• Beste Sketches,

    je krijgt bij deze toestemming om een filmwedstrijd te openen! Je krijgt hier 48 uur de tijd voor. Veel plezier!

    Met vriendelijke groeten,
    Krull
    Wedstrijd moderator



    Je ziet het overal om je heen; beeld, film. Deze wedstrijd is voor iedereen die het leuk vind om zelf video's te maken. Het bestaat uit vijf opdrachten waar voor je elke keer een filmpje in elkaar moet zetten in twee weken tijd.

    Benodigdheden
    Soms is het nodig om zelf beeld op te nemen. Hiervoor kan je een camera gebruiken maar een telefoon met redelijke kwaliteit volstaat ook. Verder heb je een programma nodig waar je eventueel je video's mee kan bewerken. Als laatste is het belangrijk dat je een manier hebt om je video naar het internet te uploaden via youtube, vimeo ect.

    Regels
    - Je maakt maakt alles zelf (geen plagiaat) maar het is toegestaan om clips uit andere dingen te halen zolang je maar een eigen creatie maakt en het niet van andere kandidaten is gehaald. Vermeld wel de bron!
    - Houd het netjes beledig niemand in het topic en/of in je video's en hebt respect voor elkaar.
    - Je levert je opdracht altijd voor de deadline in, mits geldige reden dan kan je uitstel van maximaal drie dagen krijgen. Daarna of anders geld dat je een punt aftrek krijgt per dag die je te laat bent (maximaal 4 dagen).
    - Denk er dus over na voordat je mee doet.
    - Verder zijn natuurlijk gewoon de Quizlet huisregels van kracht.

    Beoordeling
    Na elke opdracht ga ik proberen een beoordelingsfilmpje te maken. Hier in komt de complete beoordeling en (delen van) het filmpje zo kan je makkelijk alles door kijken, ik open echter ook na de deadline van de eerste opdracht een story waar je alles rustig even door kan lezen.

    Prijzen
    Naast natuurlijk de fantastische eer heb ik helaas niet heel veel meer op weg te geven wel zal ik één van jou creaties na keuze voor drie maanden op mijn profiel plaatsen en krijg je de speciale beste filmmaker van Quizlet badge made by moi wat je daar mee wilt doen kan je natuurlijk helemaal zelf bepalen.

    Joker
    Elke deelnemer beschikt over één van deze fantastische dingen. Bij veel wedstrijden is dit misschien anders maar bij deze zorgt de joker dat het cijfer van een opdracht ongeacht of je hem hebt ingeleverd of niet automatisch naar een 7. Als je niks inlevert dan moet je hem inzetten voor de deadline van de desbetreffende opdracht maar als een cijfer van een opdracht tegenvalt kan je hem inzetten tot de deadline van de volgende opdracht. Maar wees voorzichtig met het inzetten je hebt er maar één.

    Deelnemers
    Curuxa - Opdracht 1
    Horizons
    Lilia
    Quart
    -
    -
    -
    ...

    Naamsverandering graag doorgeven

    Opdrachten
    Ópdracht 1 | Deadline; 15 Maart 2014
    Deze opdracht is nog heel erg vrij en er zijn niet teveel punten om je aan te houden. Tijd om je creatieve zijde te laten zien. Want.. bijna alles mag! Zo kan ik ook zien hoe jij jou filmpjes het liefst in elkaar steekt. Daar draait deze opdracht dan ook om, jou leren kennen. Niet alleen op film gebied want je moet er ook iets van jezelf er in stoppen. Dit is geen specifiek ding dit kan alles zijn kleine hints of een hele documentaire over je favoriete hobby, als je dit kan in vijf minuten. Het hoeft echter zo duidelijk je kan ook gewoon het liedje van je favoriete band er onder zetten. Het is wel belangrijk dat je bij het inleveren van de opdracht duidelijk kan zeggen wat je er hebt in verborgen/hebt laten zien. Je hoeft niet zelf filmpjes te schieten dit mag wel. Veder telt; hoe meer creativiteit hoe beter.

    [ bericht aangepast op 9 maart 2014 - 16:24 ]


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Sketches schreef:
    Aangezien het een filmwedstrijd is ben ik ook maar vandaag aan de slag gegaan.


    Wat leuk! Welk programma heb je hiervoor gebruikt? En hoe kom je aan van dat soort geluiden?

    Marjannee schreef:
    In dit opzicht is het toch jammer dat ik een MacBook heb en al die dingen voor Windows niet kan downloaden ;P
    Wut. Je hebt iMovie. Als er wel een programma was die ik op mn pc wou is het wel iMovie en GarageBand. Jammer genoeg heb ik Windows.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Horizons schreef:
    (...)Wut. Je hebt iMovie. Als er wel een programma was die ik op mn pc wou is het wel iMovie en GarageBand. Jammer genoeg heb ik Windows.


