• Dit is het schrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:

    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.


    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoon verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:



    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – Natascha
    Ithilwen Cûtalion (v) – Lieke
    Larduin Paarthunax(m) – Delano
    Elrohir Elrondion (m) – Belle
    Galahad (m) – Jeffrey
    Ehriänae (v) – Natascha
    Azra (v) – Lisa

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Mariska
    Gawain Strongbow (m) – Natasja
    Brennen Uquenyondo (m) – Belle
    Sha’rin Gawahir (v) – Natascha
    Caylith Maera (v) – Margot
    Mayim Chariani (v) – Evelien

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Natasja
    Hobson Gamgee (m) – Alicia

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – Maartje
    Thorin Oakenshield (m) – Natascha
    Fíli (m) – Alicia
    Kíli (m) – Lisa
    Gengi (v) – Alicia

    Half ork/half mens
    Skylar(v) - Lynn

    Maiar
    Ignatius de Blauwe (m) – Jeffrey


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic, Praattopic 2
    Inschrijftopic 1, Inschrijftopic 2

    Vorige speeltopics: 1, 2.

    [ bericht aangepast op 8 sep 2014 - 12:53 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Voor een moment wist Elrohir niet wat hij moest doen. Hij wist wel hoe met orks om te gaan, maar niet met verdwenen reisgenoten, die er op hun eigen houtje vandoor gegaan waren. Ook hij was ongerust over wat er met hen zou kunnen gebeuren, maar de orks vormden een groot probleem voor de hele groep. Hij wist dat hij voor de groep moest kiezen en niet voor Brennen en Ithilwen, maar zijn gevoel wilde eigenlijk anders. Hij wilde niet dat zij gevaar liepen, maar de groep had hem nodig in hun gevecht tegen de orks.
    'Sorry Angel, er is nu niks wat we voor hen kunnen doen. Het is afwachten of ze terugkeren.' En Elrohir hoopte dat ze zouden terugkeren, want hij wilde dat ze niemand zouden verliezen.
    Het duurde niet lang voor de orks ook daadwerkelijk opdoken. De elf twijfelde niet lang voor hij actie ondernam. Gauw sprong hij op zijn paard, greep zijn boog en pakte een pijl, en reed richting de orks. Vanaf de hoge rug van zijn paard zou hij een beter overzicht hebben over het slagveld en overzicht was wat hij wilde hebben. Gauw vielen de eerste orks neer door zijn pijlen en daarna volgden nog anderen onder de wapens van de dwergen die zich ook al op de orks hadden gestort. Nog enkele orks schoot hij neer met zijn boog, maar hij wist dat midden in het strijdgewoel de kans groot was dat hij één van zijn reisgenoten zou raken en dat was het laatste wat hij wilde.
    Uiteindelijk begaf hij zich midden in het strijdgewoel met zijn zwaard in de hand. Zijn paard had hij aan de rand van het gevecht achtergelaten, deze zou zichzelf wel redden. Echter zag hij op een gegeven moment de tovenaar bezig zijn en ondertussen begon het weer zwaar te verslechteren, de regen kwam al gauw met bakken naar beneden en iedereen raakte doorweekt. Alweer. En Elrohir had een groot vermoeden wiens schuld dat was.
    Hij haalde nog een ork neer en baande zich een weg naar de tovenaar. 'Wat denk je dat je aan het doen bent!?' riep hij de jonge tovenaar toe. 'Je maakt het ons zo alleen maar moeilijker en de orks gemakkelijker!'


    Stenenlikker

    'Je verstoort mijn concentratie!' gromde Ignatius de Blauwe en meteen brak het wolkendek weer uiteen.
    'Ik heb meer ervaring met dit soort ongedierte dan jullie hebben, vertrouw mij maar! Ik ben hier de tovenaar, niet jij, Elrohir van de elfen! Ik weet wat ik moet doen en ik apprecieer het niet wanneer ik gestoord wordt in mijn bezigheden!'
    Hij gaf de jonge elfenheer een kleine duw met zijn staf, om die vervolgens weer in de natte aarde te drukken en zijn woorden te vervolgen. Spoedig trokken de wolken weer samen en werd het weer nog slechter. De hemel werd constant verlicht door het weerlichten.

    Met een harde knal en luid gekraak sloeg de bliksem in in één van de bomen, die meteen, zelfs te midden van al de regen, vlam vatte, afbrak en midden in de groep orks terecht kwam.

