• Hallo,

    Vrijdag had ik weer eens een kleine korte discussie met mijn beste vriendin die ik al 12 jaar heb, niks bijzonders dacht ik.
    We hadden voor de volgende dag afgesproken en zij zou bij mij komen, ze kwam niet.
    Ik heb haar berichtjes gestuurd en gebeld maar ze reageerde niet. Toen ik de huistelefoon belde nam haar moeder op en die vond het ook raar. Later kreeg ik een bericht van haar dat het over die discussie van vrijdag kwam en dat ze er klaar mee was.
    Ik snapte het niet, maar ze zei dat beste vriendinnen elkaar alles vertellen en dat ze alle andere oudere discussies nog meetelde.
    Ik schrok hier natuurlijk erg van en ze zei dat ik haar met rust moest laten.

    Mij vader was niet thuis op dat moment en trof mij huilend aan.
    Hij heeft haar moeder een bericht gestuurd en zij antwoordde met dat ik mijn vriendin ruimte moest geven en dat mijn vriendin vond dat ik te bezorgd was en dat als ik niet bij mijn vriendin was, mijn vriendin in zeven sloten tegelijk zou gaan lopen.

    Nou weet ik dus niet wat ik moet doen, ik denk dat ik haar a.s. dinsdag een bericht stuur of ze met me wil praten, ik weet alleen niet of dat slim is.

    Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen stonden?
    Ik weet het niet meer en ik voel me er verschrikkelijk naar en rot over.

    [ bericht aangepast op 16 feb 2014 - 14:25 ]


    nothing is true, everything is permitted.

    Nou, als ze alle oudere discussies nog mee telde, had ze dat wel eerder kunnen zeggen i.p.v. in een berichtje nu pas. Dan zou het waarschijnlijk niet zo gelopen zijn, iedere vriendschap zal wel eens een ruzie/discussie ondergaan. Ik zou gewoon met haar praten en misschien, als dat niet werkt of wat dan ook, met iemand erbij - die neutraal is. Anders gooit ze 12 jaar vriendschap weg, naar mijn mening.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik heb ook een hele goede vriendin gehad en hierdoor is onze vriendschap ook stuk gelopen, maar daar kwamen nog wat andere dingetjes bovenop en dit was eigenlijk de druppel waardoor ik de vriendschap heb verbroken.
    Ik zou inderdaad met haar gaan praten en als zij de vriendschap écht wil weggooien, zou ik haar hierna gewoon met rust laten. Je hebt niets aan een vriendin die jullie vriendschap blijkbaar geen waarde meer vindt hebben, hoe pijnlijk dat ook mag klinken.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik vind haar maar een watje. Na een discussie opeens alle andere discussies meerekenen en dan tot de conclusie komen dat het niet meer werkt, om dan ook nog eens een laf berichtje sturen dat ze dat vindt. Als ze ballen had was ze gewoon direct met jou komen praten. Sowieso is het maf dat ze alle discussies meerekent, als jullie je daarover heen konden zetten deden die er toch niet zo toe?
    In elk geval, dat berichtje sturen van jou is denk ik wel een goed idee. Het even laten rusten en dan weer praten.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ja ik zal haar dinsdag:

    Wil je met me praten/het uitpraten?

    sturen.


    nothing is true, everything is permitted.

    Dat is mss het beste. Ikzelf heb ook zopas zo een moment gehad in jouw schoenen


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Poro schreef:
    Dat is mss het beste. Ikzelf heb ook zopas zo een moment gehad in jouw schoenen


    En is dat weer goed gekomen ?


    nothing is true, everything is permitted.

    Izembaro schreef:
    Ik vind haar maar een watje. Na een discussie opeens alle andere discussies meerekenen en dan tot de conclusie komen dat het niet meer werkt, om dan ook nog eens een laf berichtje sturen dat ze dat vindt. Als ze ballen had was ze gewoon direct met jou komen praten. Sowieso is het maf dat ze alle discussies meerekent, als jullie je daarover heen konden zetten deden die er toch niet zo toe?
    In elk geval, dat berichtje sturen van jou is denk ik wel een goed idee. Het even laten rusten en dan weer praten.

