• Nummer 9 heeft het bijna twee weken volgehouden, dus hier nummer 10

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1) Corpse Party: Tortured Souls
    2) Kamisama no Inai Nichiyoubi
    3) 07 Ghost

    [ bericht aangepast op 14 feb 2014 - 19:48 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Yoite schreef:
    (...)

    Daar was ik ook wel verbaasd over ja, haar haren. ;o Oka-chan. Ik weet haar hele naam niet, maar ze noemen haar altijd (behalve Koko dan) toch altijd Oka-chan? Oh wacht, Chinami, wordt ze ook weleens genoemd. Heh. Dat lijkt niet eens op elkaar... *snapt het nu niet meer, gaat naar MAL* Oh, aha, ze heet dus Chinami met haar voornaam, Oka achternaam. xd En ik heb een spoiler gelezen door MAL over Chinami. >< Damn.
    Toen hij zijn oude ik opving verwachtte ik ook zoiets ja... Toch niet...
    En Linda heet eigenlijk Nana? Wut? Ok, blijkbaar is dat gewoon een andere manier om de kanji in haar naam op te lezen...

    Heet ze wel Chinami? Zat ik er niet ver naast.. Ik zat met Chisaki, maar dat is iemand uit Nagi no Asukara xd. Spoiler over Chinami? Damn.. Nu ben ik nieuwsgierig...
    Over Linda wist ik dat al ;d. Vind ergens wel stom.. Ik bedoel nu zijn er 2 Nana's... Plus de zwart harige Nana lijkt gewoon veel op Nana uit Nana...


    Gomenasai schreef:
    (...)

    @Syll Haha ik ben nog maar lvl 1415 nu though. Ik ben Neko x3 en ik speel voornamelijk met muis, ik heb geen touchpad ding ofzo, lijkt me wel heel gaaf c: Maar hoe werkt dat dan, kan je osu dan aansluiten daar aan ofzo? Kan het dan ook niet met de Ipad? :')

    @Dirkje Hoe moet ik dat uitleggen o.o Het is een soort van ritme spel, en ja, nou en via die site waar die link naar toe gaat, kan je dan beatmaps downloaden c: Dat zijn de liedjes, vaak Japans, uit animes, of dergelijke wat ik heel leuk vind ^^ En ja het is gratis om te downloaden en dan is het wel makkelijk te snappen. Gewoon downloaden zou ik zeggen en als je het niks vind weer verwijderen >3< Mijn uitleg faalt een beetje, misschien kan Syll het beter uitleggen :3 In het begin is het wel moeilijk maar later word het wel steeds makkelijker. Ook al speel ik alleen nog maar op Easy en Normal xD

    Touchpad is dat muisding op je laptop, dat is serieus waar gewoon niet leuk als je snellere liedjes wil doen xd. Ik speel daarom ook veel en veel liever met de muis ;d. Je kan wel met een tekentablet.. Heel veel mensjes doen dat namelijk. Je kan het spel ook op je tablet zetten als goed is. Twee uit mijn klas spelen het ook (en nog 2 andere die ik ken) 1 doet het met de tekentablet en de ander heeft het geprobeerd op zijn tablet ;d. Ging niet zo heel goed haha.
    Oh trouwens ik ben daar Aoyagii. Niet de meest originele ;d. Toen ik het maakte zat ik ook op Tumblr en toen heette ik daar ook zo ;d. (nu niet meer is veranderd)
    Heb je trouwens toegevoegd als vriend! Niet dat jij dat ziet.. Dat zie je volgens mij niet van elkaar.. Best raar -of het moet veranderd zijn..-
    --
    Oh het uitleg word op mij geschoven? xd. Eens zien wat ik kan.. En daarna moet ik echt met mijn stage opdracht bezig..
    Ehm Osu!..
    Osu! is een eigenlijk een ritmisch spelletje. Je hebt 4 verschillende modus.
    Osu!, Taiko, Mania & Catch the beat.
    Osu! zelf daar verschijnen verschillende noten over het hele scherm en jij moet met je muis er heen gaan en op de noot klikken -wel op het juiste moment-
    Wat doe ik moeilijk hier een filmpje; Klik

    Taiko, heb je Servant x Service gezien? Waar Hasabe een spel deed en hij beetje op drums sloeg enzo? Nou dat is eigenlijk Taiko, Klik!

