• Het moet ophouden, en dan ook wel meteen.
    Ik ben er zo ontzettend klaar mee.
    Waarmee? Met het gescheld met het woord kanker.
    Zelf ben ik 6 maanden geleden mijn moeder verloren aan deze ziekte, en je wilt niet weten hoe dat is.
    Ik ben hier niet om zielig te doen, ik ben hier om te zeggen dat het moet stoppen.

    Elke dag weer. Overal hoor ik het: “kanker”! Dat wordt niet gezegd omdat iemand deze ziekte heeft, maar omdat mensen het nodig vinden om hiermee te schelden. Per jaar sterven er zo’n 41.000 mensen aan deze ziekte en krijgt 1 op de 3 vrouwen de ziekte en 1 op de 2 mannen.
    Kanker is doodoorzaak nummer één.
    Vind je het nodig dat als je bijvoorbeeld je teen stoot dat je dan gelijk met kanker moet gaan lopen schelden, waaraan al zoveel mensen onnodig, vroeg en jong zijn overleden?

    Nederland is overigens één van de enige landen waarin mensen überhaupt schelden met ziektes.
    En waarom? Je dag zit even tegen of je bent boos.
    Mensen met kanker zelf zijn boos. Boos omdat ze deze ziekte hebben gekregen.

    Kanker is niet zomaar een ziekte. Het is een ziekte die ontstaat in je lichaam en waar je heel moeizaam van af kunt komen en in sommige gevallen helemaal nooit.
    Het heeft niet alleen impact op jezelf als je het krijgt. Het heeft invloed op het hele gezin.
    Neem een gezin van een vader en moeder en twee kinderen van een jaar of zes.
    Stel dat de moeder wegvalt door kanker en de vader loopt over straat en hij hoort overal mensen met deze ziekte schelden en hetzelfde geld voor de kinderen als zij later groot zijn.

    Kanker is geen scheldwoord, het is een ziekte.
    Een ziekte waaraan teveel mensen overlijden.
    Stop het schelden met kanker, je doet er mensen pijn mee.
    En het is overbodig.




    (Niet het juiste topicplek eh?)


    nothing is true, everything is permitted.

    RapunzeI schreef:
    Hm. Ik hoor het zo vaak dat ik er me eigenlijk niks meer van aantrek. Het ene oor in en het andere oor uit. Zou iedereen eens moeten doen, dan ben je gelijk van dat hele gezeik af.


    Stop worrying about what can go wrong, and get excited about what can go right.

    Dooddoenervo schreef:
    Ik ben het volledig met je eens! Met zoiets scheld je gewoon niet!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Wat ik erger vind dan het gewone vloekwoord van kanker-dit of kanker-dat (dus als bijvoeglijk naamwoord) is schelden op de manier van 'krijg toch (de) kanker'. Dat vind ik respectloos en niet kunnen, maar kankeren om of op iets, is voor mij nog altijd iets anders en dat trek ik me ook niet aan. Als mensen daarmee willen schelden, prima, dat ze maar doen, zolang ik zelf dat woord niet wil en zal gebruiken in die context, is dat voor mij meer dan genoeg.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik heb het eigenlijk nog nooit iemand horen zeggen ...
    Anyway, ik vind het ook onrespectvol, hoewel 'kankeren' op zich gewoon een werkwoord is.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik denk niet dat het veel zin heeft om er actie voor te voeren. Jij verandert de mens niet; de mens verandert zichzelf, indien hij inzicht heeft op zichzelf. Het stoort me eigenlijk niet meer dat het gebeurt. Het is gewoon de kreupele hoek van onze Nederlandse maatschappij. Zolang ik het zelf niet doe, valt er weinig actie te voeren. Als jij er niet tegen kunt, kun je ook aan de schelder vragen of het misschien wat minder kan.


    Searching heavens for another earth

    Mee eens, mijn moeder heeft zelf ook kanker gehad, en ik weet dus hoe erg het is:(


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Vacilando schreef:
    Ik heb het eigenlijk nog nooit iemand horen zeggen ...
    Anyway, ik vind het ook onrespectvol, hoewel 'kankeren' op zich gewoon een werkwoord is.

