• Beste users,

    de afgelopen tijd is ons opgevallen dat veel users een username nemen waarbij de letter L vervangen wordt door een hoofdletter i.
    Waarschijnlijk gebeurt dit zodat zij alsnog een username kunnen nemen die eigenlijk al bezet was.
    Wij hebben echter gemerkt dat dit bij ons misverstanden kan veroorzaken.
    Omdat wij het onderscheid niet zo goed zien tussen de i en de L halen wij de laatste tijd vaak de usernames door elkaar. Dat is ook een van de redenen dat Rutger geprogrammeerd heeft dat je geen naam kan nemen die al bezet is. Die regel is er echt niet voor niks.
    Het is erg vervelend dat we usernames door elkaar halen, want bij het winnen van een wedstrijd kunnen bijvoorbeeld per ongeluk de credits die jij gewonnen hebt worden bijgeschreven bij een andere user!
    Ook kan het voorkomen dat jij een waarschuwing ontvangt die helemaal niet voor jou bedoeld was, maar omdat wij het onderscheid niet goed zagen, wel aan jou gegeven wordt. En ook al ben je onschuldig, een waarschuwing staat voor altijd op je strafblad gegrift. We kunnen er wel een rectificatie boven plaatsen maar het strafblad zal er niet meer blanco uitzien. En daarbij willen jullie waarschijnlijk ook gewoon geen waarschuwing ontvangen, zelfs als later blijkt dat deze niet voor jou bedoeld was.

    We willen het nu niet gaan verbieden, het is namelijk nog steeds aan jullie om te bepalen wat voor een username je wilt. Met dit bericht willen we jullie wijzen op de consequenties die het nemen van een naam die erg veel lijkt op de naam van een andere user, heeft. Zelfs als je een nieuwe naam neemt, kan dit probleem zich voor blijven doen, omdat de naam in je history staat.
    Wat we wel van jullie willen vragen is dat jullie hier in de toekomst rekening mee willen houden.
    Wij kunnen hier namelijk fouten mee gaan maken, die eventueel in jouw nadeel zijn.

    Alvast bedankt voor jullie begrip!

    Liefs,
    de moderators van Quizlet.nl

    [ bericht aangepast door een moderator op 3 feb 2014 - 19:41 ]


    Life is hard and then we die

    Square schreef:
    Ik ben echt blij dat jullie hier iets van zeggen. :'D Het is als user al verwarrend genoeg, maar bij crewzaken is het echt verschrikkelijk onhandig.


    Dit inderdaad. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    LeIouch schreef:
    (...)

    Wow, wat een tekst opeens xd
    Maar ik snap het probleem wel, maar mijn puntje was alleen dat je ook in het geval dat je ergens op moet reageren of zoiets, je op de desbetreffende user kunt klikken en dan in de URL ziet of het met een L of i is. Maar ik snap het probleem en dat het gewoon niet te doen is, maar ik merk het alleen even op. Ik bedoel het niet aanvallend of kritisch.


    Weet ik ^^ Ik wilde gewoon even een reactie geven, haha. Uitleggen waarom dat niet altijd zo simpel is (: Bij sommige usernames zullen we dat ook wel doen hoor, daar niet van. Maar er zijn gewoon gevallen waarbij het niet gebeurt (:


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Assassin schreef:
    Geweldig, ik ben af en toe zo verward hierdoor, dingen worden echt lastiger.


    :)

    Yoda schreef:
    (...)

    Weet ik ^^ Ik wilde gewoon even een reactie geven, haha. Uitleggen waarom dat niet altijd zo simpel is (: Bij sommige usernames zullen we dat ook wel doen hoor, daar niet van. Maar er zijn gewoon gevallen waarbij het niet gebeurt (:


    Nou, ik zou er in het vervolg op letten :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik vind het logisch. Ik raak ook elke x verward..
    Maar ik vind het wel jammer dat je een usernaam die al eens gebruikt is, niet meer kunt nemen.. Nu kunnen mensen iedere maand een nieuwe usernaam nemen en dan alle leuken kiezen en telkens weer wisselen en kunnen anderen die niet meer..
    Misschien dat er ingesteld kan worden dat als er een usernaam langer als bijv. drie maand, niet gebruikt is die weer beschikbaar is voor iedereen..


