• Beste users,

    de afgelopen tijd is ons opgevallen dat veel users een username nemen waarbij de letter L vervangen wordt door een hoofdletter i.
    Waarschijnlijk gebeurt dit zodat zij alsnog een username kunnen nemen die eigenlijk al bezet was.
    Wij hebben echter gemerkt dat dit bij ons misverstanden kan veroorzaken.
    Omdat wij het onderscheid niet zo goed zien tussen de i en de L halen wij de laatste tijd vaak de usernames door elkaar. Dat is ook een van de redenen dat Rutger geprogrammeerd heeft dat je geen naam kan nemen die al bezet is. Die regel is er echt niet voor niks.
    Het is erg vervelend dat we usernames door elkaar halen, want bij het winnen van een wedstrijd kunnen bijvoorbeeld per ongeluk de credits die jij gewonnen hebt worden bijgeschreven bij een andere user!
    Ook kan het voorkomen dat jij een waarschuwing ontvangt die helemaal niet voor jou bedoeld was, maar omdat wij het onderscheid niet goed zagen, wel aan jou gegeven wordt. En ook al ben je onschuldig, een waarschuwing staat voor altijd op je strafblad gegrift. We kunnen er wel een rectificatie boven plaatsen maar het strafblad zal er niet meer blanco uitzien. En daarbij willen jullie waarschijnlijk ook gewoon geen waarschuwing ontvangen, zelfs als later blijkt dat deze niet voor jou bedoeld was.

    We willen het nu niet gaan verbieden, het is namelijk nog steeds aan jullie om te bepalen wat voor een username je wilt. Met dit bericht willen we jullie wijzen op de consequenties die het nemen van een naam die erg veel lijkt op de naam van een andere user, heeft. Zelfs als je een nieuwe naam neemt, kan dit probleem zich voor blijven doen, omdat de naam in je history staat.
    Wat we wel van jullie willen vragen is dat jullie hier in de toekomst rekening mee willen houden.
    Wij kunnen hier namelijk fouten mee gaan maken, die eventueel in jouw nadeel zijn.

    Alvast bedankt voor jullie begrip!

    Liefs,
    de moderators van Quizlet.nl

    [ bericht aangepast door een moderator op 3 feb 2014 - 19:41 ]


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Om nog maar eens een dramatisch voorbeeld te noemen, want daar ben ik stiekem heel goed in vanavond:
    Stel, je doet mee aan verkiezingen voor het bekleden van een functie hier op Quizlet. Je wordt geselecteerd voor de tweede ronde maar... het was een hoofdletter i in plaats van een L en we hebben het niet door. Dat zou, naast dat het voor ons een flater is, natuurlijk voor jullie ook ontzettend balen zijn!
    Nou, tot zo ver mijn dramatische gehalte van vanavond *O*


    Oeeeh, dat zou kut zijn :')


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Fijn, want het begon echt verwarrend te worden, al die usernames met een I.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Ik snap wel dat het als crew zijnde erg lastig is en zal er met het kiezen van mijn volgende username rekening mee houden :)
    Alleen, je kunt toch ook bij twijfel naar de pagina van een user gaan en dan kijken in de URL, want volgens mij zie je dan het verschil duidelijker.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    LeIouch schreef:
    Ik snap wel dat het als crew zijnde erg lastig is en zal er met het kiezen van mijn volgende username rekening mee houden :)
    Alleen, je kunt toch ook bij twijfel naar de pagina van een user gaan en dan kijken in de URL, want volgens mij zie je dan het verschil duidelijker.
    Ik begrijp hen wel hoor. Als ik iemand ziet met de username loI dan zou ik gewoon lol typen met een l en niet met een i, want die naam is makkelijk te onthouden. Bij een ingewikkelde naam ga je inderdaad al sneller voor het kopieer en plak werk, maar zelf bij wedstrijden heb ik al eens de verkeerde naam overgetypt hierdoor.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    LeIouch schreef:
    Ik snap wel dat het als crew zijnde erg lastig is en zal er met het kiezen van mijn volgende username rekening mee houden :)
    Alleen, je kunt toch ook bij twijfel naar de pagina van een user gaan en dan kijken in de URL, want volgens mij zie je dan het verschil duidelijker.

    Je kan het wel zien ja. Helemaal in het fotoboek van een user. We denken alleen niet elke keer: oh een L in de naam, zou het een i zijn? We hebben zo veel te doen dat het onmogelijk is om dat elke keer te bedenken.

    Zyra schreef:
    (...)Ik begrijp hen wel hoor. Als ik iemand ziet met de username loI dan zou ik gewoon lol typen met een l en niet met een i, want die naam is makkelijk te onthouden. Bij een ingewikkelde naam ga je inderdaad al sneller voor het kopieer en plak werk, maar zelf bij wedstrijden heb ik al eens de verkeerde naam overgetypt hierdoor.


    Hoezo is dit een reactie op mij? xd
    Ik zeg dat ik het wel begrijp en er in het vervolg rekening mee zou houden.
    Ik geef alleen een klein tipje hoe je het verschil wel kunt zien, hoewel ik natuurlijk niet gelijk beweer dat het makkelijker of handiger is of zo.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Krull schreef:
    (...)
    Je kan het wel zien ja. Helemaal in het fotoboek van een user. We denken alleen niet elke keer: oh een L in de naam, zou het een i zijn? We hebben zo veel te doen dat het onmogelijk is om dat elke keer te bedenken.


    Het is een kleine tip om het verschil wel te kunnen zien. ik bedoel er voor de rest niets mee hoor.
    Ik snap ook wel dat las je zoveel namen soms moet scannen dat het lastig is om steeds naar iemands profiel te gaan om te kijken of het een een i of een L is en daarbij vinden sommige users dat ook irritant, dus alle begrip. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    LeIouch schreef:
    (...)