    Gewoon een werkwoord? Ik vind het de verschrikkelijkste werkwoord ooit. Er bestaat toch ook niet iets zoals griepen, iets zoals tyfussen, teringen.. Maar nee, het moet bij kanker.


    Some people are art and do art at the same time

    Nee, al dat actie voeren helpt sowieso niet mensen gaan er toch wel mee door.
    Maar het zou mooi zijn als er toch nog mensen zijn, die inzien dat ze fout zitten door het als bn. te gebruiken.


    nothing is true, everything is permitted.

    hehehe LeIouch, ik heb het hele topic gelezen en je uitleg bevat zoooooveel fouten dat ik niet eens meer zin heb om alles te quoten en te veranderen. Maar goed ik zal je 1 hint geven van 1 fout, de oorsprong van onze taal + de invloed van latijn op onze taal =) Om je nog een duwtje te geven, de germanen. Veel plezier met je geschiedenis.

    Goed ik sluit mij helemaal aan bij nikki en mitchell ^^


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Muninn schreef:
    hehehe LeIouch, ik heb het hele topic gelezen en je uitleg bevat zoooooveel fouten dat ik niet eens meer zin heb om alles te quoten en te veranderen. Maar goed ik zal je 1 hint geven van 1 fout, de oorsprong van onze taal + de invloed van latijn op onze taal =) Om je nog een duwtje te geven, de germanen. Veel plezier met je geschiedenis.

    Goed ik sluit mij helemaal aan bij nikki en mitchell ^^


    Zorg jij er dan maar voor dat je leestekens op goede plekken zet en de hoofdletters goed gebruikt, voordat je iemand anders op zijn fouten wijst.


    Some people are art and do art at the same time

    Maestum schreef:
    (...)

    Zorg jij er dan maar voor dat je leestekens op goede plekken zet en de hoofdletters goed gebruikt, voordat je iemand anders op zijn fouten wijst.
    Nee =)


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Muninn schreef:
    (...)Nee =)


    Dan lijkt het mij heel onlogisch dat je iemand anders aanvalt op haar fouten. But that's what I think. :')

    [ bericht aangepast op 26 jan 2014 - 10:56 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Maestum schreef:
    (...)

    Dan lijkt het mij heel onlogisch dat je iemand anders aanvalt op haar fouten. But that's what I think. :')

    hehe als het nu om spellingfouten zou gaan oke =) maar dit is geschiedenis, vind ik toch een ander vak gebied. Plus als ik dat nu op orde moet maken, dan kom ik over een paar maanden pas terug op het forum, omdat ik gigantische moeite heb met leestekens. ;) Dus nee.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Maestum schreef:
    (...)
    Gewoon een werkwoord? Ik vind het de verschrikkelijkste werkwoord ooit. Er bestaat toch ook niet iets zoals griepen, iets zoals tyfussen, teringen.. Maar nee, het moet bij kanker.
    Kankeren is een werkwoord en bestaat al sinds 1604 als het al niet eerder bestond. Het heeft niks met het woord kanker te maken. De Nederlandse taal is gewoon zo verneukt om de ziekte kanker een naam te geven dat lijkt op kankeren (wat betekent dat iemand zeurt of moppert). Dit had je geweten als je het hele topic had gelezen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Muninn schreef:
    hehehe LeIouch, ik heb het hele topic gelezen en je uitleg bevat zoooooveel fouten dat ik niet eens meer zin heb om alles te quoten en te veranderen. Maar goed ik zal je 1 hint geven van 1 fout, de oorsprong van onze taal + de invloed van latijn op onze taal =) Om je nog een duwtje te geven, de germanen. Veel plezier met je geschiedenis.

    Goed ik sluit mij helemaal aan bij nikki en mitchell ^^


    Vandaag niet zo'n zin om nog een oneindige discussie te houden, waarin meelopers alleen hun punten herhalen en niet luisteren -.-
    T'is heel leuk dat je even een voorbeeld hebt onderzocht, dat eigenlijk weinig te maken heeft met dit onderwerp, maar als je me probeert te provoceren of zoiets, dan zul je toch eerst beter je best moeten doen.

    Als er iemand is die een serieuze discussie wilt voeren of wilt praten, dan staat mijn GB/PB altijd open, maar ik hoop niet dat iemand het erg gaat vinden dat ik zulk soort idiote voorzetten niet in kop.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.