• Het moet ophouden, en dan ook wel meteen.
    Ik ben er zo ontzettend klaar mee.
    Waarmee? Met het gescheld met het woord kanker.
    Zelf ben ik 6 maanden geleden mijn moeder verloren aan deze ziekte, en je wilt niet weten hoe dat is.
    Ik ben hier niet om zielig te doen, ik ben hier om te zeggen dat het moet stoppen.

    Elke dag weer. Overal hoor ik het: “kanker”! Dat wordt niet gezegd omdat iemand deze ziekte heeft, maar omdat mensen het nodig vinden om hiermee te schelden. Per jaar sterven er zo’n 41.000 mensen aan deze ziekte en krijgt 1 op de 3 vrouwen de ziekte en 1 op de 2 mannen.
    Kanker is doodoorzaak nummer één.
    Vind je het nodig dat als je bijvoorbeeld je teen stoot dat je dan gelijk met kanker moet gaan lopen schelden, waaraan al zoveel mensen onnodig, vroeg en jong zijn overleden?

    Nederland is overigens één van de enige landen waarin mensen überhaupt schelden met ziektes.
    En waarom? Je dag zit even tegen of je bent boos.
    Mensen met kanker zelf zijn boos. Boos omdat ze deze ziekte hebben gekregen.

    Kanker is niet zomaar een ziekte. Het is een ziekte die ontstaat in je lichaam en waar je heel moeizaam van af kunt komen en in sommige gevallen helemaal nooit.
    Het heeft niet alleen impact op jezelf als je het krijgt. Het heeft invloed op het hele gezin.
    Neem een gezin van een vader en moeder en twee kinderen van een jaar of zes.
    Stel dat de moeder wegvalt door kanker en de vader loopt over straat en hij hoort overal mensen met deze ziekte schelden en hetzelfde geld voor de kinderen als zij later groot zijn.

    Kanker is geen scheldwoord, het is een ziekte.
    Een ziekte waaraan teveel mensen overlijden.
    Stop het schelden met kanker, je doet er mensen pijn mee.
    En het is overbodig.




    (Niet het juiste topicplek eh?)


    nothing is true, everything is permitted.

    Die grappen over autisme mogen trouwens ook wel weg. Ik heb zelf ook autisme en ik vind het niet leuk als mensen er grappen over maken.


    26 - 02 - '16

    Ik geloof dat jullie het verschil tussen 'grappen maken over' en 'schelden' niet helemaal helder meer zien.
    Dingen zoals "ik word daar zo depri van' zeggen met een zucht is iets heel anders dan agressief naar iemand 'kankermongool' o.i.d. schreeuwen.
    (Sorry voor mijn taalgebruik (cat)) Dus wat iemand net zei van "ik kreeg bijna een hartstilstand door je" vind ik persoonlijk veel minder erg dan
    iemand echt uitmaken voor vuile autist. Daarbij is dat ook geen grappen maken over, dat is weer iets heel anders.

    Punt is, jullie halen nu een hele hoop dingen door elkaar wat mij betreft. Het gaat hier over schelden met ziektes, niet stoornissen/ziektes/aandoeningen
    die door de jaren heen spreekwoordelijke shit zijn geworden.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Pulsar schreef:
    Ik ben het volledig met je eens! Met zoiets scheld je gewoon niet!


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    BastiIIe schreef:
    Ik geloof dat jullie het verschil tussen 'grappen maken over' en 'schelden' niet helemaal helder meer zien.
    Dingen zoals "ik word daar zo depri van' zeggen met een zucht is iets heel anders dan agressief naar iemand 'kankermongool' o.i.d. schreeuwen.
    (Sorry voor mijn taalgebruik (cat)) Dus wat iemand net zei van "ik kreeg bijna een hartstilstand door je" vind ik persoonlijk veel minder erg dan
    iemand echt uitmaken voor vuile autist. Daarbij is dat ook geen grappen maken over, dat is weer iets heel anders.

    Punt is, jullie halen nu een hele hoop dingen door elkaar wat mij betreft. Het gaat hier over schelden met ziektes, niet stoornissen/ziektes/aandoeningen
    die door de jaren heen spreekwoordelijke shit zijn geworden.