    Hoezo is dit een reactie op mij? xd
    Ik zeg dat ik het wel begrijp en er in het vervolg rekening mee zou houden.
    Ik geef alleen een klein tipje hoe je het verschil wel kunt zien, hoewel ik natuurlijk niet gelijk beweer dat het makkelijker of handiger is of zo.
    Ik wou gewoon zeggen dat je bij simpele namen daar nog niet snel naar kijkt en je dus ook niet tot in de urlbalk gaat lopen zoeken. (bloos)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Zyra schreef:
    (...)Ik wou gewoon zeggen dat je bij simpele namen daar nog niet snel naar kijkt en je dus ook niet tot in de urlbalk gaat lopen zoeken. (bloos)


    Ahhh okeey, daar zit wel iets in xd
    Ik dacht al, zag even het verband niet sorry :$


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    LeIouch schreef:
    Ik snap wel dat het als crew zijnde erg lastig is en zal er met het kiezen van mijn volgende username rekening mee houden :)
    Alleen, je kunt toch ook bij twijfel naar de pagina van een user gaan en dan kijken in de URL, want volgens mij zie je dan het verschil duidelijker.


    Als je de verkeerde link hebt, dan maakt het toch alsnog niets uit? Als jij denkt dat een username geschreven is met een L, maar het blijkt een i te zijn en je gaat vervolgens naar het profiel van degene met de L, dan heb je een probleem. Als wij bv een topic aanmaken over een user of, zoals Annick zegt, bij verkiezingen iemand een bericht moeten sturen, dan typen we de naam meestal. Als we hem dan verkeerd typen omdat wij niet kunnen zien dat er een i in staat in plaats van een L, dan gaat het al fout. Ik ga meestal naar profielen via de www.quizlet.nl/users/username of we sturen de waarschuwing via de prive berichten zonder eerst naar een profiel te gaan. Of we gaan naar het verkeerde profiel omdat we dus de verkeerde naam hebben.

    We kunnen moeilijk bij elke username waar een L in zit gaan kijken of die L niet toevallig een i is. Kijk, bij reclamestraffen enal, zal er niet snel twijfel over bestaan. Bij waarschuwingen waar over overlegd moet worden, zal zo'n fout er veel sneller insluipen. Ik weet dat het bij mij al 2 keer bijna verkeerd is gegaan, maar dat ik het nog net op tijd zag dat het de verkeerde persoon was. En dat is gewoon lastig, want zulke fouten willen we gewoon niet maken. Maar het is echt niet te doen om elke username te controleren op een L of een i.

    Het is nog steeds aan users om zulke namen te nemen, dat gaan we niet verbieden fso. Maar we wilden wel even het 'probleem' adresseren, zodat mensen weten wat voor problemen het met zich mee kan brengen (: Het betekent niet dat zulke fouten zich voor gaan doen, maar het gevaar er op is gewoon zeer hoog.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    LeIouch schreef:
    (...)

    Ahhh okeey, daar zit wel iets in xd
    Ik dacht al, zag even het verband niet sorry :$
    Geeft niet hoor. (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Wat als diegene al 'n eeuwigheid niet meer online is geweest?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Yoda schreef:
    (...)

    Als je de verkeerde link hebt, dan maakt het toch alsnog niets uit? Als jij denkt dat een username geschreven is met een L, maar het blijkt een i te zijn en je gaat vervolgens naar het profiel van degene met de L, dan heb je een probleem. Als wij bv een topic aanmaken over een user of, zoals Annick zegt, bij verkiezingen iemand een bericht moeten sturen, dan typen we de naam meestal. Als we hem dan verkeerd typen omdat wij niet kunnen zien dat er een i in staat in plaats van een L, dan gaat het al fout. Ik ga meestal naar profielen via de www.quizlet.nl/users/username of we sturen de waarschuwing via de prive berichten zonder eerst naar een profiel te gaan. Of we gaan naar het verkeerde profiel omdat we dus de verkeerde naam hebben.

    We kunnen moeilijk bij elke username waar een L in zit gaan kijken of die L niet toevallig een i is. Kijk, bij reclamestraffen enal, zal er niet snel twijfel over bestaan. Bij waarschuwingen waar over overlegd moet worden, zal zo'n fout er veel sneller insluipen. Ik weet dat het bij mij al 2 keer bijna verkeerd is gegaan, maar dat ik het nog net op tijd zag dat het de verkeerde persoon was. En dat is gewoon lastig, want zulke fouten willen we gewoon niet maken. Maar het is echt niet te doen om elke username te controleren op een L of een i.

    Het is nog steeds aan users om zulke namen te nemen, dat gaan we niet verbieden fso. Maar we wilden wel even het 'probleem' adresseren, zodat mensen weten wat voor problemen het met zich mee kan brengen (: Het betekent niet dat zulke fouten zich voor gaan doen, maar het gevaar er op is gewoon zeer hoog.


    Wow, wat een tekst opeens xd
    Maar ik snap het probleem wel, maar mijn puntje was alleen dat je ook in het geval dat je ergens op moet reageren of zoiets, je op de desbetreffende user kunt klikken en dan in de URL ziet of het met een L of i is. Maar ik snap het probleem en dat het gewoon niet te doen is, maar ik merk het alleen even op. Ik bedoel het niet aanvallend of kritisch.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Goed idee. Want 't is flink irritant. (cat) Ik heb geen idee meer wie wie is en da's niet door mijn leeftijd. :v


    "I shut my eyes in order to see.'

    Pompeji schreef:
    Wat als diegene al 'n eeuwigheid niet meer online is geweest?
    Hoe bedoel je precies?


    Life is hard and then we die