    Mania is eigenlijk gewoon guitar hero xd. Klik! hier heeft de persoon een mod aan waardoor hij maar 4 toetsen hoef te gebruiken. Heb je dat niet aan is de kans best groot dat je met meer moet.. Als ik mij niet vergist loopt het op tot 7 toetsen Zoals hier

    Catch The Beat is gewoon fruit -of net wat je skin heeft- dat naar beneden valt en doe moet jij opvangen. Lied begint pas bij 2;38

    Ehm ja wat valt er nog meer over te vertellen.. Er zijn echt heel veel liedjes.. Van anime liedjes tot game liedjes, maar ook gewoon Japanse liedjes en Engelse liedjes. Duits Frans.. Instrumentaal..
    Je hebt Ranked liedjes Pending, maar ook Graveyard.. Het eerste is niks mee aan de hand het is klaar en je score komen ook online, bij Pending en Graveyard is het niet zo. Pending dat zijn liedjes die nog in de maak zijn en Graveyard zijn liedjes waar zo veel tijd niets meer mee is gedaan
    Naast dat heb je ook nog Qualified, daar zitten liedjes die de kans hebben om Ranked te worden. Liedjes die hier in staan, daarvan worden je scores ook opgeslagen, maar kunnen ook weer verdwijnen als het liedje Ranked niet haalt en terug in Pending word gezet.

    Daarnaast kan je ook verschillende skins downloaden en gebruiken zodat je Osu! er niet meer standaard uit ziet ;D.

    Oh en je kan bij andere personen meekijken, mits je het liedje heb die zijn doen ;d.

    Genoeg uitgelegd? Dan ga ik nu Fonts zoeken ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Minke & Syll
    Oeh, het klinkt wel leuk. :3 Ik zal vanmiddag eens op zoek gaan naar een download.

    En nog over Golden Time;

    Ja, dat vind ik dus ook niet echt leuk, met die twee Nana's, dat is gewoon overduidelijk van Nana gejat, ook al heb ik die anime niet eens gezien. En ja, ze heet Chinami. (': Ik ga de spoiler niet verklappen want het is niet echt leuk om te weten. >< Tenzij je het per se wil weten. xd


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    @Minke & Syll
    Oeh, het klinkt wel leuk. :3 Ik zal vanmiddag eens op zoek gaan naar een download.

    En nog over Golden Time;
    Ja, dat vind ik dus ook niet echt leuk, met die twee Nana's, dat is gewoon overduidelijk van Nana gejat, ook al heb ik die anime niet eens gezien. En ja, ze heet Chinami. (': Ik ga de spoiler niet verklappen want het is niet echt leuk om te weten. >< Tenzij je het per se wil weten. xd


    Ja ik wil het weten D: Ben nu te nieuwsgierig..
    Oeh wel vertellen wat je van het spel vond ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Ja ik wil het weten D: Ben nu te nieuwsgierig..
    Oeh wel vertellen wat je van het spel vond ;d.


    Ok dan komt-ie XD. Het is op zich best wel voorspelbaar maar ik zat echt zo van oh, ja, beetje jammer dat ik dit nu al weet. Was het graag gewoon in de anime te weten gekomen. ><
    Ze gaat samen komen met Mitsuo, uiteindelijk.

    Ja, dat was alles. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje.. Heb ik mij op het ergste voor bereid

    Dat ze dood ging ofzo of ergens anders heen verhuisde.. Is het iets wat ik ergens al zag aankomen XD. Wel leuk voor hun beiden ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Syll hahaha gomenasai. :'D
    Jep ik vind het ook wel leuk. :3 Nu Banri en Linda nog maar dat gaat vast never nooit niet gebeuren. :/

    Also, ik schaam me want ik had serieus in mijn signature de verkeerde persoon bij de quote staan. (': Ik zat net echt zo van, wacht eens... Volgens mij is dat helemaal geen quote van Raiko... Schiet me ineens te binnen dat hij van Kouichi is... Woeeeeps.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, Hmm ik weet het niet.. Ik denk dat dat nog echt de vraag is.. Je ziet wel dat hij steeds meer naar het verleden neigt.. Maar ook naar Koko.. Hmm
    Maar hij wilde zijn verleden eerst negeren maar nu ook weer niet en Linda krijgt nu nog steeds best veel voor elkaar ;o... Koko ook maar Koko vermoord je gewoon als je haar de zin niet geeft..
    Maar ik weet het nog steeds niet.. Vooral door de intro.. Banri komt aan het eind maar heel eventjes voor.. En zijn ogen zie je niet.. Alsof hij het niet eens wilt ofzo.. I dunno..