    Haha ja ik heb iMovie en dat is vet fijn, maar écht mooie films kun je er niet op maken. Het is in veel opzichten heel uitgebreid, maar in sommige opzichten ook weer heel beperkt haha.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik heb Adobe Premier op mn pc staan, maar dat ding crashed heel de tijd als ik het open. : (
    Mijn pc kan het dus niet aan. Best wel een bummer. Daarom dat ik graag vegas pro wou uittesten. Misschien toch eens kijken of ik een torrent vind.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Lilia schreef:
    (...)

    Wat leuk! Welk programma heb je hiervoor gebruikt? En hoe kom je aan van dat soort geluiden?


    Ik heb After Effects gebruikt, de geluiden is gewoon het werk van even googlen. Al vond ik geen geluid voor het zoomen dus heb ik twee verschillende geluiden genomen en ze allebei een beetje langzamer laten gaan. De muziek komt van incompetech.com waar ik vaak muziek van haal omdat het copyright free is

    [ bericht aangepast op 1 maart 2014 - 20:03 ]


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    AnnaxElsa --> Curuxa


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Hey, waarom zijn er niet al meer deelnemers? Er moeten toch wel wat meer deelnemers zijn voor een wedstrijd?

    Hier is mijn filmpje! De beschrijving staat eronder.


    Ik hoop dattie zichtbaar is!
    En dattie niet te kort is...


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Lilia schreef:
    Hey, waarom zijn er niet al meer deelnemers? Er moeten toch wel wat meer deelnemers zijn voor een wedstrijd?


    Ik vind het ook heel jammer ik hoop dat er nog wel twee mensen bij komen voor de deadline (die ik misschien daarom nog wat ga verschuiven) anders gaat de wedstrijd niet door.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Ik zou graag meedoen.
    Al ben ik pas net lid van deze site dus ik weet nog niet helemaal hoe wedstrijden werken denk ik dat het wel moet lukken.


    ''What do you mean life is short, life is the longest thing you'll ever do.''

    Quart schreef:
    Ik zou graag meedoen.
    Al ben ik pas net lid van deze site dus ik weet nog niet helemaal hoe wedstrijden werken denk ik dat het wel moet lukken.


    Alle informatie staat in principe gewoon in de begin post maar als je vragen hebt stel ze maar.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Hey, ga je nog de deadline uitstellen? En zo niet, tot hoe laat kan ik inleveren? Want ik moet nog wel wat aan m'n filmpje doen qua bewerken, maar het lukt niet helemaal met uploaden, dus misschien wordt het morgen een beetje laat...

    Oké, het is gelukt met uploaden. Ik heb zelf alles gefilmd, en de muziek is van de standaard-muziekjes van Youtube.
    Ik doe hier maar de beschrijving, want ik snap niet hoe je die op Youtube kunt aanpassen.
    Het idee erachter is, dat het een beetje licht is, met een knipoog naar kinderverhalen. Mijn leven is erg licht, luchtig en vrolijk, en ik hou van simpele dingen, zoals aan een nieuw verhaal beginnen en vers gezette koffie. Verhalen schrijven is ook mijn grootste hobby, daarom heb ik ervoor gekozen om dat te filmen.
    Ik hoop dat het lang genoeg is, ik heb op zich nog wel meer filmmateriaal, dus als het te kort is kan ik het denk ik nog wel aanpassen.
    Oké, hier is i dan:

    Lilia schreef:
    Oké, het is gelukt met uploaden. Ik heb zelf alles gefilmd, en de muziek is van de standaard-muziekjes van Youtube.
    Ik doe hier maar de beschrijving, want ik snap niet hoe je die op Youtube kunt aanpassen.
    Het idee erachter is, dat het een beetje licht is, met een knipoog naar kinderverhalen. Mijn leven is erg licht, luchtig en vrolijk, en ik hou van simpele dingen, zoals aan een nieuw verhaal beginnen en vers gezette koffie. Verhalen schrijven is ook mijn grootste hobby, daarom heb ik ervoor gekozen om dat te filmen.
    Ik hoop dat het lang genoeg is, ik heb op zich nog wel meer filmmateriaal, dus als het te kort is kan ik het denk ik nog wel aanpassen.
    Oké, hier is i dan:


    Hij is privé...


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Curuxa schreef:
    (...)
    Hij is privé...


    Shit...
    Oké, hij is nu goed hoop ik...