    Sha’rin wist ternauwernood voor de vlammende boom weg te springen. Ze keek verwijtend naar de tovenaar, hoewel ze wel wist dat het een goede zet was. Ze was echter nog steeds niet van zijn kunnen overtuigd en het zou jammer zijn als zij stierf door zijn stommiteiten. Ze keek om zich heen, maar zag dat ze niet de enige was die de tovenaar in het onheil stortte. De vrouwelijke hobbit was bedolven geraakt onder de grote takken en ze gilde zo hard dat het haar verbaasde dat zo’n klein wezen zoveel geluid kon produceren. De dikke dwerg probeerde haar eronder vandaan te sleuren, terwijl de vlammen aan zijn armen likten en hem jammerkreten deden uiten.
    Sha’rin holde naar hen toe om te helpen, maar het gegil van de vrouw was al weggevaagd en een ork sprong tussen de dwerg en haar in. Haar zwaard suisde door de lucht en trof de ork in zijn nek, maar hij slaagde er evenzogoed in om zijn wapen in Bomburs zijde te planten, zodat hij bloedend op de grond viel.


    Every villain is a hero in his own mind.

    [Hell ik ben lange tijd buiten spel gebleven zeg! Mijn oprechte excuses daarvoor laten we er eens invliegen]

    Terwijl het gevecht met de orks losbarstte vormde zich een dik wolkendek boven de groep en de orks, de donkere en gevaarlijk uitziende wolken leken sommige van slag te maken maar Skylar schudde enkel even het haar uit haar gezicht voor ze zich weer op het gevecht concentreerde en zich op de orks stortte.
    De regen die met bakken uit de lucht viel mocht sommige dan wel hinderen in hun zicht en vechttechnieken maar voor Skylar vormde het rotweer geen probleem al zag ze hoe een elf zijn beklag ging doen bij de tovenaar waardoor de wolken even uiteen dreven.
    Na de korte onderbreking kon de tovenaar zich weer concentreren en kwam de storm weer terug, nog heviger dan tevoren, Skylar stak net een ork neer in koele bloed en richtte zich al tot de volgende tot de bliksem insloeg in één van de bomen waarbij deze brand vatte en omviel.
    Hoewel hierdoor vele orks uitgeschakeld mochten worden raakte de boom ook een arme hobbitvrouw die begon te schreeuwen voor haar leven en ook Skylar werd door de omgevallen boom tegen de grond geslagen waarbij haar voet klem zat.
    Terwijl Skylar haar voet lang alle kanten los probeerde wrikken zag ze het gevecht met wat overgebleven orks verder gaan terwijl Sha'rin de hobbitvrouw en een dwerg leek te willen helpen wat zo te zien goed faalde even wou Skylar schreeuwen dat ze anders ook wat hulp zou kunnen gebruiken maar ze bedacht zich net op tijd.
    Waarom zou Sha'rin haar helpen, Skylar zou het zelfs niet willen, ook wou ze niet alle aandacht trekken van zowel orks als de andere groepsleden door te roepen. De orks zouden haar simpelweg vermoorden, en de groep zou haar als zwak aanzien.
    Uiteindelijk begon ze opnieuw aan de boomstam te duwen en te trekken en zaagde erin met haar gekarteld mes, hopeloos op zoek naar de vrijheid.


    Those who don't believe in magic will never find it!

    Ithilwen schrok zich rot toen de bliksem insloeg en een enorme brandende boom omlaagsuisde, hierbij twee van hun leden meenemend. De hobbit kreeg meteen hulp van alle kanten, maar Skylar, bijna onzichtbaar onder de takken, moest zich alleen redden.
    Ithilwen blikte even achterom op de doodsbange hobbit, ze wist dat het een haast onmogelijke taak was, maar ze moest het proberen. In een snelle beweging trok ze Hobson op haar rug en zigzagde tussen de vechtende wezens door. Van het gewicht van de hobbit had ze nauwelijks last, met dank aan het feit dat ze een elf was, en al gauw kwam ze aan bij het lijk van een orc. De korte bijl die Thorin had gegooid om haar te helpen zat nog in de schedel van het levenloze lichaam. Ze trok het er uit en dook weer omlaag om onzichtbaar naar Skylar te rennen. Toen ze bij hem aan kwam schudde ze de hobbit van haar rug en duwde hem achter zich. De bijl stak ze naar Skylar uit.
    'Ik hou je uit schotsveld, probeer jezelf los te krijgen hiermee!' riep ze over haar schouder naar hem. Op dat moment dook er een afzichtelijke orc op uit de chaos en kruistte ze het zwaard met hem.

