keuzevakken ~ Maximaal 3
    Magie ~ Rumplestilskin
    Muziek ~ Rattenvanger van Hamelen (Geoffrey Hamelen)
    Handarbeid ~
    Kookles ~ Vrouw Holle
    Runenleer ~ Rumplestilskin
    Schermen ~ Killian Hook
    Boogschieten ~
    Dierverzorging ~ Vrouw Holle
    Plantekunde ~ Vrouw Holle
    Oude talen ~ Alice Wonder



    Rest van de informatie komt nog ~ Zoals klasindeling, meer informatie over de indeling van de school en hoe de school eruit ziet, etc.


    ~ Regels ~

    ~ Ieder mag 2 personages max.
    ~ Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    ~ Minimaal 200 woorden per post.
    ~ Niet iemand anders personage besturen.
    ~ Niet iemand opzettelijk ernstig verwonden/ vermoorden zonder het te overleggen met de andere speler.
    ~ 16+ Toegestaan, maar hou het wel netjes.
    ~ Geen Mary-Sue of Marty-Stu personages (;
    ~ OOC tussen ( ) { } [ ]
    ~ De rest is nogal vanzelfsprekend (;

    Invullijstje : Alle personages zijn dus sprookjesfiguren, daaronder vallen ook de Disneysprookjes (;

    Naam:
    Geslacht :
    Leeftijd : Dus tussen de 15 en 21 jaar
    Soort (Indien nodig)
    Keuzevak(ken) :
    Kamer :
    Innerlijk :
    Uiterlijk :
    Extra :


    ( ) Is paginanummer en het nummer erachter is in welk topic hij geplaatst is, dus de 1 staat voor het eerste rollentopic.
    Ook komen de rollen in de rollenstory te staan, link onderaan.

    Meisjes = 1 plek vrij.

    ~ ( 5 )2 Aurora 'Briar' Rose DreamerN
    ~ ( 7 )1 SnowWhite Blackwood Lunalovesit
    ~ ( 6 )1 Ariël ~ Huaso
    ~ Belle gereserveerd voor Melomanie (?)
    ~ ( 6 )1 Elsa Arendelle ~ Feaser
    ~ (13)1 Merida ~ Disneyy
    ~ (13)1 Assepoester ~ CrazyGirlxx
    ~




    Jongens = Nog 2 plekken !

    ~ ( 2 )1 Peter Pan ~ Thalin
    ~ ( 1 )2 Robin Hood ~ BarnOwl
    ~ ( 4 )1"Hatta" Mad Hatter ~ H00K
    ~ (15)1 Pinocchio Geppetto ~ Sketches
    ~ ( 1 )2 Jack Frost ~ Disneyy
    ~ ( 9 )2 Jim Hawkins ~ LogitG27
    ~
    ~



    Docenten] (Mag nog een vrouwelijke docente)
    ~ ( 11)1 Killian Hook ~DreamerN
    ~ ( 1 )2 Rumplestilskin ~ BarnOwl

    ~ (20)1 Alice Wonder ~
    ~ speler gestopt maar docente blijft


    RPG Story
    Rollentopic 1
    Rollentopic 2



    Inleiding

    Het is 09:00 uur op een mooie woensdagochtend op een redelijk mooie April dag, de zon scheen en er waren maar weinig wolkjes aan de lucht te bekennen. De vogels fluiten hun bekende lied en de magie ruist door de bladeren in de boomgaard heen waar een kleine eekhoorn een nootje weg plukt.
    Hoewel het schoolleven diens normale gangetje gaat, is er toch een ding dat aan sommige leerlingen knaagt.
    Waar is de directrice gebleven ? En wie had zich nu opgehouden in de bestuurskamer ?
    Want sinds twee weken is hun geliefde directrice nergens meer te bekennen, is haar stem niet meer te zien of te horen door het magische spiegelsysteem
    En komt ze niet meer langs om gesprekken te voeren met de studenten.

