• Beste users,

    de afgelopen tijd is ons opgevallen dat veel users een username nemen waarbij de letter L vervangen wordt door een hoofdletter i.
    Waarschijnlijk gebeurt dit zodat zij alsnog een username kunnen nemen die eigenlijk al bezet was.
    Wij hebben echter gemerkt dat dit bij ons misverstanden kan veroorzaken.
    Omdat wij het onderscheid niet zo goed zien tussen de i en de L halen wij de laatste tijd vaak de usernames door elkaar. Dat is ook een van de redenen dat Rutger geprogrammeerd heeft dat je geen naam kan nemen die al bezet is. Die regel is er echt niet voor niks.
    Het is erg vervelend dat we usernames door elkaar halen, want bij het winnen van een wedstrijd kunnen bijvoorbeeld per ongeluk de credits die jij gewonnen hebt worden bijgeschreven bij een andere user!
    Ook kan het voorkomen dat jij een waarschuwing ontvangt die helemaal niet voor jou bedoeld was, maar omdat wij het onderscheid niet goed zagen, wel aan jou gegeven wordt. En ook al ben je onschuldig, een waarschuwing staat voor altijd op je strafblad gegrift. We kunnen er wel een rectificatie boven plaatsen maar het strafblad zal er niet meer blanco uitzien. En daarbij willen jullie waarschijnlijk ook gewoon geen waarschuwing ontvangen, zelfs als later blijkt dat deze niet voor jou bedoeld was.

    We willen het nu niet gaan verbieden, het is namelijk nog steeds aan jullie om te bepalen wat voor een username je wilt. Met dit bericht willen we jullie wijzen op de consequenties die het nemen van een naam die erg veel lijkt op de naam van een andere user, heeft. Zelfs als je een nieuwe naam neemt, kan dit probleem zich voor blijven doen, omdat de naam in je history staat.
    Wat we wel van jullie willen vragen is dat jullie hier in de toekomst rekening mee willen houden.
    Wij kunnen hier namelijk fouten mee gaan maken, die eventueel in jouw nadeel zijn.

    Alvast bedankt voor jullie begrip!

    Liefs,
    de moderators van Quizlet.nl

    [ bericht aangepast door een moderator op 3 feb 2014 - 19:41 ]


    Life is hard and then we die

    Geweldig, ik ben af en toe zo verward hierdoor, dingen worden echt lastiger.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Geweldig, ik ben af en toe zo verward hierdoor, dingen worden echt lastiger.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Het is jammer, ik begrijp het wel. Voortaan zal ik mezelf een andere (onbezette) naam geven.
    Overigens spijt het mij dat er zoveel verwarring door ontstaan. Dit deed ik natuurlijk niet expres (Als er moeilijkheden zijn geweest omtrent mijn naam).

    [ bericht aangepast op 3 feb 2014 - 19:43 ]


    Tijd voor koffie.

    Haha, om eerlijk te zijn had ik er niet eens bij stilgestaan dat het voor Rutger & de crew (voel ik hier een nieuwe muziekband ontstaan?) zo verwarrend was. Goede regel dus, lijkt me.


    everything, in time

    SherIock schreef:
    Het is jammer, ik begrijp het wel. Voortaan zal ik mezelf een andere (onbezette) naam geven.
    Nogmaals: het is een verzoek, geen verbod! Het is nog steeds je eigen keuze of je het wel of niet doet. Het zou best bizar zijn als we zoiets gaan verbieden. Het enige wat wij met dit bericht willen bereiken is dat je je bewust wordt van de risico's die gebonden zijn aan zulke usernames. Of je het daardoor gaat laten of niet dat is helemaal aan jou :)


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Nogmaals: het is een verzoek, geen verbod! Het is nog steeds je eigen keuze of je het wel of niet doet. Het zou best bizar zijn als we zoiets gaan verbieden. Het enige wat wij met dit bericht willen bereiken is dat je je bewust wordt van de risico's die gebonden zijn aan zulke usernames. Of je het daardoor gaat laten of niet dat is helemaal aan jou :)


    Ja, maar ik zal het ook sowieso niet snel meer doen, gewoon omdat het verder ook verwarrend is c: Maargoed, er zijn vast nog wel genoeg leuke usernames.


    Tijd voor koffie.

    Assassin schreef:
    Geweldig, ik ben af en toe zo verward hierdoor, dingen worden echt lastiger.

    + ik zie het op mijn mobiel overduidelijk, wat echt enorm stoort :')

    [ bericht aangepast op 3 feb 2014 - 19:48 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Assassin schreef:
    Geweldig, ik ben af en toe zo verward hierdoor, dingen worden echt lastiger.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik wilde m'n username toch gaan veranderen naar eentje zonder hoofdletter i ^^

    Ik kan wel snappen dat het verwarrend is inderdaad.


    26 - 02 - '16

    Assassin schreef:
    Geweldig, ik ben af en toe zo verward hierdoor, dingen worden echt lastiger.


    I'm dying, praying, bleeding and screaming. Am I too lost to be saved? ~ Evanescence - tourniquet

    slim om het te melden, zelf in rpg's moet ik soms drie keer kijken voor ik het doorheb.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Hmm, ik hoor eigenlijk geen mening te geven sinds ik het zelf ook al twee keren gedaan heb, maar ik begrijp de frustratie zeker weten wel!

    [ bericht aangepast op 3 feb 2014 - 19:50 ]


    -

    Stiekem vind ik het wel grappig dat het echt zo'n trend is geworden. Nou ja, ik heb PapiIlon-met-hoofdletter-i al een tijdje niet meer, maar ik denk dat ik toch niet meer zo'n username ga nemen als het zo'n verwarring veroorzaakt. ^^


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik ben echt blij dat jullie hier iets van zeggen. :'D Het is als user al verwarrend genoeg, maar bij crewzaken is het echt verschrikkelijk onhandig.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Om nog maar eens een dramatisch voorbeeld te noemen, want daar ben ik stiekem heel goed in vanavond:
    Stel, je doet mee aan verkiezingen voor het bekleden van een functie hier op Quizlet. Je wordt geselecteerd voor de tweede ronde maar... het was een hoofdletter i in plaats van een L en we hebben het niet door. Dat zou, naast dat het voor ons een flater is, natuurlijk voor jullie ook ontzettend balen zijn!
    Nou, tot zo ver mijn dramatische gehalte van vanavond *O*


    Life is hard and then we die