• Ik ben over laatst op het internet op een oud artikel gestoten, genaamd "the top 10 of best actors who've never won an oscar". Ik vond het eerlijk gezegd wel raar om te lezen. Deze acteurs (en nog heel wat meer, waarschijnlijk) hebben allemaal nog nooit een oscar gewonnen.

    - Leonardo DiCaprio
    - Johnny Depp
    - Brad Pitt
    - Will Smith
    - Alan Rickman
    - Gary Oldman
    - Robert Downey Junior

    Natuurlijk is dit allemaal vrij subjectief, maar ik denk niet dat iemand gaat ontkennen dat dat deze acteurs goed zijn. Hoe goed zoek je zelf maar uit, maar goed. Er zullen er vast nog wel zijn die nog nooit een oscar gewonnen hebben en op deze lijst horen, maar ik weet ze niet direct meer.
    En dan wint iemand als Jennifer Lawrence er dus wel een. Nee, ik zeg niet dat ze slecht is, ze is zeer goed, maar om eens heel serieus te zijn, moest ik kunnen kiezen tussen Leonardo DiCaprio of zij om een oscar aan te geven, zou ik voor de eerst gaan.

    Wat denken jullie ervan?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik kan niemand bedenken die een Oscar heeft gewonnen en wie hem niet verdient heeft (nu ken ik ook niet alle acteurs, maar oké ). Jennifer Lawrence heeft 'm net zo goed verdient. Het hangt er gewoon van af welke acteurs met bijbehorende films in de running zijn.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2014 - 19:22 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Over Leonardo DiCaprio moet ik wel even kwijt dat ik het vrij opvallend vind dat hij min of meer dezelfde soort rollen speelt. Maar dat is maar een klein puntje. Ik vind het zonde voor deze mensen, want ik vind ze stuk voor stuk hele goede acteurs. Het is alleen jammer dat zij telkens last hebben van het feit dat andere goede films net beter zijn. Het is jammer, maar helaas.


    Deep inside, I've never felt alive

    Thenn schreef:
    Ik kan niemand bedenken die een Oscar heeft gewonnen en wie hem niet verdient heeft (nu ken ik ook niet alle acteurs, maar oké ). Jennifer Lawrence heeft 'm net zo goed verdient. Het hangt er gewoon van af welke acteurs met bijbehorende films in de running zijn.


    Weet ik, ik heb ook nooit gezegd dat Jen 'm niet verdiend, Jen is fantastisch. Ik zei gewoon dat ik er eerder een aan Leo zou geven dan aan haar (':


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Zoals je zelf al zegt, het is geheel subjectief en vaak ook afhankelijk van de successen van de films waarin ze toevallig dat jaar gespeeld hebben.


    ars moriendi

    Oneens. Heath Ledger heeft een Oscar gewonnen, genoeg gezegd. (nerd)


    everything, in time

    Je zou ze geen goede acteurs noemen als ze niet in films zouden spelen die je aanspraken.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Latier schreef:
    (...)

    Weet ik, ik heb ook nooit gezegd dat Jen 'm niet verdiend, Jen is fantastisch. Ik zei gewoon dat ik er eerder een aan Leo zou geven dan aan haar (':

    Dat las ik. Maar dat hangt dus af van de films die in de running zijn. Nu is Christian Bale ook genomineerd en ik vind hem niet slechter acteren dan Leonardo DiCaprio.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Deilia schreef:
    Je zou ze geen goede acteurs noemen als ze niet in films zouden spelen die je aanspraken.


    Hier ben ik het wel echt niet mee eens. De films waar Will Smith in speelt, vind ik grotendeels niet leuk en toch vind ik hem een goede acteur.
    Nu wil ik niet zeggen dat jouw oordeel fout is, omdat ik nu dit voorbeeld noem, haha, maar het is wel echt mogelijk.


    everything, in time

    Wat doet Johnny Depp in dat rijtje? O.O Dat verbaast me echt heel erg.


    :)

    Meraki schreef:
    (...)

    Hier ben ik het wel echt niet mee eens. De films waar Will Smith in speelt, vind ik grotendeels niet leuk en toch vind ik hem een goede acteur.
    Nu wil ik niet zeggen dat jouw oordeel fout is, omdat ik nu dit voorbeeld noem, haha, maar het is wel echt mogelijk.


    Het betekend ook niet dat je alle film waarin die acteur speelt helemaal geweldig moet vinden. Ik vind Kevin Spacey een hele goede acteur maar dat zou ik niet zeggen als hij niet in een paar van mijn favoriete film zou spelen.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Misschien is het omdat deze acteurs allemaal zeer bekend zijn? Iedereen weet toch wel dat ze goed kunnen acteren. Daar hoeven ze geen Oscar voor te winnen. Uiteindelijk is het allemaal promotie voor de acteurs en actrices, lijkt me.


    :)

    Deilia schreef:
    (...)

    Het betekend ook niet dat je alle film waarin die acteur speelt helemaal geweldig moet vinden. Ik vind Kevin Spacey een hele goede acteur maar dat zou ik niet zeggen als hij niet in een paar van mijn favoriete film zou spelen.


    Ja, maar zoals ik jouw zin lees, wil je zeggen dat ik (ik neem mezelf even als voorbeeld) een acteur vooral leuk vind omdat hij in films speelt die me aanspreken. Dat is dus volgens mij niet waar, omdat je acteurs ook heel goed kunt vinden als ze enkel in films spelen die je flut vindt.
    In mijn ogen heb je dan gewoon het 'talent' om een acteur/actrice objectief te bekijken en niet als de personage die ze spelen, maar dus echt naar de manier waarop ze een rol spelen.

    Dat is hoe ik jouw zin opvat, sorry als dat de verkeerde manier is!


    everything, in time

    Deilia schreef:
    Je zou ze geen goede acteurs noemen als ze niet in films zouden spelen die je aanspraken.


    Nah-a. Er zijn best films die ik absoluut niet goed vind, maar waar ik van één acteur vind dat-ie fantastisch is en dat dat dan nog eens de enigste film is waar ik 'm in heb zien spelen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ribery schreef:
    Zoals je zelf al zegt, het is geheel subjectief en vaak ook afhankelijk van de successen van de films waarin ze toevallig dat jaar gespeeld hebben.


    26 - 02 - '16

    Bayard schreef:
    Wat doet Johnny Depp in dat rijtje? O.O Dat verbaast me echt heel erg.


    -