    Maar iedereen weet dat de kamer niet geheel leeg is en dat er wel degelijk iets of iemand zich schuil houdt in de kamer, maar iedereen die geprobeerd heeft er naar binnen te stappen faalde en sommigen moesten voor een dag op de ziekenboeg liggen.
    Zelfs de magie van professor Rumpelstilskin kon er niet doorheen komen.
    Sommigen vergeten dat ze bij de deur geweest zijn als ze hem aanraken, sommigen branden hun vingers of krijgen het koud als ze de deur aanraken.
    Het is een mysterie, een mysterie dat opgelost moet worden, of juist niet ?

    De ochtend begint, heb je les of niet ? Ga lekker ontbijten of ergens hangen met vrienden.
    Lig je nog in je bed of ben je al uit de veren en met van alles bezig, zelfs op dit vroege uur ?

    Beslis maar, het is een normale schooldag, voor zover er dingen normaal kunnen zijn op Ever After High

    [ bericht aangepast op 1 feb 2014 - 22:53 ]


    Credendo Vides

    Ariël

    Ik neem de laatste hap van mijn brood, terwijl ik toekijk hoe Hatta zijn klokhuis op een servetje legt. Zodra hij zegt dat we na de lunchpauze taal hebben, herinner ik het me ook weer en knik ik instemmend. Onverwacht voel ik me plots omhoog vliegen en nadat ik de kamer een paar keer om me heen zag draaien eindig ik plots bijna horizontaal aan de vloer en met mijn gezicht naar het plafond gericht. Een geschrokken gilletje is ondertussen aan mijn mond ontsnapt.
    Ik bloos een beetje, terwijl Hatta zo zingt en mij ondertussen de zaal door slingert. Ik bloos niet omdat het Hatta is, want op die manier zien we elkaar niet. Maar ik bloos, omdat ik niet echt graag in de belangstelling sta en dat kan moeilijk anders als je zo door een rustige eetzaal loopt te walsen. Bovendien ben ik niet de handigste en ik ben dus heel erg bang om op mijn gezicht te belanden. Door het constante wisselen van staart naar benen naar staart en een aangeboren onhandigheid voel ik me niet bepaald het gracieuste meisje hier op school. Gelukkig vertrouw ik Hatta hier wel in. Hij heeft me nog nooit laten vallen, ook niet in een van zijn gekke buien, zoals hij die nu heeft.
    Een opgeluchte zucht verlaat toch mijn lippen, wanneer hij me tegen zich aantrekt en stil staat. Ik kijk naar hem op en schud lachend mijn hoofd. Ook al kunnen mijn wangen nu concurreren met mijn haar, toch vind ik dit allemaal wel amusant.
    "Ja, zoals jij het zegt is het inderdaad heel wat leuker. Terwijl het eigenlijk maar een best saai vak is, vind ik. Maar... aangezien we toch de hele voormiddag vrij hebben, wat zullen we eens gaan doen?" vraag ik dan glimlachend. Ik zet een stapje achteruit. Doordat hij me zo tegen zich aan hield, kon ik ondertussen makkelijk mijn verloren evenwicht terug vinden.
    Plots staar ik voor me uit. "Hoe zou het eigenlijk zijn voor een blinde? Lijkt het je niet verschrikkelijk niet te kunnen zien?! Zou die dan zijn fantasie gebruiken?" vraag ik peinzend, terwijl ik weer naar hem op kijk. Ik krijg vaak van die random ingevingen. Dan ga ik me plots dingen afvragen. Het is ook typisch voor mij om er altijd een waarom na te zetten. Mijn vader zegt soms dat ik in dat stadium van mijn kleutertijd ben blijven hangen.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Aurora 'Briar' Rose

