• Het moet ophouden, en dan ook wel meteen.
    Ik ben er zo ontzettend klaar mee.
    Waarmee? Met het gescheld met het woord kanker.
    Zelf ben ik 6 maanden geleden mijn moeder verloren aan deze ziekte, en je wilt niet weten hoe dat is.
    Ik ben hier niet om zielig te doen, ik ben hier om te zeggen dat het moet stoppen.

    Elke dag weer. Overal hoor ik het: “kanker”! Dat wordt niet gezegd omdat iemand deze ziekte heeft, maar omdat mensen het nodig vinden om hiermee te schelden. Per jaar sterven er zo’n 41.000 mensen aan deze ziekte en krijgt 1 op de 3 vrouwen de ziekte en 1 op de 2 mannen.
    Kanker is doodoorzaak nummer één.
    Vind je het nodig dat als je bijvoorbeeld je teen stoot dat je dan gelijk met kanker moet gaan lopen schelden, waaraan al zoveel mensen onnodig, vroeg en jong zijn overleden?

    Nederland is overigens één van de enige landen waarin mensen überhaupt schelden met ziektes.
    En waarom? Je dag zit even tegen of je bent boos.
    Mensen met kanker zelf zijn boos. Boos omdat ze deze ziekte hebben gekregen.

    Kanker is niet zomaar een ziekte. Het is een ziekte die ontstaat in je lichaam en waar je heel moeizaam van af kunt komen en in sommige gevallen helemaal nooit.
    Het heeft niet alleen impact op jezelf als je het krijgt. Het heeft invloed op het hele gezin.
    Neem een gezin van een vader en moeder en twee kinderen van een jaar of zes.
    Stel dat de moeder wegvalt door kanker en de vader loopt over straat en hij hoort overal mensen met deze ziekte schelden en hetzelfde geld voor de kinderen als zij later groot zijn.

    Kanker is geen scheldwoord, het is een ziekte.
    Een ziekte waaraan teveel mensen overlijden.
    Stop het schelden met kanker, je doet er mensen pijn mee.
    En het is overbodig.




    (Niet het juiste topicplek eh?)


    nothing is true, everything is permitted.

    Jongens van mijn klas gebruiken het heel vaak. Hoe vaak we ook zeggen dat het niet iets is om mee te schelden, des te meer ze het doen.
    Ik heb het niet over kinderen, maar 16- en 17-jarigen.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Het is fout, en dat weten we allemaal. Maar wat valt er aan te doen? Dit is een mooi gebaar, maar ze zullen er toch niet mee stoppen.


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Lissandra schreef:
    (...)

    Je kan kanker niet voorkomen. Iedereen kan het krijgen en dat voorkom je gewoon niet.


    Je kan de kans verminderen door niet te roken en niet te verbranden.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Took schreef:
    (...)

    Je kan de kans verminderen door niet te roken en niet te verbranden.


    Dat is het enige wat je kan doen ja, maar je kan het écht niet voorkomen. Zelfs als je niet verbrand en niet rookt kan je het krijgen dus ja.


    26 - 02 - '16

    Waarom gaan die kankercellen zich remloos delen en zeggen artsen dat het kwaad aardig is?
    (Dat het lichaam wilt vernietigen) Maar een lichaam is toch om te leven? Of heb ik me daar mee vergist. Volgens Andreas Moritz is kanker één van de laatste redmiddelen van je lichaam. De cellen delen zich remloos, als de lichaam de tijd niet heeft om te ontgiften. De cellen gaan zich niet zomaar rem loos delen er moet eerst een oorzaak zijn, waarom het deelt. En als je logisch na denkt kan je het voorkomen.

    [ bericht aangepast op 26 april 2014 - 10:57 ]

    floraflora schreef:
    Waarom gaan die kankercellen zich remloos delen en zeggen artsen dat het kwaad aardig is?
    (Dat het lichaam wilt vernietigen) Maar een lichaam is toch om te leven? Of heb ik me daar mee vergist. Volgens Andreas Moritz is kanker één van de laatste redmiddelen van je lichaam. De cellen delen zich remloos, als de lichaam de tijd niet heeft om te ontgiften. De cellen gaan zich niet zomaar rem loos delen er moet eerst een oorzaak zijn, waarom het deelt. En als je logisch na denkt kan je het voorkomen.


    wat


    i put the fun in funeral

    floraflora schreef:
    Waarom gaan die kankercellen zich remloos delen en zeggen artsen dat het kwaad aardig is?
    (Dat het lichaam wilt vernietigen) Maar een lichaam is toch om te leven? Of heb ik me daar mee vergist. Volgens Andreas Moritz is kanker één van de laatste redmiddelen van je lichaam. De cellen delen zich remloos, als de lichaam de tijd niet heeft om te ontgiften. De cellen gaan zich niet zomaar rem loos delen er moet eerst een oorzaak zijn, waarom het deelt. En als je logisch na denkt kan je het voorkomen.