    Ik vond Skylar zo zielig in z'n eentje (: K'hoop dat je niet met iemand hebt afgesproken? Anders pas ik het wel aan hoor!

    [Skylar had helemaal met niemand afgesproken en is je dus heel dankbaar hoor! ;p]

    Toen Skylar plots een bijl voorgehouden kreeg keek ze even verbaasd op waardoor ze zag hoe een elf haar het bevel gaf zich met de bijl te proberen los krijgen waarna de elf zich weer naar het gevecht wende en zwaarden kruiste met een ork. Skylar's eerst vraagt was hoe de elf aan deze bijl kwam die duidelijk aan een dwerg toebehoorde, of dit dacht Skylar toch. Er was echter geen tijd om lang na te denken en zo begon ze zich al snel los te kappen waarbij ze extra voorzichtig moest zijn om haar eigen voet er niet af te hakken. Toen ze eindelijk vrij was begon ze dan ook de paar overgebleven orks die rond de elf dwaalden aan te vallen met zowel haar zwaard als de bijl. Eens de orks rondom Skylar en de elf verslagen waren draaide het meisje zich naar de elf toe 'Ik geloof niet dat wij elkaar al gesproken hebben? Ik ben Skylar! Bedankt voor de hulp!' Zei Skylar dan ook zo vriendelijk mogelijk, misschien werd de elf wel haar vriendin!

    [ bericht aangepast op 26 aug 2014 - 19:59 ]


    Those who don't believe in magic will never find it!

    Ithilwen glimlachtte het mens vriendelijk toe. Ze was blij dat hij haar had geholpen toen de orcs haar omsingelden. Hij leek haar een aardig persoon, al had ze het idee dat hij niet helemaal van normale aard was. Opeens had ze het gevoel dat er gevaar dreeg aan haar rechterkant en in een reflex bukte ze. Een pijl boorde zich in het hout van de tak links van haar.
    'Pfff, levensgevaarlijk hier.' mompelde ze. Gauw pakte ze Thorin's bijl van de grond, wie weet kwam die nog van pas. Toe keek ze Skylar weer aan. 'Ik weer wie je bent, Skylar. Ik heb je vaker aan het woord gehoord. Ik ben Ithilwen trouwens, van het Demsterwold. Maar gaat het met je enkel?' vroeg ze terwijl ze een bezorgde blik op zijn al paars wordende voet richtte.

    [ bericht aangepast op 26 aug 2014 - 21:04 ]

    [Even een kleine onderbreking, Skylar is een meisje ;p hhhehehe just saying aangezien ik plots merkte dat je de hij vorm gebruikte]

    Nadat Skylar de elf plots zag bukken vloog er een pijl haar rakelings voorbij en boorde zich in een tak van de boom 'Pfff, levensgevaarlijk hier' mompelde de elf. Skylar kon enkel knikken aangezien ze hier best mee akkoord kon gaan. 'Ik weet wie je bent Skylar' zei de elf nadat ze de dwergenbijl weer van de grond raapte. Op dat moment besefte Skylar aan wie de bijl toebehoorde, ze zag hem eerder bij de oom van Kili, Thorin was zijn naam als ze het zich nog goed herinnerde maar nog voor ze er iets over kon zeggen ging de elf verder met praten.
    'Ik heb je wel vaker aan het woord gehoord' hierna draaide Skylar haar hoofd kort weg, juist waarom moest ze ook altijd en overal opvallen? Kon ze echt niet gewoon in stilte, onopvallend achter de rest aanlopen? Of waarom kon ze niet gewoon wat beter op de andere letten in plaats van alle aandacht voor zichzelf op te eisen? 'Ik ben Ithilwen trouwens, van het Demsterwold. Maar hoe gaat het met je enkel?' ging de elf die dus Ithilwen heette verder. Nu wist Skylar tenminste al haar naam al zei haar woonplaats Skylar niet veel of ze nu van Demsterwold of Rivendel kwam, elfen zaten blijkbaar overal.
    Maar goed Ithilwen stelde een vraag dus ze moest antwoorden 'Mijn enkel?' zei Skylar dan ook waarna ze even neerblikte op de ondertussen paars wordende enkel 'Die voel ik eigenlijk amper, het steekt wat en gloeit nogal maar dat is zo voorbij!' verzekerde ze Ithilwen dan ook.
    'Ben jij gewond? Hoe kom je aan die dwergenbijl?' begon Skylar dan ook vragen te stellen zodat Ithilwen geen kans meer kreeg Skylar verder uit te horen, deze had toch niets interessants te melden.