    Ik ben het helemaal met jou eens!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Nu we toch aan het bumpen zijn, verbaast het me echt dat zo'n dingen zo regelmatig gebeuren. Het zal wel aan mijn omgeving liggen, maar ik hoor dit echt nauwelijks tot nooit.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    BastiIIe schreef:
    Ik geloof dat jullie het verschil tussen 'grappen maken over' en 'schelden' niet helemaal helder meer zien.
    Dingen zoals "ik word daar zo depri van' zeggen met een zucht is iets heel anders dan agressief naar iemand 'kankermongool' o.i.d. schreeuwen.
    (Sorry voor mijn taalgebruik (cat)) Dus wat iemand net zei van "ik kreeg bijna een hartstilstand door je" vind ik persoonlijk veel minder erg dan
    iemand echt uitmaken voor vuile autist. Daarbij is dat ook geen grappen maken over, dat is weer iets heel anders.

    Punt is, jullie halen nu een hele hoop dingen door elkaar wat mij betreft. Het gaat hier over schelden met ziektes, niet stoornissen/ziektes/aandoeningen
    die door de jaren heen spreekwoordelijke shit zijn geworden.


    Dit.


    Every villain is a hero in his own mind.

    BastiIIe schreef:
    Ik geloof dat jullie het verschil tussen 'grappen maken over' en 'schelden' niet helemaal helder meer zien.
    Dingen zoals "ik word daar zo depri van' zeggen met een zucht is iets heel anders dan agressief naar iemand 'kankermongool' o.i.d. schreeuwen.
    (Sorry voor mijn taalgebruik (cat)) Dus wat iemand net zei van "ik kreeg bijna een hartstilstand door je" vind ik persoonlijk veel minder erg dan
    iemand echt uitmaken voor vuile autist. Daarbij is dat ook geen grappen maken over, dat is weer iets heel anders.

    Punt is, jullie halen nu een hele hoop dingen door elkaar wat mij betreft. Het gaat hier over schelden met ziektes, niet stoornissen/ziektes/aandoeningen
    die door de jaren heen spreekwoordelijke shit zijn geworden.


    Inderdaad.


    i put the fun in funeral

    Ik vind eigenlijk gewoon dat ze moeten stoppen met het schelden met ziektes/aandoeningen/handicappen enz. Op school zijn er genoeg jongens die dat doen en dat kan heel erg vervelend overkomen. Nu schelden ze bij mij op school ook met dingen die misschien nog wel erger zijn, maar daar gaat het even niet over. Het gaat er vooral om dat je er mensen heel veel pijn mee kunt doen. Helaas hebben sommigen dat niet door.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Yup, maar ik vind het gewoon hypocriet dat altijd maar alles mag, maar over kanker heilig wordt gedaan. Natuurlijk, het is een afschuwelijke ziekte en ik ben er zelf ook al mensen om me heen aan verloren. Maar het is niet het enige.

    [ bericht aangepast op 26 april 2014 - 15:26 ]


    ars moriendi

    Roku schreef:
    Die grappen over autisme mogen trouwens ook wel weg. Ik heb zelf ook autisme en ik vind het niet leuk als mensen er grappen over maken.



    verkomen gelijk in


    Save me

    Agreed.


    A girl who wonders.

    Kanker, zijn de symptomen van een ziekte en is niet de ware ziekte. Daarom kun je kanker ook niet behandelen zonder een idee te hebben waar die vandaan komt of waarom die zich heeft voorgedaan. Veel van de symptomen zouden verdwijnen als de onderliggende oorzaak eenmaal wordt aangepakt.

    [ bericht aangepast op 13 juni 2014 - 21:03 ]


    Save me

    Stillalone schreef:
    Volgens Andreas Moritz is kanker één van de laatste redmiddelen van je lichaam. Kanker ontstaat als gevolg van eerdere gezondheidsproblemen die niet opgelost zijn en het is het ultieme wapen tegen levensbedreigende crises. Het opruimen van deze problemen is absoluut noodzakelijk om uiteindelijk de genezing van lichaam, geest en ziel mogelijk te maken.
    1. Jezus, waarom deze idiote bump.
    2. Are you fucking serious?


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik vind dat je gelijk hebt, al moet ik wel toegeven dat ik kanker ook weleens als scheldwoord gebruik. Dit doe ik als ik echt heel boos ben en niemand het hoort. Ik ken namelijk ook mensen die aan deze ziekte lijden of hebben geleden en het is zoiets vreselijks, dat ik het in sommige gevallen wel scheldwoord-waardig vind, om het zomaar te zeggen. Ik vind alleen niet dat je het heel de dag bij iedere poep en schiet eruit moet gooien en zeker niet wanneer je er iemand mee kunt kwetsen.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Waarom reageer ik altijd op bumps en zie ik dat pas achteraf.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.