    Ja, een lichaam is er om te leven, maar héél jammer genoeg bestaan er ook virussen en andere kwaadaardige dingen in je lichaam die dat voorkomen. Als kanker het laatste redmiddel van je lichaam geweest zou zijn, zouden er niet zoveel mensen aan gestorven zijn.
    En in vredesnaam, wààrom bump je een topic van twee maand oud?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    [ bericht aangepast op 9 feb 2022 - 12:30 ]


    ars moriendi

    Ribery schreef:
    Waarom wordt er zo moeilijk gedaan over het woord kanker terwijl over andere dingen wel grappen mogen worden gemaakt?

    Verdomme, ik heb een eetstoornis en een opkomende depressie, maar ik wordt ook constant geconfronteerd met "grappen" over die ziektes om me heen, in tv-series, of woorden gebruiken in een context die er totaal niets mee te maken heeft etc.

    "Ben je depressief ofzo?"
    "Oh, ik ben echt depri, ik moet mijn examen herkansen!"

    Of

    "Wel grappig dat ze dunne modellen gebruiken voor magnum reclames. Ach, die kotsen straks toch alles weer uit, haha!"

    Mooi dat dit wel allemaal geaccepteerd is, men hier zelfs om lacht en mensen hier niet eens aanstoot aan nemen of nutteloze campagnes starten "want we zijn er al zoveel mensen aan verloren". Maar owee, iemand moet het (werk)woord "kankeren" laten vallen, en je bent een laaggevallen mens. Deze maatschappij is zo scheef als maar zijn kan.


    Hier ben ik het zeker mee eens. Als men vind dat ze moeten ophouden met grappen maken over kanker, moeten ze ook ophouden met die grappen over andere stoornissen/ziektes/gebreken.


    26 - 02 - '16

    Roku schreef:
    (...)
    Hier ben ik het zeker mee eens. Als men vind dat ze moeten ophouden met grappen maken over kanker, moeten ze ook ophouden met die grappen over andere stoornissen/ziektes/gebreken.

    + Er zijn ook genoeg mensen die het niet fijn vinden, waar ik er één van ben, maar dat wordt dan niet gezien door de personen die het blijkbaar wel vermakelijk vinden. Ik begrijp overigens daadwerkelijk niet hoe iemand zoiets überhaupt grappig kan vinden.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Mensen er zijn wel natuurlijke medicijnen om kanker te genezen, maar artsen gaan met chemische vooral
    de westerse landen doen chemokuur bestraling en operatie en dat maakt het kanker cel agressief.

    [ bericht aangepast op 26 april 2014 - 12:42 ]

    Mijn vader is 2 maanden geleden gestikt midden in de nacht en heeft een hartstilstand als gevolg gekregen, had 5% overlevingskans, heeft het gehaald maar is nu nog steeds aan het revalideren. Maar ach, het is natuurlijk héél grappig om te zeggen; "Jezus, ik krijg er bijna een hartstilstand van!" Ha-ha-ha, ik lag me suf. Erg grappig.


    'The best way to predict the future is to create it'.

    floraflora schreef:
    Mensen er zijn wel natuurlijke medicijnen om kanker te genezen, maar artsen gaan met chemische vooral
    de westerse landen doen chemokuur bestraling en operatie en dat maakt het kanker cel agressief.


    Ja, want als die zo gemakkelijk te bemachtigen waren hadden we er ook echt zo lang over gedaan om ze te pakken te krijgen, niet?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Het zijn trouwens wel meestal dezelfde mensen die zeuren. De meeste mensen hebben er geen probleem mee als iemand met kanker scheld, ook al kennen ze zelf mensen die het gehad hebben. Ik begrijp het niet dat al die mensen die zeuren het niet gewoon kunnen accepteren, want door het houden van die onzinnige campagnes en alleen maar kritiek hebben op de mensen die het als scheldwoord gebruiken bereik je helemaal niets.

    Montrose schreef:
    Het zijn trouwens wel meestal dezelfde mensen die zeuren. De meeste mensen hebben er geen probleem mee als iemand met kanker scheld, ook al kennen ze zelf mensen die het gehad hebben. Ik begrijp het niet dat al die mensen die zeuren het niet gewoon kunnen accepteren, want door het houden van die onzinnige campagnes en alleen maar kritiek hebben op de mensen die het als scheldwoord gebruiken bereik je helemaal niets.


    Daar heb je helemaal gelijk in (Y)