    Over het algemeen bleef het rustig in de eetzaal terwijl ik langzaam mijn ontbijt naar binnen werkte, ik had alle tijd van de wereld, althans, tot elf uur waar ik biologie ingeroosterd had op wit 2, wat gelukkig in dit gebouw was, niet dat het veel uit zou maken als ik in zwart les had, een wandeling was altijd wel even fijn. Zelfs in de regen was het zo af en toe wel even fijn om de druppels op je huid te voelen, je schoenen even uit te doen en je voeten te begraven in het natte gras.
    Het was ook altijd fijn om gym in de regen te hebben, liever dan wel in de zomer of warme lente of herfstdagen om ziekte te voorkomen, maar het was welkom.
    Ach, mijn kamer had toch een deur die uitkwam op de boomgaard.
    Ik nam één van mijn laatste happen van het toast en zat te bedenken of ik nog snel even langs de ontbijt bar zou gaan om wat meer eten mee te nemen of dat ik nog even op onderzoek uitging wat de directrice betrof, al wou ik niet weer voor een middag op de ziekenboeg liggen.
    Minverva miauwde naast me en drukte haar kopje tegen mijn hand aan die ik op tafel had liggen en ik moest lachen.
    Elke keer als ik ook maar naar haar keek moest ik denken aan mijn beste vriendin, die sinds dit jaar hier niet meer op school zat.
    En wat miste ik haar, zij was zelf ook een kroonprinses en zou nu wel ergens bezig zijn met prinsessentaken, iets waar ik me gelukkig niet al te druk over hoefde te maken tot het mijn tijd was om school te verlaten, wat na dit jaar zou zijn.
    Anidori-Kiladra Talianna Isilee of Kildenree, ook wel Ani of Talianna genaamd was mijn beste vriendin aller tijden en we hadden de grootste lol gehad samen, ook waren we samen studentvertegenwoordigers geweest bij de directrice en ze hield altijd al van dieren, jammer genoeg kan haar moeder niet tegen dieren die ook maar haren hebben en moest Ani het thuis met enkel haar pratende paard Falada doen, wat haar niet veel uit maakte en zij en Falada gingen dan ook vaak samen uit rijden met mij en Clairla lune.
    Ik miste haar zo erg.
    Mijn gedachten dwaalden af naar alle leuke dingen die we samen gedaan hadden binnen de kasteelmuren van de school.
    Hoe we samen door de boomgaard hadden gelopen, hoe we samen voor de dieren hadden gezorgd, hoe we huilend bij elkaar troost hadden gezocht als alles even tegenzat en hoe we altijd voor elkaar klaarstonden en elkaar opvingen.
    Ik weet niet op welk moment ik me realiseerde dat ik mogelijke gevoelens voor haar koesterde die ik ergens niet onder ogen wou zien om te kijken of ze klopten, want ik weet van mezelf dat ik ook van mannen hou, maar het klonk me niet raar in de oren als ik tegen mezelf zei dat ik van Ani hield, ik hield sowieso van haar, als vriendin, zus en het maakte me niet veel uit als het ook als mogelijke liefde was, al weet ik niet eens of dat de situatie was waar ik me in bevond.
    Ik krabbelde Minerva nog weer even achter haar oor voor ik snel nog toch nog wat te eten ging halen en daarmee geconfronteerd werd door twee derdejaars, het meisje Ariël werd door de jongen Hatta door dat gedeelte van de eetzaal geslingerd en ik moest even lachen, ik kon me nog goed voor de geest halen toen Ani en ik dit ook allemaal deden, samen dansen door de gangen heen.
    Ik legde nog weer wat eten op mijn bord en nam een lekker glas jus d'orange erbij.
    Bij terugkomst zag ik dat de tafel nog steeds geheel vrij was en ik nam weer plaats, het was echt nog rustig voor een schooldag, normaal zou iedereen er nu toch al wel een beetje uit zijn, zeker de mensen voor de eerste uren.
    Ik nam net een slok van mijn sinaasappelsap toen ik iemand bij mijn tafel kwam staan waardoor ik opzij keek en de jongen met bruin haar die er schijnbaar stond glimlachend op me neer zag kijken. "Mag ik erbij komen zitten ?"
    "Maar natuurlijk, er is meer dan genoeg plek." Antwoordde ik hem terwijl ik naar de rest van de tafel wees waarna ik hem glimlachend aankeek.
    Ik weet wel wie de jongens is, zijn naam is Robin Hood en hij is een vijfdejaars, goed in boogschieten.
    Wat ? Als studentvertegenwoordigster moest je veel weten over de studenten die je vertegenwoordigd, al was ik nu al een tijdje geen studentvertegenwoordiger meer.
    Ergens vroeg ik me af waarom hij uitgerekend mij had gekozen om naast te zitten, al vond ik het natuurlijk niet erg om gezelschap te hebben.