    Those who don't believe in magic will never find it!

    [ LynnBlack bij MSP verhalen hoef je niet de tekst van de vorige persoon te kopieren, je gaat gewoon verder zoals in een boek zegmaar]

    Lili keek op, het was een jonge en best knappe vrouw die haar redden.
    'Wat?'
    'Of het goed met je gaat,'
    'Ow ja,' Lili voelde een paar spatten regen en binnen een paar seconden waren ze helemaal doorweekt. Lili zocht haar broer, maar door de heftige regenbui zag ze bijna niets. Plots vloog een boom in de fik en Lili maakte weer een gilletje. Ze pakte de jonge vrouw bij haar middelvast uit schrik.

    Angel keek glimlachend naar de jonge dwerg, maar schrok zich rot toen na de regen, die haar langzaam doorweekte, een donderslag een boom in vuur en vlam zetten werd ze wel een beetje bang.
    'stomme tovenaar,' mompelde ze, met haar armen om de dwerg heen. 'Eerst ons laten nat regenen en dan een onweersbui veroorzaken, hoe gevaarlijk wil je het hebben.'
    Angel wende haar hoofd nu naar de dwerg,
    'Geen zorgen, onze tovenaar kan deze storm vast ook wel weer weg toveren. En dan kunnen we terug naar het kamp om onze weg te vervolgen.'
    Maar terwijl ze praatte nam ze Lili wel uit de buurt van de vlammen, ver van het gevaar.


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    'Geleend.' zei Ithilwen kortaf. Ze gaf het lijk van de verslagen orc een trap. Skylar hoefde niets te weten over haar onhandige gesprek met de dwergenkoning. Ze wist ook wel dat niemand het zich in zijn hoofd zou halen om hem de les te lezen. 'Maar het lijkt me een goed idee om hier weg te gaan, want het vuur verspreid zich snel! Bovendien sterven onze bondgenoten in dat gevecht, we moeten ze gaan helpen.' Ze draaide zich om naar de hobbit. 'Het spijt me voor de ruwe behandeling, jonge halfling. Ik zal voortaan voorzichtiger met je omspringen. Maar laten we nu verder gaan, blijf dicht bij me!' Ze gaf hem een klopje op zijn schouder en kwam overeind.

    [ bericht aangepast op 30 aug 2014 - 9:18 ]

    Foutje :3

    [ bericht aangepast op 30 aug 2014 - 9:17 ]

