• Het moet ophouden, en dan ook wel meteen.
    Ik ben er zo ontzettend klaar mee.
    Waarmee? Met het gescheld met het woord kanker.
    Zelf ben ik 6 maanden geleden mijn moeder verloren aan deze ziekte, en je wilt niet weten hoe dat is.
    Ik ben hier niet om zielig te doen, ik ben hier om te zeggen dat het moet stoppen.

    Elke dag weer. Overal hoor ik het: “kanker”! Dat wordt niet gezegd omdat iemand deze ziekte heeft, maar omdat mensen het nodig vinden om hiermee te schelden. Per jaar sterven er zo’n 41.000 mensen aan deze ziekte en krijgt 1 op de 3 vrouwen de ziekte en 1 op de 2 mannen.
    Kanker is doodoorzaak nummer één.
    Vind je het nodig dat als je bijvoorbeeld je teen stoot dat je dan gelijk met kanker moet gaan lopen schelden, waaraan al zoveel mensen onnodig, vroeg en jong zijn overleden?

    Nederland is overigens één van de enige landen waarin mensen überhaupt schelden met ziektes.
    En waarom? Je dag zit even tegen of je bent boos.
    Mensen met kanker zelf zijn boos. Boos omdat ze deze ziekte hebben gekregen.

    Kanker is niet zomaar een ziekte. Het is een ziekte die ontstaat in je lichaam en waar je heel moeizaam van af kunt komen en in sommige gevallen helemaal nooit.
    Het heeft niet alleen impact op jezelf als je het krijgt. Het heeft invloed op het hele gezin.
    Neem een gezin van een vader en moeder en twee kinderen van een jaar of zes.
    Stel dat de moeder wegvalt door kanker en de vader loopt over straat en hij hoort overal mensen met deze ziekte schelden en hetzelfde geld voor de kinderen als zij later groot zijn.

    Kanker is geen scheldwoord, het is een ziekte.
    Een ziekte waaraan teveel mensen overlijden.
    Stop het schelden met kanker, je doet er mensen pijn mee.
    En het is overbodig.




    (Niet het juiste topicplek eh?)


    nothing is true, everything is permitted.

    DarkSavior schreef:
    Kankervet heeft ook niks te maken met kankeren. Het is geen bijvoegelijk naamwoord en ik keur het dan ook zwaar af als iemand dat zegt of het op die manier gebruikt. Just to be clear


    Eigenlijk ging het me ook alleen om die woorden waarom ik dit topic aanmaakte, maar oke.
    Ik ben nu wijzer over een andere betekenis :')


    nothing is true, everything is permitted.

    LeIouch schreef:
    (...)

    Sorry, maar ik game niet veel. :P En anders zou jij mij te veel moeten missen.
    Het gaat mij niet om het waarderen, als je even goed zou lezen, het gaat mij meer om hoe disrespectvol mensen hiermee omgaan. Ik weet ook wel dat dit niets zal veranderen en dat ik het niet kan stoppen. Ik ken mijn beperkingen.

    En als jij beter had gelezen, had je kunnen weten dat ik daar helemaal niet op doelde. (cat) Kom eens met betere argumenten dan "beter lezen". De enige die hier beter moet lezen, ben jij. Het boeit me echt geen mieter dat jij het respectloos vindt, het boeit me meer dat jij alleen je eigen visie aanhoudt, andere mensen daarop aanvalt en ze ook nog eens "diep gezonken mensen" noemt. Je voelt je te goed voor iedereen, nou gefeliciteerd. Ik zou alvast een aanvraag indienen voor een lintje.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Jongens, kun we dit uitvechten in gb/pb :)? Dan kunnen we weer ontopic ^^


    Life is hard and then we die

    Barnabas schreef:
    (...)
    En als jij beter had gelezen, had je kunnen weten dat ik daar helemaal niet op doelde. (cat) Kom eens met betere argumenten dan "beter lezen". De enige die hier beter moet lezen, ben jij. Het boeit me echt geen mieter dat jij het respectloos vindt, het boeit me meer dat jij alleen je eigen visie aanhoudt, andere mensen daarop aanvalt en ze ook nog eens "diep gezonken mensen" noemt. Je voelt je te goed voor iedereen, nou gefeliciteerd. Ik zou alvast een aanvraag indienen voor een lintje.