    Credendo Vides

    (Ik kijk ouat eh. Moeten we V. Frankenstein niet hebben als arts? :p )


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Caerleon schreef:
    (Ik kijk ouat eh. Moeten we V. Frankenstein niet hebben als arts? :p )


    { Nee want die komt oorspronkelijk niet uit the enchanted forest (; }


    Credendo Vides

    (Ohja. Zeggen ze net. Hahah nvm! (bloos) )


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Hatta/Mad hatter

    Terwijl ik Ariël tegen mij aanhoud, zie ik haar wangen roder en roder worden. Ik lieg niet als ik zeg dat haar wangen bijna zo rood zijn als haar glimmende haren.
    "Ja, zoals jij het zegt is het inderdaad heel wat leuker. Terwijl het eigenlijk maar een best saai vak is, vind ik. Maar... aangezien we toch de hele voormiddag vrij hebben, wat zullen we eens gaan doen?" Glimlacht ze en ik grinnik. Wat zullen we eens doen...
    Terwijl ik na aan het denken ben voel ik Ariël wat afstand nemen. Op het moment dat ik wat voor wilde stellen zag ik haar blik veranderen. 3, 2, 1-
    "Hoe zou het eigenlijk zijn voor een blinde? Lijkt het je niet verschrikkelijk niet te kunnen zien?! Zou die dan zijn fantasie gebruiken?" Ik ken Ariël echt tè goed. Ik leg mijn handen op haar schouders en schud haar even.
    "Ariël, aarde aan Ariël," zeg ik rustig en kijk haar aan.
    "Blinde personen gaan op hun gevoel af, zij genieten evenveel als jij en ik, al denk ik dat jij het wat ongemakkelijk vond," prevel ik zachtjes en kijk haar aan. Rustig neem ik haar mee naar onze plekken terug en ga zitten, terwijl ik Ariël op haar eigen plek neer druk.
    "We kunnen straks wat gaan oefenen met onze magie," stel ik voor. Ik kijk Ariël even schuin aan, terwijl mijn blik even op Robin valt, die aan een andere tafel zit. Het is opzich wel een knappe jonge man. Maar ja, nee.
    Rustig gaat mijn blik weer naar het roodharige meisje naast mij.

    [ bericht aangepast op 20 jan 2014 - 17:45 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ariël

    Zodra ik door elkaar word geschud, focus ik me weer op hem.
    "Blinde personen gaan op hun gevoel af, zij genieten evenveel als jij en ik, al denk ik dat jij het wat ongemakkelijk vond." prevelt hij zachtjes, terwijl hij me aankijkt. Ik laat me met hem mee leiden en in mijn stoel terug drukken.
    "Ja, daar heb je gelijk in." knik ik. "En ik vond het wel leuk. Je weet toch dat ik gewoon wat verlegen ben als er teveel aandacht op me is gericht." Even ben ik een beetje bezorg. Hij zei het zo prevelend en zacht, het lijkt wel alsof hij denk dat ik het niet leuk heb met hem.
    "Hé." lach ik zachtjes, terwijl ik hem een klap tegen zijn schouder geef. "Niet te sentimenteel worden eh." Ik bijt even onzeker op mijn lip, omdat ik het niet graag heb wanneer mensen triest worden. Helemaal niet graag zelfs. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik het gewoon verkeerd begrepen heb, maar ik hoop gewoon dat hij het niet zo voelt als ik denk.
    Zodra hij voorstelt om met magie te gaan oefenen, knik ik enthousiast. "Ja, dat lijkt me super! Ik wil snel gewoon zonder paraplu door de regen kunnen lopen!"
    Ik zie hoe zijn aandacht kort even wegglijdt, maar ga er verder niet op in. Iedereen wordt wel eens even afgeleid.
    "Waar wil je oefenen?" vraag ik daarna. Het is ook weer typisch mij om al de beslissingen bij hem te leggen. Ikzelf vind het niet zo leuk om dingen te moeten beslissen.