    Thorin zou nooit toegeven dat hij het zwaar had, maar het gevecht met de ork was wel uitputtend en leek al uren aan de gang te gaan. Zijn been en schouder bloedde, maar hij had zijn tegenstander ook talloze wonden toegebracht. Zijn gezichtsuitdrukking was echter onvermurwbaar en Thorin besefte dat hij een waardige tegenstander voor zich had staan. Hij geloofde wel dat hij het gevecht uiteindelijk zou winnen, maar af en toe plaagde een gevoel van onzekerheid hem. Wat gebeurde er als hij wel gedood werd? Zouden de elfen Erebor dan leegplunderen? Zolang Gengi, Fili en Kili nog in leven waren, zou dat vast niet gebeuren en hoewel het onverbeten krijgers waren, hadden die elfen veel meer levenservaring dan zijn jonge neefjes, die nog nooit een strijd hadden geleverd.
    Zijn schild ving een dreun van de ork op en het zwaard bleef erin steken. Hij liet bewust zijn schild los, greep met twee handen zijn zwaard vast en hakte in op de arm van de ork, die naarstig zijn wapen los probeerde te trekken. Bloed spoot in het rond en verblindde hem, waardoor hij even in paniek raakte. De ork jammerde en afgaande op het geluid, sloeg hij nogmaals toe. De kreten van de ork werden luider en wanhopiger en triomf deed zijn ledematen gloeien. Hij had zijn tegenstander verslagen. Hij wist het wezen op de grond te trappen en pinde zijn zwaard recht door zijn hoofd in de aarde, waarna zijn gekrijs direct wegstierf.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Na het korte antwoord van Ithilwen schudde Skylar even met haar hoofd, juist een bijl lenen van een dwerg. ze had misschien maar weinig tijd doorgebracht met Kili en nog veel minder met diens oom maar toch leek iets in haar niet te geloven dat een dwerg zijn bijl zou lenen aan een elf waardoor deze dus simpelweg gepikt was. Ach wat het ook was Skylar hoefde zich er geen zorgen om te maken, ze redde enkel haar eigen leven ermee en kon nu beter haar eigen ding weer doen aangezien de elf niet bepaald zin had in een ondervraging, wat ze best begreep en de hobbit, wel wat had ze nu aan een hobbit.
    'Goed volgens mij kunnen andere nu onze hulp gebruiken! Als je ooit mijn hulp nodig hebt roep je maar! Altijd tot uw dienst!' zei Skylar nog zo beleefd mogelijk voor ze zonder om kijken weer op het gevecht afstormde.
    Voor ze het wist stond ze oog in oog met een ork waarna ze kort haar tanden op elkaar klapte en zwaarden kruiste met het wezen, na een paar afleidingsmanoeuvres zag ze net haar kans op het wezen recht door zijn hart te steken op het moment dat er ook een zwaard door zijn buik geboord werd.
    Toen zowel Skylar als degene achter de ork hun zwaard terug trokken en het misbaksel op de grond viel keek ze de dwerg ontzet aan.
    'Die was voor mij Kili!' klaagde het meisje waarna Kili haar schouder ophalend aankeek 'Ook leuk jou weer te zien Skylar' mompelde die nog voor hij doorvocht aangezien ze nog steeds in het midden van een strijd zaten.
    Toen Skylar Kili's oom in het zicht kreeg en zag hoe hij al volledig in bloed bedekt was, waarvan ze geen idee had of het nu werkelijk van hem of de orks kwam besloot ze daar een handje te helpen. Als die jonge dwerg hier haar werk kon afpakken zou zijn oom het vast niet erg vinden als zij daar wat werk overnam!
    'Foute weg meisje! Had toch maar thuis gebleven tussen de paarden' gromde een ork plots toen hij voor Skylar sprong zodat ze zijn soortgenoot niet kon aanvallen.
    'Ik heb gewacht op deze dag en getraind hiervoor voor zolang ik me kon herinneren, avontuur, wraak en vooral waarheid, dat is mijn weg en jij? Jij staat in mijn weg!' antwoord Skylar voor ze haar zwaard hief en verder vocht met alle kracht en energie die ze al die tijd in haar had gehouden.
    En hoewel andere misschien vermoeid raakten door het vechten en de regen die met bakken uit de lucht viel kreeg Skylar er alleen extra energie van, haar bloed leek te koken en een waas kwam voor haar ogen terwijl ze de één achter de ander aanviel en zo goed wat rake klappen uitdeelde. De klappen die zij zelf kreeg konden haar niet stoppen, Skylar voelde ze amper. Al waar ze nu om gaf was de waarheid, wie was ze echt, wat deed ze hier, en vooral wat wisten deze wezens over haar, maar al met wie ze haar zwaard kruiste viel ofwel te snel om haar enige nuttige informatie te geven en die dat wel iets wisten te zeggen over de mensendorpen die ze aanvielen of kinderen die ze doden en achter lieten hadden geen enkele band met waar Skylar achter gelaten werd en waar ze dus mogelijk vandaag kon komen.


    Those who don't believe in magic will never find it!

    Na het vellen van de grote ork moest Thorin even op adem komen. De groep orks was al behoorlijk kleiner geworden en was onder de indruk toen hij een jonge vrouw zag rondwervelen die een spoor van dode vijanden achterliet. Hij vond het geen prettig aangezicht en keek verder om te zien of Fili, Kili en Lili nog in orde waren. Dat bleek inderdaad zo te zijn. Gengi stond vlak naast hem en ondanks de verwondingen die ze had opgelopen zag ze er nog behoorlijk levend uit.
    Bombur... waar was hij? Het was eigenlijk de bedoeling geweest dat hij Lili buiten dit gevecht hield, maar zij liep nu tussen de orks -hoewel haar broers haar goed in de gaten hielden - maar hij kon zijn gezette kameraad nergens vinden. Hij stapte over het lijk van een elf heen en vroeg zich af of Bombur ook zo op de grond lag.
    'Gengi,' bromde hij toen ze even geen ork om handen had. 'Heb je Bombur gezien?'


    Every villain is a hero in his own mind.