    Volgens mij noemen ze dat narcisme. (cat)


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik scheld er niet mee, maar ik laat me er ook niet door raken hoewel ik er genoeg mensen aan verloren ben of mensen ken die het hebben/hadden. Kankeren is namelijk gewoon een werkwoord die niks met de ziekte te maken heeft.


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Ik vind het een naar woord en ik gebruik het dan ook niet, maar ik vind ook dat iedereen over dat gebruik zelf een keuze moet kunnen maken. Wie ben ik om te zeggen dat hij daar een woord niet mag gebruiken, omdat ik een woord beladen vind? Die persoon zal niet stijgen in mijn achting maar ik ben gewoon vierkant tegen censuur.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Mutiny schreef:
    Ik las trouwens net nog een leuke.
    Het woord pesten.
    daar zit de ziekte 'Pest' in.

    Is onze taal nou zo erg of wat?


    Als je ooit met pesten te maken hebt gehad snap je wel waarom 'pest' er in steekt. al bestaat de pest niet meer...

    OT: ik vind ook gescheld met kanker dom, maar dan mag ook iedereen eens stoppen om mentale ziektes als bijvoeglijk naamwoord te gaan gebruiken. Je bent niet depri, je bent triest en 13 jaar. Je gaat geen paniekaanval krijgen van een taak die je niet wilt doen. Je bent niet bipolair als je een puber bent of moodswings hebt. Daar krijg ik echt het schijt van. Ziektes zijn geen quirky, leuke kaaktertrekjes maar ziektes waar je een therapie voor nodig hebt (therapie in de brede, medische zin), en je voor je leven hebt, niet voor 5 minuten.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Moraal van het verhaal:


    Gebruik het woord kanker niet als bijvoegelijk naamwoord, want dan raak je er mensen mee.


    nothing is true, everything is permitted.

    Je hebt gelijk.
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf redelijk veel scheld, maar nooit met ziektes ik vind dat totaal gevoelloos.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Hm, ik hoor veel dat mensen er last van hebben als men dat doet, maar ik heb het eerlijk gezegd nog nooit zelf gehoord. Zal wel aan mijn omgeving liggen...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Hm. Ik hoor het zo vaak dat ik er me eigenlijk niks meer van aantrek. Het ene oor in en het andere oor uit. Zou iedereen eens moeten doen, dan ben je gelijk van dat hele gezeik af.


    26 - 02 - '16

    Ik heb zelf een tijdje gescholden met kanker, waar ik overings wel erge spijt van heb en het is dan ook een tijdje geleden. Maar ik ben het er echt helemaal mee eens, niemand zou er ooit nog mee moeten schelden.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Je hebt helemaal gelijk. Mijn oude vriendin haar vader was niet zo lang geleden gestorven aan deze ziekte, ongeveer een half jaar geleden. Ze is er nog helemaal kapot van omdat ze hem veel aardig vindt dan haar moeder. Ik vind het werkwoord kankeren verschrikkelijk, verschrikkelijk dat het ook nog is een woord is. Maar het belachelijkst is dat er mensen zijn die andere mensen uitschelden met het woord kanker. Kanker hoer, bitch, wijf of weetikveelwat. Elke dag hoor je dat, en het wordt er met de dag meer. Helaas zou dit nooit kunnen ophouden, ik ben al blij als het vermindert.
    Stop. It.


    Some people are art and do art at the same time

    Dooddoenervo schreef:
    Ik ben het volledig met je eens! Met zoiets scheld je gewoon niet!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Dooddoenervo schreef:
    Ik ben het volledig met je eens! Met zoiets scheld je gewoon niet!


    Bad decisions make good stories.