    [ bericht aangepast op 20 jan 2014 - 17:53 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Wilted schreef:
    Peter Pan
    "Hehe, eindelijk gezelschap." Grinnikt Jack als ik zit. "En, dit keer niet op je hoofd gevallen tijdens het wakker worden?"
    "Och, hou je mond. Die rot hangmat bezorgt me moordneigingen." Antwoord ik quasigeïrriteerd, waarna ik een grote hap van mijn croissant neem.
    Ik merk dat Jack's aandacht ergens anders op gericht is en kijk achterom. Ik begin te grijnzen als ik zie naar wie hij kijkt; Elsa Arendelle. Ze zit in het vierde jaar en Jack heeft al een tijdje een crush op haar - waar hij het vaak genoeg over heeft.
    Jack kijkt me aan, waarschijnlijk om te verbergen dat hij naar Elsa keek, maar daar is het nu al te laat voor.
    "Mooie meid," Zeg ik net iets te hard. Ik weet dat Jack het niet leuk vindt als ik dat soort dingen over haar zeg, maar ik kan er wel om lachen. "Beetje jammer dat jij zo lelijk bent." Jack en ik kennen elkaar nu al vijf jaar, dus dit grapje kan geen kwaad.
    Zelf kijk ik ook even rond door de aula. Er zijn genoeg mooie meisjes, maar het hele gedoe rondom liefde vind ik maar niks. Al had ik in het tweede jaar een enorme crush op een meisje genaamd Tinkerbell, maar zij zat twee jaar hoger en het werd niets. Sindsdien heb ik nooit meer iemand leuk gevonden.


    Jack Frost
    Ik zag nog net hoe Peter mijn blik volgde en als ik dan weer naar hem kijk zie ik een grijns rond zijn lippen, ik voel al een opmerking aan komen.
    "Mooie meid," zegt hij, voor mijn idee iets te hard en ik geef hem een veelzeggende blik "Beetje jammer dat jij zo lelijk bent." vervolgt Peter dan.
    Ik lach nep "Ha, ha, grapjas" ik schud dan grinnikend mijn hoofd. Ik ken hem lang genoeg om te weten dat dit toch niet honderd procent gemeend zal zijn dus kan ik er wel om lachen. Maar ieder ander die dit tegen mij zou zeggen zou een uitbrander van mij krijgen, vooral op dit uur van de dag.
    "Misschien heb je daar wel gelijk in" mompel ik dan schouderophalend terwijl ik in mijn eten prik met een vork en doelloos toe kijk hoe mijn eten vol gaten komt te zitten. Niet veel later zorg ik er onbewust voor dat mijn bord met eten van ijs word en mijn vork blijft er in vast zitten. Ik moet mezelf echt eens onder controle leren houden met mijn krachten. Wie weet zorg ik er de volgende keer voor dat Peter aan zijn stoel vast gevroren zit.. Eigenlijk zou dat best een goede grap zijn, iemand vast vriezen aan zijn stoel. Ik grinnik zacht met een scheve, speelse grijns rond mijn lippen, de blik die ik altijd heb als ik iets in mijn hoofd haal wat sommigen niet leuk zullen vinden.


    Little do you know

    Peter Pan
    "Misschien heb je daar wel gelijk in," Mompelt Jack wanneer hij zijn schouders ophaalt. Het eten op zijn bord veranderd in ijs en het verrast me niet eens. Het gebeurd wel vaker, hij is goed met zijn magie maar hij zal het wel beter onder controle moeten krijgen. Af en toe heb ik het gevoel dat hij me wil veranderen in een standbeeld gemaakt van ijs, maar ik vertrouw er op dat hij dat nooit zal doen. Tenminste, tot nu toe ben ik er nog nooit echt bang voor geweest.
    Er verschijnt een speelse grijns rond zijn lippen en ik vraag me af waar hij aan denkt.
    "Wat is er?" Misschien niet het ideale moment om nieuwsgierig te zijn, maar ik waag het er maar op. "Zin om wat lol te maken?"
    Ik begin ook te grijnzen als ik denk aan alle dingen die we tot nu toe hebben gedaan. Meteen in het eerste jaar hadden we al een soort klik, we lijken erg op elkaar en dat heeft tot nu toe voor vooral veel voordelen gezorgd. In ons tweede jaar hebben we tijdens de nacht van de sterren de grote fontein op het grote plein bevroren. Of eigenlijk bevroor Jack de fontein en stond ik op de wacht. Toen we werden ontdekt moesten we drie weken nakomen en heel wat vieze klusjes opknappen. Ik heb er nog steeds geen spijt van, en ook niet van alle andere dingen die we tot nu toe gedaan hebben. Ik hoop vooral dat we de komende twee jaar nog veel meer dingen kunnen uithalen.