    Trouwens good job van je signature! Gelukkig nog nooit gehad ;D Nu heb ik er niet eens in staan van wie het is.. Volgens mij was het van Sunako uit Shiki.. Of hoe je haar naam ook schrijft..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Hylophagous schreef:
    Ö

    Myrthe!
    Wij moeten ook nog animefilmavondendingen houden!
    Wanneer en welke?
    En met of zonder Jase?
    Dat lijkt me wel gezellig, maar ik weet niet of hij dat leuk vindt.


    En toch voel ik een afstand.
    Ik weet niet wanneer! Te veel vragen! Piep! *Tamaki cornor*
    Maar maar maar... we zouden Ao no Exorcist toch kijken? (2 uur ofzo?)
    Ik weet niet of Jase mee wil, C: Ik vind het okay, hij zag het toch ook?

    Lelouch schreef:
    In dat geval ben ik bang dat ik het volkomen met je eens moet zijn :P
    Hoewel ik niet zing xd Ik ken mijn beperkingen :X
    Maar die liedjes zijn idd erg mooi, maar toch blijf ik ichiban no takaramono in het engels het mooist vinden.
    Gewoon die uithaal van LiSa die dat zingt, zijn zo bijzonder. Ik heb ook dat concert gezien waar ze dat in zong en de tranen stroomden gewoon over haar wangen, dat was echt zo lief :) Maar veel engelse nummers zoals die vind ik ook mooi om naar te luisteren.


    Ik heb echt groote problemen met zingen. Niet alleen kan ik geen japans... ik heb ook een beperking, C,:
    Die cover songs helpen echter wel! Lang leve covers, Cx


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Ik heb mijn username gewijzigd
    Inheritance -> Ibis


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Gauche schreef:
    En toch voel ik een afstand.
    Ik weet niet wanneer! Te veel vragen! Piep! *Tamaki cornor*
    Maar maar maar... we zouden Ao no Exorcist toch kijken? (2 uur ofzo?)
    Ik weet niet of Jase mee wil, C: Ik vind het okay, hij zag het toch ook?


    Uh. Ja, de film is fine en hij zag het ook. c:
    Ik vraag het hem wel.
    Anders kunnen we het altijd nog een keer zelf kijken.
    Nee. Als in samen. Gaaah. .-.

    Ibis schreef:



    Hihihi! Hij beweegt op de maat van het liedje dat ik luister. :'D

    [ bericht aangepast op 14 feb 2014 - 15:22 ]


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Weetje ik begon hiermee met Shion en toen was het vam; Fck this ik maak er wel wat van..
    Maar wat vinden jullie het tot zo ver? ;d. (hij staat in de spoiler)
    Wilde eigenlijk gaan schilderen en eerst iets maken op papier.. en dit was het papier wat ik als eerste vond..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Weetje ik begon hiermee met Shion en toen was het vam; Fck this ik maak er wel wat van..
    Maar wat vinden jullie het tot zo ver? ;d. (hij staat in de spoiler)
    Wilde eigenlijk gaan schilderen en eerst iets maken op papier.. en dit was het papier wat ik als eerste vond..



    Ik vind hem cute! :3 En hij lijkt wel op Shion, op die ene pagina in de manga waarop hij een muts op heeft. *is te lui om op te zoeken*


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik heb net Kotonoha no Niwa gezien, een film... Echt een aanrader. Hij duurt maar 45 minuten, maar ik heb toch zo moeten huilen op het einde, haha. :'D
    Echt een hele mooi film. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Ik vind hem cute! :3 En hij lijkt wel op Shion, op die ene pagina in de manga waarop hij een muts op heeft. *is te lui om op te zoeken*

    Die toevallig? Dat is namelijk we degene die ik heb gebruikt als voorbeeld xd. Nja hoofdvoorbeeld. Ben een beetje gekapt bij de jas en heb toen maar wat anders gezocht ;d. Toen kwam ik uit bij een trui ;D
    + Kotonoha no Niwa ging ik nog kijken ;D Had hem al gedownload.. (Films vind ik beetje irritant om dat online te zien.. I dunno why..)

    Oh en ik maak het topic nu perongelijk vol..


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you