    Precies, ik dacht, ik verwoord het maar even vriendelijk. Maar dit vind ik dus ook. Sowieso, die twaalf jaar moeten toch iets betekenen? Dan zou je toch denken dat ze het wel direct eerlijk had kunnen zeggen, daar heb je in elk geval genoeg tijd voor gehad. Nu schuift ze ook een beetje de schuld naar de ander toe i.p.v. haar eigen fouten, om het even zo te zeggen, in te zien.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Nah, ik ben misschien ook niet altijd even eerlijk geweest, maar dat moet kunnen.
    En ik kan soms best irritant zijn, dat weet ik ook.
    Maar blijkbaar ben ik te bezorgd en vindt zij dat niet fijn.

    Ik hoop alleen wel heel erg dat het goed komt :(


    nothing is true, everything is permitted.

    Nee, maar zij gooit het ook direct op eerdere discussies. Ik vind wel dat, als je er al blijkbaar zo lang mee zit, ze het best even had kunnen vertellen. Nu komt het er pas zo uit en dat is al helemaal niet fijn, want jij wist eerst niet eens wat er nou fout was. Ze zou 'de volgende dag' komen, ze kwam niet en dat meldde ze niet eens normaal af. Ik bedoel dit trouwens niet allemaal om haar af te zeiken hoor, maar naar mijn mening kon ze het grofweg beter eerder naar je toe zeggen dan dit gedoe allemaal.
    En wat is té bezorgd, volgens haar?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik zeg bijvoorbeeld wat op whatsapp.
    Ik zie dat zij mijn bericht ziet & ze reageert niet
    Ik stuur er nog een ? achteraan
    En in haar ogen denk ik dan dat er wat gebeurd is,
    Terwijl ik mij genegeerd voel.

    Moeilijk allemaal


    nothing is true, everything is permitted.

    Ik denk dat ik me kan voorstellen hoe jouw vriendin zich voelt. Vrijdag was misschien iets kleins, maar ik denk dat jouw vriendin al een lange tijd iets aan het opkroppen is. Dat ze jou iets niet durft te vertellen wat jouw gedrag betreft, of wat haar gedrag betreft. In ieder geval: er zit haar iets dwars en als jij haar niet kwijt wilt dan zul je het er echt over moeten hebben. Misschien niet nu, maar later wel. Ik wil je wel één ding aanraden: ga niet beginnen over 'maar het was toch maar zo een klein dingetje?' of 'wat heb ik nú weer verkeerd gedaan?' Dus eigenlijk: 1. Maak het niet kleiner dan het is: voor haar is het duidelijk iets groots 2. Praat haar geen schuldgevoel aan 3. Beschuldig haar niet van deze ruzie!! 4. Wees duidelijk, vertel haar waarom je wilt weten wat er aan de hand is 5. Ga geen ruzie met haar zoeken tijdens het gesprek en probeer haar te begrijpen 6. Als je merkt dat je het niet met haar eens ben probeer haar dan niet meteen tegen te spreken. Laat haar uitpraten en vertel dan daarna waarom je zo gehandeld hebt.

    Heel veel succes!


    Life is hard and then we die

    Het ligt er een beetje aan wat de tijd tussen het bericht zelf en de vraagteken is. Ik weet bij mezelf namelijk dat ikzelf er eveneens niet van houd als iemand dat doet, want dan voelt het beetje op aandringen. Alsof degene direct een antwoord verwacht, snap je?
    In elk geval, als zij dat niet leuk vindt, dan is het handig dat te vermelden, want dan weet jij bijvoorbeeld ook waar je precies rekening mee moet houden.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ja, dankje en ik weet dat ik niet juist gehandeld heb soms.
    Hopelijk geeft ze me een kans om het beter aan te pakken.


    nothing is true, everything is permitted.