    [ bericht aangepast op 20 jan 2014 - 23:32 ]

    Snowhite Blackwood
    Ik werd wakker van vier vrolijke pootjes op mijn buik. Ik deed mijn ogen langzaam open en keek in de gele ogen van Enena, die met een schuin kopje aankeek. Ik keek op de klok en zag dat ik gelijk had. Enena had een perfect gevoel voor tijd, ze was een fijne wekker. Het was precies negen uur. Ik zwaaide mijn benen uit bed en deed de kast open. Ik trok mijn favoriete jurk er uit. Ah, die zocht ik. Ik trok hem over mijn hoofd en stapte in een paar simpele rode schoentjes. Ik draaide even een rondje en plofte daarna weer op het bed. Enena kwam naast me liggen en begon met haar pootjes tegen mijn benen te trappen. 'Hé, Enena, doe dat eens niet!' riep ik half-verontwaardigd. Ze stond op en keek een beetje beschaamd. Dit zag er zo schattig uit dat ik haar optilde en haar op haar buikje begon te kriebelen. Ze begon hard te spinnen en viel daarna in slaap. Ik legde haar op het bed, pakte een tas in en verliet de kamer. Ik rende naar beneden. Ik sprong op een stoel die een beetje van de tafel af geschoven was. Vervelende stoelen. Hij viel om en ik schaterde het uit. Met een rood hoofd stond ik op en plofte opnieuw op de stoel, nu iets voorzichtiger.

    (Iemand voor Snow?)

    [ bericht aangepast op 21 jan 2014 - 11:21 ]


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Killian Hook

    "Bloody hell, hoe laat is het ?"
    Ik weet niet hoe het gekomen was dat ik zo laat wakker werd, maar het was toch zeker geen gewoonte van me om rond dit tijdstip mijn nest uit te stappen.
    Even dacht ik terug aan de avond daarvoor, maar ik had helemaal niets vreemds gedaan, afgezien van een slokje, oké een aantal slokjes rum, wat geheel normaal was voor mij in de avond en ik daarna nog wat gelezen had, iets wat heel apart is als je wat op hebt, maar goed, na het lezen was ik mijn bed in gedoken met de gedachten aan wat ik de studenten vandaag allemaal laat doen met gym.
    Ik had drie klassen vandaag, twee blokuren gym aan de vierde en de zesde jaars en een les topografie aan vijfdejaars.
    Mijn eerste les zou starten om tien uur en het was nu al rond negen uur en ik moest nog mijn ochtendrituelen voltooien, ontbijten en de les voorbereiden, ging ik dat nog wel halen in zo'n korte tijd ?
    Met mijn rechterhand speurde ik blindelings mijn nachtkastje af, op zoek naar dat ene ding die als mijn linkerhand diende en al snel had ik de haak met een klik op diens plek gezet en stapte in bad en liet de douchekop erboven water om me neer regenen.
    Elke keer als ik die bloody haak zag moest ik weer terug denken aan die dag waarop ik mijn broer James verloor, die honden die ons in het nauw hadden gedreven in dat steegje, met hun vuile grijnzen en overwelmende stank wat wees op hun gebrek aan hygiëne.
    James en ik stonden net op het punt om uit te waren met ons handelsschip, op weg naar een koninkrijk hier niet al te ver vandaan waar mijn broer en ik altijd mee handelden en wat en goede inkomst voor ons was.
    Toen kwamen die piraten en stonden wij rug tegen rug tegen hun te vechten, toen was ik nog niet zo bedreven met een zwaard als dat ik nu was en in een flits had de kapitein van de piraten met een soepele haal van zijn sabel mijn linkerhand los sneed van mijn pols.
    Voor mijn broer was het een haal later ook te laat, waarmee hij niet zijn hand verloor, maar zijn hoofd.
    Dat ontredderde gevoel achtervolgde me nog elke dag en ik had wraak gezworen, wraak op de mannen die ons leven hadden vergalt.
    Zwaar gewond werd ik naar de dichts bijzijnde ziekenboeg gebracht door mensen die ons hoorden vechten en dat bleek die van Ever After High te zijn, waar ik een tijd lang verbleef en zelfs en plek als docent aangeboden had gekregen.
    Maar in mijn vakanties zinde ik nog steeds op wraak en elke vakantie kwam ik er dichter bij in de buurt om ze te vinden, tot het tijd was in de derde vakantie.
    Ik werd een piraat en bezeilde mijn schip, puur om die schurften te achterhalen en met de grond gelijk te maken zoals ze bij ons deden.
    En dat deed ik en in één van de baaien liet ik hun schip zinken, met hun vastgebonden aan boord, het had voor een overwinnend gevoel gezorgd, dat ik eindelijk vergelding had gevonden voor de anderhalf jaar die voorbij gegaan was.
    Diep ik gedachten verzonken stapte ik onder de douche vandaan en kleedde me aan.
    Met mijn rechterhand raapte ik alle papieren bij elkaar die ik nodig had voor mijn lessen en terwijl er druppels van mijn natte haar op het papier vielen duwde ik mijn kamerdeur open en ging op weg naar de eetzaal, want ook docenten moeten eten.