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Lannisters schreef:
    Ik vind het logisch. Ik raak ook elke x verward..
    Maar ik vind het wel jammer dat je een usernaam die al eens gebruikt is, niet meer kunt nemen.. Nu kunnen mensen iedere maand een nieuwe usernaam nemen en dan alle leuken kiezen en telkens weer wisselen en kunnen anderen die niet meer..
    Misschien dat er ingesteld kan worden dat als er een usernaam langer als bijv. drie maand, niet gebruikt is die weer beschikbaar is voor iedereen..

    Dat lijkt mij niet zo handig. Natuurlijk is zoiets jammer, maar dit soort dingen kunnen erg verwarrend zijn. De oude username heeft namelijk nog steeds een link naar het profiel. (als je zoekt via een url of link)
    Bovendien is het al vaker voorgesteld en afgewezen.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2014 - 20:59 ]


    :)

    Het is uiteindelijk de keuze van de user zelf, maar jullie laten hier wel goed mee zien dat het onhandig is en tot misverstanden kan leiden. Want het is inderdaad erg verwarrend, verstandig dat jullie dit dan ook melden. Maar bon, ik denk dat het onderhand wel moet stoppen, aangezien veel leden door de war raken. ^^


    And when I leave, you will finally understand, why storms are named after people.

    Nog een reden om Morticia terug te nemen. :'D.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Assassin schreef:
    Geweldig, ik ben af en toe zo verward hierdoor, dingen worden echt lastiger.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ah oke, ik had er niet echt zo'n last van, maar zo had ik 't nog niet gezien.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Goed!
    Ik vind het zelf ook verwarrend.


    Queer zijn is gewoon alles

    Lannisters schreef:
    Ik vind het logisch. Ik raak ook elke x verward..
    Maar ik vind het wel jammer dat je een usernaam die al eens gebruikt is, niet meer kunt nemen.. Nu kunnen mensen iedere maand een nieuwe usernaam nemen en dan alle leuken kiezen en telkens weer wisselen en kunnen anderen die niet meer..
    Misschien dat er ingesteld kan worden dat als er een usernaam langer als bijv. drie maand, niet gebruikt is die weer beschikbaar is voor iedereen..

    Dat gaat niet. Dan 'wis' je die user uit zogezegd. Dan kan allemaal praktisch niet met waarschuwingen die gegeven zijn tijdens een vorige naam. Je kan geen username van iemand anders pakken omdat dat niet mogelijk is door het strafblad, ook al is het leeg. En je wil ook geen naam 'afpakken' van iemand die we een reclamestraf of waarschuwing hebben gegeven.

    Dat is net ook een punt met deze namen. Als wij een bepaalde naam vaker in de gaten houden en jij hebt dezelfde naam maar dan met de hoofdletter i, dan kan je dit mogelijk ook zuur opbreken.

    Voor ons is dit allemaal onhandig. Want er is dus een reden waarom Rutger ingesteld heeft dat je niet andermans naam kan nemen. En nu wordt het toch omzeild met de hoofdletter i.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik ben hier wel blij mee c:
    Ik zou behoorlijk pissed worden als iemand één van mijn oude usernames zou nemen en dan de "l" zou vervangen door hoofdletter "i"


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Dooddoenervo schreef:
    Goed!
    Ik vind het zelf ook verwarrend.

    Zegt iemand die twee weken Voide heette. (puh)

    Niet gemeen bedoeld, natuurlijk. (;


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Leuk!
    Ik heb het nu één keer bij Tauriel gedaan, en dat is onmiddellijk ook de laatste keer (': Het is echt stom, vind ik persoonlijk!
    Het is misschien wel best -en ik weet dat het veel werk is, maar dat is gewoon om misverstanden te voorkomen-, dat jullie het bij verkiezingen toch eens dubbelchecken (:

    [ bericht aangepast op 5 feb 2014 - 22:15 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried