• Het moet ophouden, en dan ook wel meteen.
    Ik ben er zo ontzettend klaar mee.
    Waarmee? Met het gescheld met het woord kanker.
    Zelf ben ik 6 maanden geleden mijn moeder verloren aan deze ziekte, en je wilt niet weten hoe dat is.
    Ik ben hier niet om zielig te doen, ik ben hier om te zeggen dat het moet stoppen.

    Elke dag weer. Overal hoor ik het: “kanker”! Dat wordt niet gezegd omdat iemand deze ziekte heeft, maar omdat mensen het nodig vinden om hiermee te schelden. Per jaar sterven er zo’n 41.000 mensen aan deze ziekte en krijgt 1 op de 3 vrouwen de ziekte en 1 op de 2 mannen.
    Kanker is doodoorzaak nummer één.
    Vind je het nodig dat als je bijvoorbeeld je teen stoot dat je dan gelijk met kanker moet gaan lopen schelden, waaraan al zoveel mensen onnodig, vroeg en jong zijn overleden?

    Nederland is overigens één van de enige landen waarin mensen überhaupt schelden met ziektes.
    En waarom? Je dag zit even tegen of je bent boos.
    Mensen met kanker zelf zijn boos. Boos omdat ze deze ziekte hebben gekregen.

    Kanker is niet zomaar een ziekte. Het is een ziekte die ontstaat in je lichaam en waar je heel moeizaam van af kunt komen en in sommige gevallen helemaal nooit.
    Het heeft niet alleen impact op jezelf als je het krijgt. Het heeft invloed op het hele gezin.
    Neem een gezin van een vader en moeder en twee kinderen van een jaar of zes.
    Stel dat de moeder wegvalt door kanker en de vader loopt over straat en hij hoort overal mensen met deze ziekte schelden en hetzelfde geld voor de kinderen als zij later groot zijn.

    Kanker is geen scheldwoord, het is een ziekte.
    Een ziekte waaraan teveel mensen overlijden.
    Stop het schelden met kanker, je doet er mensen pijn mee.
    En het is overbodig.




    (Niet het juiste topicplek eh?)


    nothing is true, everything is permitted.

    Ja, Nederland is een van de enige landen waarin men scheld met ziektes.
    Waardeloos.


    nothing is true, everything is permitted.

    Helemaal mee eens!!!
    Ik ben mijn oma verloren aan kanker, zei had long kanker, en nu heeft mijn oom ook long kanker. (Niet van roken)
    Als ik het hoor dat iemand het zegt kan ik zo boos om worden.


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Ik scheld niet met kanker, want mijn moeder en opa hebben het gehad. Gelukkig hebben ze het beide overleefd maar ik vind het vreselijk als iemand ermee scheldt.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    (6) Ik heb het ok gehad met ziekte schelden een meisje schelde me uit dat all mij familie kanker moet krijgen.
    (En iemand in mijn familie had leukonomie) aids, tyfus tumor. tering. Ik werd daar vroeger vaak mee uitgescholden. (huil)(huil)(huil)

    [ bericht aangepast op 28 jan 2014 - 10:39 ]


    Save me

    Ik wil die ziekte ook helemaal niks mee te maken hebben. Ik hoop maar dat die ziekte ooit op een dag verdwijnt
    ( Net als de pest) dan hebben we ook geen gezeur meer.


    Save me

    Wij schelden niet met ziektes. Ik vind het eigenlijk alleen maar marginaal al mensen met ziektes schelden en dat raakt mij dan alles behalve eigenlijk. Ik lach dan eerder met die persoon zelf eerlijk gezegd. :W
    Maar ik kan me wel inbeelden dat het niet leuk is voor mensen die iemand aan een ziekte verloren zijn.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Meggie12345 schreef:
    (6) Ik heb het ok gehad met ziekte schelden een meisje schelde me uit dat all mij familie kanker moet krijgen.
    (En iemand in mijn familie had leukonomie) net als aids, tyfus tumor. tering. Ik werd daar vroeger vaak mee uitgescholden. (huil)

    [ bericht aangepast op 28 jan 2014 - 10:58 ]


    Save me

    (Niemand in mijn familie is dood aan die ziekte) Maar ik vergeet het de mensen nooit!!! :@


    Save me

    Meggie12345 schreef:
    (Niemand in mijn familie is dood aan die ziekte dood ) Maar ik vergeet het de mensen nooit!!! :@


    Save me

    Ik vind je reacties en je gequote erna best irritant ^

    Anyways, mijn vader heeft het gehad, maar al zou hij het niet hebben gehad zou ik alsnog niet schelden met deze ziekte. Eigenlijk scheld ik met geen enkele ziekte, ik vloek alleen met 'fuck'. In VMBO had ik een jongen die het 10 keer in 1 zin gebruikte. Toen heb ik tegen hem gezegd dat 't mij eigenlijk wel een beetje kwetste want ik werd elke seconde herinnert aan m'n pa (die op dat moment chemo's onderging). Hij snapte het en heeft het de rest van het schooljaar niet meer in mijn buurt gezegd en als het af en toe gebeurde keek hij of ik 't hoorde en anders verontschuldigde hij zich.


    To infinity and beyond •

    oke gelijk

    [ bericht aangepast op 28 jan 2014 - 11:12 ]

    Wow, goed topic!
    Ik ben het met je eens. Sommige mensen zeggen het om de kleinste dingen.
    Het slaat nergens op, scheld met wat anders. Of beter; Scheld niet.

    Mensen ik zet binnenkort tips om kanker te voorkomen.


    Save me

    Meggie12345 schreef:
    Mensen ik zet binnenkort tips om kanker te voorkomen.


    Je kan kanker niet voorkomen. Iedereen kan het krijgen en dat voorkom je gewoon niet.

    [ bericht aangepast op 2 maart 2014 - 12:31 ]


    26 - 02 - '16

    Dooddoenervo schreef:
    Ik ben het volledig met je eens! Met zoiets scheld je gewoon niet!


    Firm believer of all that is magic