    [ bericht aangepast op 21 jan 2014 - 12:42 ]


    Credendo Vides

    "Hatta" Mad Hatter

    "Ja, daar heb je gelijk in." knikt Ariël en ik grinnik zachtjes.
    "En ik vond het wel leuk. Je weet toch dat ik gewoon wat verlegen ben als er teveel aandacht op me is gericht." Ik kijk even op. Ving ik daar nou iets van een bezorgd toontje even op?
    "Hé." lacht Ariël, en ik krijg een klap op mijn schouder. Vragend kijk ik naar het roodharige meisje naast me.
    "Niet te sentimenteel worden eh." Ariël bijt wat ongemakkelijk op hasr lip en ik moet zacht, in mezelf, lachen. Sentimenteel is wat het wordt. Hoewel, nee, dat is gemeen. Ik heb Ariël al vask geboeg in de maling genomen deze morgen. Ik ga netjes braaf zijn nu, voor zolang ik het vol hou.
    "Ja, dat lijkt me super! Ik wil snel gewoon zonder paraplu door de regen kunnen lopen!" Roept Ariël enthousiast en ik kom iets overeind met een lachje. Ik geloof graag dat ze dat wil, die arme meid krijgt bij het minste beetje water al ern staart. Ik ben er wel aan gewend, masr sommige andere nog niet en die kijken naar de rooie donder naast mij, alsof ze een of ander monster is.
    "Waar wil je oefenen?" vraagt Ariël, en ik bijt nadenkend op mij onderlip. Rustig glijd deze tussen mijn tanden vandaan, tot hij deze weer bedekt. Ariël komt vaker in mijn kamer, dan ik in het hare. Ik kan het altijd voorstellen.
    "Ik heb wel zin in een duik, jouw kamer. Gewoon eerst even zwemmen, en dan onze magie oefenen?" Ik kijk Ariël ietwat smekend aan en vouw mijn handn in elkasr, waarna ik mijn meest lieve gszicht opzet.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jack Frost
    Ik hoor Peter vragen wat er is, hij zal mijn veelbetekende grijns wel gezien hebben. Vervolgens vraagt Peter of ik zin heb om wat lol te maken.
    Een zachte grinnik rolt over mijn lippen en ik knik instemmend. Peter en ik zijn echt het duivelse duo als het om grappen gaat. We hebben sinds ons eerste jaar al zoveel dingen uitgehaald, en toen was mijn magie nog niet eens zo goed als nu -een reden waarom vele grappen dan ook mis gingen- en jammergenoeg weet ik nog steeds niet hoe ik dingen bevroren moet houden zonder er op te concentreren -tenminste als ik wil dat het bevroren blijft lukt het niet als ik mijn gedachtes ergens anders heb maar als ik het niet wil gebeurt het juist-
    Ik buig een beetje voorover over de tafel terwijl ik mijn eten aan de kant schuif richting Peter waarna ik zachtjes begin te spreken "Wat dacht je er van om iemand aan zijn stoel te bevriezen?" vraag ik met een valse maar toch speelse grijns rond mijn lippen. Misschien ben ik dan wat sadistisch, maar ach ik vind leedvermaak toch wel het leukste vermaak dat je kan hebben -mits het niet té ver gaat natuurlijk-
    Alleen was het meest jammere aan onze grappen wel dat altijd onze namen worden geroepen wanneer iemand vastgevroren zit of als iets bevroren is. Iedereen weet inmiddels wel dat Peter en ik zo'n beetje de enige zijn die zulke grappen uit halen met anderen.
    We hebben ook wel een keer de gangen bevroren om vervolgens met een slee door de school te gaan, de leraren hadden ons nog niet gezien of ze wisten al dat wij het waren. Dat vooroordeel is wel een enorm nadeel..


    Little do you know

    Ariël

    Blijkbaar had ik me weer teveel zorgen gemaakt. Hatta is ook niet de persoon om zich zo snel aangevallen of teleurgesteld te voelen, maar ik ben het liever zeker. Ik lach weer helemaal voluit, terwijl ik luister naar zijn vraag om in mijn kamer te gaan oefenen.
    "Oh natuurlijk, dat is perfect." knipoog ik. "Zo komen we daar ook nog eens. Bovendien heb ik daar ook veel water om te besturen, natuurlijk. Je hoeft me echt niet zo lief aan te kijken, hoor! Maar het is wel schattig."
    Ik kijk hem lachend aan en kijk even de eetzaal rond. Af en toe is het fijn om de mensen gewoon te bestuderen. Het interesseert me om te zien hoe ze reageren op bepaalde dingen en zich gedragen. Na een tijd merk ik dat ik afgeleid ben en kijk hem weer recht aan.
    "Dus, wil je nu meteen vertrekken? Of blijf je liever nog even zitten... niksen?" vraag ik dan weer met een glimlach. Ik strek mijn benen even en begin ze dan ongeduldig heen en weer te wiebelen. Straks kan ik mijn staart nog eens strekken. Meestal vind ik het fijner te zwemmen dan te lopen, maar anderzijds biedt lopen ook zoveel mogelijkheden.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Pinocchio Geppetto

    Als ik al mijn eten op gegeten heb sta ik rustig op. Haal een hand door mijn haar, omdat het nog steeds een soort van staat alsof ik net uit bed kom. Terwijl ik tegelijkertijd nog snel een paar koekjes in mijn zak stop. Wie zegt dat alleen vrouwen kunnen multitasken, het gaat me nog prima af zolang er koekjes in het spel zijn. Op het moment dat ik net van plan ben de kantine uit te lopen valt mijn oog op Peter en Jack. Ze zitten een jaar hoger dan mij sinds vorig jaar toen ik ''niet genoeg inzet toonde'' en moest blijven zitten het is natuurlijk volslagen onzin ik ben één en al inzet alleen niet met wiskunde en biologie en natuurkunde eigenlijk de helft van de schoolvakken. Ik zeg het toch volslagen onzin. Dat is echter niet iets wat me nu opvalt, wat me wel opvalt is de blik in hun ogen. "De dit kan niet veel goeds betekenen blik" oké ik heb besloten dat het vanaf nu die naam zal dragen. En voor dat ik zelf door heb dat ik het zeg roep ik in hun richting. 'Zolang ik straks niet bibberend van de kou aan een of ander object vast zit vind ik het allemaal prima!'. Niet mijn slimste zet.

    [ bericht aangepast op 21 jan 2014 - 22:28 ]


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''